Duurt best lang, voordat het droog is (steil, lang haar), maar ach..... ik ken mensen die niet zonder fohn kunnen. Ben blij dat ik dat probleem niet heb.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Twiggy2008 schreef:Fohnen is inderdaad heel slecht voor je haar. Ik doe dat hooguit bij de kapper of als ik eens een feessie heb ofzo. Maar verder laat ik mijn dagelijks gewassen haar lekker in de lucht opdrogen. Dat betekent wel eens ijspegels in je haar hebben, zoals afgelopen winter, toen ik mijn dochter naar school bracht 's morgens in de vrieskou. Dat wandelingetje is nog geen 4 minuten, maar toch.....![]()
Duurt best lang, voordat het droog is (steil, lang haar), maar ach..... ik ken mensen die niet zonder fohn kunnen. Ben blij dat ik dat probleem niet heb.
Abeltje77 schreef:tja, dat klinkt wel heel leuk, maar die mogelijkheid moet je ook maar net hebben. Ik zie mezelf nog niet met kletsnat haar op de fiets richting station gaan. Ze zien me op het werk ook aankomen, met nat haar.
Nope, geen optie. Ik ben dus wel iemand die 'moet' fohnen, maar doe dat alleen als ik na het haren wassen moet gaan werken. Doe ik het 's avonds of in het weekend laat ik het ook lekker drogen.
__Nathalie__ schreef:Valt wel mee, als je producten gebruikt in je haar die het haar tegen hitte beschermd heeft het haar niks te lijden hoor.
Ik heb heel fijn haar, maar mijn haar kan er op die manier prima tegen. Als ik 1 keer zonder fohn is het wel gelijk droger.
Ik wil de schade zo veel mogelijk beperken. Mijn haar kleuren doe ik wel maar ik probeer verder goed te zijn voor mijn haar.
. (Misschien nog wel ergens in een kastje, maar weet in ieder geval niet waar). Ik heb half lang haar, met een beetje slag erin. Als ik het 's ochtends gewassen heb (ja iedere ochtend
), dan ga ik daarna gewoon met nat haar de auto in. Airco in de auto aan, en als ik op kantoor aankom dan heb ik een bijna droge bos met haar. Doe er verder helemaal niets aan eigenlijk. Paar keer m'n handen erdoorheen misschien, maar dat is het dan wel. Gebruik ook eigenlijk helemaal geen styling producten. Heb nooit klitten of andere gekke dingen in m'n haar. En ik verf het verder ook niet.
__Nathalie__ schreef:Ik gebruik producten van nioxin, is ook zonder troep.
Sinds ik die producten gebruik (nu 4 jaar) is mn haar kwa dikte verdubbeld ondanks ik bijna elke dag fohn en stijl.
Wat ik me wel afvraag is hoe het haar er uit ziet van mensen die hun haar niet fohnen.
9 van de 10 keer als ik mensen zie die dat niet doen vind ik het erg onverzorgd zitten namelijk

__Nathalie__ schreef:Nou omdat ik dat er vaak niet mooi uit vind zien, niet het model maar het haar zelf.
Als het gedaan is met een tang of kruller zit er altijd meer glans aan, het is gladder. Ik vind het dan verzorgder ogen.
En toen waste ik het zelfs minder dan nu. Maar 1x per week en alleen kammen 's morgens met evt. beetje water erbij.
) het te wassen, maar om de dag wassen vindt mijn haar het fijnst. Alleen dat is niet te doen, omdat ik bijna iedere dag wel stallen uitmest of zoveel met paarden in aanraking kom dat ik geen andere keus heb. 
Bij mij droogt het dan veel mooier op wanneer ik het föhn. MoonChloe schreef:__Nathalie__ schreef:Nou omdat ik dat er vaak niet mooi uit vind zien, niet het model maar het haar zelf.
Als het gedaan is met een tang of kruller zit er altijd meer glans aan, het is gladder. Ik vind het dan verzorgder ogen.
Oh, hoe kan dat nou dat ik vroeger altijd hoorde van iedereen dat mijn haar zo glanzend en glad was en zo mooi was. Iedereen wou het aanrakenEn toen waste ik het zelfs minder dan nu. Maar 1x per week en alleen kammen 's morgens met evt. beetje water erbij.
Dus ik vind het echt de grootste onzin wat je zegt. Misschien geldt het wel voor jouw haar en sommige anderen. Maar niet bij iedereen

wat jij mooi vind hoef ik niet mooi te vinden en andersom. Wat de 1 verzorgd vind vind ik misschien onverzorgd. Zelfde als dat de 1 1 keer per week wassen normaal vind en de ander vies