Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:05

Fanneke: Toen ik begon met hardlopen (90 kilo bij een lengte van 1.68) viel ik in eerste instantie ook niet af. Echt dieten moet je zeker niet doen als je 3 keer per week hardloop. Je lijf heeft ook wat nodig om de motor draaiende te houden.

Ik ben begonnen met een halve minuut rennen, en 3 minuten wandelen. Ik heb wel meteen goede schoenen aangeschaft, speciaal voor de wat stevigere mensen, dat scheelt een hoop namelijk. Toen ik 3 x 10 minuten hardliep, met 2 minuten wandelen er tussen begon heel langzaam aan af te vallen. Maar echt met grammen.

Op een gegeven moment (ik ben in juni begonnen en in oktober liep ik voor het eerst een half uur aaneengesloten) liep ik zo'n 5 km, maar in een heel rustig tempo en toen begonnen de kilo's er vanaf te vliegen! Kleding werd mij veel en veel te groot, maar ik merkte wel dat mijn lichaam brandstof nodig had.

Mijn schema, wat ik nu nog steeds eet, en waarmee ik geen gram aan kom.

Ontbijt: Een bord brinta met honing en rozijntjes OF 2 volkoren boterhammen met pindakaas en een flesje yakult en een sapje OF thee.
Tussendoor: 2 plakken volkoren ontbijtkoek met boter en een kop thee of een glas water
Lunch: 3 of 4 volkoren boterhammen met hartig beleg en boter, een kop tuinkruiden boullion, glas water of wat frisdrank
Tussendoor: een banaan of ander fruit, en wat te drinken
Avondeten: Gewoon normaal eten, wel veel pasta en rijst omdat ik geen aardappelen lust...
Tussendoor: Bakje activia en als ik getraint heb 's avonds een mueslibol met kaas. (dan eet ik wel minder met avondeten omdat ik niet kan lopen met een volle maag)

In het weekend mag ik gewoon zondigen 's avonds, dus koekjes, chips wat dan ook. Ook gewoon alcohol, maar met mate.

Ik loop op dinsdag intervaltraining op de baan, op donderdag snelle duurloop, en in het weekend een rustige duurloop OF een wedstrijdje. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Overigens, ik weeg nu 60 kilo bij een lengte van 1.68m Ik ben in juni dus begonnen en in april had ik mijn streefgewicht van 65 kilo bereikt. Ik ben dus nog wat extra afgevallen, en sinds juli ofzo heb ik het zelfde gewicht. En er zijn dagen dat ik echt ongezond eet. Wij hebben ook altijd 1 x per week friet gegeten en 1 x per week pizza of iets dergelijks.

Heel veel succes, het gaat je zeker lukken!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:08

Fann, je klinkt super gemotiveerd!! Onwijs knap hoor!! :j

KDS

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:28

ik ga vanavond weer een rondje plan ik in; lesje 5 van evy, iemand anders vroeg het hier ook; les 5 heb ik al een keer gelopen... en toen viel die me echt een heel stuk zwaarder dan les 4.
Ik liep hem wel uit, maar makkelijk was het niet... toen heb ik hem nog een keer herhaald. Daarna lang stilgezeten dus toen even les 4 gedaan, en nu weer les 5, ik ben benieuwd dus :P

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:02

Ik ben heel benieuwd Fanneke, veel succes!

Ik heb nog geen hardloopkleding gevonden, ik ga denk ik binnenkort even naar de Scapino. Misschien hebben ze het daar wel. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:04

goed dat je zo veel bnen afgevallen!!
ik wil oook een paar kilo er af ben net begonnen heb er 2 kilo af eet af en toe even goed nog ongezond maar let er wel meer op!!
en ga nu met me vader mee trainen als ik zelf geen training hw of spierpijn heb dus best vaak! erg lekker dus gister ook is meestal veel hardlopen lekker veel versnellingen en dan soms hindernisje van de sur5al!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:04

MissCharlie schreef:
Met mijn vader als hardloop-expert weet ik inderdaad ook dat je bij conditietraining (intensief trainen, = koolhydraten verbranden) weinig calorieën verbrandt. Vanaf 20-30 minuten schakel je pas over op vet verbranden. Wat dat betreft kun je beter duurloopjes (extensief trainen) doen, direct vanaf het begin een rustig tempo aannemen en dat zo lang mogelijk volhouden.

Klopt, maar dan moet je ook nog wel in het juiste tempo lopen, op 60% van je mx. hartslag. Anders zit je niet in die vetverbrandingszone ;)

Fanneke, succes! Je klinkt idd erg gemotiveerd! Super!

