Heeft u autistische trekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:59

38 :+

Er is bij mij nog nooit autisme of asperger vastgesteld, maar ik houd erg van een beetje een vast ritme, als ik iets spontaan plan is dat al ver van te voren geregeld en ik vind nieuwe mensen en situaties een beetje ongemakkelijk... Maar 38 is wel een beetje overdreven hoog, of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:13

37 :D

overigens ben ik echt een sukkel als het gaat om betavakken. Hoewel ik wiskunde a op de havo echt een eitje vond - een van de makkelijkste vakken die ik had, en als ik mijn best deed behoorde mijn cijfers ook wel tot de hogere van de klas O:) - ... Waren natuurkunde, scheikunde en wiskunde op het VWO echt een dieptepunt :') .

mss kwam het dan toch omdat ik mijn boek voor natuurkunde was kwijtgeraakt, mijn scheikundedocent alcoholist was.... en tja, voor wiskunde moet ik nog even een goede smoes bedenken O:) .... Maar ik moest het toch meer van mijn talen en maatschappij-vakken hebben O:)

Maargoed, ik vind mezelf best een autist... en ik ben mss bevooroordeeld, ik weet precies hoe de vragenstelling - resultaten in elkaar zitten aangezien ik best wel veel kennis heb over autisme.
Ik heb vooral dat ik echt in álles patronen zie. Echt stapelgek word ik daar van want het is zo
vermoeiend :') . Als iemand mij een telefoonnummer geeft dan heb ik soms echt van 'heeee die reeks is +1 +2 -1 -2 dat is grappug ! ' :') om vervolgens allerlei vage blikken naar me toegeworpen te krijgen van 'wat is daar in godsnaam grappig aan' :') . Ik heb het ook bij het gedrag (individueel en maatschappelijk) alles moet verklaard worden dmv het in een grote logisch patroon te zetten :\ Mss dat ik daarom ook niet compleet sociaal gestoord ben - omdat ik gedrag dus heel goed kan verklaren dmv bepaalde gedragspatronen - .... Maar als het gaat om sociale conventies ed. ben ik echt behoorlijk sociaal gestoord -O-

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:05

hoi allemaal,

ik heb ook net de test gedaan en kwam op 27? dat is wel boven het gemiddelde geloof ik dus ik heb wel autistische trekjes...staat er op de site..
is nooit geconstateerd o.i.d bij mij..

ladypaard

Re: Heeft u autistische trekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:49

Dat je hoog scoort hoeft niet te betekenen dat je autistisch bent.

Heb je ergens last van wat hier mogelijk mee te maken heeft kun je beter even langs de HA of iets dergelijks om je goed te laten testen.

Scores zijn subjectief. Als je bijvoorbeeld depressief bent zul je op deze test ook veel hoger scoren

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:26

oh oke, nou depresief ben ik niet:P wel merk ik dat ik in bepaalde situaties ''onhandig'' word als ik een situatie moeilijk vind... maarja dat zal wel nix wezen, wat ik wel heb is dat bepaalde dingen wel het zelfde moeten, emmers van de paarden ieder appart en wee de gebeente als ze door elkaar komen:P maar dat laat ik liever niet echt testen...

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:40

31.. wist al wel dat ik wat trekjes had, maar zo hoog had ik zeker niet verwacht :P ..
Ben sociaal en vooral bij vreemde mensen/grote groepen niet op mijn gemak, kan moeilijk gesprekken op gang houden/aanknopen/volgen. Spontaan ben ik niet, ik hou van regelmaat en alles op voorhand goed uitdenken en plannen, en als er iets van gaat afwijken raak ik in de stress. En ja, nummerborden trekken mijn aandacht :+ . Daarbij komt ook dat ik echt heel erg ben met dingen sorteren, alles moet symetrisch, op precies even hoge stapels, en als dat niet lukt kan ik me daar ontzettend aan lopen ergeren.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:15

