Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:47

Twiggy2008 schreef:
Tja, ik zou dus ook absoluut problemen maken als mijn ex mijn kind in de rook laat zitten. Ik zie niet in waarom ik dan 'moeilijk doe over de rug van mijn kind'. Ik wil het gewoon niet hebben, ongezonde rotrook, punt uit.
Ik vind het ronduit asociaal als je met een (jong) kind in de buurt gewoon door blijft paffen als vader en als schoonfamilie. Wat voor verantwoordelijkheid neem je dan voor je kind? Ga dan buiten roken, maar in huis? Nee, dat vind ik echt niet kunnen. 8)7.

100% mee eens.
Als niet rokende volwassene kun je er voor kiezen om niet in de rook te gaan zitten van een ander, maar kinderen moet je beschermen tegen de rook. Het is erg ongezond, klaar.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:52

spatter schreef:
nou, ik heb zo'n vader als de de vriend van TS
kinderen zijn leuk om mee te pronken als ze braaf zijn en verder als ze volwassen zijn
kan niet zeggen dat mijn vader zo geweldig was
helaas gingen mijn ouders pas uit elkaar toen ik 18 jaar was en mijn hele kindertijd was niet gezellig

dat de vriend het kind erkent heeft helemaal aan het begin van de zwangerschap zegt niks over hoe hij tegen het kind zelf aankijkt
verder is de moeder-kind binding in de eerste maanden toch het sterkst en veel meer als slapen -eten -schijten en verschonen gebeurd er toch niet

laat TS nu eens maar tot rust komen
getrouwd is ze niet eens met de vader dus zo verantwoordelijk was hij toch al niet bezig
eerst een vrouw zwanger maken en dan pas eens gaan trouwen?

Haha :D Het was geen ongelukje hoor! Het is een bewuste keuze geweest, óók van mij. Trouwen zou later aan de orde zijn. Áls het al zou gebeuren. Ik vind niet dat je perse eerst moet trouwen voordat je aan kinderen mag beginnen....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:53

Ben blij dat meerdere mensen het met me eens zijn, want ik schrik soms echt wel eens dat mensen dat maar normaal schijnen te vinden........ :\

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je die 'verantwoordelijkheid' van iemand met zo'n mentaliteit (doorroken in gezelschap van kinderen binnenshuis) rustig door kunt trekken naar andere zaken waarschijnlijk. Nou, daar ben je dan lekker mee als je daar je kind achter moet laten........ :n
Ik zou geen moment rust meer hebben, geloof ik. Het is zo fijn als je je kind met een gerust hart bij je ex achter kunt laten. Het is namelijk al moeilijk genoeg om je kind een tijdje weer niet te zien, omdat het nou eenmaal zo werkt bij co-ouderschap e.d.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:55

maikeltje schreef:
Maar waarom praat je dan over dat jullie dochter 98% van de tijd bij jou zal zijn?

Trouwens, je kunt bij borstvoeding ook kolven. Deed ik ook zodat vader het kind ook kon voeden. Juist omdat ik het belangrijk vond dat de vader zich ook betrokken voelde.

Nou, ik vraag me af hoe hij het voor ogen heeft als hij 40 uur werkt in de week, nou niet bepaald naast de deur woont. Nu al altijd moe is na zijn werk en daarnaast geen steun heeft aan familie or whatever. Ik zie niet in hoe dat in hemelsnaam een 50/50 situatie gaat worden.
Neemtiej die kleine mee naar zn werk dan?

En nee, ik ga niet kolven als het niet nodig is. Tuurlijk zal ik een voorraadje hebben en tuurlijk moet hij ook eens kunnen voeden. Maar ik ga niet zeggen 'hier heb je voor 3 dagen voeding mee, neem die spruit maar mee en ik zie wel weer'.
Zolang die kleine 'baby' is, heeft hij bezoekersrecht, geen recht op het meenemen van het kind.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:55

Twiggy2008 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je die 'verantwoordelijkheid' van iemand met zo'n mentaliteit (doorroken in gezelschap van kinderen binnenshuis) rustig door kunt trekken naar andere zaken waarschijnlijk.

Ik denk dat je daar erg ver gaat in je vooroordelen hoor!

Roken is geen doodzonde en niemand wordt aangemerkt als slechte ouder door welke instantie dan ook. Zou wat zijn zeg :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:56

Girley_ schreef:
Twiggy ik ben het helemaal met je eens.

Mambobeach, ik heb jouw posts even gelezen in dit topic maar dat waren er niet zoveel, en datgene wat je wel schreef daar kan ik het niet mee oneens zijn. Ik pb je even verder ;)

Is goed! ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:57

Twiggy2008 schreef:
Ben blij dat meerdere mensen het met me eens zijn, want ik schrik soms echt wel eens dat mensen dat maar normaal schijnen te vinden........ :\

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je die 'verantwoordelijkheid' van iemand met zo'n mentaliteit (doorroken in gezelschap van kinderen binnenshuis) rustig door kunt trekken naar andere zaken waarschijnlijk. Nou, daar ben je dan lekker mee als je daar je kind achter moet laten........ :n
Ik zou geen moment rust meer hebben, geloof ik. Het is zo fijn als je je kind met een gerust hart bij je ex achter kunt laten. Het is namelijk al moeilijk genoeg om je kind een tijdje weer niet te zien, omdat het nou eenmaal zo werkt bij co-ouderschap e.d.

