Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:05

Zwitsal schreef:
Ik gebruik nu al een tijdje die blauwe van herbal essences. Die is echt ideaal. Is de enige shampoo/conditioner waar mn haar doorkambaar bij blijft als t nat is. Ik gebruik wel cremespoeling en veel ook (heel veel). En laat dat ook echt even intrekken. Als ik dat niet doe heb ik binnen de kortste keren een bos stro op mn hoofd.

Welke shampoo gebruiken de dames met rood haar hier?
Voor blond haar heb je bijv dat zomerblond wat je haar wat blonder schijnt te maken, heb je zoiets ook voor rood haar?
En ik heb ooit eens bij de etos een flesje gezien met een soort van spulletje erin wat je haar ook bleekt. Moest je dan gewoon eenmalig onder de douche erdoorheen doen oid. Ik kon dat van de zomer niet meer vinden maar weet iemand wat ik bedoel? (ik weet ook geen merk meer maar was een heel klein flesje echt met 1 portie erin zegmaar).
Volgens mij hadden ze zoiets namelijk ook met roodpigmenten/voor rood haar.
Dat lijkt me wel wat.. Zo af en toe even zoiets er door heen onder de douche, dan hoef ik het minder vaak te verven..

Ze hadden heeeele fijne van Lóreal maar die is uit het assortiment gehaald helaas, ze hebben nu wel een cremspoeling maar die werkt niet zo goed als die shampoo helaas.. is overigens alleen bij de kapper verkrijgbaar.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:57

Hallo dames. :) Ik kom hier ook even binnen vallen.
Ik heb al een heel lang het zelfde haar. Gewoon lang, bruin, heel erg krullend haar.
Nu ben ik helemaal verliefd op dit kapsel: http://static1.nina.be/static/photo/201 ... 017472.jpg
Hiervoor zou ik mijn haar moeten permanent stijlen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Word het echt mooi stijl, moet je zelf blijven stijlen met de stijltang, was kost het, enz?

De grootste vraag is eigenlijk, zal een pony mij staan. Wat nou als het heel lelijk word.. :=

Stal_Fiore

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:04

Shanty misschien een leuk kleurtje?
En meer in lagen?

Ik ga morgen naar de kapper!!
Wat ik wil staat een paar pagina's terug.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:32

Mijn rood is in de punten ook alweer uitgebleek, echt zonde! Dus iets voor geverfd rood haar wat het goed rood houd hoor ik graag! Ik gooi er volgende week maar weer een pakje verf in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:10

ik baal echt van mn haar ;(

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:05

Beetje lastig zeggen met die blokjes als gezicht :) Ik twijfel om morgen na m'n werk langs de kapper te gaan. Die is wel gelijk 26 euro voor alleen knippen, wel erg duur dus. Maar het is wel al erg lang geleden, dus dat geld heb ik al wel bespaard.. ik zie wel .. misschien is het wel heel druk voor kerst dat ik niet binnen stap.

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:06

Hallo iedereen
Heeft iemand ook het probleem van vele gespleten haarpunten ?
Door die broze haarpunten breken ze steeds af en blijft mijn haar steeds op dezelfde lengte... Terwijl ik graag nog wat langer haar zou hebben ! Ik denk dat al ongeveer 5 jaar mijn haar nooit verder groeit dan die ene lengte ...
Ik gebruik wel elke dag een stijltang :') Maar ik doe regelmatig verzorging erop + haarolie op mijn puntjes...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:17

Tja ik denk dat je de oorzaak van je probleem noemt... Stijltang is echt slecht voor je haar.
Misschien moet je eens proberen een tijd lang geen stijltang te gebruiken? Of de onderkant van je haar niet met de stijltang te doen?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:58

gespleten haar punten komen vaak ook door te vaak wassen, dat had ik heel erg, en door shampo en conditioner met alcohol er in.

