Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:03

Zo ik ga naar de sportschool voor een cardio uitputtingsslag :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:24

Hellooo!! :)

Vandaag zoo druk.. Wil eigenlijk nog wel sporten..

Net klaar met werken, zo even leren als ik even ben bijgekomen :+, dan naar peerd, en van 9 tot 11 weer even werken.. :O
Sportschool zit er denk ik niet in vandaag.. ;( :(
Ik willlll!!!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:14

Monnie: het wisselt heel erg bij mij
Ik probeer zoveel mogelijk stevig door te lopen
Rennen kan ik niet en lang flink door lopen op een flinke helling lukt ook niet
Ds ik doe stukjes
Ik loop dan stevig door en als ik te veel pijn krijg zet ik hem heel langzaam op 3.5 of zo om
Weer even de pijn wat te laten afzwakken en als dat gebeurt is dan zet ik hem weer harder
Maar echt op 6.0 een stuk lopen is er haast niet bij
Dat lukt een 1,5 minuut
Het lukt me nu aardig op 5.0 en een helling van 3.5/4%
en dat dan een minuut of 7

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:23

_Nancy schreef:

Net klaar met werken, zo even leren als ik even ben bijgekomen :+, dan naar peerd, en van 9 tot 11 weer even werken.. :O
Ik willlll!!!!

Jij bent gek!! Trouwens,. waar werk je ergens? :)

Ik ben net terug van sporten, gelijk erna maar even de hond uitgelaten van mama's nieuwe vriend :)) die logeert hier een tijdje (de hond, haha). even goed eten en dan om 18.00 beginnen met werken.

Vandaag een uur bovenlichaam getraind, meer herhalingen minder gewicht. Daarna nog 10 minuten buikspieren en 15 minuten roeien. En nog 10 minuten heen&terug naar de sportschool :).
Morgen vroeg wil ik weer eens gaan hardlopen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:38

Mindim schreef:
Mijn nieuwe schema is er. Ik train nu met minder gewicht, maar met meer herhalingen. Ik ga nu 2 x 25 herhalingen. Verder train ik nu ook in supersets, 4 x 12 per apparaat. Dus even iets heel anders. Vetpercentage hoeft in pricipe niet meer naar beneden. 21 % is de ondergrens en ook 57 kilo, dus meer dan 2 kilo moet er niet af, dus iets minder cardio.

Vanwaar deze verandering? Je wilde kort geleden nog een percentage van 19%.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:55

Marije__ schreef:
_Nancy schreef:

Ik willlll!!!!

Jij bent gek!! Trouwens,. waar werk je ergens? :)

Ik ben net terug van sporten, gelijk erna maar even de hond uitgelaten van mama's nieuwe vriend :)) die logeert hier een tijdje (de hond, haha). even goed eten en dan om 18.00 beginnen met werken.

Vandaag een uur bovenlichaam getraind, meer herhalingen minder gewicht. Daarna nog 10 minuten buikspieren en 15 minuten roeien. En nog 10 minuten heen&terug naar de sportschool :).
Morgen vroeg wil ik weer eens gaan hardlopen!

Haha _O-
Ik werk in de horeca, in de keuken :)

Vandaag ook een suuuuper grote bestelling binnen gehad, niet normaal..
Dat moet dus allemaal naar boven en dan nog op zijn plek.. Hele work-out op zich.. :=

Ik ga toch zo even :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:56

Zo ik heb er een cardioronde van 2 uur opzitten :D Moest wel even compenseren van de afgelopen 2 dagen :+
20 minuten roeien
1 uur op de fiets
10 minuten crostrainer (had ik geen zin in :P)
30 minuten loopband

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:57

@misfitness
Ik heb een gesprek gehad en zelfs met dit schema ga ik waarschijnlijk nog naar beneden qua vetpercentage. Ik moet gewoon niet meer te veel afvallen, hoogstens een 2 kilo. We proberen nu meer spier uithoudingsvermogen te creeeren, ook puur om even het schema totaal om te gooien, ik doe dit 8 weekjes en de herhalingen worden opgevoerd naar 2x 40. Met de supersets ga ik wel hgelijk blijven en kan ik gewoon zwaarder trainen. Maar met de meeste gewichten in de vele herhalingen moet ik iets omlaag. Ik train wat ik 12 keer vol kan houden en dat gaat me dan niet minimaal 25 keer volhouden.
Het voelde wel goed, mijn spieren voelen gauwer moe en eh hoeomschrijf ik het strak en opgezwollen. We gaan het gewoon eens 8 weken proberen. Waarschijnlijk ga ik gewoon mijn 19 procent halen.
Ik moet gewoon opppassen dat ik niet laag in het vetpercentage kom te zitten puur door gewichtsverlies, ik moet niet afvallen, alleen vetmassa moet weg.
Nu val ik juist af in kilo's en ik wil niet te mager worden. Bij jou zijn je spieren groot en ben je vanaf de foto's vrij droog. Ik ben lang zo ver niet wat betreft spieropbouw, dus ik wordt door verlies van vetpercentage door afvallen, gewoon ronduit mager. Een gespierde spijker idee.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:58

Zo ik ben ook weer op de loopband geweest 50 minuten :D en daarna even buikspieroefeningen :) Verder weinig vandaag.. morgen misschien even kracht :)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:56

Vinden jullie een loopband fijner dan gewoon buiten hardlopen?

