"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:14

Pauline schreef:
Zelfverdediging, dan hoek je hem zo neer. :')

Haha, ik heb ooit 1 keer iemand geslagen.. Recht in zijn gezicht, midden onder de les (op school dus). Bloeien als een rund, later ben ik best goed bevriend geraakt met hem :P (Ja het was een jongen, 2 koppen groter dan ik en daarna heel goed afgericht }> )

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:15

Mocht hij je vragen, geef hem dan telefoonnummers van thuiszorg, zijn gezonde zoon, zorgcentrum, of een huishoudster als alternatief. (Kun je best alvast opzoeken en op een briefje noteren, dan hoef je hem deze alleen maar in de bus te doen.) JIJ bent niet degene die dit voor hem hoeft te doen! (En hij heeft het niet eens verdiend!)

Manipulerende personen zijn doorgaans inderdaad zeer overtuigend en volhardend. Ook vaak met verminderd geweten, vandaar dat het hen niet kan schelen hoe een ander zich erbij voelt. Zolang er maar aan hun behoeften wordt voldaan :(
Het beste werkt, maar daarvoor moet je echt wel sterk(er) zijn, is om ze (voor een normaal mens) heel bot en duidelijk antwoord te geven, namelijk NEE! Waarom niet? Doet er niet toe, NEE! Op deze manier kun je hem weren, zonder dat hij de kans krijgt om op jouw gemoed in te werken. Eenmaal daar aangekomen, weten ze dat ze "beet" hebben en het voor de ander steeds moeilijker wordt om uit dit web te komen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:17

DaisNBenj schreef:
Meid ik geloof in jou! Ik hoop dat je iemand vind op bokt die je zal kunnen helpen. Ik heb je al een pb'tje gestuurd van mijn omgeving.
Kop op hé! X

jij bent een erg lief en goed mens....ik heb al vaker zinnen van jou gelezen...
dankje
je weet wat ik bedoel..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:21

Koffiekan schreef:
Ik weet niet of dat zal werken, ik kan namelijk wel voor anderen opkomen.. Zolang ik het maar niet voor mezelf doe, of de uitkomst eigenlijk onbelangrijk vind, kan ik best assertief zijn, dus dat is een beetje een lastig geval. Misschien is mezelf een beetje meer gaan waarderen (geen idee hoe, maar goed..) een betere oplossing, want ik heb meestal een beetje het idee dat ik het niet waard ben om dingen voor mezelf makkelijker te maken e.d. Ik probeer het leven van iedereen om mij heen makkelijker te maken, en vergeet dan mezelf..

Het is misschien een hele gekke suggestie, maar als je net doet alsof het om iemand anders gaat? Dus als hij je om iets vraagt (wat dan ook), dat je doet alsof het niet om jou gaat maar een 'aanval' op een familielid of vriendin is. Dan verdedig je een 'ander', terwijl je leert voor jezelf op te komen.

Enne ... ieder goed mens verdient een fijn leven, verdient een probleemloos bestaan, verdient het dat zorgen worden weggenomen. Jij bent een goed mens, wat je ook van jezelf vindt.

Jij bent een goed mens, jij verdient het dat deze ellende stopt.
Jij bent een goed mens, jij verdient het dat deze eikel met z'n tengels van je afblijft.
Jij bent een goed mens, jij verdient .... vul de rest zelf maar in. Echt meid, je bent veel meer waard dan je zelf denkt :(:)

Probeer eens iedere dag 1 of meerdere positieve dingen over jezelf op te schrijven, hoe klein ook. Iets wat je die dag goed gedaan hebt, of wat er leuk / mooi aan je is. Lees die lijst iedere dag door. Wedden dat dat een hele lange lijst wordt?

Koffiekan

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:31

*Herinnering* Docent: je moet zelf aan geven wat je goede kanten zijn. Ik heb toen voor mijn gevoel minstens een half uur op mijn stoel zitten draaien, uiteindelijk maar iets verzonnen wat ik zelf helemaal niet waar vond...

Herinneringen zijn maar een raar iets, ze kunnen ineens naar boven komen, of je nu wilt of niet, of er nu een aanleiding is of niet, ze komen gewoon...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:39

Klein beginnen :j ik ben er mee begonnen toen ik suicidaal was, en het is heel moeilijk in het begin. Denk aan dingen als: 'ik heb mooie ogen', 'ik heb een praatje gemaakt met een bejaarde in de bus', 'ik heb iemand de weg gewezen', 'die dressuuroefening ging vandaag goed', 'ik heb een leuke dag gehad', 'ik heb m'n proefwerk gehaald', 'ik heb m'n best gedaan', 'm'n haar zit goed'. Het hoeft niet wereldschokkend te zijn, zolang als het voor jou maar positief is. Overdrijven mag! Hoe vaker je iets leest hoe meer je het geloofd.

