Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:42

Hebben jullie erg veel last van bloedprikken?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:56

Je bloed laten testen "op centerolletjes": officieel heet dit levend bloed analyse. Gewoon google.n: er zijn heel wat natuurartsen etc. die deze test kunnen uitvoeren.

er wordt ter plekke 1 druppel geprikt en onder de microscoop gelegd. Ik scoor altijd hartstikke hoog op Hb: meestal ergens in de 9. In theorie zouden mijn weefsels dus uitstekend van zuurstof voorzien moeten zijn.
...maar als al die "Hbtjes"/ rode bloedellen dus aan elkaar klonteren, wordt het een ander verhaal.

Wat mij hielp was acidophilus slikken (darmmicrobiotica/ probiotica).
Maand later had ik veel minder spierpijn en nieuw prikje plus eem kijkje in de microscoop leverde al een veel beter beeld op.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:43

ik krijg hele blauwe geiriteerde ( jeukende) plekken van dloed prikken en dat duurd ook wel even voor het weg is .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:14

...voor alle duidelijkheid: voor levend bloed analyse onderzoek is dus 1 druppel nodig, dwz. je krijgt een naaldprikje op je vingertop.

Dat is toch weer net iets anders dan een naald in je elleboog en dan een of meer buisjes "aftappen".

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:09

idd.
ik heb zo 1 keer voor suiker geprikt toen ik 5 was , bij belasting voel ik het nog :+
ik vind het verder niet heel erg hoor , ben wel wat gewent

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:36

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:26

Elisa2 schreef:
cherell0 schreef:
gewoon fybro , vergelijkbaar met morgenziekte van een zwangere vrouw ...
zolang ik maar zorg dat m'n maag niet leeg is als ik wakker word dan gaat het goed .

ik geloof dat voeding idd. een hoop kan doen daarom ook van alles geprobeerd samen met artsen en peuten en pyen ... maar helaas geen verbetering .
dus nu leef ik gewoon lekker met de dag en zie wel , en dat gaat beter als alle voorgaande jaren ( iig. voor mijn rust)

mijn moeder heeft het ook en ook bij haar hielpen dieeten en zo niet .

Ik heb hypoglycemie en dat komt ook bij fibromyalgie voor,als ik niet op tijd koolhydraten eet wordt ik ook misselijk en ziek.
Als ik jouw verhaal lees dan zou je dat ook kunnen hebben,lijkt mij de moeite waard om uit te zoeken.

Mariska:dat vraag ik me ook af...ik herken de instorting en uitputting enorm. Fijn dat jij inieder geval gevonden hebt waar je zo uitgeput door bent geraakt.

Hm..hier herken ik me ook in...ik ben ook zo goed als iedere morgen misselijk, en zelfs een periode van constant smorgens overgeven gehad..en nee... ik was niet zwanger :D
Dat kan dus komen van je koolhydraten niet op tijd binnen hebben?

Ik kan ook overdag als ik niet op tijd eet echt vreselijk beroerd worden..

inderdaad, het is fijn dat ik weet waar het van komt, maar soms denk ik wel eens...was ik vroeger maar gewoon druk gaan doen... :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:56

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:15

Janneke2 schreef:
;) dit is een duits recept.

Men neme:
een badkuip met water van 37 graden celcius;
100 gram natrium bicarbonaat
en dan ga je een half uur "liggen weken" zoals dat hier in huis heet.

De eerste paar dagen dat je dit doet kun je je een beetje"
"raar" voelen, maar wat het doet is de verzuring en het melkzuur omzetten en daarmee gaat de spierpijn weg.
(En het zou het beste zijn als de spierpijn weg bleef, maar daarvoor is nodig dat er meer zuurstof transport plaats vindt. Laat bijv. in je bloed - een druppel onder de microscoop is genoeg - onderzoeken of niet je rode bloedcellen als centenrolletjes aan elkaar kleven. Ook dat is doorgaans goed te verhelpen, maar dan moet je het wel weten - ipv gezeur "dat er niets aan te doen zou zijn".)

ik had dit willen proberen , maar dat spul was bij de DA drogist nogal duur, een pakje van 100 gram kost 3,50 als ik dat elke dag wil doen, kost me dat behoorlijk wat, is het ook ergens te koop in grotere en goedkopere verpakkingen? en waar koop je dat dan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:16

antje_vip schreef:
Ik weet niet of jullie dit al hadden gelezen :o Het gaat om de tekst bij het plaatje
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Afbeelding

Bizar! Momenteel zit de pijn bij mij op alle punten die ze aangeven.

Het wisselt per dag, ik had het aardig onder controle. Maar het wil er zo nu en dan alsnog doorkomen. Zeker na de stress over het verliezen van mijn kat en een goede vriend kwam het makkelijk door zeg maar.

