Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

xJolien

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:47

Hoi, mag ik me hier ook melden?

Ik ben nog niet begonnen met hardlopen, maar het weekend na m'n examens wil ik beginnen. :j
Vind het wel leuk om met jullie mee te kletsen, zodat ik genoeg tips etc heb wanneer ik ga beginnen!
Mijn conditie is bar slecht, dus ik wil die graag iets opkrikken! Heb ook al een tijd niet gereden, dus het lijkt me verstandig dat ik iets meer op conditie ben wanneer ik weer op een paard stap :=

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:59

Ik zou zeggen lekker Evy downloaden en lekker gaan lopen, je voelt je echt lekkerder als je weer wat conditie hebt :).
Ik ben bezig met een zwem maatje zoeken om 2x per week te gaan zwemmen ter vervanging totdat ik weer kan lopen :\ .

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:02

Net les 20 gelopen, heb de eerdere lessen niet gevolgd maar ik wil toch een schema aanhouden, dus waarom niet. Moet wrl zeggen dat ik de muziek wat te langzaam vind gaan..
Al met al voel ik me weer lekker fit! Ervoor nog wat buikspieroefeningen gedaan en push-ups. Dit keer kwam ik met de crunches tot 75 en de pushups tot 15. Nu maar hopen dat mijn buik weer ietsje strakker wordt zodat ik de lijnen van de spieren weer mooi zie liggen :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:09

Kasmir in welke omgeving zoek je dan?

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:34

Heb nu weer 3 lessen gelopen met de 2011 versie maar de muziek is toch ook wel prettiger om aan te horen :-)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:01

Zo les 5 zit er weer op! Warm was het wel zeg :oo En dan liep ik nog wel in het park waar er constant schaduw is...
Moet zeggen dat het mij steeds gemakkelijke af gaat het rennen, heb er ook echt zin in :j
Las hier over buikspieroefeningen voor het hardlopen, welke oefeningen doen jullie dan? En hoeveel?

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:49

Heb les 4 gelopen, ging lekker!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:23

Ik heb ze uit het buikspier topic.

Vandaag hardloop sokken gekocht, ben benieuwd morgen..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 03:20

Over 5 uurtjes ga ik lekker les 21 rennen, hopelijk is het nog niet te warm dan. En dan 's avonds lekker zwemmen. Goddelijk lichaam here I come! :')

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:39

Heb gisteraaf na m'n paardrijles nog gelopen (om 21:15u), was het iig niet meer zo warm! Heb 5x 400mtr gedaan, de 400mtr moest ik tussen de 2.30 en 2.40min lopen en dat ging makkelijk (na zondag voor het eerst 10km gelopen te hebben, spierpijn viel mee gelukkig!).
@Unoo, ik merk er nog niets van dat ik afval/strakker wordt.. helaas. Ik rij 4x in de week paard en loop 3 keer per week...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:13

Samo, heeft natuurlijk ook met je voeding te maken :). En ik denk dat afvallen vooral op langere termijn is. Als je vaker wat langer gaat lopen. Wel goed hoor de 10km :D

Ik ga vandaag of morgen voor les 4 van Evy. Nog even kijken of het vandaag of morgen wordt, gezien andere activiteiten. Dit weekend wordt waarschijnlijk lastig. Wil wel graag, maar mijn tas zit echt bomvol en ik weet niet of mijn hardloopschoenen erbij kunnen. Anders ga ik ter compensatie wel een uur op flink tempo fietsen :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:46

Ik heb vandaag niet eens spierpijn :oo
Gaat steeds lekkerder :j
Vanmiddag maar eens even kijken in het buikspierentopic voor een paar oefeningen.... :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:22

Ik ben ook zeker niet afgevallen hoor! Ben alleen maar strakker geworden, meer spieren en minder vet. Afvallen moet ik ook echt niet, zit nu al op de rand van een gezond bmi. Maar ik heb ook een streng dieet waar ik me aan moet houden (voedselallergieen) en ik neem ook extra supplementen in voor het trainen waardoor ik echt wel verschil zie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:26

Hai allemaal, ik heb gister eindelijk les 1 gelopen. Moet zeggen dat het qua volhouden prima ging, kreeg alleen erg last van mijn kuiten. Na les 1 nog even 1,5 km gewandeld en goed gerekt. Nu gelukkig nergens last meer van.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:47

Ja ik had eerst ook last van mijn kuiten, werd gelukkig al snel beter :)

Ik ga vanavond voor les 17, normaal meteen als ik thuis ben maar denk dat ik nu maar wat later ga ivm de warmte. Heb ook alleen een lange sportbroek :=

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:38

Goldie, phoe! Zou maar snel een korte sportbroek aanschaffen dan.
Ik heb vandaag een rustdag (gelukkig met dit warme weer).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:44

Goldie schreef:
Ik ga vanavond voor les 17, normaal meteen als ik thuis ben maar denk dat ik nu maar wat later ga ivm de warmte. Heb ook alleen een lange sportbroek :=

Mijn korte ligt bij mijn ouders... Foutje! Vrijdag maar even inpakken om mee te nemen...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:49

Breda20 schreef:
Goldie, phoe! Zou maar snel een korte sportbroek aanschaffen dan.
Ik heb vandaag een rustdag (gelukkig met dit warme weer).