En ik heb net wat krachtoefeningen gedaan (20 minuutjes, maar dat is toch weer 20 minuutjes :P ) en een half uurtje mee gesprongen op wat youtube workout video's. Je moet toch wat als je geen sportschool hebt. Geen idee of ze de effectiefste aanwezig zijn, maar ik werd er iig goed moe van :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:00

Ik vind eigenlijk buiten hardlopen fijner, maar ik kan meer motivatie vinden voor een training op de loopband. (En dat terwijl het bos hier om de hoek is -O- ) Op de loopband loop ik trouwens niet echt hard. :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:01

annepaardoes schreef:
Zo ik heb er een cardioronde van 2 uur opzitten :D Moest wel even compenseren van de afgelopen 2 dagen :+
20 minuten roeien
1 uur op de fiets
10 minuten crostrainer (had ik geen zin in :P)
30 minuten loopband

Serieus 1 uur op de fiets? Respect! Ik verveel me altijd helemaal kapot op dat ding! Na 5 minuten moet ik mezelf al dwingen erop te blijven zitten :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:03

Avonturier schreef:
Vinden jullie een loopband fijner dan gewoon buiten hardlopen?

Buiten, absoluut! Ik heb altijd 4x per week lekker buiten hard gelopen, totdat ik een blessure kreeg en toen die na 2 maand eindelijk genezen was pleurde ik met mn bezatte kop van de fiets, resultaat: knie zwaar gekneusd, 3 maand last van gehad :') ik ben nu eigenlijk weer een beetje aan het opbouwen op de loopband, simpelweg omdat als ik buiten loop ik mezelf niet in kan houden en dan perse mijn 'oude' rondje wil lopen :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:06

Haha dressagelady, brokkenpiloot :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:23

Ja erg joh, ik heb tot de dag van vandaag geen flauw idee hoe ik zo enorm hard heb kunnen vallen, het ging hooguit 15km per uur, ik wilde rechtdoor en mijn huisgenootje naar rechts :+ heb nog een litteken op mijn elleboog ervan :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:56

Ik vind de loopband fijner dan buiten :j

Vandaag 3 kwartier de rug getraind en 30 minuten de triceps.. En nog 15 minuten cardio.. :+
Toen was ik klaaarrrrr!!! :D

Over een uurtje even 2 uur werken :') Frituur hapjes bakken en rondbrengen :roll: :=
We hebben een prijs gewonnen en dat moet worden gevierd haha

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:56

Jeetje 2uur cardio! Hoe houdt je dat vol? :=
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn onderbuik van dinsdag! Ik moest mezelf naar achter laten vallen en je klap opvangen met je armen en daarna weer opstaan en links rechts boksen op de bokszak. Dat tot de bel ging. Wist niet dat dat zo goed was voor je onder buik spieren! :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:17

Ik vind de loopband veel fijner! :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:22

Mindim schreef:
@misfitness
Ik heb een gesprek gehad en zelfs met dit schema ga ik waarschijnlijk nog naar beneden qua vetpercentage. Ik moet gewoon niet meer te veel afvallen, hoogstens een 2 kilo. We proberen nu meer spier uithoudingsvermogen te creeeren, ook puur om even het schema totaal om te gooien, ik doe dit 8 weekjes en de herhalingen worden opgevoerd naar 2x 40. Met de supersets ga ik wel hgelijk blijven en kan ik gewoon zwaarder trainen. Maar met de meeste gewichten in de vele herhalingen moet ik iets omlaag. Ik train wat ik 12 keer vol kan houden en dat gaat me dan niet minimaal 25 keer volhouden.
Het voelde wel goed, mijn spieren voelen gauwer moe en eh hoeomschrijf ik het strak en opgezwollen. We gaan het gewoon eens 8 weken proberen. Waarschijnlijk ga ik gewoon mijn 19 procent halen.
Ik moet gewoon opppassen dat ik niet laag in het vetpercentage kom te zitten puur door gewichtsverlies, ik moet niet afvallen, alleen vetmassa moet weg.
Nu val ik juist af in kilo's en ik wil niet te mager worden. Bij jou zijn je spieren groot en ben je vanaf de foto's vrij droog. Ik ben lang zo ver niet wat betreft spieropbouw, dus ik wordt door verlies van vetpercentage door afvallen, gewoon ronduit mager. Een gespierde spijker idee.

Goed dat je een gesprek hebt gehad! Je traint idd meer op uithoudingsvermogen en kracht, veel reps en een lager gewicht. De spier wordt nu op een andere manier getraind en ook deze manier van trainen zorgt dat de verbranding op gang komt! Maar ja, trainen op massa betekent meer spier en spier weegt weer meer dan vet. Het is soms een heel gepuzzel om uit te vinden wat nu het beste voor je is. Maar er is goed over nagedacht en de training wordt aangepast naar je doel! Gewoon proberen en na 8 weken evalueren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:35

Ik kreeg trouwens vanmiddag weer last bovenin mijn rechter been. Dezelfde plek als die ik maandag voelde toen ik met de adductor bezig was. Misschien toch een verkeerde beweging gemaakt maandag. Mmm.. misschien dan maar even iets rustiger aan doen..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:31

Ff offtopic, gisteren ontzettend moeilijk examen gehad van de jurycursus, maar wel geslaaaaagd! Shanna (annash van hier) heb ik ook gezien! en ze indd nog kleiner dan ik! haha en natuurlijk ook geslaagd!!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:56

Gefeliciteert Wollie!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:47

Gefeliciteerd!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:52

tenkjoe!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:59

Gefeliciteerd wollie! Inderdaad shanna is niet zo groot :))
Ik ga zodadelijk voor de 4e keer *schouderklopje voor mij* naar de sportschool deze week..
ik krijg de smaak te pakken en vriendlief is trots op me, haha!
Even een uurtje cardio, en daarna wat kracht :) FF vanalles..