Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
F_Orumster schreef:we zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.
Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.
En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.
Toad schreef:Nu draai je het om. Mensen hebben hormonen die aangeven dat ze zin hebben in seks, omdat we seks moeten hebben, zodat we ons voor kunnen planten. Kinderen krijgen heeft absoluut niets te maken met culturele verwachtingen, maar alles met instinct.
Citaat:Dat het een onderdeel vd beschaving is om je instinct aan te kant te zetten is wel waar. Dat is wel culturbepaald, want in de Romeinse tijd liep iedereen in z'n nakie rond. Nu zijn er nog steeds zat culturen waarin mensen geen schaamte kennen. Echter, in elke cultuur blijft het voortplanten prioriteit nummer 1.
Blue_Eyes schreef:Misschien citeerde ik toevallig jou, maar het (sub)gesprek ging over borstvoeding in het openbaar in het algemeen, volgens mij. Een groot aantal meepratenden is van mening dat dat absoluut niet moet kunnen, want er zal toch iemand last van hebben. Ik vind dat er niets op tegen is, als het maar netjes en discreet gebeurt.
Citaat:Als jij ervoor weg wilt gaan moet je dat vooral doen. Maar het zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen, dat er misschien wel iemand zit die zich eraan ergert. Als ik blijf rondlopen met een kind dat krijst van de honger, zijn er vast ook mensen die er zich aan ergeren.
Angeliekje schreef:Ik tolereer kinderen tot op een bepaald punt, maar ik hoef me niet verplicht te voelen om "leuk" terug te moeten gaan doen naar ieder willekeurig kind wat voor je staat. Ik zit daar ook niet op te wachten als je moe na een lange dag werken daar in de rij staat te wachten en dan zoiets voor je hebt....
F_Orumster schreef:Als je zo snel al geagiteerd raakt zal ik me harder ergeren aan jou dan aan een lief kind.
Kom zeg ,niet overdrijven. Een oud mannetje dat je voorlaat geef je toch ook een glimlach? Die leuke jongen voor je die wat laat vallen toch ook? Ook al ben je moe, als je je daar niet een tel overheen kan zetten dan geloof ik dat de maatschappij inderdaad verhardt.
F_Orumster schreef:Angeliekje schreef:Ik tolereer kinderen tot op een bepaald punt, maar ik hoef me niet verplicht te voelen om "leuk" terug te moeten gaan doen naar ieder willekeurig kind wat voor je staat. Ik zit daar ook niet op te wachten als je moe na een lange dag werken daar in de rij staat te wachten en dan zoiets voor je hebt....
Als je zo snel al geagiteerd raakt zal ik me harder ergeren aan jou dan aan een lief kind.
Kom zeg ,niet overdrijven. Een oud mannetje dat je voorlaat geef je toch ook een glimlach? Die leuke jongen voor je die wat laat vallen toch ook? Ook al ben je moe, als je je daar niet een tel overheen kan zetten dan geloof ik dat de maatschappij inderdaad verhardt.
F_Orumster schreef:Nou inderdaad, ik krijg af en toe het gevoel dat er wat "boze-buurvrouwen-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" meekletsenwe zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.
Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.
En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.
Ik herinner me nog feilloos de boze achterbuurman toen ik 3 was die nooit lachte.F_Orumster schreef:@ sallandval, jij noemt nu een stierig kind, dit ging om een lief glimlachje van een kind dat zich gedroeg. Een vervelend kind spreek ik vaak aan, vreemde ogen dwingen nog weleens.
odetteke schreef:Nou inderdaad, ik krijg af en toe het gevoel dat er wat "boze-buurvrouwen-waar-alle-kinderen-in-de-straat-een-beetje-bang-voor-zijn" meekletsenIk herinner me nog feilloos de boze achterbuurman toen ik 3 was die nooit lachte.
Bewust kinderloos is super en vaak vele malen verstandiger dan onbewust niet kinderloos, maar dat wil toch niet zeggen dat je een kinderhater moet zijn?
Is ook niet echt een kindvriendelijke buurt moet ik zeggen (doorgaande en erg drukke weg). Een kinderhater ben ik absoluut niet, maar heb gewoon geen zin om tegen een kind en moeder in de supermarkt te lachen en leuk te doen als ik daar geen zin in heb. Wow einde van de wereld!!!Ik heb ook vrienden met kinderen, en daar ga ik respectvol mee om. Met vreemde kinderen wordt dat al wat minder. Ik zal in het vervolg naar ieder kind gaan lachen en zwaaien hoor
Angeliekje schreef:Een kinderhater ben ik absoluut niet, maar heb gewoon geen zin om tegen een kind en moeder in de supermarkt te lachen en leuk te doen als ik daar geen zin in heb. Wow einde van de wereld!!!Ik heb ook vrienden met kinderen, en daar ga ik respectvol mee om. Met vreemde kinderen wordt dat al wat minder. Ik zal in het vervolg naar ieder kind gaan lachen en zwaaien hoor
Angeliekje schreef:Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijnEn zo ben ik dus
odetteke schreef:Over babys vasthouden met kraambezoek: ik roep altijd dat een baby zoveel achter de rug heeft dat ik zeker weet.dat hij/zij veel meer behoefte heeft aan knuffelen met mama, dan aan alweer een nieuw gezicht dat hem/haar vast houdt. Komt nog sympathiek over ook.
)