[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:51

Lijstje van vandaag tot nu toe :)
O: 2 bruine boterhammen, 1 met appelstroop en 1 met kaas (helaas 48+), kop thee en beker optimel
T: Snack a jack en een paaseitje
L: Kopje champignonnensoep en een bruin bolletje tonijnsalade (lunch op stage), beker vifit
T: Banaan en een handje waspenen
A: Rode kool en kip krokant schnitzel
Qua drinken alleen maar water en thee. Beweging wordt nu een rondje van 5 km wandelen met de hond en vanavond voor het eerst sinds een tijdje weer hardlopen. Na het hardlopen zal ik een bakje magere kwark met stukjes appel eten :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:53

MightyJoe schreef:
Ik vind je lijstjes echt te weinig. Vooral voor je leeftijd. Je 'moet' volgens je leeftijd 5-7 plakken per dag eten!( van de dieetiste)

Dat zei een vriendin van mij ook al, maar dan eet ik wel erg veel koohlydraten en kcal. per dag? En als ik eenmaal zo veel ga eten
stop ik er niet mee en blijf ik kanen.

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:57

Ik schrik ook van je lijstje, en van die van dreamy!
Er bestaat ook nog verantwoord eten ipv kanen hoor :')

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:59

Mootje schreef:
Ik schrik ook van je lijstje, en van die van dreamy!
Er bestaat ook nog verantwoord eten ipv kanen hoor :')

ja maar dat probleem heb ik dus, zodra ik meer ga eten kan ik mijzelf niet meer beheersen en pak ik dus
ook ongezonde dingen. Dus dan maar wat minder eten hoor, als ik daardoor niet de fout in ga :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:06

Tja, bij te weinig eten gaat je lichaam hoogstwaarschijnlijk in spaarstand waardoor je helemaal niet afvalt en als je wel een vreetbui hebt, harder aankomt....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:07

Iemand had het hier over je "vetpercentage"... hoe kom ik daar achter? Ik heb alleen een ouderwetse weegschaal met een wijzer, is dat een functie op een moderne weegschaal ofzo? Leg uit, leg uit! Als ik daar achter kan komen zal ik me waarschijnlijk rot schrikken en is het makkelijker slechte dingen te laten staan... :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:19

Daar bestaat een tang voor die je op bepaalde plekken moet toepassen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:30

Tja maar nu val je wel af maar zit het er ook binnen een no-time weer aan. Zeer onverstandig ook. En veel kcal per dag zit je nu zeeeeeker niet aan! Je komt nog niet eens aan de 1000! Dat is gewoon veel te weinig. En zeker voor een 15 jarige. Ik at toen rond de 1200... En toen ging ik naar de dieetiste maar moest rond de 1500 gaan eten. En met sport nog meer zelfs. En ben er 10 kg mee afgevallen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:36

Had mijn beste vriendin ook, die ging pas afvallen toen ze meer ging eten na bezoek aan de diëtiste :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:49

Meer eten hoeft helemaal niet te betekenen dat je (te)veel koolhydraten binnenkrijgt. Je bent nog in de groei en heb je bouwstenen nodig! Ik vind dat je je nog helemaal niet druk moet maken of je teveel of te weinig koolhydraten eet. Eet gewoon gezond en alles met mate. En als je dan graag wat wil afvallen laat dan de ongezonde dingen die je waarschijnlijk eet er uit. Dus geen chips, koek, snoep en frisdrank. Maar zo weinig eten is echt ongezond.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:59

vibabu schreef:
Meer eten hoeft helemaal niet te betekenen dat je (te)veel koolhydraten binnenkrijgt. Je bent nog in de groei en heb je bouwstenen nodig! Ik vind dat je je nog helemaal niet druk moet maken of je teveel of te weinig koolhydraten eet. Eet gewoon gezond en alles met mate. En als je dan graag wat wil afvallen laat dan de ongezonde dingen die je waarschijnlijk eet er uit. Dus geen chips, koek, snoep en frisdrank. Maar zo weinig eten is echt ongezond.

ik drink nooit frisdrank, ook geen snoep. Wel kon ik voorheen chocolade nooit laten liggen en koekjes konden er ook zo in. Maar als ik dat nog 1 keer weer in mijn mond stouw dan bedenk ik goede
concequenties voor mijzelf :+
En ik heb verder weinig te zeggen over het avondeten. :)

Mootje schreef:
Tja, bij te weinig eten gaat je lichaam hoogstwaarschijnlijk in spaarstand waardoor je helemaal niet afvalt en als je wel een vreetbui hebt, harder aankomt....

maar als je alle tussendoortjes laat staan en ook niet een vreetbui krijgt, kun je toch niet aankomen en juist alleen maar afvallen?
Mensen met Anorexia eten ook bijna niet en vallen wel enorm af, dus ik zal denk ik wel afvallen lijkt mij? :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:05

mijn uiteindelijke lijstje :)
_Bitje_ schreef:
Mijn lijstje tot nu toe vandaag!
6 maart
O: 2 br bolletjes met kipfilet
T: -
M: 1 appel + 1 bekertje kippensoep
T: 2 kiwis + 1 br bolletje met frikandeu
A: 2 volle scheppen prei, halve aardappel + kleine karbonade + klein bakje magere yoghurt
S: 24 km fietsen + 2 paarden trainen (daarvan 1 uur stevig les)

3 stuks fruit per dag is zeker ook niet goed? :+ Had gehoord dat er te veel suikers in zaten ?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:08

Gelukkig maar dat je daar weinig over te zeggen heb! Ik denk echt dat je de plank volledig misslaat. Je moet gezond eten, niet jezelf uithongeren.
3 maaltijden per dag en 3 tussendoortjes. Dat houdt je lichaam bezig om voldoende voedingsstoffen uit het eten te halen. Tussendoortjes weglaten is dus niet zo'n slim plan en maaltijden zelf ook niet. Lees anders eens de site van bijvoorbeeld voedingscentrum. Daar vind je wel eea wat je zo op een dag moet eten.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:09

_Bitje_ schreef:
maar als je alle tussendoortjes laat staan en ook niet een vreetbui krijgt, kun je toch niet aankomen en juist alleen maar afvallen?
Mensen met Anorexia eten ook bijna niet en vallen wel enorm af, dus ik zal denk ik wel afvallen lijkt mij? :)

Ik heb er zelf ook niet al te veel verstand van maar dan is het zo dat je lichaam alles gaat vast houden omdat het zo'n drastische verandering is.

