[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:03

InekeH87 schreef:
Hoe zit het met veiligheid bij de cerazette? Ik ben best wel heel precies met mijn pillen, maar het wil nog wel eens gebeuren dat ik de ene dag de pil al om 8 uur 's avonds inneem en de andere dag pas om half 1. Kan dit ook met de cerazette?

volgens mijn huisarts mocht er maximaal 3 uur verschil zitten wat betreft tijd van inname....maar de bijsluiter zegt (even zo uit mijn hoofd) 6 uur verschil maximaal...

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:08

Ow ok dan zou ik dus gewoon iets beter op moeten letten en dan wil het wel. Ik wil de cerazette eens gaan proberen i.v.m. migraine. Voordat ik aan de pil begon had ik het al jaren niet meer en nu opeens weer wel. Niet heel vaak, 1 keer in de 1,5 maand ofzo. Maar de angst voor migraine is nog wel het vervelendst. Iedere keer dat ik een vlek in mijn gezichtsveld heb of mijn vingers voel tintelen ben ik bang dat het een voorteken is voor een aanval. Ik heb goede medicijnen en een aanval is zo voorbij, maar ik voel me dan altijd zo raar en dat wil ik liever niet. Daardoor ben ik ook supervoorzichtig geworden met wat ik eet. Absoluut geen kaas of zoutige dingen, niet teveel dropjes, geen vet eten enz. enz. Heel vervelend en als ik met de cerazette weer alles kan eten dan heb ik het er graag voor oven om wat punctueler te worden met innemen.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:26

Ik heb even een vraagje,

Ik ben 14 jaar (over 1 maand 15), en ik ben aan de pil, gewoon voor een regelmatige ongesteldheid.
Maar dit wordt pas mijn 2e maand.. Dus nu heb ik een soort van doorbraakbloeding, maar niet echt ongesteld ofzoo, gewoon een klein beetje bloedverlies..
Maar moet ik nu de pil gewoon doorslikken of moet ik nou met de stopweek beginnen?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:28

Je hebt een stopweek gehad na je eerste strip of niet?

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:29

jaa ik heb eerst een strip gebruikt toen stopweek nu zit ik op het einde van de 2e week van de 2e maand, dus ik moet nog iets meer als 1 week pil slikken.. en dan heb ik pas weer mijn stopweek..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:33

Oké, gewoon blijven doorslikken dan, geen stopweek doen. Als je pas aan de pil begint, komt een doorbraakbloeding of spotting wel eens voor gedurende de eerste maanden. Als dit na enkele maanden nog is, dan is het best om dit even aan de huisarts voor te leggen en ev over te gaan op een andere pil :)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:33

Okeee, hartstikke bedankt :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:39

Graag gedaan :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:40

Wat hvelreki *wat een naam :+ * zegt, gewoon doorgaan. Het is heel normaal dat je een beetje spotting hebt in de eerste paar maanden. :j

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:18

Iris82 schreef:
Ik heb ook nog geen kids en al twee spiraaltjes gehad.

Mijn gyneacologe raadde me dat echt af, mede omdat ik voor de pil elke maand flink ziek was, er was een grote kans dat dat zou terugkomen...
Ik kijk het nog even aan met mijn staafje, hopelijk betert het :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:08

Hee dames,
ik zit met een 'probleem'
ik word al een tijdje niet ongesteld wegens gezondheidsredenen. echter ben ik bang om zwanger te raken.
dit gevoel is bij mij erg sterk. voel me niet lekker, misselijk en ik krijg een onderbuikje, dus echt een buikje van onder je navel zegmaar naar beneden.

heb al zeker 5 tests gedaan, allemaal negatief echter ben ik hier niet zeker van omdat mijn gezondheid niet optimaal is en ik dus niet weet of het betrouwbaar genoeg is.

ik ga morgen naar de huisarts en wil het daar laten testen voor de zekerheid.
herkent iemand dit? ben ik misschien schijnzwanger? omdat ik er zoveel aan denk?

ik ben echt radeloos op dit moment en kan aan niks anders denken.

groetjes

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:19

Heb je geen allergie voor bepaalde voedingsstoffen? Dat geeft ook deze symptomen namelijk :) Als je je zolang al niet lekker voelt, zou ik sowieso even langs de huisarts gaan.
Dat je door gezondsheidsredenen (en nu ook nog eens die stress) niet ongesteld wordt, hoeft niet te betekenen dat je zwanger bent.

