Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:35

Oef, wat veel namen hier!

Veel nuttige tips heb ik verder ook niet meer. Elke dag lopen is al afgeraden. Kijk echt uit bij pijntjes!

En ik hoorde iemand (sorry, die namen!) dat ze motivatie krijgt van nieuwe dingen. Dat heb ik toch ook. Vooral mijn nieuwe schoenen, vind het gewoon leuk ze aan te hebben!

Verder weer een aantal nieuwe lopers! Top!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:36

spokie79 schreef:
Je kan dan de kit kopen. Dan doe je in het opladergat (hahaha) een receiver. En dan de sensor aan je schoen. Zo doe ik dat ook. Mijn ipod is ook al ruim 4 jaar oud.

Dit klinkt ook wel erg fijn.
Wat is het voordeel tov die apps? Want eigenlijk wil ik, vooral in de winter, mijn telefoon ook wel mee hebben.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:37

Gaat wel veel geld kosten als je alleen motivatie krijgt van nieuwe dingen :P.

Hier de draad nog niet opgepakt...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:40

Haha, nee zeker niet hoor. De meeste motivatie krijg ik van het fijne gevoel na het lopen en het merken dat je conditie beter wordt. Maar nieuwe dingen zijn zo leuk erbij. ;) maar zo veel heb ik niet, 1 broekje, shirtje en schoenen!

Wanted, van welke afstand ga je nu uitbouwen naar 6 6,5?

Rubyred, hoe kwam het toch alweer dat jij even niet liep? Sorry, zoveel mensen;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:57

Eerst een metalen balk op mijn voet gehad, en nu gaat het slecht (niet met mijn voet ;)), meer info per pb ;).
Laatst bijgewerkt door RubyRed op 31-07-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:00

Autch dat klinkt niet lekker. :(:)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:10

Heb er nu geen last meer van gelukkig ;).

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:13

Gisteren de 1e les gedaan van str! het was leuk en ging gemakkelijker dan gedacht!
Ik loop samen met een vriendin en morgen komt er nog iemand bij.

Dit even aankijken of het gaat, want ik merkte gisteren wel al dat mijn vriendin en ik een verschillend looptempo hebben.. dus even afwachten, ik hoop dat het lukt met ons 3 want is wel fijn om niet altijd alleen te moeten lopen.
Of inderdaad zoals hierboven iemand zei: 1x inde week samen en de andere 2x alleen.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:15

Sharitje schreef:
Gisteren de 1e les gedaan van str! het was leuk en ging gemakkelijker dan gedacht!
Ik loop samen met een vriendin en morgen komt er nog iemand bij.

Dit even aankijken of het gaat, want ik merkte gisteren wel al dat mijn vriendin en ik een verschillend looptempo hebben.. dus even afwachten, ik hoop dat het lukt met ons 3 want is wel fijn om niet altijd alleen te moeten lopen.
Of inderdaad zoals hierboven iemand zei: 1x inde week samen en de andere 2x alleen.

Mijn vriendin en ik hebben ook een heel verschillend looptempo. Ik loop een stuk harder dan zij.

De ren stukken doen we eigen tempo, en als we mogen wandelen dan wandel ik gewoon terug naar haar haha.
Ze begint wel op hetzelfde tempo als mij, maar haar tempo is absoluut niet constant. Dus ik tuf rustig door en zij gaat steeds langzamer. Maar het gaat wel goed zo. :)

Het is ook fijn om 1x samen te lopen omdat het dan ook een moetje is. :)

Ik zit een beetje te googelen voor schoenen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:16

Ik vind het persoonlijk veel fijner om in mijn eentje te lopen. Kan ik me tenminste afsluiten met een muziekje op, mijn eigen tempo etc. Mijn vriend heeft ook aangegeven te willen gaan lopen, maar zelfs met normaal lopen tijdens het winkelen of wandelen ofzo, loopt hij al 3 meter voor me. :') Ben dus al benieuwd hoe dat zal gaan als hij mee gaat hardlopen.

