bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 23:04

Ja ik dacht dat je een jaar of 20 was :o Geen idee hoe ik daar nu weer bij kom :+

ShirleyM

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:07

Nope helaas.. 31 alweer.. Jij dus ook;)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:10

*lijkt in profiel van shirley* helemaal geen foto's.. In die van mij alleen oude foto's, niet eens een van Feije.. Zal er morgen eens wat aan doen, lig nu lekker in bed.

Zijn jullie eigenlijk allemaal volledig aan het werk? En ervaren jullie problemen daarin icm ziek zijn? Ik zit nu al een jaar in de ziektewet, maar wel benieuwd wat ik weer zou kunnen. Soms lijkt het me fijn om meer buiten de deur te komen, aan de andere kant heb ik niet eens de puf om me elke dag te douchen en kan ik soms mijn eigen kind niet eens tillen. Ben dus wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 23:44

Ik ben net 31 geworden gewoon antiek!

Ik werk sinds deze week weer mijn volledige contract, vind het heel wisselend de ene keer heb ik het gevoel dat ik de wereld aan kan. De andere keer wil ik het liefst in mijn bed blijven liggen, lukt het allemaal niet.
Ik zou graag wat minder willen werken maar goed dat laten de financiën niet toe.

Vandaag had ik zo'n dag ik zou naar de sportschool vanavond maar ben zo uitgeblust dat ik maar besloten heb thuis te blijven. Sinds de hartrevalidatie maak ik wel bewuster die keus, wat ik vanuit de revalidatie mee kreeg. Dat je jezelf elke,dag moet afvragen wat is goed voor mij. Dat wat ik doe is dat goed voor mij of doe ik dat voor een ander?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:37

Jee goede morgen wat gaan jullie hard opeens zeg :j
Ik ben 43, huisvrouw en van plan om in sept de opleiding verzorgende ig te doen. (zou 4 febr strarten maar ja klep gooide roet in het eten) Boeken ed zijn allemaal al aangeschaft.
Ik hoop dus dat we dat gaan redden te meer omdat ik het allemaal zelf betaal. Mijn man is afgekeurd vanwege zijn suiker en zijn inkomen is niet zo heel ruim meer dus gaan we rollen omwisselen // tenminste dat was de planning.
Ik voel me trouwens ook niet op mijn gemak hoor als ik weinig aanheb... of als ze je aansluiten aan aperatuur... zo van hopla tiet omhoog plakkers erop en laat maar vallen.. brr nee niets voor mij.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:28

Las wat over meeting :)

Hier een goede nacht gehad gelukkig, pijn is ook een stukje minder gelukkig,

Hier 2x ' gewoon' bevallen...eerste bevalling leverde me een week ziekenhuis op :')
Zo te lezen heeft Dovish haar stempeltjes wel gedrukt in het ziekenhuis :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:14

Jullie hebben lekker door gekletst.

Marlies, fijn dat je de nacht goed bent doorgekomen.

En over bloot geven, heb er geen moeite mee. Ik was 17 toen ik mijn bekken brak, toen zijn er zoveel komen kijken en ik lag daar naakt. Sindsdien geen moeite meer mee.
Laatste met de echo hele gesprekken gehad haha.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:01

Met de tieten bloot vind ik nog niet zo erg...maar in m'n blote reet is een ander verhaal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:02

Hallo dames!

Pipo haha herkenbaar! Pittig nog een opleiding gaan doen.

Marlies hoe is het nu?

Ik heb weer wat pijn achter het sleutelbeen, niet specifiek op de borst. Bij die vt's had ik ook pijn achter het sleutelbeen. Blijf dit erg hinderlijk vinden ;(

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:46

Leuk, al die prachtige verhalen over bevallende en beschamende momenten! :D

Marlies, ben je al weer naar huis? En wat ga je nu doen als de pijn terugkomt? Het zou me wel een beetje onzeker maken denk ik, ook al wist ik dat het 'goed' zou zijn...

Mistral, beroerd dat je nu overal bij nadenkt he? dat je weet dat je wat hebt maakt dat je bij allerlei knullige en misschien wel nikszeggende dingetjes veel meer stilstaat :(

GRRR....! Ze komen vandaag mijn crosstrainer al weer niet brengen. Al de tweede keer dat het uitgesteld is vanwege 'een kapotte auto'. Ik heb de neiging om het hele ding maar af te zeggen en er één van marktplaats te plukken. Of te hopen dat het volgende week mooier weer is en gewoon meer te gaan fietsen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:48

oei dat gaat soepel manieheus!
kijk maar in mijn profiel en dan advertenties. of in het topic over Lot de kwee vroeger special edition.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:02

Ik ben weer thuis sinds vanmiddag. Het is nu weer het pakkie an van de huisarts.

