Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:46

Volgens mij blijf je altijd last houden van zo een sleutelbeen breuk
Je kan wel trainen zodat het beter word maar het zal nooit meer zo worden als voor
Het brak

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:15

Mindim, jeetje dat is een breuk!! :oo :wow:
Pfoeh, heb je daar niet ontzettend last van??

Ik had in november mijn pols gebroken en heb daar nu soms nog steeds last van met zwaardere gewichten en buigingen.
Maar het gaat gelukkig steeds beter.
Ben ook toen ik in het gips zat gewoon gaan, voor de buik, rug en benen en beetje borst.

Af en toe nog steeds de neiging om mijn pols eigenhandig te amputeren := Maar dat is ook niet echt een oplossing :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:19

Ik heb november 2006 mijn breuk opgelopen
3 operaties en ruim 5 jaar verder en flink aangekomen
Is nu gebleken dat ik dystrofie heb
Weet ik pas sinds een jaar
Alle behandelingen die ik heb gehad werkte niet
Maar moet gewoon die overtollige kilo's weer kwijt
En dat valt niet mee

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:21

Wat is dystofie?? :o

Afvallen valt sowieso niet mee :) :n
Ik let trouwens niet op mijn gewicht, maar op mijn figuur.

Mijn gewicht zegt imo niet zo veel :)
Zolang ik vind dat ik er goed uit zie, is er niks aan de hand.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:30

dat klopt zeker, je moet niet teveel naar de weegschaal kijken, kijk liever naar de spiegel!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:35

Wat een leerzaam topic dit :j
Ik ben halverwege januari gestart met krachttraining en kom hier veel nuttige tips tegen.
Mijn sportinstructeur liet mij tot op heden beginnen met 30 tot 45 min cardio(fiets en crosstrainer) waarna ik over ging op kracht (30 tot 45 min).
Ik lees hier dus dat dit niet de goede volgorde is als je, zoals ik, een lager vetpercentage en een betere spieropbouw wil.
Vanaf nu gooi ik dus de volgorde om, ik sport nu 3x per week met steeds een dag ertussen, is dat voldoende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:21

DDDMakkink schreef:
Volgens mij blijf je altijd last houden van zo een sleutelbeen breuk
Je kan wel trainen zodat het beter word maar het zal nooit meer zo worden als voor
Het brak

Nee, dat klopt, maar gelukkig blijft het alleen tot sporten beperkt. In het dagelijks leven verder heb ik weinig tot geen last er meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:23

_Nancy schreef:
Mindim, jeetje dat is een breuk!! :oo :wow:
Pfoeh, heb je daar niet ontzettend last van??

Ik had in november mijn pols gebroken en heb daar nu soms nog steeds last van met zwaardere gewichten en buigingen.
Maar het gaat gelukkig steeds beter.
Ben ook toen ik in het gips zat gewoon gaan, voor de buik, rug en benen en beetje borst.

Af en toe nog steeds de neiging om mijn pols eigenhandig te amputeren := Maar dat is ook niet echt een oplossing :+

Ik heb een plaat met schroefjes er op gehad uiteindelijk, maar die heb ik er inmidels weer uit laten halen. Opdrukken en dergelijke lukt me niet goed, net of er dan een enorme spanning op staat en dat gaat 'prikken'. Triceps trainen met een gewicht in je hand en deze achter je hoofd heen en weer laten zakken, gaat ook niet lekker. Dus daar heb ik dan een andere oefening voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:25

Knakker schreef:
dat klopt zeker, je moet niet teveel naar de weegschaal kijken, kijk liever naar de spiegel!

Ik heb mijn weegschaal de deur uitgedaan. Ik kijk er niet meer naar. Ik voel me goed en daar moet ik het maar mee doen.
@Nancy, hoe heb ij je pols gebroken? Ook door een paard? Mijn paard heeft me gelanceerd, zodoende de breuk :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:52

Nee, ik was gevallen met de fiets :+ Sturen in elkaar gereden en ik trok in een reflex naar links,, BAM op de weg..
Ik viel links, brak mijn rechter pols :+
Gelukkig dat ik linkshandig ben :D

Gelukkig nooit iets anders gebroken, door paarden.. Pffoeh.. Dan zou ik denk ik wel even schrik hebben van ze :')

Bij de biceps curl kan ik de draai niet goed maken.. Doet te veel pijn nog..
Maar ook daar zijn andere oplossing voor :D

Net weer lekker getraind, borst, buik en benen flink onder handen genomen..

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:17

Dystrofie is beschadiging van de zenuwen
Om een heel lang verhaal kort te houden
Leef ik al ruim 5 jaar elke dag met pijn
En ben ook beperkt in mijn dingen
Sporten lijkt zo lekker en leuk maar voor mij is het heel pittig
Heb ook altijd meer pijn na het sporten woensdag is mijn vrije dag
Ik sport 4-5 dagen in de week
Ik weet dat gewicht niet het belangrijkste is
Maar ik ben 1,67 en weeg 93 kilo
Dus dan kan je echt wel zeggen dat ik te zwaar ben

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:31

Het gaat ook om je figuur dan he :)
Als je wat zwaarder bent, zie je dat ook aan je figuur ;)
Ik weeg bijna 70 kilo met mijn 1.71 en er is geen mens die mij gelooft :')

Mijn gewicht gaat alleen maar omhoog, omdat ik zoveel spieren aan het opbouwen ben..

Nu snap ik dat dat met dystrofie een heel ander verhaal is.
Iedere dag leven met pijn,, :n brrr.. Knap dat je het doet hoor! :j Niet dat je veel keus hebt :=
Maar je snapt wel toch? :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:49

Ik had ook nog nooit van dystrofie gehoord! Leven met pijn is echt heel vervelend! Het is allemaal niet zo makkelijk als het soms lijkt of wordt voorgeschoteld. Ik heb zeer veel respect voor jullie dat jullie ondanks een botbreuk of pijn kunnen trainen.

