Kaatje, het is niet voor iedereen realiteit om mager van het kotsen door de chemo aan het einde te komen.
De meeste mensen weten dat die kans bestaat, als roker zijnde neem je dat risico.
Net zoals jij het risico neemt om overreden te worden zodra jij voet buiten de deur zet.
Ken je het stukje 'van leven ga je dood' van Kluun?
Citaat:
‘Roken is dodelijk’ op pakjes sigaretten, op doosjes sigaren, op asbakken en boven sigarenwinkels. Het is de dictatuur van de hypocrisie: rokers bij iedere sigaar en sigaret onder hun neus te wrijven dat ze dood gaan, maar er tegelijkertijd als overheid wél honderden miljoenen aan accijnzen aan verdienen.
Roken is dodelijk, mpfr, bovendien is het nog flagrante onzin ook.
Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En ne*ken. Levensgevaarlijk dat ne*ken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is godverd*mme dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.
Het aankomen in gewicht zou voor mij geen reden zijn om weer te gaan roken, ik hoop nooit weer te gaan roken, want ik vond het stoppen niet fijn.
Ik ben long- en hartpatiënt, dus weet heel goed hoe het is om 'last' te hebben van fysieke problemen. Meer gewicht is óók niet goed voor je lijf (de longarts wilde dat ik én afviel én stopte met roken). Daarom is meer gewicht óók geen optie voor me.
Nu ben ik 4,5 maand gestopt met roken en totaal 9kg kwijt (ja, met nog de 2,5kg die eraan zit sinds het stoppen met roken), dus het is een 2zijdige strijd.
Wat de reden voor een ander is moet diegene zelf weten. Ik ga er vanuit dat iedereen voor zich een goede reden heeft (anders houd je het niet vol), maar ik hou er niet van als dingen als kanker, geen lucht, etc. maar wordt voorgehouden. Kanker krijgt je toch wel als je het in je genen hebt en met verrotte longen door ándere dingen dan roken weet ik ook dondersgoed wat het is om ademnood te hebben.