Ik ga zo weer ns hardlopen. Ben nog nooit zo vroeg geweest, ben ook echt géén ochtendmens, integendeel! We gaan het zien.... :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:47

Wauw Angela, wat goed!! Ik eet precies wat jij eet, misschien iets meer fruit, met name kiwi voor de stoelgang! :') Ik zou dus nu op dat omslag punt moeten komen. Ik merk nu dat mijn spieren best veel te lijden hebben onder het gewicht, ik ben bang voor blessures, vandaar dat ik iets sneller wil afvallen. De intervaltraining vind ik een goed idee! Ik ga vandaag even niet met Evy op pad, Ik ga voor de 3 minuten lopen, 1 minuut wandelen, maar wel gewoon mijn rondje van 5km.
Ik heb de verwijsbrief van de HA binnen! Zo'n diëtiste kan mij misschien net het duwtje in de goede richting geven, gedisciplineerd ben ik.

Zo, nu niet meer over mij :) de website het niet Marijke is begonnen met hardlopen _O-
Evelyn, probeer Actiesport eens. Ik heb daar ook goedkope hardloopkleding vandaan.
Mirkim, dat is een fijne stok achter de deur en gezelliger ook!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:12

Zo, ochtendhollen is goedgekeurd! Moet er wel hard aan wennen,maar wat is de lucht dan nog fris, je komt geen kip tegen hier (lopend of op de fiets dan, in auto's genoeg)
Zo maar klein rondje gedaan om te proberen, maar wel duurloop, dus half uurtje gelopen (bijna 4,5km)

Voel me best lekker nu! Eerst maar ns douchen, want ik drup!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:15

Lekker he, 's morgens lopen?

Ga morgen ook weer lekker een rondje doen 's morgens. Daarna les met een paardje en daarna Lis rijden. 's middags heb ik nog een afspraak in verweggistan (anderhalf uur rijden) en dan is het morgen alweer klaar. Kortom, weer een retedruk weekend.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:17

Pfoe, idd al volle agenda jij!

Ik heb eindelijk eens een weekend dat (op de paarden na) nog helemaal leeg is.....Heeeerlijk zeg! Ga ook gewoon lekker alleen maar doen waar ík zin in heb! :Y)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:23

Ikke? Ja, behoorlijk. Zondag net zo: 's morgens voor 13:00 moet ik alle 3 de paarden gereden hebben, daarna ga ik met een vriendinnetje mee schrijven tot een uur of 5/6 (weet ik niet precies) en dan is het weekend alweer voorbij.

Volgend weekend is ook druk weet ik nu al. Pas het weekend erna lijkt er iets meer 'lucht' in te zitten. Maar zijn verder wel hele leuke weekenden hoor... :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:38

Welkom Fanneke!! Je bent al erg goed bezig hoor ik !!

En Angela, jou verhaal kende ik nog niet, maar wat een inspirerend verhaal! En een doorzettingsvermogen zeg !! Zooo !! "D

Ik heb even mezelf in de rust gezet, het gaat even helemaal niet lekker met me. Gisterochtend werd ik wakker met heel veel pijn in 1 kuit en moeilijk lopen. En 's avonds viel ik uit het niets op de grond. Ik kamp met nogal wat stress en het hardlopen trekt me er enorm door. Maar nu merk je dat het lichaam gewoon rust wil.. Het liefste ging ik elke dag hardlopen maar dat trekt mijn lichaam niet..
Luisteren naar het lichaam +:)+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:40

Dreeeetje dat klinkt niet fijn. Sterkte ermee :)

En jeetje WenK, en ik maar denken dat ik het druk had met 5 dagen stage, 1 dag bijbaan, 1paard rijden, muziek en hardlopen. (owh en wacht sociaal leven :)) )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:45

_O- Winged, er is altijd een overtreffende trap te vinden...

Maar heel eerlijk... ik heb een doel in mijn hoofd, heb iets wat ik heel graag wil. En daar moet ik wat (veel) tijd in investeren. Met dat doel voor ogen weet ik in ieder geval waar ik het voor doe.

