Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:09

Misschien. Niet spoelen gaat waarschijnlijk meer pijn doen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:13

Moet je zelf halen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:19

Krijg je te horen en krijgt een recept mee.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:19

Hoeft ook lang niet altijd hoor!! EN zeker de eerste dag niet gaan spoelen.

Kunt altijd met zoutwater spoelen. Ontsmel ook.
Laatst bijgewerkt door Lithya op 29-06-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:20

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:33

Ik kreeg recept mee en kon pijnstillers, diclo en spoelspul ophalen :)
Spoelspul deed geen pijn naar vond het wel super ranzig!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:47

ik heb gewoon gespoeld met zout water, kost bijna niks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:11

Ik ga ook spoelen met zout water, dit spoelspul vind ik echt niet lekker en krijg er een vieze smaak van in mijn mond.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:33

Lithya, wat bedoel je met hokus pokus verhalen? Ik neem toch aan dat iedereen zijn of haar eigen ervaringen heeft?

Het tandvlees rond mijn 2 kiezen die naast de kies die verwijderd is is nu opgezwollen het ziet er wel normaal uit en doet ook geen pijn. Vanavond lekker gegeten, jaja ik krijg nu een hele theelepel naar binnen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:42

ja daar vergat ik op te reageren maar viel ook over dat stukje.... volgens mij vertelt iedereen hier zijn ervaringen en worden er dus geen hocus pocus verhalen de wereld in geslingerd?
misschien dat het niet allemaal feitelijk klopt omdat wij geen tandartsen zijn, maar het zijn persoonlijke ervaringen met de tandarts en/of kaakchirurg.... vroeg me dus ook af wat er precies mee bedoeld werd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:15

Ik vertel geen hokus spokus verhaal anders, het is de pure waarheid. En toch ben ik erg tevreden over de kaakchirurg die de ingreep heeft uitgevoerd. Het doet misschien wel flink pijn maar ik denk wel dat veel mensen beseffen dat een gehemelte een erg gevoelige plek is. Heb ook al meer dan uitvoerig uitgelegd dat dit NIET bij een standaard trekken van wijsheidstanden hoort, maar iets puur bijkomend is. Van mijn wijsheidstanden heb ik echt niet veel last, het is alleen nog wat gevoelig als ik wil kauwen.

Daarnaast heb ik best een hoge pijngrens maar ik ben ook eerlijk. Klopt dat we niet moeten rondbrullen dat het altijd zo pijnlijk is, maar je moet de mensen als TA ook niet gaan vertellen dat het amper een zucht waard is.
Trouwens, als de mensen denken aan een horrorverhaal en als ze zelf in de stoel liggen voelen ze helemaal niks, da's toch positief? Gaan ze des te vrolijker naar buiten en denken ze bij zichzelf "Hey, dat zat goed, lekker relax, dit is echt peanuts". Beter dan iemand die denkt "eitje" en achteraf door een lage pijngrens de boel bij elkaar schreeuwt.

Volgens mijn kaakchirurg kan ik inderdaad best veel verdragen, ze hebben al heel wat erger meegemaakt :')

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:29

Goed gesproken Varekaj!

Tja ik denk dat ik gewoon de pech heb gehad dat mijn kaak gekneusd is geraakt. Ik ben best een mietje geef ik ook toe maar ik slik niet voor niets 6 paracetamol plus 2 ibruprofen. Dat doe ik omdat ik echt pijn heb en niet omdat ik het zo lekker vind...

Varekaj heb jij ook last van tandvlees dat gezwollen is rond de de kiezen naast de verstandskies?

Ik voelde vandaag iets geks naast mijn tongen keek even in mijn mond met een zaklamp toen zag ik dat mijn tandvlees gezwollen is. Het doet geen pijn en ziet ook normaal rood. Mijn vriend denkt dat het van de verdoving komt maar dat is nu een week geleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:48

Dat is volgens mij gewoon de doorbloeding hoor :) Als het geen pijn doet is er imo niks aan de hand, een ontsteking zou je al lang gemerkt hebben.
Ik heb alleen de plek waar de kiezen zaten die wat gezwollen zijn en gevoelig, maar mijn tandvlees is dat sowieso al uit zichzelf (dat gevoelig zijn) dus ik maak me ook geen zorgen.

