een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:45

Fiffill schreef:
Liggend scheelt het altijd een stuk ja :)) en goed dat je niet verder wilt afvallen, dat zou zonde zijn. Vind dat je nu al een mooie buik hebt hoor! Echt breekbaar zie je er niet uit nee, maar als je dunner zou worden misschien wel :P je hebt ook niet heel veel eh, rondingen zeg maar (van wat ik zie op de foto's) :+ dus dan zou het juist wel sprietig worden, vind dan dit veel mooier! :j

Nee nee hoef ook niet meer af te vallen. Heb ondertussen denk ik wel iets meer buik als op deze foto, dat zou eraf mogen van mij. Maar verder afvallen is zeker geen optie. Heb idd een kinderfiguurtje zonder de befaamde vrouwelijke vormen.. (gelukkig nog net wat borstjes meegekregen) En dan ook nog in verhouding geen smalle schouders..

Frustrerend hoor maatje 34 van broek (oke als mijn buikje nu erger word, word dat dalijk ook 36), maatje 36/38 op schouders....
Niet altijd even makkelijker te combineren met setjes...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:47

Nou helemaal niks heb je ook niet hoor :D en ik ken het... hier ook brede schouders, maar heb ook nog eens niet achteraan gestaan met uitdelen :') dus ik krijg jasjes ed nooit goed dicht :o vind je schouders trouwens helemaal niet zo breed lijken hoor... zie je bij mij veel erger maar ach, wat doe je eraan, heb gelukkig wel heupen/vorm dat scheelt al :D

labyrinth

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:41

Wil je een fitnesslijf:

1- Of je hebt er de aanleg voor, dan kan je vreten wat je wil en het blijft strak

2- Of je gaat heeeeel veeeeeeeeeel duurloop doen. Vetverbranden doe je namelijk door heel veel in beweging te zijn. Je hartslag moet boven een bepaalde hoogte blijven en dan ben je vet aan het verbranden. Je kan ook intersievere training gaan volgen, interval bijvoorbeeld, maar dat hou je minder lang vol en dus verbrand je minder vet.
Voor een echte strakke buik zal je daarbij ook oefeningen moeten doen. Zelfs met weinig vet kan een mens er nog flubberig uitzien. Het zijn uiteindelijk je spieren die alles strakker maken.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:29

Hoii, mag ik me hier ook melden? :)

Ook ik wil graag een betere conditie en een plattere buik :)
Afvallen hoeft niet, maar ik zou zo graag mijn spieren versterken :j

Ik heb een tijdje hardgelopen, maar ik krijg het nooit voor elkaar om echt elke week,
minimaal 2x te doen. Dan doe ik het een maandje en dan stop ik weer, om een paar weken later weer te beginnen,
zo dat het dus eigenlijk nooit zin heeft :+

Naar de sportschool wordt hem niet.. Ik ben 16 jaar, en mijn ouders vinden het paard al een dure hobby :P
Maar thuis ga ik de buikspieroefeningen weer oppakken :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:57

Het gaat ook om de beweging bij je paard kun je ook bewegen, ga er met uitstappen eens naast, klusjes op het erf etc.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:46

Zoals mensen me hebben aangeraden, in plaats van minder eten, ben ik gezond gaan eten :) Dit eet ik nu:

Ochtend: 2 crackers + thee
tussendoor: fruit + water
's middags: 2 broodjes (alleen in het weekend crackers) + water
tussendoor: water
's avonds: gewoon avondeten
daarna: thee (en heeeeel soms een klein koekje, maar die ontwijk ik liever)

Elke schooldag fiets ik 8 km heen en terug, in totaal dus 16 km op een dag, en dan ook naar de paarden fietsen. Wandelen gebeurt zowiezo in het dagelijks leven, als ik extra tijd heb ga ik graag n rondje om, het liefst met pony :)

Verder doe ik 's ochtends en 's avonds oefeningen, waardoor ik in 2 dag 0,8 kilo ben kwijtgeraakt! :D Geloof het of niet, ik zie al n klein beetje resultaat! :D

Even een vraag aan jullie: Als ik ipv water iets anders drink zoals dubbelfris of een zuivelproduct, kan je daar ook iets weer van aankomen oid?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:51

