knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:05

@Iejoor: Dat klinkt niet fijn van je shockwave.... Hopelijk heeft het een positief effect op de langere termijn!
@Sandorra: Dat klinkt ook niet goed bij jou.... Hopelijk is het je meniscus, dat is gemakkelijker te verhelpen als je vkb.... En spannend van je verstandskies! Hopelijk kunnen ze je daar snel mee helpen!

Ik ben ook weer thuis, weliswaar zonder brace, maar met een knie vol met corticosteroïden. Een soort laatste redmiddel voor nu -O- Mocht dit niet gaan werken dan gaan ze me waarschijnlijk doorsturen naar de revalidatie arts ^) ^)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:46

Oeh jipje_niekje. Dat is geen fijn spul. Niet om je te ontmoedigen, maar bij mij werkte het niet helaas.
Ik hoop dus heel erg dat het bij jou wel werkt!

Pff mn knie is stijf en enorm pijnlijk. Hoop dat ik morgen ochtend even langs de paarden kan...

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:29

Sandorra, nog even afwachten dan maar.... :(:)
Fijn dat de kaakchirurg zo begrip was. Hopelijk kun hij je snel helpen!

Jipje_niekje, balen joh. Hopelijk kunnen die cortico's je knie wat tot rust brengen. Die brace die je had, hielp die niet?

Iejoorr :(:)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:56

@Iejoor: Hoe is het vanmorgen met je knie?

Hier ook een pijnlijke en stijve knie.... -O-
De 2 braces die ik gehad heb die hebben niet geholpen in elk geval....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:13

Balen, jipje_niekje.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:10

He getsie jipje_niekje, wat een tegenvaller!

Ik heb hooguit een kwartier op het paard gezeten, verder ging niet. Naar huis fietsen was een regelrechte hel, zware tegenwind in de polder! Nu thuis even flink rust houden.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:35

Iedereen sterkte... Vannacht klote geslapen vanwege pijn.... wer echter al om 08:15 gebeld...radioloog martini zh groningen. Morgenmiddag 16:30 melden 16:45 mri scan.... Hoezo vaart erachter, gaat erg snel met aantekening 'spoed'.... 10:00 telefoon afd kaakchirurgiev31 jan operatie.... 20 jan nadat ik ook uitslag van knie heb gesprek anestezist evt ook gelijk (mocht knie idd kapot zijn, en geopereerd moetenworden) bespreken we dat meteen ook.....Gaat vlot.....

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:05

Zo Sandorra, die laten er bepaald geen gras over groeien. Top dat het zo vlot gaat, des te eerder ben je van de pijn af +:)+

@ Iejoor: Voorzichtig aan. Fietsen met zoveel tegenwind is al een enorme belasting en met dat kwartiertje op je paard misschien al weer veel te veel.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:33

Sandorra, fijn dat er zoveel vaart achter wordt gezet!

Iejoorr, inderdaad wel een beetje je grenzen kennen. Nu met de shockwave moet er nieuw, gezond weefsel gemaakt worden. Daar niet je je knie wel de kans toe geven ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:32

Sandorra, daar zetten ze in elk geval flink vaart achter +:)+ +:)+ Dat is wel heel fijn in elk geval!
Iejoorr: Misschien is dat ook allemaal wel een beetje te veel na je shockwave om dat gelijk te doen. Hopelijk voelt het snel beter!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:34

Sandorra, wat een vaart is er achter gezet maar wel fijn ;)
Iejoor denk je wel een beetje aan jezelf?
Vervelend Jipje_niekje dat het niet geholpen heeft.