edit: als je denkt dat je zwanger bent, ga je er natuurlijk wel extra op letten en denk je bij ieder mogelijk symptoom dat het door een zwangerschap komt. Maar met 5 negatieve testen zou ik me echt geen zorgen maken :(:)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:22

Als je zoo hard denkt dat je zwanger bent, kan het zeker (volgens mij) dat je bepaalde 'typische' verschijnselen gaat krijgen. Onderschat de invloed/kracht van de psyche op het lichaam niet!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:23

dankjullie wel dames! dat denk ik aan de ene kant ook wel, dat het echt puur psychisch is.
en voor hetzelfde geld is het gewoon het eten wat onder in mn darmen zit wat natuurlijk een 'bobbel' geeft onderin je buik. nouja morgen ga ik even langs de HA sochtends. en dan weet ik het direct.

nu maar een poging doen tot slapen!
nogmaals bedankt :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:25

Veel succes morgen, en ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:26

Idd succes morgen :)

En wat je nog kan doen: ga op je rug liggen en kijk naar je buik, en doe dat morgenochtend weer. Waarschijnlijk is 'ie een stuk platter doordat er geen eten meer in zit :)

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:57

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien dat het iemand bekend voorkomt.

Ik ben ongeveer 2 jaar aan de pil geweest en toen ben ik een paar maanden gestopt.
Maar ik had er veel pijn van dus ben ik weer aan de pil begonnen en ik moest die pil in nemen op de eerste dage van mijn ongesteldheid. Zo gezegd zo gedaan.

Nou heb ik zondag mijn laatste pil gehad en had ik maandag al gelijk een beetje bloedverlies, een paar drupjes. Moet ik dit nu zien als mijn ongesteldheid of komt dat nou nog later ? Aangezien ik nu weer voor het eerst aan de pil zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:06

Nee, dat is doorbraakbloeding 'spotting', maar wel een voorbode denk ik van je naderende ongesteldheid :)

Ik zit nu ook met een probleem: ik wil heeeel graag zwemmen morgen, maar ben nog wel ongesteld (ergste dagen zijn al voorbij). Wie heeft ervaring met zwemmen met tampon?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:33

@vuurneon dat gaat prima. Je moet na het zwemmen wel de tampon z.s.m verwijderen want hij neemt toch wat zwembadwater op en dan lekt het eerder door.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:36

Is het dan verstandig om maar een iets grotere tampon te nemen dan ik zou hebben op het droge?
(ipv de mini de normaal)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:14

nou, net terug van de HA en het goed nieuws is ...voorlopig mag ik de pil doorslikken *\o/*
Het slechte nieuws is dat ik wel een andere pil krijg.....en dat vind ik zo jammer want met de huidige ( Femodeen) was ik super tevreden!
Maar...Femodeen is een vrij ouderwetse pil ( met bijwerkingen) en nu krijg ik de Microgynon 30...
Wie heeft hier ervaringen mee....ben wel een beetje bang om over te stappen...maar goed.....het moet...
Als ik toch weer last krijg van migraine mag ik ook nog de Cerazette proberen.......wat een gedoe toch met die pillen.... :+

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:35

mamendt schreef:
nou, net terug van de HA en het goed nieuws is ...voorlopig mag ik de pil doorslikken *\o/*
Het slechte nieuws is dat ik wel een andere pil krijg.....en dat vind ik zo jammer want met de huidige ( Femodeen) was ik super tevreden!
Maar...Femodeen is een vrij ouderwetse pil ( met bijwerkingen) en nu krijg ik de Microgynon 30...
Wie heeft hier ervaringen mee....ben wel een beetje bang om over te stappen...maar goed.....het moet...
Als ik toch weer last krijg van migraine mag ik ook nog de Cerazette proberen.......wat een gedoe toch met die pillen.... :+

Die nieuwe die jij krijgt , ben ik vandaag voor het eerst mee begonnen met slikken :) Niet misselijk niks , maar verder weet ik er nog niks van

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:44

Hee Ruby1995! Da's toevallig! Nou ben benieuwd..hou me maar op de hoogte.....ik mag nu nog de strip Femodeen opmaken en dan moet ik over stappen...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:24

Ik hou je op de hoogte :) ik doe het zelf puur voor het regelmatige en minder buikpijnen , idd nog niet voor het andere dus...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:26

met microgynon 30 heb ik dus hele nare ervaringen...werd er enorm chagrijnig van en een emotioneel wrak, ook kreeg ik er continu migraine aanvallen door...daarom ben ik toen overgegaan op cerazette