Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:50

ja wij hebben op zich ook wel een ruime slaapkamer, maar een enorme jurk whahaha
ik heb hem ook van pappie gehad :))
dus als hij verkocht raakt, krijgt hij dat ook gewoon terug :j
hij kan het op zich ook wel goed gebruiken in de recessie tijden :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:08

Verder vanmorgen weer apk-goedgekeurd. Net gelunched samen en nu ligt J ffies op bed hij riep al van ''mama bedje toe'' . <3
Wel vind ik het super vervelend dat ik gewoon over 2 weken wéér terug moet komen voor een normale controle, terwijl alles super netjes verloopt en stuiterbal het zéér goed doet en het super naar zijn of haar zin heeft daar binnen net als dat J het ook super naar zijn zin had in de buik.
Bloeddruk zeer netjes 100/50 elke gyn/vk verbaasd zich er toch elke keer weer over gezien mijn overgewicht maar mijn bloeddruk/lichaam doet het super met een zwangerschap, en dat terwijl ik nog steeds wel giga veel doe waaronder zelfs ook gewoon J op til als ie erom vraagt..

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:25

zohee komt het door het weer dat ik zo moe ben?
vanochtend intake kraamzorg gehad, was heel gezellig :-)
babykamer is echt helemaal af, kleertjes gewassen en gestreken, zal wel ff een foto maken!

fiemox, idd mooie bloeddruk! alleen onderdruk beetje te laag toch??
ik heb altijd lage bloeddruk, maar dat is beter dan te hoog

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:26

Netjes dat je zwangerschap zo goed verloopt! Opzich wel fijn toch die extra controle? Weet je zeker dat het goed gaat :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:27

Tessie ben benieuwd naar een foto :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:27

Rinske schreef:
Dat wordt ook automatisch geregeld als je getrouwd bent :) .

Dat is voor mij dus een reden om te willen trouwen :)

Hebben degene die al een kindje hebben, of degene die nu een kindje krijgen al nagedacht over peetouders oid? Bij ons is het nu zo vastgelegd dat als mijn moeder iets overkomt *klopt heel hard af* dat mijn broertje (nu 9) bij mij komt.. Als mijn vriend en ik een kindje mogen krijgen, ga ik dat ook zo snel mogelijk vast laten leggen, want als je dat niet doet wil dit niet betekenen dat een kind zomaar bij familie/vrienden terecht kan.. Heb echt verhalen gehoord over kinderen die in de pleegzorg terecht zijn gekomen omdat eerst 'onderzocht' moest worden of familie/vrienden wel geschikt waren voor de opvang van een kind..
Brr ik hoop dat het nooit nodig zal zijn, maar dat ga ik zéker als een van de eerste dingen regelen als het moment van een kindje daar is... :o

Wat een gedoe rondom het erkennen van je kind (althans, als je weet hoe het werkt niet :P ) Maar alleen je kind erkennen betekent niet automatisch dat de vader ook gezag heeft toch? Dan moet er meer geregeld worden (wat je ondervangt met trouwen)

Omg Fiemo dat meen je niet... Wat voor man is dat dat? (krijg daar een gek gevoel bij, als hij 'even' zwart 3.5 ton neer wil leggen := )

Nell, het is idd een superkoopje nu... Ik wil het zo graag :o Even morgen gesprek afwachten en dan stappen ondernemen wb verkoop van ons huis :)
Enne jij ook weer klussen? O:) :))

Pff flink spul dus dat chlomid.. Wel fijn dat het er is voor de mensen die het nodig hebben!