Ik ben benieuwd wat er straks bij mij uitkomt. Aangezien fysio niet heeft geholpen vraag ik me af wat men dan gaat doen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:48

Hoi, mag ik me ook bij jullie melden?. ( helaas ;) )

Ik heb in november tijdens het sporten een rare beweging gemaakt waardoor mijn knie een hoop gekraak gaf. Volgende dag direct naar ziekenhuis, foto's gemaakt,was niets op te zien, dus volgende dag onder de MRI. Hierop had ik teveel bewogen omdat ze mijn knie nou niet echt comfortabel hadden neergelegd.
Dus hier was ook niets op te zien.
3 week na dit alles mocht ik dus onder het mes. Hieruit bleek dat ik een Bucket handle scheur in mijn meniscus had ( dit was dus ook voornamelijk de reden waarom ik mijn knie niet meer kon buiten of strekken.) hiervan is een stuk verwijderd van mijn binnen meniscus. Mijn buiten meniscus had ook wat beschadigingen maar dit moet Zelf genezen.
Tevens bleek ook dat mijn voorste kruisband is afgescheurd, hier hebben ze nog niets aan gedaan en mag ik dus nog een keer voor onder het mes.

Momenteel is het nu 3 week na de operatie en helaas kan ik mijn been nog steeds niet strekken of buiten. Moet nou 3 keer in de week in een CPM? Apparaat, heel auw. En 3 keer op een een dag op de hometrainer om een beweging van boven naar onder te maken. Kan de trappers niet rondkrijgen helaas.

Dus nu ga ik ook lekker met jullie mee babbelen hoe het met het herstel van jullie gaat. En mijn vorderingen hier ook maar een beetje vermelden

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:02

Ja jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet veel meer naar mijn lichaam gaan luisteren maar vind dit echt heel lastig!
Ik ga het de komende 3 dagen even rustig aan doen. Met de bus naar stal en de komende 2 dagen kan ik toch niet rijden. Sport van de opleiding sla ik deze week ook even over en vrijdagavond weer rustig beginnen en kijken of rijden weer gaat.

Deflin: Wat lastig zeg! En vervelend dat je nog niet kan buigen/strekken. Wat precies is/doet een CPM apparaat?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:19

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:26

deflin schreef:
Iejoorr, heb een linkje voor je http://youtu.be/jn0JI783xTA ;) maakt het wat duidelijker

Goed dat je naar jezelf leert luisteren!!

Oeh jakkie wat een naar ding!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:32

Welkom Deflin.

Die CPM heb ik ook gehad 6 jaar geleden. Moest er 8 uur per dag met mijn been in om heel langzaam weer wat buiging te krijgen.

Hopelijk krijg jij wel weer normale buiging hiermee. Dat was bij mij beperkt.
Maar inmiddels heeft mijn nieuwe knie dat ruimschoots gped gemaakt _/-\o_

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:06

Deflin, welkom! Jeetje, je hebt een vervelende beweging gemaakt zeg! Wanneer moet je weer op controle?

Iejoorr dat klinkt al wat verstandiger ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:14

Jeetje mirranda 8 uur per dag. Pff vindt een uur al veel.
Hoop in ieder geval dat mijn herstel een beetje snel gaat zodat ze snel een nieuwe kruisband kunnen plaatsen.
Mijn fysio kwam trouwens nog met een leuk filmpje aan hoe het soms kan gaan als je door je knie gaat en je kruisband afscheurd. http://youtu.be/J02roKMiVUg
Op deze manier ben ik zeg maar ook gevallen, deed alleen niet zo'n mega sprong.

Nexthorse, 29 e. Mag ik weer naar de ortho.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:33

