Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chaatje16 schreef:De keuze moet je zelf maken maar aangezien het ongewenste zwangerschap is en dan ook nog door de familie en door ongewenste seks zou ik het toch weg laten halen, dit kindje blijft je altijd herinneren hieraan.. en misschien ga je het wel kwalijk nemen straks, ook weet je niet hoe het eruit gaat komen aangezien de vader familie is..
Sterkte
NatasjavE schreef:Ellewies schreef:Heel veel sterkte, wat een onwijs moeilijke situatie!
De artsen kunnen het bloed uit de navelstreng laten controleren op DNA, hiermee kan vast worden gesteld of het van familie is en daarme heb je bewijs voor later.
Misschien is het voor jezelf ook fijn om het bloed te laten onderzoeken, hiermee kunnen evt aangeboren afwijkingen (chromosoom defecten etc) ook aangetoond worden. Misschien voor nu niet iets waar je iets mee kan, maar misschien heb je later wel de vraag of het kindje gezond was ja of nee en dan kan je het tenminste opzoeken en afsluiten.
Verder is het misschien een idee om aan de artsen te vragen om een foto te maken van het kindje of bijvoorbeeld een foto van de voetjes oid, wellicht dat je daar later behoefte aan krijgt. Zo niet, is dat ook prima natuurlijk, maar dan heb je er iig toegang tot!
Nogmaals heel veel sterkte
En dan....dan blijkt dat het kindje gezond was?
Dan krijgt ze onnodig wellicht een schuldgevoel.
Ook geen foto's. Dan ben je kunstmatig een band met deze foetus aan het creeren en dus een bron vab terugkerend verdriet.
Vergeten dat het gebeurd is hoeft niet(komt toch wel terug) maar niet een emotionele verbinding gaan creeren.
TS, hou je taai vandaag. Heel veelsterkte vandaag.
roozz75 schreef:Lieve Lieve TS,
Ik volg al enkele dagen je topic!
Maar wat ben je dapper, dat je zelf zon besluit kan nemen
Vera schreef:Ik hoop dat je de dag een beetje doorgekomen bent. Denk dat je de beste beslissing hebt genomen die je kon nemen. Jij moet eerst voor jezelf zorgen en kan dan pas voor een ander zorgen.
Maar wat mij nog het meeste zorgen baart is dat je in dezelfde situatie blijft zitten!
Dit mag je geen dag langer accepteren..... Je moet daar weg, tot rust komen en dan aangifte doen.
Je bent een slachtoffer van een zeer ernstig delict wat nooit ongestraft mag blijven.
Jij bent hier niet schuldig aan, jij bent het slachtoffer.
Alleen het feit al dat je al deze ellende moet doorlopen zonder de steun van je ouders klopt van geen kant!
Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter dit zou meemaken zonder dat ik er voor haar kon zijn en onmiddellijk maatregelen kon nemen om de situatie een halt toe te roepen.
Lieve madelief, zoek hulp, stap op en ga naar de politie. Er zijn hier allemaal mensen die je dolgraag willen helpen, je een tijdelijk thuis willens bieden, pak deze hulp met twee handen aan...... Je verdient het zo en nu is het moment.
Hier ben ik mee eens.