@Marijke_1995, ik had hetzelfde, begon 3 weken aan hardlopen en was het dan zat. Nu ben ik met mijn vriend gaan hardlopen, 2x per week, en dat is wel een stok achter de deur. Je motiveert elkaar en wil niet de eerste zijn die afhaakt dus je gaat door, bij mij helpt het wel in ieder geval en inmiddels is het helemaal in m'n planning opgenomen en is het gewoon ritme :j
Dus misschien iemand vinden die eigenlijk ook wel wil hardlopen en daarmee afspreken!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:52

Nista_RX, als je al je water momenten vervangt wel maar 1 of 2 glazen van een zuivelproduct lijkt me niet dramatisch, dubbelfris schijnt errug veel suiker in te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:01

Hardlopen zit er voor mij niet in :+
Lig ziek op bed met voorholte en oorontsteking. HA kan er niks aan doen, want this waarscheinlijk een virus :\

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:03

hetbommeke schreef:
Nell het zijn 10 verschillende oefeningen waarvan je er 20 doet per keer. Daarmee train je je midden, boven, onder, linker en rechter buikspieren.

Ben begonnen met elk 10 keer en doe nu dus 20 keer alles. Kost met 7 minuutjes extra dus dat valt reuze mee

Welke oefeningen doe je als ik vragen mag? :)

Vesceron schreef:
@Marijke_1995, ik had hetzelfde, begon 3 weken aan hardlopen en was het dan zat. Nu ben ik met mijn vriend gaan hardlopen, 2x per week, en dat is wel een stok achter de deur. Je motiveert elkaar en wil niet de eerste zijn die afhaakt dus je gaat door, bij mij helpt het wel in ieder geval en inmiddels is het helemaal in m'n planning opgenomen en is het gewoon ritme :j
Dus misschien iemand vinden die eigenlijk ook wel wil hardlopen en daarmee afspreken!

Hmm, goed idee! Ik ga een slachtoffer zoeken :P

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:31

love_western schreef:
Hardlopen zit er voor mij niet in :+
Lig ziek op bed met voorholte en oorontsteking. HA kan er niks aan doen, want this waarscheinlijk een virus :\

Sterkte! :(:)

Ik drink momenteel alleen nog maar water en thee, ik denk toch dat ik dan tussen de ochtend en middag appelsap oid ga drinken, en bij lunch iets met zuivel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:50

Nista_RX vind dat je nog steeds veel te weinig eet hoor.. maar dat zal wel aan mij liggen. :=

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:08

Hier een reactie van een luxe-persoon over deze kwestie..die toch een tip wil geven ;)
Ik ben altijd slank (zelfs dun) geweest, maar spieren moet ik ook bijhouden,.

Zorg dat je veel in beweging bent elke dag;
-neem de trap ipv de lift of roltrap
(en daarbij benen hoog optrekken cq steeds meer treden tegelijk nemen.. maak er een spelletje van!)

- Fietsen ipv lopen/ ov/ auto/ brom..
Ik heb acht jaar lang 40 km per dag gefietst naar mijn pony, daar komt mijn basis conditie vandaan. (en enorme beenspieren a-la schaatser := is er gelukkig helemaal af nu!)
(Sloom fietsen werkt natuurlijk niet; probeer een constant flink tempo aan te houden (en maak er ook weer een spelletje van,. verzin een uitdaging bijv: iedere vrouw op de fiets inhalen.. ik had op ten duur dat ik iedereen die ik tegenkwam wilde inhalen, en deed ook!) je traint met genoeg stoplichten onderweg ook nog eens op kracht: interval :Y)

- Buitenlucht is gratis..
En een heeeele goede afvaller en trainer. Bij je paard inderdaad lekker eens de bezem pakken en bijv je klok zetten en elke dag 5-10 min vegen: jij je spieren erbij, eigenaar van erf blij met jou :) wel ELKE dag doen he! maak het een standaard onderdeel van je stal-routine.

- Uitmesten!
Help eens in de zoveel tijd met uitmesten (wel regelmatig: bijv 1 keer per week), begin met 3-4 stallen (afhankelijk hoe zwaar ze zijn he), om vervolgens op te bouwen naar bijv 20 per keer. Vakantie's zijn daar echt prima voor. (20 stallen uitmesten heeft bij mij voor sterke rug en buik gezorgd.. let wel op dat je ECHT meteen stopt zodra je een pijntje voelt; verzuren hoort erbij, maar teveel is nooit goed!)