Zahlina wat stoer zeg abbo bij de sportschool :D :D Ik ga ook een aantal keer per week waarvan 2x onder begeleiding van de revalidatiefysio :j Het is even wennen en in een bepaald ritme komen maar dan is het eigenlijk best heel fijn :D

Borstvoeding zal ik nooit kunnen geven, omdat ik een BVK heb gehad en eerder een grote onsteking, waardoor het klierweefsel kapot is gegaan. Helaas, vind borstvoeding wel iets heel moois :)

Handig he al die spulletjes van MP! Als ik daar iets moois zie vind ik het ook geen probleem, mits het idd goed te reinigen is voor gebruik :)

Zahlina interessant dat onderzoek :j Ik lust ook geen rode wijn :=
Mijn moeder dronk toen ze borstvoeding gaf de eerst periode een oud bruintje (biertje) dat schijnt ook iets te doen :=

Rinske ik ben heel benieuwd naar je geboortekaartje :D :D *moeten we nog lang wachten ook hihi*

nameless wat een rotbericht... En nu? Is er wel de mogelijkheid voor kindjes? *sorry ik weet niet zo goed hoe dat werkt :o *
Oh Fiemo heeft al antwoordt gegeven :)

Cin dus dan is Leen weer veel van huis.. Dat zal idd wennen worden....

Rinske heel veel sterkte bij de begrafenis... Gecondoleerd! :(:)

Wat leuk GoGoNut :D 1 aug is al snel en 12-10 is ook al gauw!! :D

Cin jij had echt een hele mooie jurk <3

Fiemo fijn dat je weer APK bent goedgekeurd :D

Tes ben benieuwd naar je foto :D Fijn dat het gesprek kraamzorg zo goed ging!

Ik zit hier te stressen... Wacht op telefoontje van de traumatoloog met de uitslag van de ct-scan die gemaakt is van m'n voet.. In de brief stond dat hij kon bellen vanaf 13.15 uur... Nog niet gebeld en ik moet om 15 uur op m'n werk zijn.... *ikhebhetnietmeer*

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:28

GoGoNut schreef:
Thanks voor de tip haagsemeid! Is het echt vanaf 500 euro en wat meer (bijvoorbeeld tot 1250) of is het vanaf 500 euro tot heel veel geld? Dordrecht is klein uurtje rijden dat heb ik er wel voor over :)

Ze heeft ook een site

http://www.lanova.nl
Nee hoor heel veel tussen de 500 en 600,-

@Cindyuniek. Hij was wit. Er zijn nu nog 3 muren wit (muur bij het raam is niet zo groot en daar komen ook nog gordijnen). De grootste muur is nu lichtgrijs en krijgt nog een Nijntje muurschildering.
Als de muur droog is komt er een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:33

vorige week waren wij bij de notaris vd huwelijkse voorwaarden en hebben we het er toevallig over gehad ja, pleegouders voor wat als.. wij willen het mijn zusje vragen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:38

Afbeelding

het is beetje klein kamertje dus moeilijk om een foto te maken! haha
dit is de ene kan met commode, andere kant ledikant met streepjes behang ( komt beetje door lichtinval want ledikant, kast en commode is niet houtkleur maar ahorn )

Afbeelding

foto van de kast kan ik niet maken maar is groot en weer een andere muur hihi!! vind het alleen jammer dat bij ledikant geen hemeltje kan |(

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:40

Tessie, klinisch vk zei dat het een nette bloeddruk was...Dus sja wat kan ik daar in tegen brengen he :D

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:42

nou goed hoor! :-D

patries, ja ik ga het ook vastleggen, als mij iets overkomt dat mn kind wel goed terechtkomt
wil echt niet dat ze in een pleeggezin komt bij mensen die ik niet ken

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:54

Wat een gave kamer Tessie.
Suze, druk bezig met alle voorbereiding. De tijd gaat zo snel, voor je het weet ben je getrouwd en hopelijk heel erg snel zwanger.
GoGoNut. Wat gaaf dat je gaat trouwen!!!!

Ik heb nu een beetje spijt van mijn 2 uur sporten. Mijn buikspieren doen zoveel pijn!!! Zit nu al tegen morgen op te hikken maar ja moet er nu echt even door heen en op de tanden bijten en dan wordt het straks vast wel makkelijker.

