Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:20

_Nelleke_ schreef:
Appelmoes, zijn sigaretten trouwens volledig plantaardig? Ik dacht dat daar ook iets van varkensvet oid als lijmproduct in gebruik wordt, maar moet zeggen dat ik me daar verder niet in heb verdiept.

Grappig dat je dat vraagt :D American Spirit is plantaardig en proefdiervrij, maar nu in handen van iemand de zegt het niet op dieren te gaan testen, maar daar mogen we vraagtekens bij zetten. JPS is in ieder geval proefdiervrij, of ze 100% plantaardig zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Er is een sigarettenmerk dat varkensvet in de filter duwt, maar ik ben even vergeten welke. Voor de rest zijn alle merken op dieren getest.

050206051012

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:29

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:30

Quellian schreef:
Nogmaals; ik vind het prima als ik op mijn 75e het loodje leeg ipv op mijn 85e, geen enkel probleem. Had ik er voor over gehad.

Of op je 40e door een ongeluk.....
Helaas hebben we het niet voor het zeggen.

Ik zit nu op bijna 2 maanden rookvrij. Ik heb er pas vanaf vrijdag heel erg moeite mee.
Heb altijd 49 kg gewogen en zit nu op de 54,9. Dat is niet goed.
Mijn benen en buik zijn flink dikker geworden. Ik pas mijn broeken bijna niet meer.

Dus ik heb zonnatura thee gehaald die 0,0 % kcal bevat. 's Ochtends eet ik geen cornflakes meer, maar yoghurt.
Meer dan op de calorieën letten/minder eten, kan ik niet doen. Ik werk 76 uur per week en sta en loop al die uren. Daarnaast zit ik op het paard of loop ik naast het paard. Dus meer bewegen is praktisch onmogelijk. Intensiever bewegen zou een optie zijn om af te vallen, maar ik zou niet weten hoe en wanneer ik dat moet doen.

Mijn grootste nachtmerrie is dik worden. Juist omdat ik heel klein ben. Dus mocht ik niet af kunnen vallen, of i.i.g. nog meer aan komen, ga ik bewust weer beginnen met roken.

Maar zover is het nog niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:38

HTS, voor mij is mijn gewicht dus ook heel belangrijk, belangrijker dan het moment waarop ik dood ga.
Ik eet koolhydraatarm (was 5kg na het stoppen met roken aangekomen) en ben er nu weer 2,5 van kwijt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:41

Daar snap ik dus niks van. Heb gekeken naar die koolhydraten, maar kan nergens vinden hoeveel ergens in zit.
Daarnaast werk ik heel veel waardoor mijn vriend altijd kookt. Dis ik heb geen idee wat ik binnen krijg op een dag.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:42

Jeetje.... zo af en toe wél een sigaretje roken zoals sommigen hier zou ik echt niet kunnen. Ik durf gewoon niet!
Het is bij mij alles of niets. Ken mezelf veels te goed. Fijn voor die mensen dat die het wél kunnen.
Maar nee... het is voor mij echt definitief. Echt geen 1 meer.

En aangekomen? Ja... maar dat zal ook wel weer verdwijnen hoor, maak me er niet zo druk over.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:43

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:43

Appelmoes_11 schreef:
HTS, hoelang ben je dan als ik vragen mag?

1,56 m . Midget :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:46

Ik ben 1.60m, ook een opdondertje :P

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:46

Dan is 55 kilo toch nog gewoon gezond, of ben ik nou gek? >;)

Nee, geintje, ik snap heel prima wat je bedoelt. Ik zou met 60 kilo ook nog een gezond gewicht hebben, maar daar zou ik me totaal niet prettig bij voelen. Ik schommel normaal tussen de 49 en 54, maar als ik hoger kom dan 54 gaan bij mij de alarmbellen rinkelen hoor. :')

Ik ben ongeveer 1.62, dus ook niet erg lang :P

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:12

Hier is het bijna zo ver, ik heb met mezelf en mijn vriendin afgesproken dat ik dit pakje (nog 4 sigaretten) op rook en dan dus stop.
Vanochtend was ik heel stellig ' Ik ga het doeeeeen *\o/* ' En dat is nu wat afgezwakt omdat de twijfels komen of ik het wel kan en wel volhoudt en of ik geen onuitstaanbaar kreng ga worden.
Dus hoe was dat bij jullie? Werden jullie spontaan de grootste bitch of viel het mee?
En doen jullie iets tegen de gewoonte van een sigaret? dus iets vervangends ipv roken?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:27

Als t zo simpel was dat we door t roken 75 ipv 85 jaar oud worden, ja dan rookte ik ook weer.

