ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:04

Ben het met F_Orumster eens ook ik kan een kindje best schattig vinden in de supermarkt bijvoorbeeld... Of op mijn neefjes en nichtjes ben ik ook echt wel gek... Maar ben ook weer blij als ze weg gaan hahaha

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:08

F_Orumster schreef:
we zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.

Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.

En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.

Ik tolereer kinderen tot op een bepaald punt, maar ik hoef me niet verplicht te voelen om "leuk" terug te moeten gaan doen naar ieder willekeurig kind wat voor je staat. Ik zit daar ook niet op te wachten als je moe na een lange dag werken daar in de rij staat te wachten en dan zoiets voor je hebt....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:10

Leuk doen is nog wat anders dan die moeder minachtend je nek toedraaien... Je kunt alles overdrijven :\
Zijn kinderen aan het brullen of chagrijnig is het niet goed, lachen ze vriendelijk naar je is het ook al niet goed.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:12

Toad schreef:
Nu draai je het om. Mensen hebben hormonen die aangeven dat ze zin hebben in seks, omdat we seks moeten hebben, zodat we ons voor kunnen planten. Kinderen krijgen heeft absoluut niets te maken met culturele verwachtingen, maar alles met instinct.

volgens mij draai je het zelf om. Natuurlijk is de natuur zo ingericht dat vervanging noodzakelijk is, maar als de investering van kinderen krijgen, voeden en onderhouden zo geweldig op zich was (voor het individu dan) was sex niet zo lekker geweest. Dat was dan immers niet noodzakelijk.

Citaat:
Dat het een onderdeel vd beschaving is om je instinct aan te kant te zetten is wel waar. Dat is wel culturbepaald, want in de Romeinse tijd liep iedereen in z'n nakie rond. Nu zijn er nog steeds zat culturen waarin mensen geen schaamte kennen. Echter, in elke cultuur blijft het voortplanten prioriteit nummer 1.

Tot nu toe nog wel, maar aangezien de wereldbevolking geen natuurlijke vijanden meer kent en de aantallen mensen capaciteit van de aarde misschien wel te boven gaan binnen afzienbare tijd dan zullen de culturele verwachtingen vanzelf worden aangepast. Zie ook het eenkindbeleid van (dichtbevolkt) china.

Gelukkig maar, want je eigen kind vermoorden omdat je als enig kind liever een jongen wilt of omdat je anders moet toezien dat het sterft van de honger of dorst is ook instinct.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:15

Blue_Eyes schreef:
Misschien citeerde ik toevallig jou, maar het (sub)gesprek ging over borstvoeding in het openbaar in het algemeen, volgens mij. Een groot aantal meepratenden is van mening dat dat absoluut niet moet kunnen, want er zal toch iemand last van hebben. Ik vind dat er niets op tegen is, als het maar netjes en discreet gebeurt.

mee eens :j
Overigens vind ik kinderen vaak hartstikke leuk!

Citaat:
Als jij ervoor weg wilt gaan moet je dat vooral doen. Maar het zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen, dat er misschien wel iemand zit die zich eraan ergert. Als ik blijf rondlopen met een kind dat krijst van de honger, zijn er vast ook mensen die er zich aan ergeren.

Ach, je kunt zelfs al mensen ergeren door op een forum te schrijven dat je je ergens aan geërgerd hebt ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:17

Angeliekje schreef:
Ik tolereer kinderen tot op een bepaald punt, maar ik hoef me niet verplicht te voelen om "leuk" terug te moeten gaan doen naar ieder willekeurig kind wat voor je staat. Ik zit daar ook niet op te wachten als je moe na een lange dag werken daar in de rij staat te wachten en dan zoiets voor je hebt....

Als je zo snel al geagiteerd raakt zal ik me harder ergeren aan jou dan aan een lief kind.
Kom zeg ,niet overdrijven. Een oud mannetje dat je voorlaat geef je toch ook een glimlach? Die leuke jongen voor je die wat laat vallen toch ook? Ook al ben je moe, als je je daar niet een tel overheen kan zetten dan geloof ik dat de maatschappij inderdaad verhardt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:23

F_Orumster schreef:
Als je zo snel al geagiteerd raakt zal ik me harder ergeren aan jou dan aan een lief kind.
Kom zeg ,niet overdrijven. Een oud mannetje dat je voorlaat geef je toch ook een glimlach? Die leuke jongen voor je die wat laat vallen toch ook? Ook al ben je moe, als je je daar niet een tel overheen kan zetten dan geloof ik dat de maatschappij inderdaad verhardt.