Om je op weg te helpen: je geeft veel om anderen. Je bent bereid om mensen te helpen. Je houd van je paard. Drie dingen die ik in 5 seconden over jou kan zeggen - en ik ken je alleen van de berichten die je hier hebt geplaatst.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:41

Koffiekan schreef:
*Herinnering* Docent: je moet zelf aan geven wat je goede kanten zijn. Ik heb toen voor mijn gevoel minstens een half uur op mijn stoel zitten draaien, uiteindelijk maar iets verzonnen wat ik zelf helemaal niet waar vond...

Herinneringen zijn maar een raar iets, ze kunnen ineens naar boven komen, of je nu wilt of niet, of er nu een aanleiding is of niet, ze komen gewoon...

Of schrijf elke avond drie dingen op die je tevreden stemmen en die over JOU gaan.
Dus niet, die bokker is zo lief voor me, maar ik heb vandaag...
Dat werkt als een trein.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:53

Oh, dat is écht heel moeilijk... Ik probeer een (nog niet genoemd, ander komt het niet vanuit mezelf) ding te verzinnen dat goed is aan mezelf, of dat ik goed gedaan heb, maar ik geloof het zelf gewoon niet... Ik heb echt de neiging om iets dat misschien goed kan zijn af te zwakken, 'tegen te spreken' of hoe je dat ook moet noemen...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:00

Je hoeft het (zeker in het begin) niet te geloven, als je het maar opschrijft. Ook positieve dingen die anderen tegen je zeggen: opschrijven!

Als je maar vaak genoeg hoort dat je waardeloos bent ga je het vanzelf geloven - maar omgekeerd ook: als je blijft horen dat je geweldig bent, dan ga je je ook geweldig voelen. Herhaling werkt, en het wordt steeds makkelijker om je pluspunten te zien.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 00:08

Dan heb ik voorlopig nog wel wat te doen, als ik bedenk hoe lang ik al hoor dat ik waardeloos ben..
Heb er voor vandaag van gemaakt: Ik heb verschillende goede voornemens gemaakt, en tot nu toe heb ik hem ook niet extra geholpen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:09

Koffiekan schreef:
Dan heb ik voorlopig nog wel wat te doen, als ik bedenk hoe lang ik al hoor dat ik waardeloos ben..
Heb er voor vandaag van gemaakt: Ik heb verschillende goede voornemens gemaakt, en tot nu toe heb ik hem ook niet extra geholpen.

*\o/* super gedaan!!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:10

Goedzo, en nog een goede kant: je hebt je verhaal met anderen gedeeld. Je deelt de " last" niet meer alleen. Je bent dus erg moedig!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:12

Nog eentje dan. ;)
Je verwoordnje hier op bokt ontzettend goed,open en eerlijk. Dat dan nr drie.

Ik had iemand die eindeloos irritant steeds zei, niet voornemen maar doen. Werd ik zo pissig om :') maar het werkt wel..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:12

Kijk van die goede kanten , DOE je er al een hoop dus :D Dat gaat de positieve kant op! :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:16

:D Super! Zie je wel dat je het kan! En ik heb er nog 1 voor je: je hebt iets wat je moeilijk vond toch gedaan. Als je een keer een rotdag hebt en niks kunt bedenken, lees dan je lijst een paar keer door, om jezelf te herinneren aan je goede kanten.

Hoe moeilijk het ook is: mensen die iets negatiefs over je zeggen hebben altijd ONGELIJK. Altijd. Geen discussie mogelijk. Alleen positieve dingen zijn waar. Je mag pas stoppen daarin te geloven als je in het woordenboek kijkt en bij arrogant je eigen foto ziet.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 00:19

Traiectum schreef:
Alleen positieve dingen zijn waar. Je mag pas stoppen daarin te geloven als je in het woordenboek kijkt en bij arrogant je eigen foto ziet.

Hahaha _/-\o_ Ik denk niet dat ik daar bang voor hoef te zijn :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:20

Traiectum schreef:
Je mag pas stoppen daarin te geloven als je in het woordenboek kijkt en bij arrogant je eigen foto ziet.

leuke uitspraak :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:22

Haha leuke Trajectum.

Ik weet er nog 1 TS voor op je lijstje: Je bent sinds het openen van dit topic beter voor jezelf gaan zorgen. ;)
Je hebt humor, nou kijk de lijst wordt langer! Lees het goed nog een keer door of schrijf het op , voor als je je rot voelt. :(:)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 01:51

quartel schreef:
schrijf anders, als je een agenda hebt, gewoon allemaal zogenaamde afspraken er in zodat je kan laten zien dat je echt niet kan....hoe graag je ook zou willen ;)
afspraken met vrienden, tandarts, naar de gemeente voor het verlengen van je pas/of vernieuwen van je verloren pas.
Dingen die je voor je ouders moet doen.....maakt niet uit als het maar vol staat.