Ik ga me hier ook jammer genoeg aanmelden. Ik was al een stille meelezer.
Ik heb vorig jaar in juli mijn meniscus gescheurd met het deponeren van een kruiwagen mest op de mesthoop. Ben hier toen mee op mijn werk naar spoed geweest daags nadien. Blijf maar werken, geheel gedopeerd en met steunverband, was het verdikt.
Na een week kon ik het niet meer aan op mijn werk. Mijn man had ondertussen zijn voet ook gebroken, die liep met 2 krukken. hierdoor werden mijn dagen met de 2 kids er niet lichter op.
Uiteindelijk naar ander ziekenhuis gegaan en daar zijn ze dan op de gescheurde meniscus gekomen.
Op 31 juli ben ik hieraan dan geopereerd en herstel ging redelijk (gezien ik alles van huishoudelijke taken toch zelf moest doen omdat partner echt niet kon helpen met zijn voet ...). Uiteindelijk ben ik na 2 weken 9 keer op kine geweest en nadien terug gestart na 4.5 week met werken.
Nu de laatste 2 maanden heb ik elke dag een knagende pijn in die linkerknie. Het is erger als ik de verkeerde dienst moet draaien op mijn werk (werk in labo, en verschillende werkposten, mij plaatsen ze graag op een zware dienst omdat ze weten dat ik dat aankan -O- )
Ondertussen heb ik hier mijn verantwoordelijke voor aangesproken, ze gaan er nu rekening mee houden.

Mijn vraag is nu: is het normaal dat er zolang na de operatie nog klachten kunnen zijn?
Een collega zegt 'leer ermee leven' en het volgende dat ze zegt is dan 'dat had ik nooit laten doen op jouw leeftijd' (ben 29). Met deze opmerkingen ben ik niet veel. Ik kan op mijn werk niet stilzitten en het is daardoor dat ik daar ook mentaal ingestort ben na een week werken na mijn ongeluk.

Deflin, veel beterschap gewenst. Hoop dat je controle binnenkort is.
Akelig filmpje ook.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:40

Nou, hopelijk ziet het er eind van de maand dan beter uit voor je, deflin :)

Keandra, welkom :) allereerst wat vervelend voor je! Hebben ze bij die operatie een stukje van je meniscus weggenomen?
Ik denk dat je er met 9 keer kine nog niet bent, ben bang dat het wel wat meer nodig heeft. Wordt je knie ook dik, warm, rood? Het kan best zo zijn dat je knie wat overbelast is.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:44

@Kaendra: Ook welkom hier.

Veel nieuwe kniekneusjes de laatste tijd :D

Jij hebt wel een heel lastig situatie gehad zeg, met ook nog een man met gebroken voet.
Hoe konden jullie het zo timen.

Maar goed, zoals je zelf al zegt kun je met reacties als van je collega's niets.

Leer er mee leven: No way.
Je bent in de bloei van je leven. Zorg dat je fijn kunt blijven bewegen.
En als daar een operatie voor nodig is, dan is dat zo.

Niet laten helpen betekent een enorme beperking.

Ik kon dat zelf in mijn hoofd ook niet aan hoor.
Van 7 dagen per week paardrijden en 4x per week hardlopen opeens naar langdurig niets en veel pijn.

Als je oud mag gaan worden dan is dat de aangewezen leeftijd om tegen beperkingen aan te lopen.
En eerder niet (mits echt niet te verhelpen).

En denk dat je collega's anders zouden reageren als ze op een dag eenzelfde soort letsel zouden hebben wat hen zo zou beperken.

Sterkte en je kunt in dit topic altijd fijn met lotgenoten van idee wisselen :j

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:44

@ Nexthorse:
ze hebben een gedeelte van mijn meniscus weggehaald.
Herstel ging vlot, ik ben niet echt een kleinzeer.
Had het zelfs van mijn huisarts afgehangen mocht ik op 2 weken al terug naar het labo. Was al blij dat de orthopeed dat niet wou.
Eind augustus zei die dat ik terug rustig aan moest beginnen werken.
Maar in een labo bacteriologie in een UZ is er jammer genoeg geen rustig aan en was mijn eerste week werk direct 7 dagen de late shift doen.
Het feit dat mijn man zijn voet gebroken had, heeft niet geholpen inderdaad. Ik kon vanaf dag 1 na de operatie terug dagelijks naar de weide, mest gaan ruimen. Een vriend leegde dan voor mij de kruiwagen, lol.
Op de moment dat we met mijn man op spoed zaten, heb ik nog voor de grap gezegd, ik ga naar mijn knie laten zien. Maar uiteindelijk niet gedaan. Zolang dat de diagnose gescheurde meniscus er niet was, zei mijn man ook dat ik het me maar in beelde. Dat zou wel over gaan. (Zakte toen dagelijks geheel door mijn knie en kon ook de trap niet af.)