Gewoon om de dag je haar wassen (douchen kan gewoon hoor)
en je haar ook bv 3 van de 7 dagen vast dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:10

En regelmatig een bezoek aan de kapper ... maar soms wil je haar gewoon niet langer groeien ..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:11

tja dat is waar ;)

en voor het slapen invlechten soms wilt dat helpen of een satijnen kussensloop dat gaat haar beschadeging tegen!

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:20

Hier komen heel wat tips voorbij zoals bijvoorbeeld die satijnen kussensloop of mijn haar wat meer vast dragen of in een vlecht :)
Ik draag het namelijk steeds los....
Ik ga om de 4 maanden naar de kapper om te knippen, ik weet niet of dat te weinig is ?
Zonder stijltang kan ik gewoonweg niet :n Mijn haar golft heel hard maar niet gelijk. Dus een golfje hier en daar....

*schrijffout

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:24

Misschien is het handig om eens frizz easy van john frieda te proberen dat spray je in je haar en dan de stijltang dan blijft het 3 dagen style (als het goed is :P) misschien is dat een iedee?

ik ga om de 6 maanden dus 4 maanden i niet te weinig hoor ;)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:41

Ik ben inmiddels geloof ik alweer bijna een jaar niet naar de kapper geweest :=
Het is inmiddels dus ook dood aan de onderkant, maar aangezien ik ook gebruik maak van de stijltang (niet elke dag maar wel regelmatig) vind ik dat niet zo raar, er mag wel weer een stukje af bij mij. Heb het normaal tot mijn schouders ong en nu is het voorbij mijn BH bandje :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:57

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:58

Als je niet met een stijltang aan het werk wilt voor je pony, dan vrees ik dat je beter geen pony kan nemen.. Ik heb ook krullen, en ik stijl het niet altijd, maar mijn pony wel hoor !

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:00

ja maar met wax kan het toch ok? ik ken een meisje op school die het met wax doet.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:02

Vroeger een keer een potje wax gekocht, maar dat vind ik echt vieze zooi. Ik kreeg het met wassen ook slecht eruit, dus dat potje is snel in de prullenbak beland. := Maar ik kreeg mijn haar er zeker niet stijl mee?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:05

ohh haha nou je dan maar wel stijlen :P had een goed spulletje van Frizz Ease gezien van John Frieda van spuiten 1x stijltang 3dagen stijl :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:29

Zo vandaag bij de kapper geweest.
Veeeeeel er af... slik.
(er lag meer haar op de grond dat de kapster zelf heeft)

Ik moet zelf nog wel erg wennen, maar ben wel tevreden.

Hier een foto'tje van mij zoals het was:
Afbeelding

En dit is het geworden:
(niet een al te beste/mooie foto, maar ach)
Afbeelding

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:33

ikvind het frisser!!maar ik vind het je ook ouder maken .
ik vind het je zeker niet slecht staan!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:34

Dank je!
Hoe oud denk je dat ik ben? haha
(neeeee niet in mn profiel spieken)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:53

absque_dubio schreef:
Als je niet met een stijltang aan het werk wilt voor je pony, dan vrees ik dat je beter geen pony kan nemen.. Ik heb ook krullen, en ik stijl het niet altijd, maar mijn pony wel hoor !

Hier sluit ik me bij aan. Met wax lijkt me nogal een vettig boeltje te worden? Geen idee hoe je dat ziet gebeuren. :P

Dat onderste kapsel is trouwens erg leuk, maar ik weet niet of dit met jouw haar een realistisch kapsel is. Ik vind het voor de andere pony's ook moeilijk in te schatten of ze jou gaan. Ze zijn beide leuk, maar een kapper kan toch beter inschatten wat jou past.

Stal_Fiore: Ik vind het wel mooi zo!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:42

Stal_Fiore schreef:
Dank je!
Hoe oud denk je dat ik ben? haha
(neeeee niet in mn profiel spieken)

tussende 18 en de 21 denk ik.

edit* kijk in je profiel zie dat je 29 bent OEPS! haha