[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:09

Nou da's wel een heel mooi voorbeeld van het jojo-effect zeg... je bent dus nu 30 kg zwaarder dan voorheen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Het lijkt me dat de crash dieeten niet goed werken ( 500 calorieën per dag met Cambridge?) - je lijf gaat compleet overstuur. En met een dieet alleen red je het niet denk ik - je zult je levensstijl moeten veranderen en bewegen!

Bij mij gaat het inmiddels lekker: ik snoep/snack niets meer, vervang ontbijt en lunch op dit moment door 1 shake in de ochtend, 1 shake in de middag met twee Delicata crackers van Wasa met mager beleg of magere kaas, gewoon avond eten met veel groenvoer (maar geen aardappels) en als ik 's avonds honger krijg een appel.
Ben donderdag begonnen hiermee en vandaag volgens het weegschaaltje al 8 ons kwijt. In drie dagen.
Enne... a.s. maandag een intakegesprekje bij de sportschool. Way to go!!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:39

Jannepauli schreef:
Nou da's wel een heel mooi voorbeeld van het jojo-effect zeg... je bent dus nu 30 kg zwaarder dan voorheen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Het lijkt me dat de crash dieeten niet goed werken ( 500 calorieën per dag met Cambridge?) - je lijf gaat compleet overstuur. En met een dieet alleen red je het niet denk ik - je zult je levensstijl moeten veranderen en bewegen!

Bij mij gaat het inmiddels lekker: ik snoep/snack niets meer, vervang ontbijt en lunch op dit moment door 1 shake in de ochtend, 1 shake in de middag met twee Delicata crackers van Wasa met mager beleg of magere kaas, gewoon avond eten met veel groenvoer (maar geen aardappels) en als ik 's avonds honger krijg een appel.
Ben donderdag begonnen hiermee en vandaag volgens het weegschaaltje al 8 ons kwijt. In drie dagen.
Enne... a.s. maandag een intakegesprekje bij de sportschool. Way to go!!

Nee 20 kg zwaarder dan toen ik gestopt was en 10 kg zwaarder dan toen ik destijds begonnen was. Ik heb een hoop meegemaakt het afgelopen jaar en heb ongeveer 10 maanden daarvan stilgezeten omdat ik moest herstellen van een oogkas operatie. Het herstel duurde veel langer dan gepland en ik kon echt niets omdat mijn rechteroog naar binnen gedraaid stond en ik daardoor alles dubbel zag, ik kon de deur niet uit en bewoog dus mi-ni-maal. Door de verveling ging ik me volstoppen met chips, chocola en andere troep. Dan wil alles er wel aan vliegen ja. En daarnaast heb ik nog meer dingen meegemaakt die niemand wat aan gaan. Als je je gewoon aan het cambridge dieet houdt en ook aan de laatste fase waarin je begeleid wordt met de overgang naar gewoon en gezond eten dan kom je niet aan na dit dieet. Ik ben abrupt gestopt en daarna direct weer aangekomen, en ja dit is inderdaad slecht voor je lichaam. Daarom ga ik nu ook alleen nog afvallen en niet meer aankomen.

Gelukkig ben ik nu hersteld en mag ik weer alles doen wat ik wil. Ik ga weer werken over 3 weken (heb al 2 weken ergens anders gedraaid) en ik ga lichamelijk zwaar werk doen (stalwerk, rijden, lessen) dus dat bewegings-gedeelte komt wel goed. Als ik eenmaal gewend ben aan het werk en klaar ben met dieten wil ik ook gaan sporten naast mijn werk (fitnessen o.i.d.). Mits ik dat red naast mijn werk.

Dit werkt voor mij dus ik ben blij *\o/* :D

MightyJoe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:32

Eet je bij Cambridge 500 echt maar 500 kcal??!! :oo

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:40

Ohja én ik ben gestopt met roken waar ik heel trots op ben (na 6 jaar minimaal een half pakje per dag)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 06:21

ik ben vorige week zondag voor het eerst weer op de weegschaal gegaan en toen woog ik 76,0 kg

gisteren heb ik me weer gewogen en toen was het al 74,4 kg

dus het gaat de goede kant op.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:37

Jeetje Nathalie, wat een rottijd heb jij achter de rug.. fijn dat het nu goed gaat en je de draad weer kan oppakken!

Da's mooi Ketaki !

