Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:18

Fohnen is inderdaad heel slecht voor je haar. Ik doe dat hooguit bij de kapper of als ik eens een feessie heb ofzo. Maar verder laat ik mijn dagelijks gewassen haar lekker in de lucht opdrogen. Dat betekent wel eens ijspegels in je haar hebben, zoals afgelopen winter, toen ik mijn dochter naar school bracht 's morgens in de vrieskou. Dat wandelingetje is nog geen 4 minuten, maar toch..... :D
Duurt best lang, voordat het droog is (steil, lang haar), maar ach..... ik ken mensen die niet zonder fohn kunnen. Ben blij dat ik dat probleem niet heb. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:21

Twiggy2008 schreef:
Fohnen is inderdaad heel slecht voor je haar. Ik doe dat hooguit bij de kapper of als ik eens een feessie heb ofzo. Maar verder laat ik mijn dagelijks gewassen haar lekker in de lucht opdrogen. Dat betekent wel eens ijspegels in je haar hebben, zoals afgelopen winter, toen ik mijn dochter naar school bracht 's morgens in de vrieskou. Dat wandelingetje is nog geen 4 minuten, maar toch..... :D
Duurt best lang, voordat het droog is (steil, lang haar), maar ach..... ik ken mensen die niet zonder fohn kunnen. Ben blij dat ik dat probleem niet heb. ;)

tja, dat klinkt wel heel leuk, maar die mogelijkheid moet je ook maar net hebben. Ik zie mezelf nog niet met kletsnat haar op de fiets richting station gaan. Ze zien me op het werk ook aankomen, met nat haar.

Nope, geen optie. Ik ben dus wel iemand die 'moet' fohnen, maar doe dat alleen als ik na het haren wassen moet gaan werken. Doe ik het 's avonds of in het weekend laat ik het ook lekker drogen.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:23

Als je je fohn op een koude stand zet moet het toch niet zo slecht zijn lijkt mij? Dan is het net een flinke natuurlijke wind door je haren heen :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:25

Abeltje77 schreef:
tja, dat klinkt wel heel leuk, maar die mogelijkheid moet je ook maar net hebben. Ik zie mezelf nog niet met kletsnat haar op de fiets richting station gaan. Ze zien me op het werk ook aankomen, met nat haar.

Nope, geen optie. Ik ben dus wel iemand die 'moet' fohnen, maar doe dat alleen als ik na het haren wassen moet gaan werken. Doe ik het 's avonds of in het weekend laat ik het ook lekker drogen.

Tja, ik kwam altijd op mijn werk met nat haar, hoor. Maar ach, in de muziek- en TV bizz doen ze niet zo moeilijk. ;)

__Nathalie__

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:30

Valt wel mee, als je producten gebruikt in je haar die het haar tegen hitte beschermd heeft het haar niks te lijden hoor.

Ik heb heel fijn haar, maar mijn haar kan er op die manier prima tegen. Als ik 1 keer zonder fohn is het wel gelijk droger.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:37

Ik moet ook elke dag mijn haar fohnen. Okee, okee, ik moet niets! Maar als ik het niet doe ziet het er gewoon niet uit. Heb precies in het midden van mijn hoofd -voorhoofd- een hele vervelende kruin zitten. En als ik dan niet ga fohnen springt het alle kanten op. En daarbij.. Als ik in de winter met nat haar over straat ga, ben ik erg snel ziek, en dat wil ik graag voorkomen, dus dan maar lekker fohnen.

Ik krijg nog elke keer een compliment van de kapper over mijn haar. Dat het zo mooi en gezond is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:40

__Nathalie__ schreef:
Valt wel mee, als je producten gebruikt in je haar die het haar tegen hitte beschermd heeft het haar niks te lijden hoor.

Ik heb heel fijn haar, maar mijn haar kan er op die manier prima tegen. Als ik 1 keer zonder fohn is het wel gelijk droger.

Ja, maar liever heb ik die troep ook niet in mijn haar. :o Ik wil de schade zo veel mogelijk beperken. Mijn haar kleuren doe ik wel maar ik probeer verder goed te zijn voor mijn haar. ;)
Ik heb verschillende kapsters maar ze vragen juist vaak aan mij of ik het niet fohn. Omdat het er nog gezond uitziet. Verder gebruik ik ook niet veel poespas.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:41

Ik gebruik producten van nioxin, is ook zonder troep.
Sinds ik die producten gebruik (nu 4 jaar) is mn haar kwa dikte verdubbeld ondanks ik bijna elke dag fohn en stijl.

