[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:34

Ayasha het plaatsen zelf duurde nog geen minuut bij mij. En het twee keer pijn (denk met de eendenbektang alles openzetten en het plaatsen) maar die pijntjes volgen wel snel op elkaar. Ik zie in je profiel dat je al tattoos hebt laten zetten, ik denk wel dat je tegen een stootje kunt! :D

Mensen ik heb wel een vraagje over de mirena. Ik heb gelezen dat pompelmoes/grapefruit de werking van de pil kan verminderen. Geldt dit ook voor de mirena??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:39

_O- Als ik mijn andere dokters mag geloven ben ik geen janker maar zo down under is toch wel iets heel anders he... :D
Ik heb wel al onderzoeken gehad bij de gyne. :) Eendebek had ik (vreemd genoeg) geen last van, inwendige echo al evenmin, ja heel even toen ze aan het wroeten was om die andere eierstok te vinden (die had zich blijkbaar verstopt _O- )

Jouw reactie stelt me wel een beetje gerust. Gyne heeft me cytotec mee gegeven en moet pijnstillers nemen voor ik ga. :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:51

Ja het is geen fijn gevoel maar het valt heus mee als je weet dat je de volgende 5 jaar geen last hebt van de pil of andere anticonceptie. :D Even doorbijten, het is zo gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:01

Zolang het maar geen geklommel van een half uur is bij wijze van spreken, kan ik het wel hebben :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:04

Valt echt mee als het goed is. Ik had inderdaad 2x pijn, eerste keer bij het opmeten, en toen bij het plaatsen (zat een minuut tussen en dat incl 30 sec rust die ik even vroeg om rustig te kunnen ademhalen :) ). Stond 5 minuten later weer buiten en toen zei ik al dat ik het zo weer zou doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:05

Mirena is zo geplaatst, ik vond t ook meevallen hoor!
Inderdaad 2 of 3 keer even gemeen, maar dat was dan ook maar een paar seconden. En inderdaad sta je met 5 minuutjes weer buiten :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:06

Opmeten is volgens mij al gebeurt... Zou dat kunnen?
Ze moest nl kijken of het uberhaupt mogelijk was bij me... Ik denk dat ze toen ineens ook op gemeten heeft?
Dat was heel even als een soort menstruatiekramp maar zo eentje die je ook in je onderrug voelt maar niet zo dat ik zou zeggen dat ik lag te kermen van de pijn. Effe gevoellig zegma... :+ (ben ergere rugpijn gewend _O- )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:12

Dat kan ja, maar ik denk dat ze het voor de zekerheid nogmaals moeten doen :j

Die pijn krijg je dan nog ff 2x en dan is het gebeurd! Komt goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:16

Als het dat is en ik calculeer nog een klein beetje "scherper" in voor de zekerheid, kan ik het best hebben :j
Leuk is het niet maar ook niet ondragelijk. (geen enkele pijn daar is leuk :') )

En het schijnt dat die cytotec de baarmoeder mond/hals? weker zou moeten maken... Dat zou moeten compenseren voor het feit dat ik nog niet zwanger ben geweest oid...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:18

Cytotec heb ik niet eens gehad, twee Naproxennetjes erin en gaan met die banaan en ik heb ook geen kinderen.
Het is idd nooit leuk om pijntjes daar beneden te moete verdragen, maar het is écht te doen :j Mijn Mirena zit nu sinds oktober 2011 en ben er nog steeds heel tevreden mee. Als ik morgen weer zou moeten voor een spiraal dan zou ik er niet tegenop zien, en als er één mieperd bestaat op de aardbol ben ik het :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:30

_O-
Tsja ik heb weinig keuze. :+ Ik zie wel of het bevalt of niet. De enige andere optie is sterilisatie en de gyne had liever dat ik eerst dit probeerde. :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:43