Zijn vriendlief en ik nu zo erg dat we eigenlijk helemaal niets geregeld hebben?
Heb wel een testement en zal deze ook aanpassen mochten we gezinsuitbreiding krijgen, kindje krijgt de achternaam van mijn vriend en als het een jongen is ook zijn voornaam (zal de 33 generatie oudste zoon zijn die deze naam krijgt) maar verder hebben we eigenlijk niets geregeld.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:04

Tessie maar zelf twijfel ik er toch wel stiekem ff over. Gezien mijn bloeddruk normaal altijd 110/80 was, ga het gewoon eens vragen over 2 weken...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:21

XFiemoX, is toch lekker zoveel controle? :D
ik vond het prima dat ik iedere 2 weken onderhand wel een echo kreeg hihi

Tessie, leuk kamertje zeg!!!!

Patries, waarschijnlijk had je het idd na de verkleining al niet meer gekund nee, ze vroegen toen bij mij wel 'wil je dat we proberen de melkklieren te besparen?' eh nou nee maak het maar gewoon mooi :D (niet wetende dat ik ze nu helemaal niet meer zou hebben)
heb je inmiddels nóg niks gehoord??? je zal al wel op je werk zijn...

spannend morgen dus dat gesprek over huizen
hoop voor je dat het wat wordt!!

wij hebben geen peetouders.... zou eigenlijk niet zo goed weten wie we moeten vragen.....
mijn zus heeft echt genoeg aan haar eigen dochtertje, leen zijn fam is nou ook niet echt mijn eerste keuze en we hebben ook niet echt zulke goeie vrienden dat ik die zou vragen.... het lijkt soms wel of échte vriendschap niet meer bestaat...... er is altijd wel wat met iedereen -O-

Haagsemeid, klinkt ook leuk met nijntje :))

ik vind het wel jammer, wij hebben spachtelputz op de muren dus kan geen behang op.... dus dan zou het gelijk geverfd moeten worden, maar wij zijn nog al helden in de verkeerde keuzes maken :')
dus bang voor spijt achteraf haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:31

hihi spachtelputz.. dat heb ik ooit swaffelpoets genoemd bij een offerte aanvraag :')
kan je wel voorstellen hoe die man reageerde he :+

wo zahlina 2uur? respect!
ik wil de hometrainer van lief gaan inpikken, dat stoppen met roken is slecht voor de buikvetjes :(

ik heb lief overgehaald om de woonkamer beetje te pimpen. ik word een beetje ongelukkig van het idee nog dik 1,5 jaar hier te moeten wonen zoals het er nu uit ziet.. (mannenhuis/samengeraapte zooi). voor even niet erg maar nu na een dik jaar begin ik me steeds meer te irriteren aan de samengeraapte zooi *bloos* we gaan volgende week mooi donkerbruin strak tv meubel halen bij ikea en met zon bovenkantje erbij. dan kan dat lelijke tv meubel ding de deur uit! die rode leren stoel gaat ook weg, de bank zet ik dan tegen het raam aan en nmieuwe tv meubel waar nu de bank staat. en dan wil ik toch die grote eiken kast in stukken slaan om daar de drankkast neer te zetten. en het pc scherm ga ik in de slaapkamer zetten met de wii zodat ik daar meisjesfilmpjes kan kijken als lief ps3 speelt. ik zat ook te denken dat ik toch zeker wel ook tv zou moeten kunnen ontvangen op een 2de scherm.. ziggo eens voor onderzoeken!
en de bank gaan we einde dit jaar opnieuw stofferen, ding is UGLY!! en vies. wordt donkerrood! ik hoop dat lief corduroi ook leuk vindt, dat lijkt me mooi!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:39

CindyUniek, ach ik wist het al heel wat jaartjes langer dat met elk mens nogal wat scheelt :D.