Niemand "moet" iets maar als je in een topic zit waar iedereen probeert te stoppen met roken ,ga dan niet lopen melken
dat je weer gaat roken als je een paar kilootjes aankomt, ik denk dat niemand blij is met die extra kilo's , maar ja
beter dat dan gratemager doordat je ligt te kotsen van de chemo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:29

Kaatje, jij kunt dat niet bepalen voor een ander. Heel simpel.
En iets genuanceerder zou geen kwaad kunnen ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:50

Kaatje schreef:
Als t zo simpel was dat we door t roken 75 ipv 85 jaar oud worden, ja dan rookte ik ook weer.

Niemand "moet" iets maar als je in een topic zit waar iedereen probeert te stoppen met roken ,ga dan niet lopen melken
dat je weer gaat roken als je een paar kilootjes aankomt, ik denk dat niemand blij is met die extra kilo's , maar ja
beter dat dan gratemager doordat je ligt te kotsen van de chemo.

Dat is nogal kort door de bocht. Mijn opa heeft zijn hele leven gerookt. Zware kettingroker.
Heeft nooit wat gemankeerd, is vredig in zijn slaap overleden op 96 jarige leeftijd.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:52

_Micha_ schreef:
Dus hoe was dat bij jullie? Werden jullie spontaan de grootste bitch of viel het mee?

Ik ben de eerste 2 weken echt een kreng geweest. Kon niks hebben en zelfs van de stomste dingen schoot ik uit mijn slof.
Maar zolang de mensen om je heen weten dat je aan het stoppen bent, houden ze er echt wel rekening mee.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:22

Citaat:
Kaatje, jij kunt dat niet bepalen voor een ander. Heel simpel.

Ik bepaal ook niets voor een ander.
Ik vind het wel frustrerend dat er diverse zijn ,waaronder ik ,die best wat aangekomen zijn en daar stevig van balen
en toch met de moed der wanhoop nog steeds niet roken ,dan moeten lezen dat een ander weer gaat roken vanwege een paar kilo's. :?
We proberen elkaar hier te steunen en te motiveren toch?
Citaat:
En iets genuanceerder zou geen kwaad kunnen

Even flink cru ,maar wel realiteit , mag best wel eens gezegd worden , het is van de meeste rokers een grote angst.
Citaat:
Dat is nogal kort door de bocht. Mijn opa heeft zijn hele leven gerookt. Zware kettingroker.
Heeft nooit wat gemankeerd, is vredig in zijn slaap overleden op 96 jarige leeftijd.

Heel kort door de bocht ja.
Mijn moeder heeft nooit gerook,t altijd heel gezond geleefd ,en zat van onder tot boven vol met kanker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:38

Kaatje, het is niet voor iedereen realiteit om mager van het kotsen door de chemo aan het einde te komen.
De meeste mensen weten dat die kans bestaat, als roker zijnde neem je dat risico.
Net zoals jij het risico neemt om overreden te worden zodra jij voet buiten de deur zet.

Ken je het stukje 'van leven ga je dood' van Kluun?
Citaat:
‘Roken is dodelijk’ op pakjes sigaretten, op doosjes sigaren, op asbakken en boven sigarenwinkels. Het is de dictatuur van de hypocrisie: rokers bij iedere sigaar en sigaret onder hun neus te wrijven dat ze dood gaan, maar er tegelijkertijd als overheid wél honderden miljoenen aan accijnzen aan verdienen.

Roken is dodelijk, mpfr, bovendien is het nog flagrante onzin ook.

Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En ne*ken. Levensgevaarlijk dat ne*ken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is godverd*mme dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.

Het aankomen in gewicht zou voor mij geen reden zijn om weer te gaan roken, ik hoop nooit weer te gaan roken, want ik vond het stoppen niet fijn.
Ik ben long- en hartpatiënt, dus weet heel goed hoe het is om 'last' te hebben van fysieke problemen. Meer gewicht is óók niet goed voor je lijf (de longarts wilde dat ik én afviel én stopte met roken). Daarom is meer gewicht óók geen optie voor me.
Nu ben ik 4,5 maand gestopt met roken en totaal 9kg kwijt (ja, met nog de 2,5kg die eraan zit sinds het stoppen met roken), dus het is een 2zijdige strijd.