Ik ga deze week weer beginnen aan zwemmen, hopelijk krijg ik het dan weer wat makkelijker :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:35

ja daar zit het bij mij ook, en op nog wat plekken, maar dat zal de artrose ook zijn denk ik :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:42

Hm die 2 stippen aan de onderkant van de rug heb ik daar ook,maar ook voornamelijk aan de voorkant...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:09

@ Jolandje: ik koop het spul (natrium bi carbonaat) bij een drogist die wel veel heeft maar niet bij een club zoals da of trekpleister of weet ik het is aangesloten.
Een pot van een kilo kost me zo'n 5 euro.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:44

sorry ik wil even wat kwijt ....

ik heb nu ong. 2 maand m'n paard niet kunnen rijden (ze blijkt lv. kogel ra. kogel,koot & hoefbeen artrose te hebben ) en nu zeker met dit natte koude weer ga ik echt kapot ...

ik zit er even een end doorheen , kan wel janken van de pijn en ben kapot moe (ben ook nog eens ongesteld ^) met alle bijbehoren )en ik kan totaal niet meer nadenken .

zo dat is er even uit , nogmaals sorry }:0

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:55

Sterkte!!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:05

he bah cherell0 das heel beroerd, ik heb ook wel eens van die dagen dat er niks gedaan word hoor, maar zo lang achter elkaar is echt heel akelig, probeer toch ergens afleiding in te vinden en sterkte :(:)

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:27

Zijn er ook mensen met fybro die vit b 12 spuiten?

Ik heb Fybro en CVS (chronisch vermoeidheids Syndroom) Ben nu een jaar wekelijks aan het spuiten en het bevalt me zeer goed. De pijn en vermoeidheid in mijn spieren is veel minder

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:30

nee geen ervaring mee .
b 12 was laatste prikbeurt goed .

dank jullie voor de steun . :)
ik blijf trouwens wel andere dingen doen hoor , zoals huishouden etc.
maar paardrijden is eigenlijk het enige wat me verlichting bied , en dat zit er nu niet meer in .
gistere er 3 rondjes 20*40 bak en toen liep ze weer niet goed . het was toen ik er naast stond gelijk minder maar toch .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:52

Kun je geen ander paard rijden? ik kan al bijna 2 jaar niet rijden grr..maar longeren gelukkig wel.

Marinque: nee volgens de bloedtest had ik geen B12 tekort...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:52

ik heb geen ervaring met b12 spuiten, is me ook nooit aangeboden door welke arts dan ook -O-

cherell0 kun je niet het paard van een ander tijdelijk rijden? of op een manege ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:57

Wat mij opvalt is dat mensen met Fybromyalgie allemaal paardrijden. Ik ben nog nooit mensen tegengekomen die deze ziekte hebben en die niet paardrijden.
Het is misschien toevallig maar wat mij opvalt is dat ze allemaal die ik ken wel dingen kunnen doen omtrent het rijden en verzorgen van de paarden en volop kunnen stappen.
Misschien heb ik het mis maar mijn beeld van de ziekte is dat het niet echt bestaat maar tussen de oren zin.

Sorry als het kwetsend overkomt want ik wil de TS niet aanvallen maar dit is wat ik ervaar in mijn omgeving. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:00

Anoniem schreef:
Wat mij opvalt is dat mensen met Fybromyalgie allemaal paardrijden. Ik ben nog nooit mensen tegengekomen die deze ziekte hebben en die niet paardrijden.
Het is misschien toevallig maar wat mij opvalt is dat ze allemaal die ik ken wel dingen kunnen doen omtrent het rijden en verzorgen van de paarden en volop kunnen stappen.
Misschien heb ik het mis maar mijn beeld van de ziekte is dat het niet echt bestaat maar tussen de oren zin.

Sorry als het kwetsend overkomt want ik wil de TS niet aanvallen maar dit is wat ik ervaar in mijn omgeving. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

ik rij geen paard, pas er niet op, mijn amerikaanse hengst is 87 cm.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:23

ik snap je punt , maar ik kan het echt niet altijd hoor ;)
en in het Z zou ik nooit komen , dan werkt de boel echt teveel tegen .
ander zijds houd paardrijden de spieren wel wat losser en je gebruikt veel spieren zonder er echt bewust mee bezig te zijn .
ook is het zo ( met alles trouwens) dat dingen die leuk zijn makkelijker te doen zijn ( net als dat een zak schips sneller op is als een zak spruiten :D )

ik hoop zo wat duidelijkheid voor je te hebben gecreerd :P het is gewoon een lastige aandoening .
vandaag kan ik niks , en morgen kan ik misschien wel 10 stallen mesten :+

o ja , mijn autisme en gevoel zit me in de weg als ik een paard van een ander ga rijden .
zo vind ik het sneu voor mijn paard & en ik word extreem onzeker }:0
en zo nog wat kleine dingen :+

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:40

Anoniem schreef:

Ik ken ook veel mensen die niets met paarden hebben en toch fibromyalgie hebben, het heeft er vast niets mee te maken

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:15

ik ken ook veel mensen die fibro hebben en niks met paarden hebben, dat heeft er totaal niks mee te maken, vind het wel heel erg dat er mensen zijn die ronduit zeggen dat het tussen de oren zit met andere woorden , je stelt je aan :( . ik ben 55 jaar, en de eerst 50 jaar van mijn leven was ik gewoon gezond en kon ik alles, tot ik een jaar of 5 geleden klachten kreeg, 2jaar geleden is het allemaal onderzocht en bevestigd door de reumatoloog