Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 09:48

Er bestaat ook een permanente blokkade, dan word die zenuw dus voorgoed uitgeschakeld.
Informeer daar naar, dat zou een optie zijn bij jou!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 09:55

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:06

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 10:30

Dat vind ik zo raar, niet opereren bij jonge mensen..
Een hernia is een hernia, met dezelfde pijn.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:38

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:17

Het probleem is bij opereren (dat hoeft niet) dat geen zekerheid hebt dat het wegblijft en littekenweefsel ontwikkel, daarom is het beste om een hernia uit zichzelf dat laten genezen tenzij er uitval is dan is een operatie noodzakelijk. Maar ik vraag mij ook wel eens af als je mensen te lang door laat lopen met zenuwpijn dat er meer zenuwen beschadigd raken, lijkt mij toch ook niet helemaal goed..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:32

Sorry dat ik hier binnen kom vallen. Maar vroeg me af of er iemand hier ervaring heeft met een proefblokkade.
Ik heb deze vanmorgen gehad. En voor mijn gevoel heb ik er helemaal niets aangehad.
Ik heb nog steeds dezelfde pijn.
Nu heb ik over 3 weken weer een afspraak om een permanente blokkade te zetten. Maar ik moet zeggen dat de behandeling mij ernstig is tegen gevallen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:58

rommeke schreef:
Ik heb nog niet heel het topic doorgelezen maar dat ga ik zo wel doen.

Ben zelf momenteel ziek thuis van werk omdat de pijn niet te verdragen is, ben al een jaar aan het sukkelen met pijn in mijn rug maar in de laatste aantal maanden zijn er periodes dat ik amper nog kan bewegen. Ben gruwelijk stijf, heel veel last van uitstraling naar zowel armen als benen.
Volgende week staat er een mri en een botscan? gepland, alleen van mijn rug. Hier baal ik erg van gezien dat de huisarts en de chiropractor(waar ik op aanraden van de orthopeed niet meer heen mag) dachten dat ik zowel een rug als een nekhernia heb. Heb super veel last van mij nek momenteel, maar de orthopeet vond het niet nodig om een mri of foto's van mijn nek te maken. Mijn rug is wel al op de foto geweest om uit te sluiten dat deze niet gebroken was. Het liefst wil ik naar het ziekenhuis bellen of het mogelijk is ook een mri te maken van mijn nek maar dat zeker wel niet kunnen? Het is leerzaam om mee te lezen wat de rest allemaal door heeft gemaakt met een hernia.
Ben benieuwd naar mijn eigen behandel plan aangezien ik pas 19 jaar ben en er bij voorbaad al werd gezegd dat ze bijna nooit opereren bij zulke jonge mensen.

*sorry dat ik hier even binnen kom vallen*
Een klasgenoot van mij is ook 19 en is een paar maanden terug geopereerd aan een hernia. Dus het kan wel!
*hobbelt topic weer uit*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:53

ponyparadijs schreef:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen. Maar vroeg me af of er iemand hier ervaring heeft met een proefblokkade.
Ik heb deze vanmorgen gehad. En voor mijn gevoel heb ik er helemaal niets aangehad.
Ik heb nog steeds dezelfde pijn.
Nu heb ik over 3 weken weer een afspraak om een permanente blokkade te zetten. Maar ik moet zeggen dat de behandeling mij ernstig is tegen gevallen.
Ik heb een tijdelijke blokkade gehad, maar mij werd verteld dat ik pas na een paar weken iets zou merken, en dat was ook zo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:02

Snap het niet helemaal. Er werd mij verteld dat hij slechts een paar uur zou werken omdat het ging om een tijdelijke blokkade.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:35

Ik weet het ook niet, maar ik had de eerste drie uur geen pijn omdat ze ook tandarts verdoving hadden ingespoten, en toen dat na drie uur was uitgewerkt had ik een vreselijke napijn van die spuit.
De volgende dag was het al minder, en elke dag werd de pijn langzaam minder tot na vier weken ongeveer alle pijn weg was.
De vrouw die de blokkade had gezet bij mij zei dat ze niet van te voren kon zeggen hoelang het zou werken, bij de een blijft de pijn 6 maanden weg, bij de ander een week.
Ik heb vier weken zonder pijn gelopen, en toen kwam de pijn weer terug.

Misschien zijn er meerdere soorten tijdelijke blokkades?
Ik weet alleen wat van de blokkade die ik gehad heb, van die van jou niet.
Bel ze anders even op, kan je vragen wat het verschil is, en waarom jij juist die hebt gehad.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:17

Ik ga het maar even tot na het weekend afwachten. Dan ga ik ze bellen. En kan ik eventueel meteen de vervolg afspraak annuleren!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:12

Ik heb op mijn 17e mijn eerste hernia gehad en op mijn 19e mijn tweede. beide zaten bij L4/L5. Vanwege slechte ervaringen met mijn huisarts (je stelt je aan, je moet je hamstring oprekken etc) ben ik op aanraden van familie naar de Rugpoli Delden gegaan. Daar werd ik echt fijn geholpen! Ze hebben daar een eigen MRI-apparaat en je bent er altijd vrij snel aan de beurt. in tegenstelling tot reguliere ziekenhuizen. Ze werken daar met McKenzie therapie, ik heb beide keren dat ik de hernia geen operatie nodig omdat deze therapie voor mij zo goed aansloeg! Ik heb het hele topic niet gelezen dus als deze therapie al is genoemd- Sorry:)

overigens is deze poli niet alleen voor hernia's maar ook andere rugproblemen.