Wat ik me wel afvraag is hoe het haar er uit ziet van mensen die hun haar niet fohnen.
9 van de 10 keer als ik mensen zie die dat niet doen vind ik het erg onverzorgd zitten namelijk :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:45

Nioxin is niet zonder troep hoor. Staat stijf van de siliconen en parabenen. Sowieso vind ik het een beetje abracadabra dat het de hormonale processen in je lichaam zou zuiveren. Alsof een shampoo je hypothalamus in je hersenen kan beinvloeden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:46

Ik heb niet eens een fohn :D. (Misschien nog wel ergens in een kastje, maar weet in ieder geval niet waar). Ik heb half lang haar, met een beetje slag erin. Als ik het 's ochtends gewassen heb (ja iedere ochtend ;) ), dan ga ik daarna gewoon met nat haar de auto in. Airco in de auto aan, en als ik op kantoor aankom dan heb ik een bijna droge bos met haar. Doe er verder helemaal niets aan eigenlijk. Paar keer m'n handen erdoorheen misschien, maar dat is het dan wel. Gebruik ook eigenlijk helemaal geen styling producten. Heb nooit klitten of andere gekke dingen in m'n haar. En ik verf het verder ook niet.

Ik weet verder niet hoe m'n kapsel eruit zit, maar ik krijg nooit klachten ;)
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 04-10-10 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:47

nioxin is niet helemaal natuurlijk nee maar bevat een hele hoop minder als de doorsnee producten. Mijn kapster staat er versteld van hoe mijn haar opgeknapt is in 4 jaar tijd.

Ik heb nu eindelijk een bos haar van mn zelf :D
Heb nooit geen roos meer, nooit geen jeuk meer heerlijk spul!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:48

__Nathalie__ schreef:
Ik gebruik producten van nioxin, is ook zonder troep.
Sinds ik die producten gebruik (nu 4 jaar) is mn haar kwa dikte verdubbeld ondanks ik bijna elke dag fohn en stijl.

Wat ik me wel afvraag is hoe het haar er uit ziet van mensen die hun haar niet fohnen.
9 van de 10 keer als ik mensen zie die dat niet doen vind ik het erg onverzorgd zitten namelijk :o

Ik fohn het niet en het ziet er zeker niet onverzorgd uit, hoor. ;)
Als ik mijn haar los draag, borstel ik het ook regelmatig. Moet wel met langer steil haar, maar onverzorgd, welnee. :D
Anders zou ik niet zo omkomen van de dates, denk ik. :=
Ik zit elke 4 weken bij de kapper trouwens. Zou lekker zijn als ik dat voor niets deed. ;)

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:51

eigenlijk is alles slecht voor je haar!
met wassen haal je een beschermlaagje van je hoofdhuid af om dat aan te vullen gaat je huis extra talg aanmaken daar word je hoofdhuid dus weer vetter van. borstelen is slecht want je trekt klitten uit elkaar.
föhnen is slecht want dat beschadigt de bovenste laag van je haar.
de stijltang en krultang doen het zelfde!

maar als je gewoon goede producten gebruikt scheelt dat al de helft.
zelf heb ik altijd met kerastase en chi gewerkt.
als je voor het fóhen een product in je haar doet scheelt dit al de helft.
een goede creme voeding in je haar voor het borstelen scheelt ook al heel veel.
natuurlijk is dit allemaal neit goed. maar ik als kapster ( dat hadden jullie waarschijnlijk al door;))
die weet hoe slecht dit allemaal is kleur elke 4 weken mn haar fohn en styl of krul het elke dag
en ik heb nog steeds haar op mn hoofd en het is nog aardig lang ook.
het is maar net wat je er verder mee doet aan verzorging.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:55

waarom zou je haar er onverzorgd uitzien als je het niet fohnt??!
Ik was mijn haar 2x per week maar ga het nu 3x per week doen omdat ik vaker aan het rijden ben en mijn haar onder mn cap wel snel vet wordt. Dan doe ik onderin mijn haar een klein beetje cremespoeling nadat ik mijn hele haar met shampoo heb gewassen. Zo wordt mn haar niet pluizig maar is het onderste deel wel mooi glanzend en verzorgd, lekker soepel.
Ik maak het handdoekdroog en ga dan met de auto naar mn werk, met los haar. Tegen de tijd dat ik er ben (20min ongeveer) is het als de blower aanstaat redelijk droog, zonder blower is het nog nat maar dan draai ik het gewoon in een knot.
Ik borstel mijn haar ook weinig, draag het toch altijd vast eigenlijk dus dan zie je daar nogal weinig van.

Heb je al eens geprobeerd om een andere shampoo te gebruiken zoals bijvoorbeeld zenzeep? http://www.zenzeep.nl/

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:05

Nou omdat ik dat er vaak niet mooi uit vind zien, niet het model maar het haar zelf.
Als het gedaan is met een tang of kruller zit er altijd meer glans aan, het is gladder. Ik vind het dan verzorgder ogen.

Als ik op zondag als ik niks ga doen mn haar zo laat opdrogen en doe er wat producten in ziet het er niet uit, als ik dan de stijltang pak is het een wereld van verschil!