Wow Mindim wat een breuk!! Ongelovelijk dat je daar zo mee rond hebt gelopen. Gelukkig heb je dat achter de rug, lijkt me zo pijnlijk!
Laatst bijgewerkt door missfitness op 21-02-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:57

wow wat een foto, niet leuk wat er gebeurd is maar ik vind de foto wel erg mooi

dystrofie ben ik mee bekend, een kennis van mij heeft dat, en dat is idd geen kattenpis :(:)
vind het knap dat je zo doorgaat , respect! genoeg mensen die bij de pakken neer gaan zitten

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:59

Jeetje daar ben je mooi klaar mee als je je sleutelbeen breekt!

Ik lees hier dat cardio beter is na de krachttraining maar doen jullie dan warming-up?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:03

Ik doe altijd een kleine warming-up. Als ik de benen doe ga ik rustig hardlopen, doe ik armen of rug dan gebruik ik bijv. het roeiapparaat. Ook neem ik wel eens hele lichte gewichten en maak dan mn spieren warm.
Het verschilt per training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:10

Ik fiets altijd tien minuten voor de krachttraining.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:10

Ik doe een warming=up van 2,5 minuut :+
Meestal op de roei apparaat, dan gebruik je volgens mij meer spieren dan alleen met een crosstrainer..
En roeien is ook veel leuker :j

Het is net waar ik zin in heb..
De ene keer lopen de andere keer cross en weer de andere keer roeien.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:03

Even een vraagje aan Missfitness, aangezien jij ze optimaal getrained hebt :D. Wat is nou een goede oefening voor de onderste buikspieren? De bovenste zijn bij mij prima en de schuine ook, maar de onderste krijg ik minder goed op orde. Ik zit op deze, maar die vind ik ververvelend, omdat ik op mijn ellebogen steun en dat indirect naar mijn schouders gaat. Ik zoek dus een alternatief.

Afbeelding

PS, hoeft niet een apparaat te zijn hoor, misschien een goede grondoefening is ook prima.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:06

Wat is dat voor apparaat?? :wow:

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:06

Benen in de lucht en naar beneden laten zakken tot net boven de grond en weer terug omhoog..
Zo train ik oa mijn onderbuik spieren.. :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:13

Mindim schreef:
Even een vraagje aan Missfitness, aangezien jij ze optimaal getrained hebt :D. Wat is nou een goede oefening voor de onderste buikspieren? De bovenste zijn bij mij prima en de schuine ook, maar de onderste krijg ik minder goed op orde. Ik zit op deze, maar die vind ik ververvelend, omdat ik op mijn ellebogen steun en dat indirect naar mijn schouders gaat. Ik zoek dus een alternatief.

Afbeelding

PS, hoeft niet een apparaat te zijn hoor, misschien een goede grondoefening is ook prima.

Er zijn genoeg oefeningen en dankzij mijn turnachtergrond weet ik er heel veel. Je moet oefeningen doen met je benen, dus bijvoorbeeld:

Je hangt aan een rek (benen van de grond) en trek je je benen elk keer omhoog. Eerst maar gehurkt maar indien je meer kracht hebt en lenig bent met gestrekte benen. Elke keer tot 90 graden ten opzichte van je bovenlichaam. (als dit gemakkelijk gaat een gewicht aan je voeten)

Andere oefening is op de grond liggen (op je rug) benen gestrekt een een stukje van de vloer. Handen onder je bips en nu de benen tegelijk omhoog en dan weer laten zakken tot een stukje boven de grond. Dan weer omhoog etc. Gaat dit makkelijk dan doe je een gewicht (bijv. bal) tussen de voeten.

Andere oefening. Je ligt weer met je rug op de grond, benen gestrekt en iets los van de grond. Je schouders ook vrij van de grond en nu eerst je linkerbeen omhoog, daarna de rechter omhoog en de linker weer laten zakken. Dus de benen steeds gestrekt houden en om en om omhoog

En zo zijn er wel meer maar dan wordt het zo'n lang verhaal.
Belangrijk is dat je dit per oefening ongeveer 20x doet en dan 3 series. Gaat dit makkelijk dan moet je het gewicht opvoeren.
Andere kant van het verhaal is dat bij ons vrouwen de onderbuik vaak een probleem is. Cardio is ook vaak het middel om dit mede platter of gespierder te maken.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:26

wauw thanks missfitness.. daar hebben we wat aan! Ga vanavond gelijk weer aan de slag :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:37

Deel 2:

Je ligt op de grond op je rug met je benen geknikt, dus voeten plat op de grond en de hak ong. 20 cm vanaf je kont. Doe je rechter been op je linker been (bovenkant rechter enkel tegen de linker knie). Trek nu je linker been omhoog tot je niet verder kan en dan weer zakken met je tenen op de grond en dan weer omhoog. Je rechter been zorgt voor extra weerstand op je linker been en je buikspieren moeten nu beter hun best doen. Doe dit zelfde andersom, dus linker been tegen rechter knie. Let op dat je de voet die de grond raakt niet te ver van je kont af is, dus houdt je been geknikt.

Volgende oef. Je ligt wederom op je rug op de grond en de benen gestrekt omhoog met je tenen richting plafond. Duw nu je tenen nog hoger naar het plafond. Je onderrug komt nu vrij van de grond. En dan weer zakken.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:18

Die oefeningen heb ik ook gedaan met bodyshape
En dat valt niet mee zijn best zwaar