Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:19

Auw..dat klinkt idd niet fijn..krijg je nog nacontrole, om te kijken of je helemaal 'schoon' bent?
Sterkte nogmaals..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:23

Dit zijn vast weeën geweest, je baarmoeder moest toch werken om er wat uit te krijgen.. Maar fijn dat je je nu weer beter voelt, en vooral toch ook opgelucht!

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:47

Ja over 3 weken krijg ik nacontrole bij de huisarts. Ze plaatst dan gelijk een spiraaltje.
Maar, als ik zo heb gezien wat er uit kwam... Kan ik voor 99% zeggen dat alles eruit is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:52

Jeetje wat heftig, wel fijn dat je gevoel nog steeds zegt dat het goed is.
Kan je vriend je wel steunen nu of is het voor hem te dubbel?

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:59

Naja, steunen.... Hij had van tevoren al gezegd, ik ga je niet zielig vinden. Maar als je iets moet hebben moet je het maar zeggen. Sja dat doe ik dan ook weer niet dus ik liep naar beneden om thee te halen en hij hoorde me huilen, ik kon gewoon niet meer op mijn benen staan. Dus hij zegt: bijdehandje, nu naar boven ik neem het wel mee.
En hij hield me wel heel goed in de gaten. Hij kwam bij me op bed liggen en viel af en toe in slaap, maar als ik weg liep werd hij wakker en vraagt wat ik ga doen.
Echt steunen heeft hij niet gedaan, nog steeds niet. Hij vind het mijn eigen schuld en goed dat ik moet boeten dat ik abortus heb gedaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:00

Sorry maar dit vind ik wel heftig hoor,dus als ik ga skaten zonder bescherming en ik breek wat moet ik me ook maar zien te redden?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:01

Situation schreef:
Naja, steunen.... Hij had van tevoren al gezegd, ik ga je niet zielig vinden. Maar als je iets moet hebben moet je het maar zeggen. Sja dat doe ik dan ook weer niet dus ik liep naar beneden om thee te halen en hij hoorde me huilen, ik kon gewoon niet meer op mijn benen staan. Dus hij zegt: bijdehandje, nu naar boven ik neem het wel mee.
En hij hield me wel heel goed in de gaten. Hij kwam bij me op bed liggen en viel af en toe in slaap, maar als ik weg liep werd hij wakker en vraagt wat ik ga doen.
Echt steunen heeft hij niet gedaan, nog steeds niet. Hij vind het mijn eigen schuld en goed dat ik moet boeten dat ik abortus heb gedaan.

Ik vind het toch ook wel heel knap van je vriend hoe hij hiermee omgaat, knijp maar in je handjes.
Er waren zat mannen die je hadden laten zitten.
Fijn dat jij dat begrijpt.
Hopelijk komen jullie hier samen goed uit.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:03

TS, ik hoop echt dat je relatie dit overleeft. Als ik je vriend zo hoor kan hij je niet vergeven wat je hebt gedaan, en ik hoop voor jou dat hij dat ooit wel kan. Anders gaat je relatie er echt heel anders uitzien.
Zoals hiervoor wordt het niet meer. Je kan gewoon niet doen alsof er niks gebeurd is helaas.

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:38

Ik wel, weet niet of hij dat kan.
Maar ik heb net even bij hem gelegen. Hij laat het wel toe. Sja, kan alleen maar proberen lief voor hem te zijn. Heb al 2 dagen geen kus van hem gehad.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:39

Ja en dat jij dat wel kan is het probleem denk ik zo ;)
Maar zoals ik al heb gezegd, ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:43

Snap je vriend wel...je komt over alsof je er vrij licht over denkt. Het is er nu uit en that's it voor jou.
Je doet alsof het verder niets was. Ik vind je vrij laconiek overkomen. Maar goed, internet is een rotmedium wat communicatie betreft.

Ben je er zelf helemaal niet emotioneel onder (naast de pijn die je hebt gehad)?

Ik heb ook geen kinderwens, maar ik zou toch echt behoorlijk emotioneel zijn als ik thuis een abortus had opgewekt...Het is niet niets...

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:46

Ik vind het heel erg voor mijn vriend, door hem ben ik emotioneel en heb ik zelfs nog getwijfeld om vandaag niet door te zetten (maar dan zou je geen gezond kind krijgen).
Misschien dat de ernst voor mij nog moet komen, maar ik ben juist blij dat na ruim 2weken piekeren er een keus is gemaakt, en uitgevoerd...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:47

Hij heeft gewoon een heel ander beeld van het ongeboren vruchtje weg halen dan jij.
Is niet erg hoor, maar door het vertekende beeld heeft hij ook veel meer tijd nodig om het te verwerken.

