Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adecuada

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:26

M.A.C is inderdaad niet goedkoop, maar de kwasten vind ik wel echt een hele goede investering!
Ik heb zelf 15 kwasten van M.A.C gekregen van mijn vriend, omdat ik een tijdje helemaal into visagie was.
Ik heb ze nu alweer 2 jaar en ben er nog steeds heel erg blij mee!

Maar over de oogschaduws ik vind juist dat die heel gepigmenteerd zijn!
Gebruik je wel een oogschaduwbasis onder je oogschaduw?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:08

Het is zeker wel goed allemaal,maar als ik het zelf wil aanschaffen ligt het voor mijn bughet net ff te hoog :)

Ik gebruik een concealer stick onder mijn oogschaduw,maar denk dat ik beter kan kijken voor wat anders.
Maar opzich blijft de M.A.C. wel redelijk zitten,maar tegen de avond zie ik wel dat het er anders op zit dan dat ik het er s morgens op gedaan heb.
Misschien kan het ook wel liggen aan dat ik ''hangende'' oogleden heb,en of dat ik soms tranende ogen heb. :(

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:17

Ik heb 2 kwasten van MAC. De 191, deze gebruik ik voor de BB cream. Foundation gebruik ik niet meer. Dit is echt een super kwast. En de 187. Ik had van de 187 eigenlijk wat meer verwacht. Had hem eigenlijk gekocht voor foundation maar daar is hij te zacht voor. Ook stonden er een paar zwarte haartjes al helemaal scheef na 1x wassen. Dus ben een beetje teleurgesteld.. Gebruik hem nu als blush brush. En daar werkt hij wel geweldig voor. Vooral als je een blusher met veel pigment hebt zoals de mineralize blushers. Maar daar had ik hem eigenlijk niet voor gekocht.

Mijn favoriete kwast is de buffer kwast van Bdellium. Wat een goeie kwaliteit! Vind hem net zo goed als de MAC kwasten. Gezien het bijna de helft in prijs scheelt gaat mijn voorkeur naar Bdellium toe. Als ik weer een keer wat geld over houd komen er nog een paar bij.

Maar merk wel dat het goed is om te investeren in kwasten. Goedkope kwasten als Hema of Zoeva kun je soms na een jaar al weg gooien. Ook zijn ze niet zacht. Heb een gevoellige huid dus dat voelt niet prettig. Gebruik bovenstaande kwasten voor de basis. De buffer gebruik ik ook voor de poeder. Sinds ik deze goeie kwasten heb maakt het wel veel mooier op. En het werkt ook prettiger. Maar begrijp wel dat het een hoop geld is om uit te geven. Zelf heb ik gewoon iedere maand iets op zij gehouden tot ik een kwast had gespaard. Het is echt de moeite waard.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:34

Haha grappig, de 187 is juist mijn meest favoriete foundation kwast ever, die gebruik ik echt iedere dag!
Dat de haartjes iets meer open gaan staan klopt wel ja. Maar volgens mij is dat bij de meeste grote kwasten wel zo nadat ze zijn gewassen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:49

Mijn 187 is zo zacht dat als ik hem op mijn hand laat staan de zwarte haren mijn huid raken. Dus foundation er mee aan brengen wil echt niet. Ben ook een keer met deze kwast op gemaakt. Vraag me wel eens af of mijne niet gewoon te zacht gemaakt is, of dat een foutje is ofzo. Maar gebruik hem verder ook elke dag hoor, voor blusher want dat werkt wel goed. Mac Ring of Saturn en Light Year <3 Hoop dat de 131 ooit weer gemaakt gaat worden. Dat is wel een kwast die ik nog graag zou willen hebben. Lees ook nooit iets negatiefs over deze kwast. Heb je deze toevallig ook?

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:57

Haha ik weet niet alle nummers uit mijn hoofd hoor!
Ik zal eens kijken welke nummers ik allemaal heb, of ik kan anders wel een foto maken van mijn kwasten.

