Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:56

Ik heb ook migraine, maar zoals ik hier lees kan het nog veeeeeeel erger dan dat het bij mij is.
Wel weet ik zeker dat het migraine is. Ik heb migraine met 'aura', ik heb dus altijd zo'n trilling/vlek in mijn zichtsveld. Dit duurt een half uur en het wordt ook steeds groter. Na een half uur stopt dit en begint de hoofdpijn. Als ik hier niets tegen inneem lig ik ook te kermen op de bank tot ik in slaap val (dan gaat het over), en ook wordt ik er naar en misselijk van. Ondertussen heb ik ontdekt dat Advil Liquid Caps heel goed helpen. Zodra ik merk dat ik zo'n 'aura' zie neem ik een Advil, en vervolgens krijg ik maar een klein beetje hoofdpijn waar ik prima mee door kan lopen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:52

simodi schreef:
Ranna, je hebt natuurlijk gewoon je eigen keuze. En die wordt gerespecteerd hoor!
Alleen zou ik niet kunnen functioneren zonder medicatie, daarvoor heb ik te vaak aanvallen, en ik kan ook niet 60% van de tijd me ziek melden op mijn werk, sociale kontakten missen etc.
Dus ik kies er voor om wel wat te slikken en het risico maar voor lief te nemen. Dan heb ik in elk geval nu een acceptabel en fijn leven. Zonder medicatie zou ik dat absoluut niet hebben ...

Kan ik goed begrijpen hoor simodi en voor veel migrainepatiënten zijn meds een uitkomst en dat is een goed ding.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:55

simodi schreef:
Ranna, je hebt natuurlijk gewoon je eigen keuze. En die wordt gerespecteerd hoor!
Alleen zou ik niet kunnen functioneren zonder medicatie, daarvoor heb ik te vaak aanvallen, en ik kan ook niet 60% van de tijd me ziek melden op mijn werk, sociale kontakten missen etc.
Dus ik kies er voor om wel wat te slikken en het risico maar voor lief te nemen. Dan heb ik in elk geval nu een acceptabel en fijn leven. Zonder medicatie zou ik dat absoluut niet hebben ...

Helemaal mee eens, voel me zo rot als ik me ziek moet melden op het werk. :\
Afgelopen maand twee keer ziek moeten melden, hoop nu echt dat ik Metoprolol kan blijven gebruiken (dan moeten de bijwerkingen wel even minder worden) en dat het ook echt gaat helpen!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:52

Ik slik geen preventieve medicatie, maar ik zweer wel bij de Imigran, anders ben ik gewoon te erg uitgeschakeld tijdens een aanval. Behalve dat ik mijn werk dan niet zou kunnen doen, kunnen mijn kids ook echt nog niet zonder hun mama.

Bijwerkingen van de medicatie zijn er ongetwijfeld, maar ik herinner mijn moeder nog van vroeger, dàgen lag ze op bed, gordijnen dicht en een nat washandje op haar ogen en iedere zoveel tijd boven het toilet. En toen was daar Imigran, haar broer had het al en onze huisarts weigerde het voor te schrijven. Hij kende het niet goed en zei dat het mogelijk was dat ze door die medicijnen een paar jaar korter zou leven. Mijn moeder is toen heel boos geworden en heeft gezegd: Dàn maar een paar jaar korter leven zonder hoofdpijn, dan 100 worden met zoveel hoofdpijn.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:38

ik ben momenteel alweer dik een week iedere dag relpax aan het slikken, na 24 uur komt gewoon iedere dag die migraine terug opzetten vanuit de nek! Eigenlijk zou ik de aanval gewoon een keer door moeten laten komen, maar mijn dochtertje van 1 moet ook verzorgd worden.........

Ik heb me trouwens ook opgegeven voor een migraine onderzoek van het LUMC, heb al 2 vragenlijsten ingevuld, en misschien nemen ze nog contact op voor een ander onderzoek ( dna/mri )
Mocht ik er zelf geen baat meer bij hebben, dan hopelijk iemand anders wel over een paar jaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:30

Carolla, hopelijk komt er wat uit het onderzoek waar je wat aan hebt!