En bij mijn 1e zwangerschap vond ik zoveel controle helemaal niet erg maar nu met deze 2e vind ik het dus wel gewoon erg, gezien ik volgens het zknh maar niet op mijn kind moet letten en gewoon op de onmogelijke tijden ook moet komen etc... Sorry maar ik laat mijn kind niet oververmoeid raken en zorg dus dat ie zijn middagdutje ook daadwerkelijk krijgt, en dan zeg ik die afspraak op onmogelijke tijd gewoon even later dag van tevoren af en maak dan een nieuwe.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:04

ja helaas worden wij ook keer op keer met onze neus op de feiten gedrukt....
maar wel jammer....
dat niemand perfect is ala, maar dat het lijkt of alles van 1 kant komt... nogal handig he wij hebben eigen stal, eigen trailer, manlief eerst een auto van de zaak dus gratis rijden, dus ja dat is errug makkelijk voor sommige 'vrienden'......

kan je dan niet vantevoren al een handiger tijdstip afspreken?

@ Suus, waarom nog 1,5 blijven? wel lekker dan als je het een beetje 'eigen' kan maken :j

whahaha swaffelpoets :')

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:18

Gut stelletje kletskousen, ik dacht dat ik er wat van kon maar hier gaat het erg snel.
Ik lees wel braaf mee (in de trein, op het werk, in bad :D ), maar heb niet altijd zin en/of tijd om te reageren.

Ik las dat Gogo ging trouwen? Gefeliciteerd! Wij zijn hier ook aan het denken om op een dinsdagochtend (gratis) heen te gaan.
Ik heb wel een trouwjurk, maar als we het zo doen dan wil ik ook geen poespas, gewoon tekenen en weer weg, klaar.
We doen het wel een keer over zoals we het wilden, op een tropisch eiland met ons tweetjes en dan mooie foto's maken.

Ik voelde me gisteren trouwens net een lopende centrifuge.
Ik moest een klein stukje rennen om de trein nog te kunnen halen. Mini (tja moet het toch iets noemen zolang) vond het wel grappig dat gehobbel en ging leuk meedoen.
Toen ik eindelijk zat bewoog in mijn buik echt alles, net alsof ze constant rondjes aan het draaien was.
Zat ik daar in een volle trein, buiten adem met een belachelijke grijns op mijn smoel. Die mensen zullen wel gedacht hebben :=

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:52

Lees straks goed bij, zit mobiel.. Middel om menstruatie op te wekken heb ik al gehad, en Clomid ook:( beide 0,0 effect. Dus ben benieuwd hoe nu verder. Word vanzelf opgeroepen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:03

suze_ schreef:
hihi spachtelputz.. dat heb ik ooit swaffelpoets genoemd bij een offerte aanvraag :')
kan je wel voorstellen hoe die man reageerde he :+

Ik zal later ook even de rest lezen.
Maar moest even lachen om jouw opmerking. Moest gelijk aan mezelf denken.
Toen ik op de middelbare school zat, vroeg ik soms of mijn moeder mij wilde overhoren.

Was bio, ging over organisme.

Je raadt het al................ik zonder dat ik wist waar ik het over had.
Orgasme.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:11

Ach dat hebben we allemaal wel eens gehad toch?
Ik heb ook wel eens in groep Duitsers gezegd dat als het heet was ze moesten blazen.
Ik zei het dan wel in onvervalst Nederlands, maar de hele groep lag in een deuk.
Wist ik veel dat blazen op z'n Duits niets met het verplaatsen van lucht te maken had.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:18

Haha Daisyree, ik zie je al helemaal zitten!!
Gogo toch trouwen, gefeliciteerd!! Wij zijn ook redelijk "goedkoop" getrouwd, jurk was een oud model sincerity in de aanbieding, niet bewust op bespaard maar kwam super goed uit. Verder ook niet beknibbeld, alleen goed gekeken wat we wel en niet wilden, denk dat we in totaal zo'n 5 á 6000 eu kwijt waren. Waarvan het eten en feest al bijna de helft was (redelijk "dure" locatie).

