[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:58

peulvruchten bevatten die geen suikers dan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:01

Ik at in het begin echt alleen vlees, eieren en groenten. Gelukkig heb ik steeds meer kunnen toevoegen en kom ik van deze producten niet aan :)

Als ik pasta of brood eet ben ik in no time weer moddervet _O-

@MelodyT Ze bevatten koolhydraten en een gedeelte daarvan zal idd wel suiker zijn ja, net als in groenten, noten en melk. Ik bedoel dat ik geen vruchtensuikers en geraffineerde suikers eet. Helemaal zonder 1 enkele vorm van suiker, dan kun je alleen nog vlees eten en dat lijkt me niet zo gezond ;)

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:03

Misschien moet ik ook maar geen koolhydraten eten, maar dan moet ik kiezen tussen slank zijn en tussen genieten van eten en dan kies ik toch voor dat laatste, ik vind pasta en brood echt heerlijk, vind niks lekkerder. Dus dat is dan een keuze die ik voor mezelf heb gemaakt :). Ik vind vlees en groenten namelijk ook niet echt lekker.. fruit dan weer wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:03

vind je kale pasta ook lekker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:06

Ja :~
Ik vind brood zonder beleg ook heerlijk. Ik lust zelfs pasta ongekookt gewoon om te knabbelen :') erg he?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:07

Okey verkeerd begrepen in zeker zin zijn het namelijk ook (peul)fruitsuikers.

Ach ieder zn ding...

Ik ben niet zo van de echtte dieeten het bevat vaak dingen die ik niet lekker vind.
Voor mij werk om 1maaltijd iets gezonds te eten wat ik ECHT lekker vind.Meestal is dat het avond eten doordat ik dat dan lekker vind kijk ik daar de hele dag naar uit en is dat mn beloning voor een dag snoep weerstaan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:48

Ik vroeg mij af of hier ook nog mensen zijn die tips hebben over het ontbijt en de lunch.
Ik merk namelijk dat ik de laatste tijd voornamelijk leef op brood. Lekker makkelijk en het vult goed.
Maar het zijn wel veel koolhydraten. Ik eet namelijk al gauw 4 plakken brood op een dag. Aangezien ik wil afvallen zoek ik nu naar plaatsvervangers van brood.
Een vriendin stelde voor meer zuivel te eten, maar ik las laatst ergens dat dit ook weer niet gezond is.
Dus heeft iemand tips voor brood vervangers, wat goed vult en mee te nemen is naar werk/school? :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 01:08

Ik heb ook eens geprobeerd wat meer eiwitten (in verhouding) binnen te krijgen, maar ben er niet echt in geslaagd. Eieren als ontbijt ok, komkommer als tussendoortje ipv cracker ok, maar dan. Als ik geen koolhydraten eet 's avonds eet ik gewoon meer groenten, meer vlees krijg ik echt niet binnen, eet het ook helemaal niet zo graag. Soms vind ik het lekker, maar da's dan meestal in combinatie met puree of appelmoes oid. :P

Eieren is een optie (doe ik nu ook regelmatig), maar om nu 2x eieren op een dag te eten heb ik ook niet altijd zin in denk ik. En kaassaus ed zit altijd zo veel vet in (en mijn kaassaus is gewoon witte saus met kaas, dus wederom koolhydraten als ik er nu zo over nadenk :P )

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:37

Als ontbijt pak ik regelmatig verse vruchte sap en dan doe ik daar 3 lepels brinta door.Is net goedemorgen drink ontbijt maar dan gezonder omdat de meeste kant en klaar vruchtensapjes veel suiker bevatten.
Of lekker smootie maken verse jus met fruit naar keuze in de blender en klaar...zit ik overigens heel lang vol van!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:22

Ik vind 4 sneetjes brood helemaal niet veel koolhydraten trouwens hoor :n Als je het er goed op doet zijn er vrij weinig problemen, volgens mij.

Het is wmb heel erg simpel:
Als je dik aan het worden bent, moet je kijken naar wat je eet.
Eet je 6 Marsen op een dag dan lijkt mij de oorzaak nogal duidelijk.
Als je 10 sneetjes brood eet en het driedubbele aan pasta, rijst en aardappelen dan is de oorzaak ook vrij duidelijk.
Maar ook als je 3 of 4 ker per dag fruit eet, daar kun je ook weer dik van worden.