Reden voor mij om met die apps te lopen is dat je je snelheid kan zien en je afstand. :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:20

Ik heb ook een app gedownload, maar krijg hem nog niet goed.aan de praat. Moet je je internet de hele tijd aan hebben staan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:22

@xLaura: zo heb ik dat ook al eens gedaan met een loopgroep. Als het tijd is om te wandelen blaast de trainer op een fluitje, en wandelen degenen die sneller waren terug naar de rest :)
@stacey: ik loop ook het liefst alleen, mijn man loopt inmiddels ook hard, maar niet met mij :D :n Die is ook veel sneller dan ik....
@phylos: welke app? Bij de mijne hoeft dat dacht ik niet nee.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:27

Ik wil ook graag weten welke app jullie gebruiken om km en snelheid te zien!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:28

Ik gebruik Endomondo, die gaat via GPS en niet via internet. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:30

Ik gebruik runtastic, mijn man gebruikt die van www.afstandmeten.nl
Werken beide via GPS, alleen die van mijn man vertelt hem iedere kilometer hoe ver hij is en hoe hard hij gelopen heeft. Dat doet de mijne niet :n

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:34

Endomondo vertelt je inderdaad ook iedere KM hoelang je over de km hebt gedaan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:40

Ben gisteravond toch niet wezen lopen, heb lekker film gekeken :o Maar heb vanmorgen les 7 gedaan, en dat ging super! Voor het eerst een keer 4 minuten rennen achter mekaar. Volgens die Sports Tracker App heb ik 2,7 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 7,3 km/u.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:52

Welke app hebben jullie allemaal? Ik had namelijk 's avonds zitten kijken op de bank en dacht dat ik een fijne had gevonden, totdat ik een paar keer schudden met mijn telefoon en ik al 18m had "gelopen". Ik wil dan liever wel een fatsoendelijke app hebben :D

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:56

Jeetje wat zijn jullie allemaal goed bezig. Ik wil het start to run programma weer gaan doen. Heb twee jaar terug ook een aantal weken gelopen en merkte duidelijk verbetering. Mijn conditie is op dit moment zo verschrikkelijk dat ik nadat de hond is uitgelaten eerst een half uur moet uitpuffen.

Maar jeetje. Ik kan me er maar niet toe zetten, steeds zal ik maar altijd vind ik weer een reden om het niet te doen. Plus daarnaast moet bij de eerste les ook al een paar keer twee minuten worden hardgelopen en ben bang dat ik dat bij lange na niet ga redden. En daarnaast vind ik het op de een of andere manier maar vervelend om zo over straat te moeten. Wat eigenlijk nergens op slaat want als ik iemand zie lopen denk ik daar ook nooit raar over, hoe gek die persoon ook loopt. :+

Meer mensen die met een verschrikkelijk slechte conditie zijn begonnen met lopen? En viel dat mee of was het toch wel pittig. Doorzetten (en überhaupt beginnen) zijn toch wel de grootste obstakels voor mij.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:19

Ja ik Femke_S :D ik heb eerst een week van te voren alvast 1 min elke keer gelopen. En soms denk ik dat ook weleens over dat op straat lopen en dan ook nog dat liedje van Evy erbij (in het Engels dat er iemand naar je kijkt :D) helpt op dat moment ook niet echt hahaha!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:23

Haha jaa, ik woon in een klein dorpje dus iedereen kent elkaar iig wel van gezicht. En dan heb ik het gevoel dat mensen denken van 'goh die is ook eens uit haar stoel gekomen' ofso. :+ Maar wat deed je dan precies? Gewoon een aantal keer 1 minuut lopen en dan 1 minuut rustig of? :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:51

Femke_s, niet nadenken over die andere mensen. Jij bent tenminste lekker wat aan het doen op dat moment. Heb het ook wel gehad hoor, toen ik hier in de wijk liep. Dan ben je aan het wandelen, omdat dat op dat moment moet van evy, krijg je van die mensen die bijdehand gaan roepen dat je toch wel vooral harder moet gaan........lekker laten kletsen en doorgaan met wat je aan het doen bent.
Ik loop nu niet meer in de wijk, ik ga 15min met de auto naar bos en duin en daar lekker hardlopen. Is echt heel fijn!