En de pijn die jij nu voelt ziet hij als je straf. Onzin natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:51

Ik denk dat jou vriend het idee heeft buiten spel te zijn gezegd. Hij kon er niets aan doen. Jou lichaam, jou keuze, en hij stond erbij en keek ernaar om het zo te zeggen... Ik vind het heel erg voor jou. Ik zelf wil ook geen kinderen maar zou altijd voor adoptie gaan. In mijn ogen is het en leven dat je nu, doelbewust, hebt kapot gemaakt. Maar langs de andere kant... Ik heb ook al een vlieg doodgeslaan etc, om het nu even zo te zeggen.

Ik feliciteer jou niet met jou beslissing, verre van. Maar wel met jou moed en doorzettingsvermogen. Mij zou het niet gelukt zijn. Nog veel beterschap :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:56

Wie zegt dat híj een vertekend beeld er over heeft /had?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:04

Situation schreef:
Hij vind het mijn eigen schuld en goed dat ik moet boeten dat ik abortus heb gedaan.

Pardon??????
Lekkere vriend dan.sorry dat ik het zeg maar hij heet zijn ****** er toch bij je ingestoken met de wetenschap wat de gevolgen konden zijn en wist dat jij geen kinderen wilde???
Misschien had hij er wel stiekem op gehoopt dat je zwanger zou worden en het dan zou houden. Iemand die zulke uitspraken doet zou aan mij een hele verkeerde hebben!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:09

Lottie84 schreef:

Ik.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:12

Lottie84 schreef:

Omdat hij vast ook niet zo doet als TS een mug doodslaat of Equest Pramox bij haar paard gebruikt.

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:13

Onassa, dat heb ik hem ook gezegd maar hij vind abortus echt moord.
Hij hoopte ook dat ik het zou houden. En iedereen zei ook tegen hem; ahjoh als ze zwznger word laat ze het toch niet weghalen, geen enkele vrouw doet dat.
@Lottie, ik denk dat ik een heel goed beeld heb van zwangerschap en ben daar realistischer in. Als mijn vriend iets wil, "ziet hij wel hoe het loopt".
Ik heb onze hond opgevoed, daar had ik het onwijs moeilijk mee. Een kind is nog zwaarder om voor te zorgen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:20

Nou meid, nog meer redenen dus waarom je voor jezelf nu weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Vind het ook erg dat er mensen zo op hem ingepraat hebben....wat nou geen enkele vrouw doet dat???
Gelukkig mag je als vrouw hier in Nederland die keus gewoon zelf maken.
Een van de weinige dingen (naast euthanasie) die wél goed geregeld zijn hier in de gezondheis zorg.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:26

LindyH schreef:
Lottie84 schreef:

Omdat hij vast ook niet zo doet als TS een mug doodslaat of Equest Pramox bij haar paard gebruikt.

Serieus, wat een belachelijke vergelijking!!! Het betreft hier geen insect!!

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:26

Ja ik weet zeker dat het de goede keus is geweest. Ik ken mijn vriend, en uiteindelijk zou toch alles op mijn terecht komen (verzorging, opvoeding, huishouden etc.)
En misschien wel niet hoor. Maar zo ver ik het nu kan inschatten wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:33

Tja noem het makkelijk of laconiek, maar ik heb eigenlijk ook totaal geen moeite gehad met mijn abortus.
Heb er niet om hoeven huilen en het is echt niet dat het niks voorstelde maar door de omstandigheden stond ik er 100% achter en dan is het ook "makkelijk".

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:39

Situation schreef:
Ja ik weet zeker dat het de goede keus is geweest. Ik ken mijn vriend, en uiteindelijk zou toch alles op mijn terecht komen (verzorging, opvoeding, huishouden etc.)
En misschien wel niet hoor. Maar zo ver ik het nu kan inschatten wel.

des te meer reden waarom het een goed en wel over wogen keuze was. goed gedaan en dappere beslissing.

ik heb ook zon vriend 1 van de redenen waarom ik echt geen kinderen wil

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:40

zonnebloem18 schreef:
Tja noem het makkelijk of laconiek, maar ik heb eigenlijk ook totaal geen moeite gehad met mijn abortus.
Heb er niet om hoeven huilen en het is echt niet dat het niks voorstelde maar door de omstandigheden stond ik er 100% achter en dan is het ook "makkelijk".

ieder mens is anders toch, prima dat je er geen moeite mee had, we hoeven niet allemaal te denken dat het vruchtje al ''echt iets is''
denk er net zo over