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:56

Goed bezig Ketaki! +:)+

Ik sta nog steeds op 0,5 kilo. Niet raar ook, heb enorm gezondigd van het weekend. :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:17

MightyJoe schreef:
Eet je bij Cambridge 500 echt maar 500 kcal??!! :oo

Dan kán het toch niet anders dan dat je weer aankomt als je weer 'normaal' gaat eten.

Je verbranding gaat toch helemaal door de war?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:38

Ik kan me ook niet voorstellen dat het goed voor je is om elke dag maar 500 kcal binnen te krijgen. Daar kun je toch niet op leven?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:39

Ik heb na mijn eerste tussendoortje al bijna 500 calorieën op! := Het moet wel leuk blijven hoor.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:42

Het lijkt mij in ieder geval rampzalig voor je stofwisseling.. een vrouw heeft circa 2000 cal per dag nodig..

Een 'tussendoortje ' van 500 cal is wel veel hoor!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:52

Nee mijn ontbijt en tussendoortje komen samen op max 420. Dus ik bedoelde niet alleen mijn tussendoortje ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:02

Ach oordelen over een dieet is erg makkelijk. Achter Cambridge zit geloof ik 25 jaar wetenschappelijk onderzoek. Dat kan ik over Sonja Bakker of Dr. Frank niet zeggen! De levensstijl na een dieet is alles bepalend. En ja voor sommige mensen is het makkelijk om dan te "dieeten" door 1700 kcal ipv 2000 kcal te eten, een ander moet gewoon helemaal resetten.

Ik wens je veel succes NathalieW!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:15

oohh is dat cambridgedieet dat peperdure dieet wat Erica Terpstra ook gedaan heeft?

Dat heeft mijn moeder vorig jaar gedaan.

Ze gaat nu met mij mee naar de WW. :=

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:20

Nou heb ook cambridge gedaan, netjes afgebouwd en we opgebouwd. Nou heb alles er weer bij gekregen incl. rente. Je slankt er niet alleen zelf vanaf maar ook je bankrekening slankt er erg snel vanaf. 50 euro in de week ben je gemiddeld kwijt.

Maar goed, vorig jaar maart een gbp laten doen.. Nu 65 kg kwijt, alleen tot grote frustratie sta ik al een poos stil. Na 4 weken cb is er zo'n 4 kilo vanaf... Dus we gaan nog eff vrolijk verder, nog 21 te gaan en dan komt paardrijden weer in zicht.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:21

Tja Amaris zo heb je succesvolle mensen bij ieder dieet, maar ook niet succesvolle.

Mijn oma is na WW weer heel erg veel aangekomen. Je bent zelf toch degene die het zult moeten doen na zo'n dieet :)

Maar fijn dat WW voor jou goed werkt.

@saszuidema. Maar een gbp is iets wat ik bij lange na niet zal krijgen van een arts en vele hier met mij. Dat is dus niet echt iets wat haalbaar is. Dan moeten mensen toch op zoek naar andere oplossingen :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:24

Maar je moet toch toegeven dat van alle dieeten WW het makkelijkst vol te houden is na het dieet. Juist omdat je niet gedwongen wordt andere dingen dan anders te eten.

Dat je weer 'los gaat' tja.. dat heb je inderdaad zelf in de hand.

Maar ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat ik niet anders eet dan anders. Ik denk wel beter na over wat ik eet, en ik zeg sneller nee.
Nee, geen vlaai, nee, geen tweede kop warme chocomel met slagroom, nee geen derder keer naar chinees buffet. Maar anders dan dat scheelt het niet veel.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:59

Wat voor mij misschien nog wel het meest scheelde is alleen maar water drinken i.p.v. standaard 2 pakjes drinken mee te nemen naar school en thuis naast cola light nog wel eens een sapje drinken. Nu drink ik dus 1.5 tot 2 liter water op een dag en zo nu en dan een glaasje christal clear :)
Verder heb ik veel minder honger door op de glycemische index te letten (waard om even op te Googlen, gaat over de snelheid waarmee suiker aan je bloed wordt afgegeven) en daarnaast minder koolhydraten en meer eiwitten. Op deze manier eet ik niet eens zo heel anders dan normaal waardoor het makkelijk vol te houden is, en het werkt voor mij! :)

Levensgevaarlijk is alleen wel dat wij een appelboom hebben staan die er voor zorgt dat wij midden in het appeltaarten seizoen zitten. Die geeft zo'n 20 appeltaarten per jaar. Ik hou me echt in wat die taart betreft maar het is toch af en toe een beetje extra :=

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:12

Selka schreef:
Tja Amaris zo heb je succesvolle mensen bij ieder dieet, maar ook niet succesvolle.