De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend :)
Ik glimlach ook naar alles en iedereen maar als ik sjachrijnig ben of hoofdpijn heb dan kijk ik soms ook de andere kant op als een kind even niet schattig is maar moeder toch grijnzend in de rondte kijkt (wanhopig op zoek naar goedkeuring?)... dat heeft toch niets met minachting te maken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:26

sallandval schreef:
Ach, je kunt zelfs al mensen ergeren door op een forum te schrijven dat je je ergens aan geërgerd hebt ;)

ALs je op mij zou doelen: ik erger me niet zo snel, hoor ;) Ik vind alleen wel dat ik er iets van mag zeggen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:27

F_Orumster schreef:
Angeliekje schreef:

Ik ben helemaal niet van de kinderen, dus dat is inderdaad de reden dat ik zo reageer. Ik heb respect voor de ouderen, en dat zit ook in mijn opvoeding om ze zo te behandelen. Ik heb meer respect voor oudere mensen dan voor kinderen. Dat is absoluut waar, maar daarvoor hoef ik nog niet te doen alsof ik kinderen enorm leuk vind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:27

Je hoeft ook niet te doen alsof je kinderen enorm leuk vindt, maar wat is erop tegen om gewoon vriendelijk te zijn tegen iemand die jou vriendelijk bejegent, ongeacht hoe oud diegene is?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:36

Ik ben ook niet van de kinderen en ben dit topic ook binnengekomen vanwege de herkenbare titel en op.
Maar een beetje fatsoen heb ik wel. We zijn niet alleen op de wereld en als jij respect voor ouderen belangrijk vind kun je beter lief terugzwaaien zodat het kind als hij 20 is ook nog eens naar dat 40jarige vrouwtje glimlacht (jij dus).

Een leuke maatschappij begint bij jezelf.

@ sallandval, jij noemt nu een stierig kind, dit ging om een lief glimlachje van een kind dat zich gedroeg. Een vervelend kind spreek ik vaak aan, vreemde ogen dwingen nog weleens.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:38

F_Orumster schreef:
we zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.

Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.

En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.
Nou inderdaad, ik krijg af en toe het gevoel dat er wat "boze-buurvrouwen-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" meekletsen :+ Ik herinner me nog feilloos de boze achterbuurman toen ik 3 was die nooit lachte.

Bewust kinderloos is super en vaak vele malen verstandiger dan onbewust niet kinderloos, maar dat wil toch niet zeggen dat je een kinderhater moet zijn?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:40

F_Orumster schreef:
@ sallandval, jij noemt nu een stierig kind, dit ging om een lief glimlachje van een kind dat zich gedroeg. Een vervelend kind spreek ik vaak aan, vreemde ogen dwingen nog weleens.

Dat zal vast zo zijn... maar er gaat ook echt iets mis als je elke afgewende of ongeinteresseerde blik als minachting gaat zien. Iemand kan ook een slechte dag hebben, iets naars hebben meegemaakt, een rotbaan hebben hoofdpijn oid. Niemand is altíjd vriendelijk.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:44

odetteke schreef:
Nou inderdaad, ik krijg af en toe het gevoel dat er wat "boze-buurvrouwen-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" meekletsen :+ Ik herinner me nog feilloos de boze achterbuurman toen ik 3 was die nooit lachte.

Bewust kinderloos is super en vaak vele malen verstandiger dan onbewust niet kinderloos, maar dat wil toch niet zeggen dat je een kinderhater moet zijn?

Dan val ik onder de categorie "boze-buurvrouw-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" Scheelt dat ik geen kinderen in de straat heb wonen zover ik weet :Y) Is ook niet echt een kindvriendelijke buurt moet ik zeggen (doorgaande en erg drukke weg). Een kinderhater ben ik absoluut niet, maar heb gewoon geen zin om tegen een kind en moeder in de supermarkt te lachen en leuk te doen als ik daar geen zin in heb. Wow einde van de wereld!!!Ik heb ook vrienden met kinderen, en daar ga ik respectvol mee om. Met vreemde kinderen wordt dat al wat minder. Ik zal in het vervolg naar ieder kind gaan lachen en zwaaien hoor :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:48

Dat klopt, maar het ging mij om hoe het omschreven werd, daar straalde minachting af, die moeder heeft het misschien amper opgemerkt.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat t 2 kanten opgaat. Moeders en kids vs dinky, dinky vs moeder&kind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:07