Ik werk dus 36 uur per week, rijd 3 paarden (= 12 x per week) loop 3 x per week hard, werk af en toe voor een horeca uitzendbureau, geef af en toe wat les, doe vrijwilligerswerk voor het stamboek (normale weken 2 - 5 uur per week, drukke weken tot wel 30+ uur per week), probeer een sociaal leven hoog te houden, maar dat laatste probeer ik zo veel mogelijk te combineren met eerder genoemde activiteiten (samen rijden, met vriendinnen mee op wedstrijd als groom of als schrijfster bij een jury etc).
Laatst bijgewerkt door WenK op 15-10-10 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:46

Ik ga zo ook even lopen, wilde eigenlijk gister maar kwam er niet meer van. En dan zondag mijn eerste 7 km lopen, moet van Renate in 42 min :j Heb al een rondje uitgestippeld, nu kijken wat eerder stopt: het rondje of Renate :D

En hier een heel rustig weekend, kids gaan een weekendje logeren bij mijn moeder *\o/* en wij gaan vanavond lekker uit eten en ik kan 2 ochtenden uitslapen :Z

Angela, heb echt bewondering voor je +:)+
Fan, het gaat je lukken :j
Dreeetje, inderdaad even rustig aan doen
WenK, jouw doel? Z2 met Lis? Of iets anders? Ben niet schieuwnierig maar wil wel alles graag weten ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:50

Dreetje, sterkte!!! Idd, altijd luisteren naar je lijf, hoe frusty dat soms ook is! :j

WenK, da's idd propjesvol, maar wel allemaal leuk.
Ik mag dat niet meer, alles zo vol plannen en nu doe ik dat zeker ook niet meer. En als je dan ook al iedere week 3 vergaderingen hebt, dan ben ik blij om dingen af te zeggen in het weekend.... :o Rust nemen en als ik dan nog puf heb, kan ik altijd nog iets ondernemen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:51

Ik wil heel graag iets meer gaan doen in de paarden en minder op kantoor. Ik wil ook iets meer als zelfstandige aan de slag, maar hier moet ik heel veel voor doen. Kantoorwerk vind ik leuk, maar zou ik liever zo'n 25 uur per week (5 dagen van 5 uur) willen doen en dan daarnaast lesgeven enzo.
Ik ben van mening dat je, om écht proffessioneel les te geven, een minimaal niveau van jezelf nodig hebt plus een opleiding, daarnaast vind ik dat je meerdere paarden moet hebben opgeleid zodat je goed weet tegen welke punten je aan kunt lopen.

Geef nu ook wel les, en de mensen die ik help daar gaat het ook echt wel lekker mee hoor, maar ik vind "een paar uurtjes per week" wel wat anders dan wanneer je er echt een deel je werk van wil maken.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:54

Jeetje Wenk !! Hoeveel uren zitten er in een dag voor je en heb je nog tijd om te slapen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:57

WenK, duidelijk :j En goed van je om zo gefocust (?!) te zijn en te blijven.

Even ander off-topic vraagje: merk jij aan Lis dat ze ook wat frisser begint te worden nu het kouder is? Zorro had er de afgelopen week zin in en ging al bokkend in galop := en tussendoor ook nog een bokje hier een daar :')

En nu ga ik toch echt lopen anders kom ik helemaal de deur niet meer uit :o Tassen van de kids moet ik ook nog inpakken zo ;)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:59

Loop ze bom !!! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:02

Nou, gewoon 24 hoor, en ik slaap gewoon 6 - 8 uur per nacht... :D
Kwestie van strak plannen en gewoon doorgaan... :j

Ja, de meeste paarden op stal zijn frisser nu. Maar Lis is ook al geschoren, dus die is sowieso frisser... :D Aan de andere kant, een van de paardjes die ik nu onder het zadel heb wordt juist iets minder fris de laatste week...
Haha stoute Zorro... :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:13

Merk het bij Tychje ook hoor, vooral na de eerste nacht op stal was ie echt fris! :=

Ik ga naar mn werk....en dat op mn vrije dag! :roll:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:15

Zo, weer terug :D Ging lekker, was ook maar een korte training, wel op pittig tempo. Helemaal klaar voor de 7 km zondag ;)

Ben niet zo'n held met bokkende paarden :n

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:25

Mijn paardje was ook al wat frisser van de week, nu snap ik dat het door het weer komt :o.

Het klinkt echt alsof velen hier heel erg goed bezig zijn met hardlopen! :) Mijn volgende training is geloof ik 4-3-2-4-3-2 minuten, met een pauze van soms 1 en soms 2 minuten. Klinkt nog lang niet zo stoer als '5 kilometertjes' :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:29

misscharlie, ik heb net een training gedaan van 4-3-2-1 met daartussen 2 min wandelen. 4-3 was op matig tempo (iets harder dan joggen) en 2-1 was op wedstrijdtempo.

ik train met dutchrunners, 3x per week waarvan 2x interval en 1x duurloop.

bedenk maar zo: een marathonloper loopt ook niet 3x per week 42 km, en een voetballer speelt ook niet dagelijks een top-wedstrijd.