Loiz schreef:Ik heb zo lang tegen mezelf gelogen dat ik niet depressief was dat ik nu, gisteren, mn viend kwijt ben geraakt..
Hij heeft niet door wat t inhoud denk ik.. hij kan t niet aan en wil als ik weer de oude ben zoals toen we begonnen het weer proberen..
Maar ik wil zo graag dat hij er voor me is.. als mijn vriend en niet als een vriend..
Verdrietig om dit te lezen, Loiz
Een jaar geleden heeft mijn depressie ook een forse bijdrage geleverd aan het uitgaan van mijn toenmalige relatie. Ik had toen nog niet door dat ik depressief was, ik dacht wel aan een burn-out, en voelde me ongelukkig. Maar ik weet wel 1 ding, mijn ex-vriend, van wie ik echt heel veel gehouden heb en die ik heel erg bijzonder vind, was niet de juiste persoon voor mij inclusief mijn depressie. Hij zag het niet. En ook vrienden die ik ben kwijtgeraakt, die konden er gewoon niet mee omgaan. Dat is bikkelhard. Ik heb er nog elke dag verdriet van dat mensen waarop je hoopt te kunnen steunen ineens hun handen van je aftrekken. Het is geen keuze om depressief te zijn, het is een soort ziekte. Helaas raken ook mensen met andere ernstige ziektes vrienden en geliefden kwijt. Voor veel mensen is het niet weggelegd om de empathie en het geduld op te brengen om met zo iemand om te gaan. Als jij suikerziekte had, en de rest van je leven insuline moest spuiten, dan zou je je (ex-)vriend daar toch ook mee moeten leren leven? Anders neemt hij jou niet zoals je bent. Dat geldt ook voor jou en je depressie.
Veel sterkte, voor jou en iedereen hier

Die is officieel alweer een heel tijdje weg. Is wel weer een psychose geweest in de tussentijd, naast een heel stel andere crisissen.
ben gewoon op.

die voelen er toch niks van.