Angeliekje schreef:
Een kinderhater ben ik absoluut niet, maar heb gewoon geen zin om tegen een kind en moeder in de supermarkt te lachen en leuk te doen als ik daar geen zin in heb. Wow einde van de wereld!!!Ik heb ook vrienden met kinderen, en daar ga ik respectvol mee om. Met vreemde kinderen wordt dat al wat minder. Ik zal in het vervolg naar ieder kind gaan lachen en zwaaien hoor :')

Dit klinkt dan toch wel weer heel anders dan dit:
Angeliekje schreef:
Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijn :') En zo ben ik dus

Kun je wel zeggen 'Ik ben geen kinderhater', maar feitelijk zeg je eerst dat je dat wel bent. Maar goed, zelf weten, 't is jouw leven :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:06

Ik ben geen kinderhater, maar erger me wel vaak zat aan kinderen.
In de winkel waar ik werk komen kinderen en ook kinderen van vrienden vind ik niet allemaal even leuk.
Vaak komt dit door hun gedrag wat ook voor een deel door de opvoeding komt.
Maar als er een kindje of babytje naar me zwaait of lacht doe ik dat terug.
Waar ik een hekel aan heb is mensen die me kennen en me te pas en te onpas een baby vast willen laten houden.
Omdat ze weten dat ik geen kinderen wil.
En ik kom dus heel veel onbegrip tegen en voel het vaak alsof mijn keuze niet gerespecteerd word.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:24

Over babys vasthouden met kraambezoek: ik roep altijd dat een baby zoveel achter de rug heeft dat ik zeker weet.dat hij/zij veel meer behoefte heeft aan knuffelen met mama, dan aan alweer een nieuw gezicht dat hem/haar vast houdt. Komt nog sympathiek over ook.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:29

odetteke schreef:
Over babys vasthouden met kraambezoek: ik roep altijd dat een baby zoveel achter de rug heeft dat ik zeker weet.dat hij/zij veel meer behoefte heeft aan knuffelen met mama, dan aan alweer een nieuw gezicht dat hem/haar vast houdt. Komt nog sympathiek over ook.

Ze duwen zo'n kind bij me in de arm en na 5 minuten zeg ik gewoon: neem maar over!!!
Ik heb daar helemaal niks mee.
De meesten beginnen ook meteen bij me te brullen. :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:52

Dan moet je gewoon de hele tijd je koffie kopje blijven vasthouden :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:56

odetteke schreef:
Dan moet je gewoon de hele tijd je koffie kopje blijven vasthouden :+

Zit je daar de halve dag met je lege kopje :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:01

Toad schreef:
het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.

Ik mis die natuur en dat instinct denk ik...... :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:02

Captain schreef:
Toad schreef:
het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.

Ik mis die natuur en dat instinct denk ik...... :D

Er is zoveel wat wij mensen doen en willen, wat tegen de natuur en instinct is.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:10

Terug grijpend op de openingspost:

God, ik heb zo hard geroepen dat ik nooit aan kinderen zou beginnen.. Om alle reeds genoemde redenen en vast nog wel wat van mezelf......
En zie, ik heb er 2..........

Niet dat ik vind dat kinderloos moet of niet moet...
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen keuzes en dat "men" die ook best moet/mag respecteren....

Als je dat niet wilt, en je partner ook niet... is er toch niks mis mee??

Daarbij gezegd: ik vond en vind de kinderen van anderen ook meer dan eens heel onaangenaam... Sterker nog: Die van mezelf wil ik ook wel eens niet kennen.... :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:55

Zeg nooit nooit, da's waar. Maar ik roep ook al sinds m'n 12de dat ik geen kinderen wil.
Nu ben ik 27 en ik ben nog steeds van dezelfde mening.

Mijn vriend heeft al een dochtertje van 8 en het is een geweldig lief kind (meestal }> )
maar ik ben soms toch 'blij' wanneer ze weer naar huis gaat nadat ze een weekendje bij ons
is geweest.

Vriendlief wil heel graag nog een kindje, maar daar moet je natuurlijk met z'n twee voor zijn.
En ik zie het absoluut niet zitten.

Mijn collega zegt wel eens grappend: Als je ooit een kindje hebt, vliegen je paarden en je hond meteen
naar de (spreekwoordelijke) tweede plaats. En dat kan ik me niet voorstellen. Ik wil de dingen die ik nu
heb niet 'opgeven' voor een kind. Klinkt grof he, maar ik ben bang dat ik dan mijn vrijheid moet opgeven.