Ik moet 3x/dag ontsmettende zalf smeren, 3x/dag die antibiotica- en cortisonezalf en dan na elke maaltijd poetsen en ontsmetten. Ook al smaakt het vies, ik doe het wel. Liever voorkomen dan genezen. Ja, het prikt wel eens waar mijn wang binnen wat open is door die haakjes voor de beugel, verder valt het goed mee. De waxjes die ik om die beugelhaakjes moet doen zijn zo irritant, die laten steeds weer los, verbrokkelen, dus ik gebruik ze niet zo vaak.
Vandaag kon ik de dag doorkomen met deze middag 2 dafalgans en 1 in de vroege avond. Voor mijn nachrrust neem ik er nog eentje vlak voor ik in bed stap, en dat is het.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:59

Kijk dan ben je toch weer een stapje verder. Wat irritant trouwens die haakjes aan je beugel, kan daar niets aan gedaan worden?
Bedankt voor je antwoord ben alweer een stuk geruster. Ik heb wel waterstofperoxide gekregen om op een watje te doen en tussen mijn kiezen te klemmen om het wondje schoon te houden maar dat spul moet in de koelkast bewaard worden dus ik ga door het dak als dat ijskouden goedje op mijn tanden komt... Ik poets en spoel dus goed. Ik heb vandaag 4 paracetamol en een ibruprofen ingenomen, de laatste paraceamol heb ik om 17.30 ingenomen en nog steeds pijnvrij dus het gaat de goede kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:17

Mijn spoelmiddel moet eigen lijk ook in de koelkast maar apotheek gaf zelf aan dat als dat te koud is, ik het ook gewoon op kamertemperatuur mag houden. Zo lang duurt het niet voor die fles op is. het heeft immers geen nut om mezelf te martelen met ijskoud product wat de gevoeligheid van mijn tanden nog wat opdrijft.

Ik kan niets aan die haakjes doen. Had soort plasticine/wax gehad om er omheen te plooien zodat mijn wang beschermd zou zijn maar dat is nutteloos. Die dingen komen erg snel weer los, verkruimelen dan ook nog eens en mag je het overal tussenuit prutsen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:34

Balen is dat zeg! Het is vrij pijnlijk als je je mond iedere keer open haalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:41

Kijk, daar kan ik dan wel weer prima mee om. Ok; het prikt aardig als die spoeling ermee in aanraking komt en ja ik denk dan ook wel eens "godverd*mme aaaaaauw" maar ik geef geen kick en laat het gewoon inwerken. Prikt het, dan is er een wondje en dan moet die dus proper gemaakt worden, daar heb ik dat wel voor over, klaar.

Erger me de laatste dagen wel aan wat draadjes die los zitten maar nog niet los laten. Kriebelt de hele tijd en dan zit ik er ook mee te spelen met mijn tong tot ik te ver ga :')

Zondag komt vriendje naar huis na 7 werkweken op zee. Volgens mij gaat hij eerst medelijden hebben en dan gewoon een half uur met een lachbui zitten om mijn onverstaanbaar gebrabbel :')

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:02

Als hij jou maar niet laat lachen want dat doet vast zeer! _O- Ik ben vanochtend voor het eerst pijnloos opgestaan dus ik ga de goede kant op *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:17

Haha idd zolang hij jou maar niet aan het lachen maakt, och wat doet dat zeer. Ik heb het gevoel alsof het bij mij licht aan het ontsteken is, het voelt namelijk als ontstoken tandvlees en klopt ook een beetje. Maar even goed spoelen vandaag.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:25

Even in de gaten houden hoor, anders kun je ook ibruprofen halen, in het zh vertelden ze mij dat dat ook licht ontstekingsremmend werkt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:35

Mijne is er ook pasgeleden uitgehaald, wat een verademing :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:38

Ibuprofen werkt ontstekingsremmend en als je last hebt met je maag kan je ook Cataflam vragen, dat neem ik zelf ook. Kan wel dat er voor Cataflam een voorschrift nodig is.

Hij zal me wel doen lachen, ben ik zeker van. Zou ergens ook absurd zijn om hem op te halen na 7 weken van elkaar weg met een pokerface :')

Zolang het geen pijn doet moet je je niet teveel zorgen maken. Je hebt er net een nachtje slaap op zitten, je lichaam past zich nu aan. Dat het wat dik is en wat "klopt" is voor mij niet verontrustend, die doorbloeding moet ook weer op gang komen. Je hebt er immers een wonde zitten, dat vergt genezing en dat is een inspanning voor je lichaam.
Je kan anders ook je temperatuur in de gaten houden. Blijft dat kloppende gevoel, de zwelling, je voelt je wat futloos en je temperatuur gaat omhoog en blijft daar, dan broeit er inderdaad wat.