Nee, gewoon NEE. Geen poedersuiker, geen uitvluchten gewoon NEE. Zo blijf je aan de gang met ontwijkend gedrag.
Zoals iemand hier boven al zegt: daar heeft ie zijn zoon (kinderen?) al voor, en evt thuiszorg of gemeente.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 02:22

Je bent op de goede weg, er zijn heel veel mensen die aan je denken, en je willen helpen, laat dat je kracht geven!!
Neus in de lucht meid! jij mag er zijn, ieder mens is UNIEK!!! hou dat gevoel vast!
Liefs, Martine.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 02:28

http://www.youtube.com/watch?v=7Y_FG09f1Sg

Wat doet deze me aan jou denken. Ik wil je heel heel veel sterkte wensen met deze hele situatie.

En ik ga het kort houden.

je bent het wél waard. Je bent sterk. In jou zit een kracht die bergen kan doen splijten, stormen doet aanwakkeren en de zon doet doven.
In jou :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:36

als je nu vast een adres met tel.nr van thuiszorg in je zak stopt en hij komt vragen, wil je dit of dat, probeer dan direct je papiertje uit je zak te halen en volmondig te zeggen, NEE maar heb wel dit. Dan heb je voor jou gevoel iets goed gedaan, maar ook jezelf beschermt.
Lees steeds weer mee, lees hoe meer en meer voor jezelf gaat opkomen en dat je kracht begint te krijgen om de strijd aan te gaan.

Hoe is eigelijk die "goede" zoon, weet die van iets of vermoed die wat. Kon het niet direct terug vinden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:08

Haha die woordenboektip :D
Echt goede tips worden gegeven vooral die van de goede dingen over jezelf bedenken.

Alleen maar Nee zeggen, alleen dat ene woordje Nee.
Geen gesprek, geen smoesjes verzinnen, alleen maar nee.
Zodra jij ook maar iets meer zegt is dat een aanleiding om je te manipuleren en hij is een sterke tegenstander.
Door alleen maar nee te zeggen geef je hem zo min mogelijk kansen.
Laat er maar hele grote ongemakkelijke stiltes vallen, die hoef jij niet te vullen.
Je moet eigenlijk vanbinnen een grote nee worden, die hele man geeft jou namelijk een NEE gevoel.

Ik geef kanjertraining bij mij in de klas, iets goeds over jezelf noemen hoort daar ook bij.
Als een kind zoiets helemaal niet kan gaan er wel allerlei alarmbellen bij mij rinkelen.
Een van de oplossingen is dan, dat net als wat hier gebeurt anderen iets leuks over jou zeggen.

Misschien is de stap nog te groot maar als je eraan toe bent zoek alsjeblieft hulp om jezelf terug te vinden.
Je bent waardevol, je mag er echt zijn.
Je bent heel dapper
je bent een vechter.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:34

Het lijkt mij nu ook het moment om los te breken van hem, en jezelf een nieuwe kans te geven om jezelf te zijn.
Wees niet bang. Tenslotte... Je hebt het recht om nee te zeggen.
Ik begrijp dat je verstijft als het over andere kwesties gaat... En dat je alles dan laat gebeuren.
Ik begrijp alleen niet, dat je op zo momenten ergens diep in je er voor hem wilt zijn?
(en mensen val mij niet aan, ik probeer dit ook maar te relativeren het verhaal, maar dat laatste in mijn zin snap ik gewoon echt niet).
Is het omdat je denkt, als je hem hulp bied, dat je een goed mens bent, en hij moet ophouden met jou
kapot te maken?
Want je bent een goed mens, het is hij die jou kapot maakt. Gun hem niet meer tijd met jou, meer kans met
jou,... Want wsl hapt hij dan toch toe.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:53

Ik heb nog even een aanvulling;
Het kan ook zijn dat het nee zeggen nog niet lukt.
Voel dat niet als falen.
Nee zeggen is moeilijk voor veel mensen.

Ik oefen het Nee zeggen en weerstand bieden aan pestkoppen en onrechtvaardige volwassenen in spelsituaties het hele jaar door met de kinderen, ik weet hoe moeilijk het is.
Jij moet het meteen opnemen tegen je grootste tegenstander zonder te kunnen oefenen.
Je komt uit een situatie waar het je ook niet geleerd is.
Als je wel kunt heb je een reuzesprong gemaakt, als het nog niet lukt beschouw het als een oefening.
Er komen nieuwe gelegenheden genoeg.