Mijn oma is na WW weer heel erg veel aangekomen. Je bent zelf toch degene die het zult moeten doen na zo'n dieet :)

Maar fijn dat WW voor jou goed werkt.

@saszuidema. Maar een gbp is iets wat ik bij lange na niet zal krijgen van een arts en vele hier met mij. Dat is dus niet echt iets wat haalbaar is. Dan moeten mensen toch op zoek naar andere oplossingen :)

ik zeg ook niet dat je dat moet laten doen. Ik bedoel ermee dat cambridge niet de oplossing is voor vele. Ik weet heel goed dat gbp niet voor iedereen is, wees er maar blij om. Want dan houdt het ook in dat je nog niet zo zwaar bent dat je er voor in aanmerking komt. En dat bedoel ik niet beledigend zo van "je bent niet zo zwaar" Ik weet heel goed dat voor iemand met 5 kilo teveel dat het dezelfde strijd is als iemand met 50 kilo overgewicht.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:27

Ach, ieder zijn meug! Mijn cambridge dieet is trouwens vervangen door het 'straight away' dieet. Zelfde idee als cambridge maar een andere samenstelling, meeste producten zijn daarom PH-neutraal, lactosevrij, glutenvrij soja arm en alle producten zelfs aspartaam vrij. Heb nog wel dezelfde consulent(en).

Mijn zus is na WW ook weer heel veel aangekomen, evenals mijn vader. Voor ieder dieet geldt: hou je aan de regels en pas je eetpatroon aan als je klaar bent. Maakt niet uit over welk dieet we het dan hebben...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:32

Uiteindelijk moet je zien te leven met je dieet. Als jij voldoening haalt uit een shake moet je vooral de shakes proberen!
Ik zelf ben erg tegen shakes, maar ik zou hier ook absoluut geen voldoening uit halen en het zou me enorm gaan tegen staan. Daarom heb ik een bewuste keuze gemaakt om me te houden aan de richtlijnen van het voedingscentrum, zodat ik alles kan eten wat ik wil, maar met mate.
Tot nu toe genoeg resultaat :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:42

Idd het minder vreetdieet werktte voor mij ook het beste. Letten op wat je eet en voldoende bewegen. Is makkelijk vol te houden en daarna is ook de kans klein dat je weer in je oude gewoontes valt. Echt ik kan veel minder suikers en vetten eten en ik zit snel vol.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:29

Gisteren weegdag en er was 1,3 kg af. Had ik écht niet verwacht (al kan ik nu ineens wel broeken aan die eerder niet meer lukten)

Nu is er alles bij elkaar 5,6 kg af. Ik ga al aardig richting het 10% doel *\o/*

En dat met vorige week een authentieke ongesteldheidsvreetbui (pak speculaas, pak tucjes en een chocoladeletter van 65 gram) Allen gekocht met het idee, beetje bij beetje. Maar die beetjes bij beetjes werden in één avond opgegeten tot ik uiteindelijk de koektrommel maar voor mijn neus heb gezet omdat ik moe werd van het heen en weer lopen naar de keuken :')
Maar goed, het is schijnbaar toch goed gekomen!

En wat heb ik nu geleerd: geen spul in huis halen, dan eet ik het ook niet op. Boodschappen doen op 'die tijd van de maand' is toch altijd nét even lastiger :D

*pakt nog een snoeppaprikaatje*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:33

Goed joh!
Ik heb ook succes: van vorige week donderdag 80.9, vandaag 79.2 !!! Minder dan een week dus.
Nou nog wat sporten erbij en ik ga slagen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:43

Ik ga ook weer sporten, al is het maar om een paar avonden niet thuis voor de tv te zitten.

Donderdag ga ik weer beginnen met paardrijden door op een pensionstalling in de buurt een paar privelessen te gaan nemen op een van hun eigen paarden.

Ik hoop dat ik uberhaubt nog kan rijden, want de laatste keer dat ik reed op de merrie van mn vriendin heb ik de dag erna niet kunnen lopen van de rugpijn.

Als het rijden goed gaat is het denk ik weer tijd om eens op zoek te gaan naar een bijrijdpaard.