Qua apps heb ik er drie gedownload, endomondo, sportstracker en runkeeper. Runkeeper heb ik nog niet gebruikt, sportstracker had ik op mijn oude telefoon ook, maar wilde eigenlijk endomondo gaan gebruiken. Training 1 liep die vast, dus heb ik sportstracker gebruikt, maar gps had het niet gedaan (nieuwe telefoon, dus was alles nog een beetje aan het uitzoeken). Tweede les toch nog een keer endomondo en toen ging het wel goed. Nu blijf ik endomondo gebruiken om de trainingen te kunnen vergelijken en moet zeggen, vind het een fijne app!

Mijn motivatie en doelen? Ik kijk per week. Ik hou me nog niet zo bezig met de 30min en de 5km. Ik kijk halverwege de trainingsweek naar de volgende week en wil het zonder problemen uitlopen. Tot nu toe is dat goed gelukt (3 weken!).
Mijn motivatie is eigenlijk het resultaat achteraf (heb ik met dezelfde training dezelfde afstand of misschien meer behaald?) en de verschillende trainingen met elkaar vergelijken. Daarnaast het genieten van de natuur, dieren spotten (konijnen, verschillende vogels en zelfs een vos) en nieuwe paden en routes ontdekken die fijn zijn om hard te lopen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:35

Ik heb sport tracker..Snap sowieso weinig van apps over het algemeen :P

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:46

Waar gebruiken jullie die apps precies voor? Is dat puur om de afstand te kunnen checken of zit der ook zo'n trainingsschema 'in'?

Haha dit topic werkte redelijk motiverend dus heb de eerste les gelopen van STR en maar geprobeerd 'kijkende mensen' (want zo voelt het :+) te negeren. Pf, die drempel gehad nu nog volhouden. Het viel me niet tegen al had ik met de laatste keer twee minuten lopen behoorlijk wat moeite. Toen ik voor de tweede keer moest gaan lopen kreeg ik wel direct een soort verzurend gevoel in mijn bovenbenen. Kan dat komen omdat mijn lichaam gewoon echt niks meer is gewend? :P

Lijkt me heerlijk zo'n gebied als dat jij beschrijft Danseresje. Jammergenoeg is hier het dichtstbijzijnde 'mooie gebied' op 30 minuten rijden en aangezien de trainingen niet eens zo lang duren houd ik het voorlopig toch maar bij de weg. Wat overigens hier en daar behoorlijk stonk door boeren die me weet ik wat bezig waren. :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:50

Zoo wat een reacties allemaal :D ik ben via mijn telefoon online, dus kan niet op alles reageren, maar zal dat straks via de pc even inhalen.

Vandaga nog steeds flinke spierpijn van het lopen, denk ik. Ben zondag ook 3uur gaan uitrijden, dus daaraan kan het ook liggen. Elke dag rennen gaat het dus niet worden, fijn dat jullie me gewaarschuwd hebben. Waar kan ik zo'n loopprogramma downloaden (of is dat al gezegd, sorry dan!)? Mezelf motiveren door een beloning aan te bieden werkt helaas niet. Het is gewoon een kwestie van resultaat zien, dan raak ik gemotiveerd. Heb een paar heel erg rotte weken achter de rug en heb veel tijd door gebracht huilend in bed, dus ik wil vooral bezig zijn. Daarom was het ook de bedoeling elke dag te gaan. Misschien kan ik dan beter afwisselen met 1 dag rennen, 1 dag met de hondwandelen.

Morgen vroeg ga ik weer :D heb er eigenlijk wel zin, dat verbaas me, ik haat elke sport, anders dan paardrijden :')