- hoelahoepen..
10 min per dag, bijv. tijdens dat je je serie aan het kijken bent op tv.. traint alle spieren rondom je buik, perfect!

- uitgaan +:)+
En dan niet truttig op hakjes paraderen he _O- maar je flink laten gaan.. flink zweten en plezier maken, voor je het weet vliegen de kilo's er vanaf en train je al je spieren ook nog eens. Je moet natuurlijk wel voorkeur hebben voor muziek die dat ook toelaat, en vrienden die meegaan.. maar mocht dat zo zijn, maak dan gebruik van je avondje uit! (en bier en fris weglaten.. water, vruchten sapjes etc bestellen.. )

En de allerbelangrijkste: consequent zijn en blijven en het lang proberen vol te houden. Niet te snel wisselen van tactiek, duurt altijd VEEL langer dan je wilt totdat je resultaat ziet.

Vind het altijd, mijn mening he, belachelijk dat mensen zo snel richting de sportschool en fitness lopen.. geld uitgeven.. terwijl het enige keywoord eigenlijk consequentie en discipline is. Voor veel mensen is het geld uitgeven aan een abbo namelijk de enige reden waarom ze regelmatig naar de sportschool gaan.. beetje discipline en je hoeft geen geld uit te geven. fit zijn kan namelijk voor niets! Zeker voor een normaal gebouwd, gezond iemand. (ok, uitzonderingen daar gelaten,, EN mensen die ECHT professionele begeleiding nodig hebben vanwege verscheidene redenen natuurlijk..)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:23

Nista_RX Je eet echt nog veel te weinig, vervang die crackers door boterhammen. Aan je posts te zien heb je veel honger, eet dan ook voedsel met veel voedingsvezels zodat je ook eerder verzadigd bent en je dus niet gaat snacken. Crackers vullen niet en daardoor zul je eerder gaan snaaien. En als je dan honger krijgt drink dan veel water, en ga geen appelsap drinken. Appelsap krijg je snel last van je maag van omdat het zo zuur is en het zit boordevol suikers. Ik raad je aan niks andrrs te drinken dan water, dat zuivert je lichaam het best. En nooit pas gaan drinken als je al dorst hebt, dan is je lichaam namelijk al aan het uitdrogen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:04

Unoo schreef:
Nista_RX Je eet echt nog veel te weinig, vervang die crackers door boterhammen. Aan je posts te zien heb je veel honger, eet dan ook voedsel met veel voedingsvezels zodat je ook eerder verzadigd bent en je dus niet gaat snacken. Crackers vullen niet en daardoor zul je eerder gaan snaaien. En als je dan honger krijgt drink dan veel water, en ga geen appelsap drinken. Appelsap krijg je snel last van je maag van omdat het zo zuur is en het zit boordevol suikers. Ik raad je aan niks andrrs te drinken dan water, dat zuivert je lichaam het best. En nooit pas gaan drinken als je al dorst hebt, dan is je lichaam namelijk al aan het uitdrogen. Succes!

Ben ik mee eens, daarnaast ben ik van mening dat je als 14-jarige niet hoort te diëten, je bent volop in de groei. Gezond eten wel uiteraard :) Toen ik 14 was heb ik massa's chocolade en snoep naar binnen gespeeld, maar ik bewoog héél veel. Ik had zo'n gigantische honger op die leeftijd!... dus neem het niet te fanatiek op allemaal! Honger lijden zal alleen maar nadelig werken voor als je later écht eens wil gaan afslanken.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:37

Ik ben nu 15 en ik merk nu dat ik steeds minder honger begin te krijgen, ben namelijk ook al uitgegroeid. Ik ben steeds meer op mijn voedsel gaan letten en merk dat als ik een goede basis binnen krijgen (3 keer per dag grote maaltijd en dan 2 tussendoortjes zoals fruit) ik niet eens wíl gaan snacken. Meer bewegen en consequent zijn is het toverwoord.