Dan heb ik het niet over echt natuurlijke krullen want die vind ik zoiezo heeeel mooi :D
Maar slag/half stijl of stijl haar.

voorbeeldje stond bij aan de lucht gedroogd dat beeld heb ik in mijn hoofd bij ongefohnt haar
http://4.bp.blogspot.com/_EQHzCQ8EKRk/S ... 056+(Small).JPG

gefohnt haar
http://www.styletoday.nl/img/article/co ... ngoria.jpg

kan zijn dat mensen dat haar alleen zo doen met een uitje ofzo, maar ik heb toch wel haast elke dag mn haar zo gefohnt. En als ik dat niet doe doe ik wel mn pony en vlecht ik het in zodat het haar niet te zien is :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:31

__Nathalie__ schreef:
Nou omdat ik dat er vaak niet mooi uit vind zien, niet het model maar het haar zelf.
Als het gedaan is met een tang of kruller zit er altijd meer glans aan, het is gladder. Ik vind het dan verzorgder ogen.

Oh, hoe kan dat nou dat ik vroeger altijd hoorde van iedereen dat mijn haar zo glanzend en glad was en zo mooi was. Iedereen wou het aanraken :r En toen waste ik het zelfs minder dan nu. Maar 1x per week en alleen kammen 's morgens met evt. beetje water erbij.

Dus ik vind het echt de grootste onzin wat je zegt. Misschien geldt het wel voor jouw haar en sommige anderen. Maar niet bij iedereen ;)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:36

jeej 1 keer per week vind ik echt heeeeeeeeeeel weinig. Ik zelf heb natuurlijke krullen en als ik het mooi wil hebben moet het helemaal nat zijn en in model fohnen met zo'n fohn kop. En anders moet ik een sneu staartje in.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:37

Ik moet het juist niet te vaak wassen, want mijn haar wordt pas handelbaar na 1 a 2 dagen niet wassen.

Ik heb het nu voor het laatst gewassen zaterdagmiddag en ben van plan het morgenavond of woensdagavond pas weer te wassen. Het ziet er nu zo uit: http://94.100.120.77/1120700001-1120750 ... naP_1.jpeg

totaal nog niet vet en kan er nog alles mee :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:42

Mijn haar wordt wel vet van iedere dag wassen. Probeer wel met weinig shampoo (Iedere Dag shampoo nog wel :D ) het te wassen, maar om de dag wassen vindt mijn haar het fijnst. Alleen dat is niet te doen, omdat ik bijna iedere dag wel stallen uitmest of zoveel met paarden in aanraking kom dat ik geen andere keus heb. :')

Ik föhn het nooit, maar gebruik wel 1 a 2x per week een haarmasker omdat het anders wel minder mooi is. Ik vind geen probleem om met nat haar naar school te fietsen, want zo lang het boven 0 is droogt het dan juist goed. :+ Bij mij droogt het dan veel mooier op wanneer ik het föhn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:59

MoonChloe schreef:
__Nathalie__ schreef:

Oh, hoe kan dat nou dat ik vroeger altijd hoorde van iedereen dat mijn haar zo glanzend en glad was en zo mooi was. Iedereen wou het aanraken :r En toen waste ik het zelfs minder dan nu. Maar 1x per week en alleen kammen 's morgens met evt. beetje water erbij.

Dus ik vind het echt de grootste onzin wat je zegt. Misschien geldt het wel voor jouw haar en sommige anderen. Maar niet bij iedereen ;)

Nathalie, sommige mensen hebben glans en gladheid van nature. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:11

Daar zou ik graag foto;s van zien, maar niemand laat het me zien :)

Overigens moonchloe kun je onzin vinden, maar dat is mijn mening.
Ik zie over de dag verdeeld heel wat mensen hier passeren en kan duidelijk zien wie wel of niet wat aan zn haar doet.
Dus zolang mij het tegen deel niet bewezen is vind ik gefohnt haar mooier!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:16

Tja, ik vind het onzin om nu foto's van mijn haar te gaan maken. Misschien dat je van mijn profiel wat wijzer wordt, al hoewel daar weinig close ups in staan, geloof ik. Mij maakt het verder niet uit wat jij vindt, hoor, ik weet dat mijn haar er top uitziet. Behalve als ik een bad hairday heb, maar die hebben gefohnde hoofdjes ook, hoor. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:41

Het is gewoon een mening mensen :) wat jij mooi vind hoef ik niet mooi te vinden en andersom. Wat de 1 verzorgd vind vind ik misschien onverzorgd. Zelfde als dat de 1 1 keer per week wassen normaal vind en de ander vies :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:46

Mijn haar mist een of andere beschermlaag. Wanneer ik iedere dag mijn haar zou wassen, dan raakt het nog sneller beschadigd en breekt het ook snel af. Ik moet er dus ook na het wassen direct van alles inmieteren om een soort van beschermlaagje te creeeren (en na drie dagen nog een keer). Gelukkig werkt dat wel. Ik heb dan ook redelijk lang haar (tot halverwege m'n rug.)

Een keer per week wassen is dan ook de oplossing voor mij. Ik rijd sowieso momenteel geen paard, dus het probleem van "haar dat naar paard ruikt" heb ik niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:50

Hoe weet je dat, Cayenne?