Zo moeilijk is het meestal niet :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:47

SdaphneS schreef:
Ik vroeg mij af of hier ook nog mensen zijn die tips hebben over het ontbijt en de lunch.
Ik merk namelijk dat ik de laatste tijd voornamelijk leef op brood. Lekker makkelijk en het vult goed.
Maar het zijn wel veel koolhydraten. Ik eet namelijk al gauw 4 plakken brood op een dag. Aangezien ik wil afvallen zoek ik nu naar plaatsvervangers van brood.
Een vriendin stelde voor meer zuivel te eten, maar ik las laatst ergens dat dit ook weer niet gezond is.
Dus heeft iemand tips voor brood vervangers, wat goed vult en mee te nemen is naar werk/school? :)

Een fruitsalade? Gewoon een banaan, appel en kiwi bv snijden en in een bakje meenemen met een lepel/vork. Of druiven, aardbeien en een nectarine. Wat je wilt :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:19

Dan meld ik me ook maar eventjes,,
gewicht varieert natuurlijk heel erg.. maar mijn doel is onder de 70 wegen.. ben ik ook al 3 jaar mee bezig maar het lukt niet, niet dat ik het niet wil.
wat ik nu ga proberen te eten:
ochtend:
1 ontbijtkoek
middag:
1 stuk fruit
1 broodje pindakaas
avond:
Normaal

en dan daardoor zoveel mogelijk water drinken zodat je een snelle doorstroom krijgt zeg maar :P
Verder iemand nog ideeën?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:09

Zou meer keren per dag eten... ik ben met 6x per dag eten 20 kg kwijt

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:30

Ja oke, maar dit als basis. Kan altijd een banaan pakken :)
Dat is nettjes! Goedzo !!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:32

Zou toch wat tussendoortjes erbij doen...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:07

Als je geen tussendoortjes gewend bent denk ik dat je er juist van aankomt.Ik eet al heel mn leven 3 x per dag en heb ook zelden eerder honger of trek.

Morgen ga ik een half fruit dagje doen.Heb dit weekend beide dagen onder de 1000 calorieen op (wel pasta met groente)en toch in een dag 0,7 aangekomen.Volgens mn vriend komt het door de langzame koolhydraten uit mn lasagna en is het mrgen ofzo wel weer eraf.Kan dat doordat het langer energie afgeeft ?Snap er werkelijk niks van was puur groente met paar lasagnabladen.Zaterdag heb ik er nog 1 haring bij op.Van 1 haring kan toch ook niet?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:02

Ik at ook maar 3x per dag, eet nu 6x per dag kleinere hoeveelheden en ben er het tegenovergestelde van van aangekomen... :=

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:18

Pff dan knal ik uit elkaar denk ik...zit je neit mega vol dan?

Nou vandaag gewogen en er was alweer 0.5kg af dus hou het toch maar op dat eht de koolhydraten waren...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:20

Nee, helemaal niet! Je eet per keer minder, maar verdeeld over de dag tzelfde als in 3x... snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:25

Duijfje schreef:
Dan meld ik me ook maar eventjes,,
gewicht varieert natuurlijk heel erg.. maar mijn doel is onder de 70 wegen.. ben ik ook al 3 jaar mee bezig maar het lukt niet, niet dat ik het niet wil.
wat ik nu ga proberen te eten:
ochtend:
1 ontbijtkoek
middag:
1 stuk fruit
1 broodje pindakaas
avond:
Normaal

en dan daardoor zoveel mogelijk water drinken zodat je een snelle doorstroom krijgt zeg maar :P
Verder iemand nog ideeën?

Nou hier zou ik echt van omvallen hoor. Sport je ook nog of lig je de hele dag in bed? Echt dit is veel te weinig :=

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:34

meld me ook aan !!!

Ik moet gereset worden , wil gewoon eten en afvallen .
Nu ben ik al maanden aan het tobben , na een eiwitrijkdieet!!( wel 16 kg eraf )
Maar krijg steeds meer trek in brood ect.
En dat wil ik eigenlijk weer gewoon gaan eten !

ik ga lezen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:40

Overigens is elke dag wegen echt totaal niet effectief.. Je kan altijd wat meer vocht vast houden oid.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:53

Ik vind elke dag wegen wel fijn is extra stimulans voor de dag.

ik snap het snap het Djuulsie,alleen mn porties zijn al nooit erg groot.
Gister wel zo gedaan met de lasagna (dag ervoor zat ik na halve portie al vol)had mn avondmaal over 3x verdeeld en dus alleen dat op gister!Hele dag vol gezeten zonder honger!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:10

@ rebecca
Ik doe aan hockey en aan tennis en 5 keer per week naar me paard :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:38

Hoi dames, daar ben ik weer xD
@Duijfje; hmm, dat vind ik wel erg weinig, zeker als je ook nog hockeyt en tennist en paardrijdt.. Geloof me, meer eten op een dag (voornamelijk vaker eten) werkt echt heel goed.

Het weekend ging bij mij iets minder, broodje Mac, pizza en weer Mac als avondeten (druk weekend gehad, weinig thuis en geen boodschappen in huis gehaald..)
Maar neem daarbij een portie stress en een hele dag met je veulentje op de keuring (nog meer stress en zweten in de keiharde zon tijdens het voorbrengen), ben ik toch nog iets kwijt :P
Ik ga nu dus weer gewoon lekker door met goed eten:
2boterhammen of 2 eitjes
fruit
1boterham of fruit/salade
1boterham (krijg als lunch geen 2 op, dus verplaats ik er 1 naar tussendoor xD)
wat lekkers (fruit, of een koekje, of crackers of whatever)
gewoon lekker eten wat de pot schaft :P
tussendoortje verschilt :)

Werkt voor mij erg goed, ik val af, wordt strakker en ik heb meer energie, what else do you wish ^^