Sowieso kun je beter geleidelijk afvallen dan in 1x erg veel. Dat kom je er zo weer aan. :) Je moet proberen om je hele eet gewoonte te veranderen, zodat dit ook langdurig is!

Buhh ik ben trots op mezelf vandaag, liggen 2 bonbonblock chocolade EN een doos bonbons in de koelkast, plus mijn lievelings chips en kipkerrie salade en ik heb er helemaal niks van gehad. *\o/*

Nu lekker 7km rennen en daarna nog wat buikspier oefeningen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:10

Mensen met anorexia vallen af omdat ze helemaal niks binnen krijgen en dus op hun reserves gaan leven. Als je weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en slaat het alleen de slechte stoffen uit wat je eet op. Dus oa vetten,dus je valt niet af.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:15

Lous schreef:
Mensen met anorexia vallen af omdat ze helemaal niks binnen krijgen en dus op hun reserves gaan leven. Als je weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en slaat het alleen de slechte stoffen uit wat je eet op. Dus oa vetten,dus je valt niet af.

Is dat echt zo? :oo
Maar hoeveel broodjes zou ik dan moeten gaan eten?
en 3 tussendoortjes? 3 appels op een dag lijkt mij ook niet gezond ivm met de hoeveelheid suikers die in fruit zitten...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:21

Laatst bijgewerkt door vibabu op 06-03-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:23

vibabu schreef:
Fruit zit vol met vezels wat goed voor je darmen is....

maar op voedingcentrum staat max 2 stuks fruit per dag ...

wat zijn nog meer goede tussendoortjes?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:25

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:26

Bitje, volgens mij kan je het beste naar een dieetiste gaan. Of op internet goed gaan rondkijken. Want volgens mij weet je er nog totaal niet vele over. Dat is niet verkeerd maar het kan je erg goed helpen! Ook als tiener. Ik ben er ook geweest en het heeft mij ontzettend geholpen! Je leert dan veel meer.

Je kan beter een stuk fruit pakken dan een koek ofzo.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:31

MightyJoe schreef:
Bitje, volgens mij kan je het beste naar een dieetiste gaan. Of op internet goed gaan rondkijken. Want volgens mij weet je er nog totaal niet vele over. Dat is niet verkeerd maar het kan je erg goed helpen! Ook als tiener. Ik ben er ook geweest en het heeft mij ontzettend geholpen! Je leert dan veel meer.

Je kan beter een stuk fruit pakken dan een koek ofzo.

Ik wil best naar een dieetiste, maar geen idee hoe ik daar moet komen en waar 1 zit :+
Mijn moeder komt soms wel eens bij een dieetiste, zal eens vragen of ik mee mag :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:17

Ik probeer echt meer/beter te eten, maar ben nog herstellende van t ziek zijn :+ komt goed!

O: twee volkoren boterhammen met kipfilet.
T: appel wellicht
L: geen idee, hele dag bhvcursus en voor lunch zou worden gezorgd!
T: niks
A: wat de pot schaft!

En vanavond weer eens sporten :D

Gisteravond heb ik trouwens nog gehad:
Bord met schepje mais, 4 stukjes sushi en twee stukjes stokbrood met kruidenboter.
Bord met een schepje tauge, kip en champignons gewokt in zoetzure saus met een schepje nasi (minder dan het vlees,saus,groente), 2 miniloempiatjes en gebakken banaan. En nog een klein bordje met wat kleine nagerechtjes. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:32

_Bitje_ schreef:
Lous schreef:

Is dat echt zo? :oo
Maar hoeveel broodjes zou ik dan moeten gaan eten?
en 3 tussendoortjes? 3 appels op een dag lijkt mij ook niet gezond ivm met de hoeveelheid suikers die in fruit zitten...

Lees het verhaal in de OP van dit topic maar eens,daar wordt alles hierover goed uitgelegd. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:37

Ik merk nu dat ik zelfs te weinig gegeten heb gisteren :+

Lijstje was als volgt:
O: 1 snee zuurdesembrood met zuivelspread
T: Appel en manderijn
L: Mueslibol met eru balans 5%, bak sla met tomaten en feta
T: Banaan
A: 2 eieren

Tussen de banaan en 2 eieren heb ik 7km hardgelopen. Na de twee eieren heb ik 7km geskied.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:41

Je moet 6x per dag eten :j 5x is ook al goed.

Ik eet zoals volgt:

O: kommetje muesli of cornflakes met magere melk OF 4 kleine beschuitjes
T: yoghurt
M: grote pot sla met 2 sneetjes donkerbruin brood met eender wat beleg
T: stuk fruit
A: 2 kleine aardappelen met klein stukje vlees of vis en half bord groenten
OF grote kom soep met 3 sneetjes donkerbruin brood
T: fruitsap, fruit, yoghurt, magere koek, etc etc

Er is zovééééél dat je kan en mag eten, niet normaal :D

Dit is vrij gezond en gemakkelijk vol te houden :j