LB, ik ben ook toevallig aan imigran gekomen, door vervangende huisarts, mijn eigen huisarts dacht ook dat het meer psychisch was! :(

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:36

Ships Carolaa. Waardeloos dat het steeds weer terugkomt en duim voor je dat het snel helemaal wegtrekt.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik drink erg veel warm water m.n. de laatste 2 á 3 maanden en mijn migraine is hard minder geworden. De laatste keer dat ik het normaal zou hebben gehad zelfs helemaal niet. Gewoon water koken en drinken als hete thee maar dan zonder thee :+
Iemand hier ervaring mee?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:43

@ranna: geen ervaring mee, als ik thee drink dan krijg ik juist sneller hoofdpijn. Maar gewoon warm water nog nooit geprobeerd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:00

Gewone = zwarte thee drink ik nooit vanwege de cafeïne en daar ben ik gevoelig voor. Krijg dan weliswaar geen migraine maar wel zware hoofdpijn.
Maar wie weet het proberen waard. Ik drink ca. 3 liter per dag dus niet alleen drinken als je dorst hebt. Als ik naar buiten ga neem ik gewoon een thermoskan mee. Gewoon echt de hele dag doordrinken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:39

simodi schreef:
Carolla, hopelijk komt er wat uit het onderzoek waar je wat aan hebt!

LB, ik ben ook toevallig aan imigran gekomen, door vervangende huisarts, mijn eigen huisarts dacht ook dat het meer psychisch was! :(

Ja :j bij mij zei die hork van een neuroloog dat ik depressief ben en dat ik er maar mee moet leren leven. Dan was ik zeker al depressief sinds mijn zesde :o

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:49

Wat heb je toch rare artsen, je zou er bijna depressief van worden.....

Veel water drinken is sowieso goed hoor Ranna, dan voert je lijf afvalstoffen af.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:53

Laurabram schreef:
Wat heb je toch rare artsen, je zou er bijna depressief van worden.....

Veel water drinken is sowieso goed hoor Ranna, dan voert je lijf afvalstoffen af.

Ja, kweet ut. Dronk altijd al zo'n 1,5 liter koud water maar nu het dubbele en warm en dat is veel prettiger.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:33

Alle hoofden OK hier? Het is zo rustig.

@ Rocymax, denk jij ook om je hoofdje.....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:50

Laurabram, je kunt natuurlijk wel geloven dat ik verschrikkelijke hoofdpijn heb gekregen van het proberen niet in huilen uit te barsten op mijn werk.
Maar het is gelukkig geen migraine, dit valt wel te onderdrukken.
Dankjewel trouwens, lief van je dat je aan me denkt <3
Hoe gaat het met de rest van de hoofdjes??

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:57

Dat kan ik me helemaal voorstellen Rocymax. Dat gaat ook ontzettend zeer doen, maar ja, je kunt het er niet overal uitgooien. Doe maar rustig aan....

Hoofd doet het hier vandaag vaag, beetje mistig boven, maar was ook een drukke week. Maar het gaat op zich redelijk :j .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 07:42

sterkte allemaal!

Hier nog veel bijwerkingen van de medicijnen, moet het nog een maand proberen. waardeloos..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:45

Ikke slik metraprolol *oid* hele lage dosis omdat t eigenlijk een contra indicatie heeft met mijn astma.
We zijn langzaam aan aan t opbouwen maar de gebruikelijke dosis ga ik niet redden wel heb ik al beduidend minder last van migraine en das echt heeeel fijn!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:52

Mandyy, sterkte nog :(:)
Kido, gelukkig dat het wel helpt :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:59

Sterkte met de medicatie meiden. Heerlijk als dat helpt en jullie minder hoofdpijn hebben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:41

Jep en nog fijner mijn rust hartslag is stukken lager want deze plus bloed druk waren ook verhoogd...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:46

Dan voel je je vast al een stuk lekkerder in je vel Kido.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:07

Normaal zo n vier aanvallen per week en nu dus nog maar 1 die goed te handelen was met imigram.
Hopelijk zet t zo voort!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:08

LB gelukkig een redelijk hoofd! Rustig aan doen!

Hier gaat het sinds een paar dagen weer goed, vorige week helaas weer migraine gehad ...

Kido fijn dat het werkt!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:10

Oh wat jammer Simodi. :(:)
Ik heb niet veel migraine aanvallen gehad de laatste tijd maar die ik had waren heel erg. Ik heb wel heel veel last gehad van gewone hoofdpijn.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:13

Fijn dat het nu weer gaat Simodi.

Rocymax, voel jij goed het verschil tussen migraine en gewone hoofdpijn? Zeker als het zegmaar net komt opzetten?