Iemand misschien ervaring met de gynefix? http://gynefix.org/ned/home/

Ik wil namelijk het liefst helemaal van de hormonen af, dit is een koper-ionen spiraal. Maar het is een "frameless" spiraal. Wat onder andere inhoud dat hij minder kans geeft op verklevingen, nou boeit me dat niet eens zoveel, maar ik ben vooral enthousiast over het puntje dat hij ook nauwelijks tot geen vergergering geeft van de menstruatie. In tegenstelling tot vele andere hormoonloze spiraaltjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:48

spiraaltje zit. Was prima vol te houden :j

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:22

Even een vraagje. Ik heb sinds 3 weken de pil, zit nu dus in mijn stopweek, heb zaterdagavond voor het laatst de pil gehad, wanneer moet ik nu weer met de nieuwe strip beginnen zaterdag of zondag? Alvast bedankt.
Groetjes Michelle

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:50

Fijn Ayasha!

Poepiej: Zondagavond, anders zou je per strip steeds een dag terugschuiven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:04

21 dagen met pil, 7 dagen zonder. Tel maar op je vingers. Kom je idd op zondag uit.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:15

inderdaad op zondag :j
ik heb altijd op dinsdag mijn laatste pil en begin de week erna op woensdag weer.

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:59

:wave:

ik slik de pil en zit nu in de 1e week van mijn strip (ik slik hem door dus eigenlijk de 4e week).
Nu ben ik hem vandaag vergeten en heb hem net precies ingenomen. Normaal neem ik hem 's ochtends in wat nog wel is verschilt qua tijd, volgens mij heb ik hem gisteren rond half 11 genomen, dat betekend dus dat het iets meer als 36 uur geleden is.
Ben ik nu nog wel veilig? En wat kan ik nu het beste doen? Ik wil geen stopweek nemen omdat mijn vriendje volgende week op vakantie gaat voor 3 weken en ik deze week dus liever niet ongesteld ben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:35

Dames ik heb een vraag met betrekking tot het spiraaltje! Zijn hier meiden die zijn overgestapt van de pil naar het spiraaltje? Ik begin steeds meer te werken dat ik de pil steeds vergeet, en ook bijkomende klachten steeds meer worden....

Graag jullie ervaringen / meningen. :) Alvast bedankt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:49

Ik ben in Oktober overgestapt van de Yasmin pil naar de Mirena spiraal. Als je mijn berichten hier terugleest zul je zien dan ik heel enthousiast ben :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:45

@vuurwerk: als je hem nu nog minimaal 7 dagen slikt voor je een stopwerk houdt, ben je ook veilig :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:31

@Mars, dankjewel joh! :D Dat geeft wel n fijn beeld :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:13

KBTP schreef:
@Mars, dankjewel joh! :D Dat geeft wel n fijn beeld :j

Gefeliciteerd :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:13

Gefeliciteerd KBTP!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:17

Mag ik me hier ook even melden......? :o

Uiteraard een vraag over anti-conceptie...
Ik heb 1,5 jaar de pil niet geslikt omdat ik eerst een vriend had, waar ik mee samenwoonde, maar daar hield het zeg maar mee op, dus geen ''conceptie'' mogelijk :') Ik vergeet standaard de pil te nemen, dus ik dacht, ik kap er maar mee..... Had ook behoorlijk wat bijwerkingen als pukkels, gewichtstoename, humeur etc...

Toen ik eind juni op vakantie ging, wilde ik mijn menstruatie uitstellen, toch weer ff begonnen met de pil, wederom alle bijwerkingen *JOY* :roll: en maar weer snel gekapt.

Nu is het feit dat ik sinds kort weer een vriend heb, maar nog ff geen kindjes hoef..... :o
Ik zat te denken aan de implanon, lekker makkelijk, maar de recensies op internet zijn erg wisselend, dus ik dacht, weet je wat, ik raadpleeg mijn levens-encyclopedie => Bokt :D

M.a.w. Help 8-)