Ja.... trek vanavond wel een andere korte broek aan :=
Moet nog even zoeken waar ze die hebben en niet te duur is ook wel fijn, zit momenteel nogal krap bij kas...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:01

Vandaag voor het eerst sinds jaren gezwommen, ik bleef nog drijven ook haha :P
Nee ging wel lekker, uurtje gezwommen en eigenlijk nergens last van dus dat blijf ik nu maar eventjes doen.

Hardlopen met dit weer in een lange broek?? Poeh Goldie jij liever dan ik xD. Ik had juist pas 2 nieuwe hardloop setjes
aangeschaft voor mezelf, korte en lange broek en shirt en hempje in mooi oranje grijs want het tuigje van de hond is ook oranje :')
Maar goed die liggen dus nu in de kast mooi te zijn.. xD

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:49

Gisteren ook weer even een rondje gedaan. Ging lekker ondanks de warmte! Ik rende sneller dan de vorige keer en was minder moe :) Nog één keer dit korte rondje van ongeveer 3 km. Daarna ga ik over naar de 5km en dan wandelen en rennen afwisselen (als ik niet meer kan, weer even wandelen en op adem komen, stukje verder rennen etc.) en het zo weer uitbouwen naar de 5km.

Het stretchen na het rennen werkt voor mij echt super. Merk qua souplesse al veel verschil met vorige week! Vorige week kreeg ik echt nog last van mijn spieren van het rennen. Ze voelden vrij 'strak' en vermoeide snel. Nu ik weer 5x gerend heb en iedere keer nog even ging stretchen na het rennen ben ik weer een stuk leniger en heb ik ook veel minder last van vermoeide benen na het rennen :D

Ik heb alleen wel moeite met mijn ademhaling. Tot voor mijn winterstop had ik daar nooit zo'n last van maar nu kom ik nog wel eens in de problemen. Ik adem door mijn neus in en door mijn mond uit en dan zoveel mogelijk via mijn buik, maar de beweging van mijn buik klopt soms niet met wat ik wil qua ademhaling. Zo gaat mijn buik nog wel eens 'in' als ik ademhaal en 'uit' als ik uitblaas en vaak krijg ik het niet helemaal onder controle. Nu heb ik gemerkt dat ik ook buiten het sporten om daar last van begin te krijgen, dat mijn ademhaling niet klopt. Iemand een idee wat ik er mee kan doen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:33

vanavond training 2, maar ga nogmaals les 1 doen. dit omdat ik samen met een vriendin ga lopen en het zondag alvast had uitgeprobeerd. dus we beginnen samen netjes aan les 1!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:12

Pff vandaag 3x5 min hardlopen. jzuuss.. wat is dat zwaar met die warmte. (en ik maar denken dat mn conditie wel goed is.. mwa lachtertje dus )
Kwam oko behooorlijk bezweet thuis. Nu ff afkoelen, gtst kijken en douchen :D
Mehn! pufhijg :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:28

Proef wij hebben gister een rondje van 3 km gedaan in de hitte ( uur of 8) was echt niet grappig. Maargoed we hebben t uit gelopen!

Negerzoen ik adem gewoon door m'n mond in en uit, zolang je niet gaat hyperventileren kan dat prima. Ik krijg echt niet genoeg lucht als ik door m'n neus inadem. Na een tijdje heb ik dan een soort ritme en dan is t goed uit te houden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:30

dat is wel vervelend negerzoen... Ik had voorheen altijd last maar nu juist niet meer, we hebben geruild denk ik...

Zo was thuis om half 7, paardgereden en daarna meteen omgekleed en hardgelopen. Nu net terug! Lekker gelopen, wonder boven wonder weinig last van de warmte gehad. Wel 100m langzamer gelopen :P

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:41

Ik heb nog helemaal niet gelopen deze week na de 5 km van zondag. Heb rust verdiend ;) en ben snotverkouden. Zal vrijdag wel weer eens wat gaan rennen. Zit te denken of ik misschien toch ga proberen om voor de 16,5 te gaan met de van Dam tot Dam, maar vind het wel een grote stap van de 5 naar de 16,5. Heb natuurlijk wel nog 4 maanden de tijd.