Verder de discussie roken/drinken: roken vind ik echt en no-go, mijn mening is dat als je bewust bezig bent met zwanger raken kun je beter maar alvast stoppen, die eerste weken worden juist alle belangrijke zaken aangemaakt in de beeb, zonde als je dat uit gemakszucht maar "vergeet".
Drinken zei mijn vk van dat je het beter gewoon niet kunt doen, omdat ondanks de onderzoeken, nog steeds niet helemaal duidelijk is wat er nu wel en niet mis kan gaan door drankgebruik tijdens zwangerschap. En dan denk ik dat een paar slokjes niet zo erg zijn, maar niet structureel aan de zuip. Zelf vind ik het niet zo'n opoffering, wat is nou anderhalf jaar (incl bv gerekend) van je leven, om een ander leven zo gezond mogelijk te laten beginnen?

De discussie bv in het openbaar: ik vind het geen probleem als moeders even een wat teruggetrokken hoekje opzoeken om te voeden, maar ik wil liever ook niet geconfronteerd worden met iemand de pontificaal midden in een restaurant gaat zitten voeden. Omdat ik gewoon vind dat er, ondanks dat het een natuurlijk proces is, ook rekening gehouden kán worden met de "preutse" gevoelens van een ander. (gaat in dekking) Hoewel ik ook zo over fv in het openbaar denk hoor, en luiers verschonen etc. Tuurlijk, is nodig en moet gebeuren, maar probeer het een béétje verdekt op te stellen.

En verder, hm, rustig dagje, weer fysio gehad, mijn eigen therapeut weer gelukkig. Met de hond gewandeld. Naar paarden gekeken. Was opgevouwen. En *tromgeroffel* laatste dag Moeders voor moeders! Negen weken volgemaakt, met iedere week keurig 8 volle flessen. Hopelijk een hoop aankomende mama's mee geholpen!!!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:26

vandaag naar de dokter geweest, want wordt gek van al die klachten die ik nergens kan plaatsen.
Dus ik heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Nu nog even kijken wanneer ik daar terecht kan.

Zelfs de dokter schrok wel een beetje toen ik mijn klachten opnoemde.
Ze zei meteen dat ik door moest, nu moet ik zeggen dat ik nu best wel bang ben.

Als de dokter al schrok van al die klachten, wat moet ik er dan wel niet van denken ?

Weet iemand wat ik kan verwachten ofzo als ik daar onderzoek moet laten doen ?

Mijn klachten die ik doorgaf:
Pijn vanaf navel tot onder schaambeen
pijn in de rug op dezelfde hoogte
opvliegers
puistjes ineens heel veel
een maand lang witte vloed, niet steeds hetzelfde, maar niet gestopt.
snel moe/veel slapen (slaap makkelijk 12 uur, terwijl ik niets bijzonders doe en dit nooit heb gedaan, altijd rond de 9 uur)
snel geprikkeld, dus snel boos worden

ohja heb een jaar de prikpil gebruikt, nu 2 jaar gestopt, heb eigenlijk zo goed als alle medicijnen gehad om menstruatie op te wekken. Ook verschillende homeopathisch dingetjes gebruikt.
En dan mijn lichaam nu een jaar lang op rust stand, dus niets gebruikt.

HELP !! iemand die iets weet.. ??
dokter kon niet zo 1,2,3 wat zeggen..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:47

Vreemd dat de dokter het niet 1,2,3 wist! Wanneer krijg je onderzoek?

Tessie wat een leuke, lieve kamer!

Patricia geen bv bij bvk. Vind je dat jammer?

Peetouders kennen wij hier niet. Maar moeten nog wel iets gaan vastleggen!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:59