Wat de reden voor een ander is moet diegene zelf weten. Ik ga er vanuit dat iedereen voor zich een goede reden heeft (anders houd je het niet vol), maar ik hou er niet van als dingen als kanker, geen lucht, etc. maar wordt voorgehouden. Kanker krijgt je toch wel als je het in je genen hebt en met verrotte longen door ándere dingen dan roken weet ik ook dondersgoed wat het is om ademnood te hebben.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Hallo dames,

Ik rook inmiddels al 12 dagen niet meer. Maar kan het nog niet over mn hart verkrijgen dat ik ben gestopt. Ik rook gewoon ff tijdelijk niet :+
ik denk als Kluun dus dat het gezonder is zal allemaal best maar daarvoor zou ik het niet laten :o , dat het geen geld kost ook leuk en aardig maar dan worden de boodschappen wat luxer en hou je nog nirts over. Ik zou zo graag een reden hebben waar ik 100% achtersta, het nu niet roken gaat me makkelijk af. Afgezien van wat humeurigheid en opgezette buik niet echt ergens last van. Nu alleen de stap nog zetten om ECHT te stoppen met 100% overtuiging. Wie helpt me???

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:24

Quellian, ik mankeer ook het eea wat ik niet op inet zet, daarom reageer ik nu zo fanatiek op in mijn ogen
dom gezwam.
Misschien wordt er eentje wakker .
Ik ben ook niet wakker geweest en heb t lelijk moeten bekopen, misschien kan ik een ander zo motiveren dat ik ze dat kan besparen.

En hoe je t draait of keert ,roken doet geen goed aan je lijf.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:53

Nee, dat is waar Kaatje, dat zal niemand ook tegen spreken, maar ik snap de afkeer tegen de kilo's als geen ander... :j
Gelukkig bepaalt iedereen zijn/haar eigen grens daarin en maken we ook eigen keuzes. Maar als je niet wil stoppen met roken dan moet je er niet aan beginnen en al helemaal niet zeuren. Ik wil best motiveren, maar dan moet het wel de moeite waard zijn :+

Succes Guccio! Gezondheid boeit me op dit moment ook vrij weinig, heb nooit last gehad van het roken, geld is mooi meegenomen, maar ook niet DE reden voor mij om niet meer te roken. Het komt bij mij alleen maar omdat mijn man een bikkel is en zonder moeite niet meer rookt, dan kan ik niet achter blijven natuurlijk :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:20

_Micha_ schreef:
Hier is het bijna zo ver, ik heb met mezelf en mijn vriendin afgesproken dat ik dit pakje (nog 4 sigaretten) op rook en dan dus stop.
Vanochtend was ik heel stellig ' Ik ga het doeeeeen *\o/* ' En dat is nu wat afgezwakt omdat de twijfels komen of ik het wel kan en wel volhoudt en of ik geen onuitstaanbaar kreng ga worden.
En doen jullie iets tegen de gewoonte van een sigaret? dus iets vervangends ipv roken?

Gewoon doen. ik heb de eerste 2 dagen een appel klein gesneden en steeds als ik zin had in een sigaret heb ik me een stukje appel gepakt :D.

Dag 2 was ik niet te genieten. Was in alle staten. Niemand was veilig. Daarna ging het wel :P.

Hoeveel zijn jullie eigenlijk bijgekomen de eerst 3 maanden? Nog een weekje en dan gaan bij mij 20 kilo eraf (beginnen met lijnen). Dus als iemand nog een stukje speklap wilt hebben :P. Gratis af te halen haha :P.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:16

.
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:25

Hebben jullie niet de neiging om dan toch weer een pakje te kopen? Ik ben er bang voor dat als ik dat zou doen meteen weer flink zou beginnen. Dus ik doe het maar niet. Alleen maar om mezelf te beschermen daarvoor :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:34

Tja, mijn opa is op zijn 65e in plaats van zijn 85e overleden aan longkanker. Actieve euthanasie door zijn dochter (mijn moeder) en één van zijn zonen. De andere optie was stikken in zijn eigen longvocht. Dat jíj tien jaar korter leeft is nog één ding, maar het is wel de manier waarop en wat je je familie 'aandoet'. Dus wat dat betreft snap ik Kaatje wel :j :)

Bang voor extra kilo's ben ik niet zo. Die extra kilo's zaten er namelijk al :+ Voornamelijk vocht wat ik vast hield door de pil, plus een stofwisseling die hysterisch was door diezelfde pil. Daar ben ik nou mee gestopt en ik eet nu al stukken minder. Beetje meer sporten en dan ben ik een heel eind.

Tot nu toe al bijna zes weken rookvrij :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:52

Respect voor iedereen die al een tijdje gestopt is.
Vanaf morgen gaat het echt beginnen, waar ik het meest tegen op zie is toch dat heel veel vrienden roken en op school helemaal. Ik ben er nog steeds niet uit of ik het beste iedereen kan vertellen dat ik probeer te stoppen of lekker m'n mond houden. Nee vertellen is het beste maar dan kan ik niet meer 'in stilte falen' als iedereen het weet.