Maar blehhhh wat voel ik me bagger zeg, ligt in m'n hoofd, draaierig en af en toe buikpijn....zou bijna gaan denken dat ze me half hebben laten leegbloeden gister

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:08

Ja bij een pijntje in die streek dan vraag ik mij tegenwoordig toch af of het iets is. Wat ook weer lastig is omdat je niet teveel zorgen moet maken. Lijkt wel een neerwaartse spiraal maar dat zie ik hier van anderen ook wel terug. Welke klachten moet je iets mee en welke niet.

wat waardeloos dat die crosstrainer alweer niet komt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:13

Moet je nog weer terug komen Marlies bij de cardioloog?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:15

He Marlies wat vervelend zeg. Nou lekker rustig aan en je lekker laten verwennen. Strakjes eigen bedje en hopenlijk ben je morgen weer een beetje de oude.
er is een vrouwelijke cardioloog die beweerd dat de symtomen bij vrouwen heel anders zijn als bij mannen (zit ze bij nijmegen of zo?) Ik ben daar wel in geintreseerd juist ook omdat er bij jullie en mij gewoon heel veel niet klopt aan doorsnee klachten en pijntjes.
lees maar eens en dan ook de reakties.

http://www.hartpatienten.nl/cardiologie ... elf-tekort
Laatst bijgewerkt door pipo op 11-04-13 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:23

Zo, mijn plakkers zijn er weer af. Jeetje wat ging dat jeuken vanmiddag! Nu op naar volgende week dan mag ik gaan fietsen..

Ik ben momenteel al 4 weken thuis en ga volgende week 2 halve dagen werken..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:30

Pipo, ik zie inderdaad dat je twee van je diertjes te koop hebt gezet. Lastig om zulke dingen te doen, maar ik kan het me wel voorstellen, verstandige keuze denk ik als je zo moet opletten met je energie-verdeling :)

Shirley, heb je zin om weer te beginnen? Wat doe je voor werk?

Lastig dat symptomen zo verschillend kunnen zijn he? Er wordt altijd gehamerd op druk op de borst, uitstraling, pijn tussen de schouderbladen etc, maar blijkbaar kan je ook hele andere klachten hebben.
Zelf heb ik nooit zulke klachten gehad, maar ik heb ook een spierziekte, dat is toch anders. Mijn hartspier wordt steeds zwakker, maar vernauwingen etc heb ik geen last van.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:35

Moet volgende week nog een keer op controle komen bij de cardioloog voor de wond in de lies en dan heb ik als het goed is niks meer van doen met de cardioloog.

Wat sh*t van de crosstrainer Dovish!

Die plakkers kunnen lekker jeuken ja, ShirleyM

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:48

ik heb ook fybromialgie maar heb dus alles op de fybro gegooid. Zelfs na de 1e keer cardioloog nog een brief geschreven met wat ik allemaal voelde en of dat dat met mijn hart te maken kon hebben.. maar dat was niet zo. Maar nu heb ik erg weinig/geen last van mijn fybro.. zou t dan toch???? De tijd zal t leren, maar ik vind t wel erg frapant. Net als Marlies en haar maagpijn enzo.Uiteraard wil ik niemand iets aanpraten want ik heb er niet voor geleerd.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:53

Ik maak vliegtuig bekabeling. Dus is niet echt super zwaar.. Ik zie er wel tegen op om weer aan het werk te gaan.

Doen jullie ook aan sport? En wat doen jullie?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:59

paardrijden/mennen en poepscheppen enzo := oja ook nog kinderen proberen op te voeden (topsport haha)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:20

Ik kon vanmiddag naar de huisarts toe, voelde me zo beroerd met een heel raar en onbeschrijfelijk gevoel op mn borst. na 5 uur trok ik het echt niet meer en heb ik toch maar gebeld. mijn hartslag sprong steeds van 70 naar 100 en weer terug. heb nu verapamil 120 mgr voor 1x per dag om de periode tot 24 mei te overbruggen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:26

Calice, Ik heb die medicijnen 9 jaar geslikt. Heb sinds een paar week andere.
Hopelijk helpt het snel, erg vervelend als je hart zo te keer gaat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:54

hopenlijk helpt het je goed Calice

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:20

Gaat wel goed hier zeg haha

Calice kon de afspraak niet vervroegd worden?

Ik deed aan hardlopen paardrijden en fitness. Maar dat hardlopen is de klad wel ingekomen.
Bij mij is de pijn op de borst weer gezakt ben nog wel duizelig.