(Ik heb de 131 even op google bekeken, die heb ik niet!)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:36

Ik heb even gekeken naar de nummers, zag ook dat ik er geen 15 maar 16 heb haha!
Ik heb de volgende nummers:
266, 194, 187, 204, 224, 275, 252, 190, 188, 129, 150, 219, 210, 228, 242 en 318.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:54

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:39

Ziet er netjes uit zo het setje :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:04

adecuada schreef:
Eindelijk gelukt om een foto te uploaden! (zat op een niet windows computer en snapte er geen snars van! :'))
(Die 2 kwasten die niet in de brush roll zitten moest ik nog schoon maken.)

http://i615.photobucket.com/albums/tt23 ... -01410.jpg

Mooie kwastenset heb je! :j

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:02

Bedankt! :D Ik vind die set nog steeds één van mijn mooiste cadeaus die ik ooit heb gekregen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:27

Ik krijg volgende week een demostratie van een visagist van John van G.
Ben benieuwd :j
En ik ben van lichtblond haar naar bruin gegaan en nu komen m'n lichte ogen veel mooier uit :D

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:37

Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met make-up van John van G.
Ik weet wel dat het in heel veel schoonheidsalons met dit merk werken.

Veel plezier ieder geval! :D
(Lichte ogen met donker haar vind ik ook heel erg mooi, dan vallen de ogen veel meer op!)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:42

Onze drogist verkoopt het al een hele tijd en ik heb daar wel wat oogschaduw van en de oogschaduwbasis, heel fijn spul vind ik het. Ben wel benieuwd wat zij mij aanraden qua kleur enzo.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:43

Ik ben in de jaren van heel licht blond naar donker gegaan.
Heb me altijd blond geverft totdat ik het zat was om elke 3 weken weer te verven en ik steeds blonder werd met verven.
Heb nu mijn eigen haar kleur bruin geverft :)
Heb zelf ook blauw/groene ogen meerdere foto s in het topic :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:28

Davinia_ schreef:
Ik krijg volgende week een demostratie van een visagist van John van G.
Ben benieuwd :j
En ik ben van lichtblond haar naar bruin gegaan en nu komen m'n lichte ogen veel mooier uit :D

hier is al mijn makeup van <3

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:39

Bij ons hebben ze volgens mij John van G bij de DA te koop. Zal de volgende keer eens kijken.

Heb vanavond mascara van Lancome gekocht, hypnose doll eyes. Had een tijdje terug 2 mini's gekregen bij de Douglas. Deze vind ik zo fijn! Normaal gebruik ik 2 verschillende mascara's. Eerst een met een rubberen borsteltje en dan een harig borsteltje. Is bij deze niet nodig. En het was nu 40% korting op mascara's en had nog een bon van 5 euro. Dus was maar 13 euro kwijt :D En hij ruikt ook nog eens lekker. Er zit een geur aan de mascara :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:06

Nou, voor dat geld zou ik hem ook mee nemen, wat een koopje :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:17

Fijn zeg zo'n koopje!

Ik ben weer net tot de conclusie gekomen dat ik echt niet een ietsiepietsie ingewikkeldere make-up look moet gaan proberen te maken want dat mislukt totaal :Y)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:21

Oefening baart kunst :D

Fijn koopje!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:23

Suus___ schreef:

Fijn koopje!

Nou, na 600x oefenen kan ik nogsteeds geen winged eyeliner maken en als ik oogschaduwkleuren probeer te blenden wordt het meteen 1 smoezelig geheel _O-

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:33

Als je wil blenderen moet je heel licht je oogschaduw aanbrengen,veel is noiet nodig.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:55

Josien_ schreef:
Suus___ schreef:

Fijn koopje!

Nou, na 600x oefenen kan ik nogsteeds geen winged eyeliner maken en als ik oogschaduwkleuren probeer te blenden wordt het meteen 1 smoezelig geheel _O-

Dit doe ik nu met een dun stukje papier waar een coat laagje op zit anders lukt het mij ook niet :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:09

Ik heb ook super vaak moeten oefenen hoor maar het komt goed! :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:52

Heb tot nu toe alleen maar eyeliner potlood geprobeerd maar wil eigenlijk wel een keer een gel eyeliner proberen. Vind die nieuwe van Bobby Brown erg mooi. Twilight heet hij. Beetje paars/zwart/grijzig. Aparte kleur. Ik kan geen zwart doen dat maakt mijn gezicht te hard. Mijn ogen zijn blauw grijzig dus denk dat hij wel mooi zal staan. Voordeel van een gel eyeliner is denk ik dat je hem met een kwastje moet aanbrengen en daardoor zelf de dikte van de lijn kunt bepalen. Met het paarse eyeliner potlood van MAC lijkt het bijna net of ik oogschaduw op heb omdat die lijn gewoon potlood dikte is. Heb hangende oogleden dus dan lijkt eyeliner ook al snel te veel. Iemand de een goeie kwast kan aanrader? In Okt. gaat ons Douglas BB verkopen dus dan ga ik eens kijken of het wat is.