Mijn score was 39! Haha. Julez, wat jij hebt, heb ik ook! Ik herken me er helemaal in! Maar toch had ik niet verwacht dat het zo hoog zou zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:26

Ik heb 12, het gemiddelde :+.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:57

Uhh ik 6, geloof dus dat ik nergens last van heb :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:08

Ik zei laatst een aantal keer dat ik volgens mij heel licht autistisch ben omdat ik wel wat autistische trekjes heb maar iedereen zei; JIJ!? echt niet! Dus heb de test gedaan en er komt 26 uit. :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:15

ik heb de test nog een keer gedaan, kzou niet weten wat ik anders ingevuld heb, maar ik kom nu uit op 31... heb hem daarna nog eens gedaan en kwam weer op 31 uit!? vaag:P hihi maarja...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:08

Jildau schreef:
Ik zei laatst een aantal keer dat ik volgens mij heel licht autistisch ben omdat ik wel wat autistische trekjes heb maar iedereen zei; JIJ!? echt niet! Dus heb de test gedaan en er komt 26 uit. :+

Dat zegt iedereen bij mij ook. Heb JIJ Asperger!? Dat is ECHT niet aan je te zien.

Nee, het is ook niet te zien, aangezien met name vrouwen met asperger die toch een behoorlijk IQ hebben in staat zijn om een hoop compenseren met hun intellect. Zichzelf trucjes en gewoontes aanleren.

Trek je wat dat betreft nooit teveel aan van de mensen om je heen, want die zien het niet en hebben vaak een verstrooid beeld van waar een "autist" last van heeft. Wil niet zeggen dat je het wel hebt, ik zeg alleen, dat de mensen in je omgeving het echt niet altijd hoeven zien. Alleen diegene die mij echt al jaren door en door kennen herkende veel dingen in mijn gedrag.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:07

22 :)) Ach ja, kan me er wel in vinden :P Ik kan nooit zo goed tegen veranderingen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:28

29!
Sodejú hé!
Da's best hoog, maar ik had al een klein beetje zo'n gevoel...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:29

36, test klopt :P ik ben nl inderdaad autistisch (asperger) :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:52

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:46

Ik heb een gewone uitslag. Had ik ook wel verwacht. Ik vind spontane gesprekken met mensen wel lastig en ben slecht in het 'weten hoe een gesprek werkt', maar dat heeft meer met onzekerheden te maken.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:56

Ik scoor 9. Ik kom er niet in de buurt zelfs, en natuurlijk iedereen heeft die trekjes. Mijn broertje is wel zwaar autistisch, hij wil de test niet maken, ik denk misschien kan ik het dan vergelijken of het een beetje klopt, misschien heb ik hem ook wel meer met een gerichte lijn ingevuld? Ik weet niet, maar of het echt klopt als je deze test invult dan je dan autistisch bent? Nee denk het niet.

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:12

Mijn score was 39, toch wel beetje ongerust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:41

Ik scoor 42, maar dat klopt ook wel

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:41

Hoe weet je dat dat klopt?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:31

ik scroor 42 ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:40

Ik had 9... Heb nergens last van dus :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:46

Grappig ik heb een score van 15.
gemiddeld. Maar toch meer dan ik had gedacht!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:14

Ik heb nergens last van kwam er uit :D
En dat is ook echt waar, want als ik trekjes had gehad dan zou mijn omgeving (ouders, familie en vrienden) dat wel aan mij merken. Maar dat is nooit gebleken, dus de test klopt wel :j
Stond ook een vraag bij of je aan iemand kon zien hoe die gene zich voelt... Ja dat kan ik dan wel weer zien, maar dat is deels omdat ik een gevoelig aangelegd persoon ben en mij het gewoon opvalt hoe iemand zich voelt, omdat je dat duidelijk aan iemand zijn lichaamshouding en gezichtsuitdrukking kan aflezen. :)