Dank je Mirranda. :o
Die collega heeft hetzelfde ook al laten doen, maar die leeft zo'n actief leven niet met 2 jonge kids en paarden erbij. Dus haar opmerkingen zijn echt dubbel.

Nu knaagt de knie dus weer. Rood heeft mijn knie nooit gestaan. Dik ook niet. (nu trouwens ook niet)
Het is echt een knagen inwendig.
Denk van toch nog eens langs de huisarts te gaan binnenkort en te horen. (alhoewel dat ik mij door die persoon niet gesteund voel. Is sinds een jaar dat we daar bij gaan, en gaat goed voor de kids en mijn man. Maar doordat ik zelf in de medische sector werk, tja, ik weet vaker wat er aan mezelf scheelt nog voor ik naar die dokter ga)

Ik denk ook dat ik voor mezelf te streng ben. Ik moet al echt zwaar ziek zijn om te zeggen, het gaat even niet. Dus bij mijn knie ook, go ja steunverbandje aan en ben zo nog op mijn paard gestapt in juli om les te volgen (intensief priveles met een jonge merrie die ik zelf opgeleerd heb). Om dan wel te merken dat ik opeens niks meer had aan mijn been. Was net alsof ik maar 1 been had en dat linkerbeen hing erbij voor de show (zelfs niet voor evenwicht). Was de eerste keer dat ik actief met de zweep gereden heb om toch een soort van beenhulpen te kunnen doorgeven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:01

Inderdaad veel mensen die last hebben van hun knie, een knie is iets wat je goed moet verzorgen. Om die reden ben ik niet gaan werken deze week.
Ik heb nog heel veel last en aangezien ik nog niet weet wat het juist is, wou ik niet eventueel nog meer schade aanrichten door te gaan werken dan er al is. Dan zit ik misschien met nog een langere revalidatieperiode.

Vandaag had ik eigenlijk een redelijke dag, tot daarjuist Ik heb vrijdag examen dus ben aan het studeren, en ineens een kei pijnlijke pijnscheut in mijn knie, echt heel pijnlijk. Vind dat raar, want ik zit en belast hem niet. Heb wel altijd een zeurende pijn in mijn knie en zo precies een dik gevoel binnenin mijn knie, moeilijk uit te leggen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:52

Poeh wat een hoop pech verhalen komen hierlangs, laat toch wel zien dat ongeluk in een klein hoekje zit. Ik hoop dat het bij iedereen beter gaat in 2014 :)

Update van mijn kant: maandag is er een stukje van mijn meniscus afgehaald en dat ging allemaal prima. Kreeg helaas ook te horen dat mijn voorste kruisband is afgescheurd ergens afgelopen jaar (daarom had ik altijd een beetje last van mijn knie) en dus mag ik geen sporten meer doen met snelle/vele draaibewegingen. Of ik moet een nieuwe kruisband willen.. Maar dat staat nog niet op de planning (moet je ook uitgegroeid voor zijn geloof ik?). Verder lig ik nu op de bank, gisteren drukverband eraf gehaald en ik voel het verschil wel, vertrouwen op mijn eigen kracht vind ik best wel eng :+ lang leve de krukken.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met naar school gaan op krukken? Hoe neem je je tas dan mee? :p

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:25

Iemand anders je tas laten dragen := . Nee zonder grappen, ik had een rugzak (eastpack) die je lekker makkelijk op je rug kan doen, hobbelt wel een . En natuurlijk de liftsleutel :)

Wel balen dat ook je kruisband is gescheurd!

Vanochtend fysio gehad en toch een beetje over mijn grens gegaan. Idee was om de grens op te zoeken, maar dat is altijd lastig. Tijdens de training voel ik dan niet veel, maar daarna....