Ik heb dan wel het geluk dat ik niks bijkwam als ik at, maar sinds ik vorig jaar aan de pil ben gegaan kwam er toch eens rap 20 kilo bij, dat ik gelukkig goed kon gebruiken! Alleen nu moet ik dus zelf ook op mijn eten letten, aangezien ik niet zwaarder wil worden.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:51

Ik heb niet zo veel trek hoor, na de crackers :) Ik mis inderdaad wel de koekjes, maar dat is niet zo gek :) Ik ben nu ook steeds fanatieker aan het bewegen, heb het idee dat het echt helpt! :) Ook is me vaker aangeraden wel gewoon gezond te blijven eten, dus zodra ik trek heb pak ik ipv een koekje nu een stuk fruit :j Ook ga ik met mn vader eens in de week mountainbiken, te weinig beweging is er hier niet. :)

muiszje; Dat is handig, dat je dat zo uittypt :D

Robin_S; Ik ben inderdaad nog in de groei, maar zijn er dan meer risico's als je probeert af te vallen op die leeftijd?

Het is niet zo dat ik er kilo's af wil hebben, maar ik zou graag door willen gaan tot een mooi resultaat :j Weet er iemand goede oefeningen voor de bovenbenen? Fietsen doe ik zowiezo elke dag, maar heb niet het idee dat dat erg veel helpt. Ik fiets in hoog tempo, dus zijn er ook andere oefeningen? :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:59

@ Nista: Afvallen opzich weet ik niet of het schadelijk is,
maar mijn broertje wilde gaan fitnissen, en dat werd hem afgeraden..

Goss, ik besloot wat spieroefeningen te doen via youtube,
en ik heb toch spierpijn in mijn kontspieren :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:16

Marijke_1995 schreef:
@ Nista: Afvallen opzich weet ik niet of het schadelijk is,
maar mijn broertje wilde gaan fitnissen, en dat werd hem afgeraden..

Goss, ik besloot wat spieroefeningen te doen via youtube,
en ik heb toch spierpijn in mijn kontspieren :')

Fitness wordt inderdaad afgeraden onder de 18 jaar, alleen geen idee meer waarom. Volgens mij omdat je dan nog in de groei bent en je je misschien overbelast oid?

Enne, welke oefeningen dan? Moet ook weer eens exercisen :j

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:26

Krachttraining wordt afgeraden onder de 18, conditietraining mag wel. Wil je per se toch wat doen aan je spieren kan je nog altijd gaan zwemmen, ideaal!

@Nista: als je groeit heb je meer calorieën nodig dan dat je "volwassen" bent. Als je respect hebt voor je lichaam (en dat heb je vast, daar ben ik zeker van) dan eet je gezond, maar vooral: GENOEG. Het woord dieet mag je echt wel schrappen.. zorg gewoon dat je 5 tot 6 x per dag eet. Water of thee is geen tussendoortje, neem iets te eten, tussendoortjes zijn gezond! Die heb je echt nodig. Je moet jezelf niet volproppen, maar je mag absoluut geen honger hebben. Doe jezelf een plezier en luister naar je lichaam. Met voldoende beweging en gezond eten krijg je écht wel het figuurtje dat je wil hebben :)

@Unoo: op je 15 ben je nog wel degelijk aan het groeien, misschien niet in de hoogte maar meestal nog wel wat in de breedte. Tenzij de 15-jarigen van nu al volledig uitgerust zijn met heupen en rondingen? Daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet. Ik ben al vrij vroeg gestopt met groeien in de lengte (ook 14/15 jaar), maar op dat moment had ik nog een kinderfiguur. Dat is pas vanaf mijn 16e beginnen te veranderen, geleidelijk aan. Op mijn 20e had ik de laatste groeipijnen: in mijn handen en benen. Dus je gaat echt nog wel even door... maar je bent wel super goed bezig zo te lezen! :) Dat kon ik echt nog niet toen ik 15 was.