*edit: Tinkerloos, het gaat niet om de pijn dat ze bij jonge mensen niet opereren maar met name om het littekenweefsel en de vergrootte kans dat je hernia terugkomt

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:48

Ponyparadijs: Ik heb ook een tijdelijke blokkade. Ook bij mij werd verteld dat ik na 2 weken pas iets kon gaan merken en dat de spuit pas met 2 maanden optimaal zou gaan werken. Ik geloof dat het voor mij morgen 5 weken terug is dat de behandeling gedaan is. Helaas slaat hij bij mij niet aan. Sterker nog, ik heb juist het gevoel dat hij het heeft verergerd. Ik bij er echt zo`n ontstekings gevoel bij gekregen in mijn dijbeen en bil. Ik moet 3 dec voor controle heen. Helaas met minder positief nieuws. :( Ik wil straks proberen om tai chi te gaan doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:54

Weet je wat ik dan vreemd vindt is het verhaal van de arts. Maar ook het feit dat ik 3 weken erna al een vervolg afspraak heb voor een definitieve blokkade terwijl ze dus niet weten of het wel werkt.
Ik heb nu alleen maar meer last en dat zint me echt niet. Vindt de behandeling ook alles behalve prettig.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:59

ponyparadijs: kun je niet bij een andere arts oid een second opinion aanvragen, waar je je wel goed bij voelt? Dat is het belangrijkste! Voor mij heeft bijvoorbeeld McKenzie therapie goed geholpen, ik wilde ook geen spuit/operatie/blokkade

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:03

ik word de 26ste geopereerd aan mijn rug.. discopathie en discusextrusie (hernia) op l5 s1

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:09

Ik ga even zoeken op de mac kenzie therapie.
Ik denk er inderdaad over om elders te gaan. Want zo'n man doet mij geen goed. Vertrouwen is er dan niet natuurlijk!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:05

Claudia78 schreef:
Ponyparadijs: Ik heb ook een tijdelijke blokkade. Ook bij mij werd verteld dat ik na 2 weken pas iets kon gaan merken en dat de spuit pas met 2 maanden optimaal zou gaan werken. Ik geloof dat het voor mij morgen 5 weken terug is dat de behandeling gedaan is. Helaas slaat hij bij mij niet aan. Sterker nog, ik heb juist het gevoel dat hij het heeft verergerd. Ik bij er echt zo`n ontstekings gevoel bij gekregen in mijn dijbeen en bil. Ik moet 3 dec voor controle heen. Helaas met minder positief nieuws. :( Ik wil straks proberen om tai chi te gaan doen.

je verdorie :(:)
ik hoop dat je tai chi kunt gaan doen. ik deed tai chi in combi met yoga, vond ik altijd heerlijk om te doen :j

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:32

Ik heb vandaag mijn eerste Yogales! :)
Gewoon om meer rust te krijgen in mijzelf, beter voor het ruggentje. ;) , heb gezegd rugpatiënt te zijn en als het niet lukt dan krijg ik mijn geld retour.
Waar ook wel tips op staan en rugvriendelijke oefeningen is op deze site, hoe te bewegen, welke sporten http://www.gezondweb.be/GezondWeb/Rugpijn/
Laatst bijgewerkt door Tigarida op 12-11-12 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:40

Oh de link doet het niet bij mij :(

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:43

Nu wel als het goed is!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:32

Nu maar een keer gebeld met de behandelende afdeling. En ook deze zeiden dat de blokkade direct had moeten werken. En dat als deze dat niet heeft gedaan ze de volgende keer op een ander niveau gaan prikken.
Maar ik heb nu veel meer last dan voor de blokkade. En ik ben zo bang dat de volgende ook weer niet helpt en ik dus weer meer last krijg dan nu. En ik heb er helemaal geen vertrouwen in.
Nu weet ik dus niet of het wel handig is om naar die afspraak te gaan. Ze kunnen dan misschien beter hun tijd spenderen aan iemand die er wel baat bij heeft.

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:54

Dat is precies de reden waarom ik dat nog niet gedaan heb, ben bang dat mijn zenuw juist meer geprikkeld worden..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 19:34

Ik heb nu 4 keer fysio aan huis gehad, volgende week mag ik naar de praktijk lopen. (10 minuten lopen)
Hij is verbaast dat het zo goed gaat, ik kan alle oefeningen doen zonder moeite en zonder pijn.
Ik slaap weer heerlijk, de hele nacht door, en word uitgerust wakker.

Ik keek net toevallig in de badkamer in mijn medicijn kast, en tjeeeeeeeeeee..... wat een pillen heb ik nog zeg...
Diclofenac, tramadol, zaldiar, morfine,oxicontin, amitriptilyne, en paracetamol.
Ik slik sinds de operatie helemaal niks meer,noppes nada.

Wat een ingreep van anderhalf uur aan je leven kan veranderen...
Ik ben echt zo blij.. :)