bij mijn paard moest ik toen met een (vochtig) washandje net zo lang schrobben tot het rood werd (soms ging het ook iets bloeden) dan was echt alle troep er uit en dan spoelen met zout water
vond die niet zo leuk maar hielp wel erg goed, echter om dat bij je zelf te doen lijkt mij vrij pijnlijk (misschien dat een paar borrels helpt)
Wow, bij je collage dacht ik echt, jeetje dat dit heeft kunnen gebeuren! Maar ik ga mee met Danseresje over de wond
birte
Geplaatst: 22-11-12 00:48
zal best bijten maar dan weet je wel zeker dat het schoon is en er dus gezond weefsel kan groeien
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-12 09:43
Ik heb het nu beter schoon kunnen krijgen, dit is het resultaat. http://i48.tinypic.com/2iqmhcg.jpg Ik vind die haren inmiddels erger dan de wond.. hahaha
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 09:44
Zo, dat ziet er zeker beter uit!!! Lijkt het nu alleen maar zo dat de randen behoorlijk omhoog staan??
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-12 10:15
De randen zijn de diepte van de wond, volgens mij heelt het van buiten naar binnen daarom lijkt het zo.
heel zachtjes erom heen scheren zonder gebruik van zeep moet toch wel kunnen?? voor derest ben ik blij dat het goed gaat
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-12 10:27
shilady schreef:
heel zachtjes erom heen scheren zonder gebruik van zeep moet toch wel kunnen?? voor derest ben ik blij dat het goed gaat
Ja dat zal ik doen, maar aangezien mijn relatie ook uit is denk ik laat maar ff groeien Maar als je dan een camera met flits op je been gaat zetten dan word het opeens wel heel duidelijk. Ik zal vanavond even met een scheermesje aan de gang gaan
gohya
Geplaatst: 22-11-12 10:28
Die rand lijkt veel op wild vlees?
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-12 10:30
gohya schreef:
Die rand lijkt veel op wild vlees?
Dat lijkt misschien zo maar het is nieuw vlees, dat is een stuk roder dan je normale huid. Maar tam of wild.. het maakt me niet uit, als het maar dicht gaat
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 10:32
Als het goed is, geneest de wond van binnen uit! Vandaar dat ik de rand er 'apart' vond uitzien. Het was al eerder genoemd, maar misschien een idee om die rand te beschermen met bijvoorbeeld zink zalf!
moonfish13
Geplaatst: 22-11-12 10:41
Ik vind het er goed uitzien hoor. Geen raar wild vlees ofzo. Bij mijn vriend trok het ook zo dicht. En die had me een gat in zijn arm zitten kan ik je zeggen.
heb je van eerder in het proces nog zoiets als kaltostat oid? vind nog steeds dat er veel beslag in zit en nog steeds is de wond niet zo mooi doorbloed als je zou willen. 2x daags de wond spoelen en met iets vochtig kaltostat erin en dan afdekken, denk dat je dan die wond beter gaat krijgen. succes ermee!
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 11:39
dat spul had ik erin inderdaad!!!
itsmi
Geplaatst: 22-11-12 11:56
Kaltostat of Kerlix, is inderdaad handig. Maar dat zal ze dan vanuit het ziekenhuis mee moeten krijgen. Het ziekenhuis had uberhaupt iets mee moeten geven.. Dat ze dat niet gedaan hebben zegt al genoeg.. Hopelijk ben je er snel vanaf!
pluisjes van de kerlix of de kaltostat? Kaltostat heeft geen pluisjes, en kerlix mag je niet knippen, dus geeft ook geen pluisjes. Als je kerlix knipt heb je inderdaad losse draadjes en dat is niet zo handig.. Als het vast zit, ook goed losweken en niet trekken.. Maar helaas heeft TS dit niet gekregen.. Wat voor spullen gebruik je TS? Of heb ik daarover heen gelezen?
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 12:47
Volgens mij heeft ts helemaal niets gekregen Ik moest kleine stukjes 'afscheuren' en in het gat stoppen. Het was niet dat het te vast zat, maar als er zeg maar een 'pluisje' in het midden zat, was dat er niet zomaar uit Ik weet even niet meer zeker welke van de 2! Heb thuis voor de verpakking gekeken maar heb die helaas niet meer.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-12 12:52
Ik moet natte gaasjes in de wond duwen, en daar doe ik een beetje mesistran honingzalf bij. Verder krijg ik geen speciale verbandmiddelen, daar ben ik al achterheen geweest maar ze willen het niet voorschrijven. Het is ook allemaal heel erg duur.
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 12:56
Ónvoorstelbaar......... Dat hóór je gewoon in het ziekenhuis (voorgeschreven) te krijgen!! (mocht je nog rolletjes verband nodig hebben, die heb ik nog zat liggen!)
Danseresje
Geplaatst: 22-11-12 12:56
kerlix wordt wel degelijk geknipt hoor, maar je moet gewoon 1 rechte knip zetten zeg maar. bij scheuren kan ik me voorstellen dat je pluisjes krijgt ja. voor allebei geldt dat je het ook kan verwijderen door het nat te maken en er dan zachtjes aan kan trekken. en eigenlijk daarom dient het van tevoren ook vochtig gemaakt te worden.
ts, zie nu jouw berichtje. die natte gaasjes creëren geen goede wondomgeving, dat zie je aan het beslag wat op de wond zit. kaltostat en kerlix werken ook anti-bacterieel. ik snap dat het duur is, maar helaas heeft de regering een aantal strenge maatregelen getroffen met betrekking tot de vergoeding van verbandmiddelen. en nu het zo'n klein wondje aan het worden is, heb je niet heel veel van het verband per keer nodig. misschien toch een optie om 1 pakje op eigen kosten te halen? (weet alleen niet of kaltostat of kerlix zonder recept verkrijgbaar is).
Kentaro
Geplaatst: 22-11-12 12:59
Ik baalde al dat ik de rest van 'mijn spul' weggegooid had, anders had ik het zo opgestuurd!