En in het algemeen, ongeacht de leeftijd:

Als je regelmatig dieet (in de zin van maaltijden overslaan en honger lijden) dan verknoei je je metabolisme. Je komt dan op het punt dat je dik wordt van water (bij wijze van...) van zodra je dan eens wat meer gaat eten kom je 2x zo veel aan (jojo, we kennen het allemaal). Het is gewoon super belangrijk om 5 tot 6 x per dag een gezonde maaltijd te eten, en beweging, beweging, beweging,... doe jezelf een lol en leer je lichaam om te verteren. Als je je lichaam te weinig eten geeft gaat het in spaarstand: dan verteert het een stuk trager. Jij hebt ondertussen honger, je lichaam doet amper wat, dus je bereikt er niets mee.. Gewoon lekker eten, op vaste tijdstippen! :)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:38

Hmmm, moet ik toch gaan zwemmen..
Maar ik heb een hekel aan zwemmen :+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:09

Robin_S schreef:
@Unoo: op je 15 ben je nog wel degelijk aan het groeien, misschien niet in de hoogte maar meestal nog wel wat in de breedte. Tenzij de 15-jarigen van nu al volledig uitgerust zijn met heupen en rondingen? Daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet. Ik ben al vrij vroeg gestopt met groeien in de lengte (ook 14/15 jaar), maar op dat moment had ik nog een kinderfiguur. Dat is pas vanaf mijn 16e beginnen te veranderen, geleidelijk aan. Op mijn 20e had ik de laatste groeipijnen: in mijn handen en benen. Dus je gaat echt nog wel even door... maar je bent wel super goed bezig zo te lezen! :) Dat kon ik echt nog niet toen ik 15 was.

En in het algemeen, ongeacht de leeftijd:

Als je regelmatig dieet (in de zin van maaltijden overslaan en honger lijden) dan verknoei je je metabolisme. Je komt dan op het punt dat je dik wordt van water (bij wijze van...) van zodra je dan eens wat meer gaat eten kom je 2x zo veel aan (jojo, we kennen het allemaal). Het is gewoon super belangrijk om 5 tot 6 x per dag een gezonde maaltijd te eten, en beweging, beweging, beweging,... doe jezelf een lol en leer je lichaam om te verteren. Als je je lichaam te weinig eten geeft gaat het in spaarstand: dan verteert het een stuk trager. Jij hebt ondertussen honger, je lichaam doet amper wat, dus je bereikt er niets mee.. Gewoon lekker eten, op vaste tijdstippen! :)

Ik bedoel met uitgegroeid idd gestopt met groeien in de lengte, ben vanaf mijn 12e niet meer gegroeid, en was altijd zo mager als een lat. Maar sinds vorig jaar zomer ben ik 20 kilo aangekomen en dat kwam dus door de pil. Ik kan wel zeggen dat ik flinke 'vormen' heb, qua heupen dan. Ik weet dat mijn lichaam nog wel wat verandert maar niet meer zo extreem bedoel ik meer.

En ik moet zeker niet dunner worden, maar vetpercentage zou wel een stukkie omlaag mogen en mijn spieren dan wat meer opbouwen. Maar helaas kan ik niet zoveel qua sport, maar ik wil graag iets van zumba of poweryoga gaan proberen. Iemand misschien tips? Ik hou enorm veel van dansen maar ben er totaal geen kei in, en ik zou ook graag wat aan m'n lenigheid+conditie+spieren doen. Het probleem is alleen dat ik niet kan rennen of fitnessen oid..

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:49

Jeeeej ik heb vandaag zo een fietsfitnessapparaat gekocht :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:31

Mag ik hier ook meepraten? :)

Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met sporten en toen wat afgevallen (van maat 44 naar maat 36/38) En nu sta ik al een tijd stil en wil ik eigenlijk nog wat strakker worden. Ik ga ik nu sinds kort weer ongeveer 2 keer per week naar de sportschool en dan doe ik cardio en 2 keer in de week ga ik een rondje hardlopen. Daarnaast rij ik ongeveer 6 dagen per week 1 of 2 paarden en doe ik de verzorging (mesten, voeren, buitenzetten enz.) van 8 paarden. Dus ik hoop dat ik qua beweging goed zit, ondanks dat ik geen echte krachttraining doe (dat vind ik zo gigantisch saai :o ) Daarnaast probeer ik gezonder te eten, wat eigenlijk wel erg goed lukt. Oja, ik druk me ook regelmatig op, doe buikspieroefeningen en van die oefening voor strakkere billen en benen.

Iemand nog tips voor me? Ik vind het vooral moeilijk om geduld te hebben, het liefst zou ik morgen al resultaat zien :+