En daarom zeg ik dus dat ik vínd dat ik mag eisen dat het kind niet in de rook terecht komt. Ik heb het hier echt niet over het ene sigaretje per 3 uur ofzo hoor (al vind ik dát al teveel). Nee, de ene sigaret word uitgedrukt om daarna in 1 handeling door maar de volgende op te steken. En dan met 3 of 4 man tegelijk.... Das rete ongezond! Zowel voor mij als voor die kleine en ik verdom het dan ook haar daar bloot aan te stellen!

En ik denk dat als ik de situatie zo voorleg aan een rechter, deze het met mij eens is dat die niet verantwoordelijk gedrag richting die kleine is. Ik zeg niet dat dat automatisch inhoud dat hij de vader zat ontzetten uit zijn erkenning, maar hij zal waarschijnlijk ook zeggen dat je zoiets je kind niet aan mag doen.

En daarnaast, wat is het voor een paardenl*l dat ie daar zelf niet voor staat als vader zijnde!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:57

JessAndHope schreef:
Nou, ik vraag me af hoe hij het voor ogen heeft als hij 40 uur werkt in de week, nou niet bepaald naast de deur woont.

Heb je hem daar al naar gevraagd? Je vult heel gemakkelijk alles in naar jouw maatstaven, maar hij heeft toch ook wat in te brengen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:58

Maar hallo, dit gaat niet alleen maar over het roken. Kom op! Om je daar nu achter te verschuilen, triest maar dan ook intriest. Volgens mij ben ik een jan l*l van een moeder voor mijn ex, dat wist ik al. :D
Dat er zoveel vrouwen zijn om druk uit te oefenen en hun kind daarvoor gebruiken... :n

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:58

Chubby schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je die 'verantwoordelijkheid' van iemand met zo'n mentaliteit (doorroken in gezelschap van kinderen binnenshuis) rustig door kunt trekken naar andere zaken waarschijnlijk.

Roken is geen doodzonde en niemand wordt aangemerkt als slechte ouder door welke instantie dan ook. Zou wat zijn zeg :+

Roken is ook geen doodzonde... maar dring het ook niet aan andere op. Volwassene kunnen kiezen, een baby word op dat moment gedwongen. Nou, dan ben ik de stem van de baby en wil ik haar niet in de rook hebben.
Ik vind het echt belachelijk dat mensen doorroken met een baby in de buurt. Dat jij nou kans wil hebben op vervroegd doodgaan... dat hoeft dat kind toch niet te willen????

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:58

ik heb jaren geen contact met familie gehad omdat zij het onzin vonden dat ik mijn kinderen niet in de rook wilden hebben
thuis wordt er niet gerookt maar als ik bij mijn moeder kwam ging mijn zusje expres in de kamer roken, want zij vond dat ze daar recht op had want ze woonde nog thuis
prima, doe ik niet moeilijk over maar dan kwam ik ook niet meer, tot verdriet van mijn moeder

dat je niet hoeft te trouwen is een keuze, maar als je wel gaat trouwen zogauw je partner (ik wou bijna schrijven "drachtig" :o ) zwanger is, omdat je dan blijkbaar toch vind dat dat nodig is , vind ik de omgekeerde wereld, mijn mening

TS wat mij het meeste dwars zit is dat jullie zo hard van stapel zijn gelopen
jij bent nog behoorlijk jong maar hij had beter moeten weten in mijn ogen
kinderen krijgen is zo gebeurd(meestal) maar ze samen verantwoord opvoeden is een ander verhaal
daar was jullie relatie duidelijk nog niet aan toe

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:59

MamboBeach schreef:
Maar hallo, dit gaat niet alleen maar over het roken. Kom op! Om je daar nu achter te verschuilen, triest maar dan ook intriest. Volgens mij ben ik een jan l*l van een moeder voor mijn ex, dat wist ik al. :D
Dat er zoveel vrouwen zijn om druk uit te oefenen en hun kind daarvoor gebruiken... :n

Ik heb nergens gezegd dat het alleen het roken is hoor....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:00

Sinds wanneer is roken geen doodzonde meer dan? Wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk hoor TS. Of het überhaupt verstandig was om zwanger te worden van deze man vind ik dan weer een heel ander verhaal. Heb je alleen nu weinig meer aan...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:00

Ik zal ook wel heel ouderwets zijn, maar ik vind ook dat een baby lekker bij zijn/haar mama hoort, zeker als je borstvoeding geeft. Het is prima als papa een afgekolft flesje geeft, hoor, maar je baby 3 dagen meegeven met papa, nou, nee, hoor, zou ik ook nooit hebben gedaan. ;)

TS, het is prima dat je hem wel bezoeksrecht geeft, hoor, want dat moet ook, als hij zijn kindje wil zien. Maar voor de rest, wil ik best een weddenschap afsluiten of hij zich aanbiedt om in meerdere mate voor zijn baby te zorgen. Je bent zo gigantisch druk de eerste tijd, heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat hij daar echt niet op zit te wachten. :+

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk..... ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:00

spatter schreef:
ik heb jaren geen contact met familie gehad omdat zij het onzin vonden dat ik mijn kinderen niet in de rook wilden hebben
thuis wordt er niet gerookt maar als ik bij mijn moeder kwam ging mijn zusje expres in de kamer roken, want zij vond dat ze daar recht op had want ze woonde nog thuis
prima, doe ik niet moeilijk over maar dan kwam ik ook niet meer, tot verdriet van mijn moeder

dat je niet hoeft te trouwen is een keuze, maar als je wel gaat trouwen zogauw je partner (ik wou bijna schrijven "drachtig" :o ) zwanger is, omdat je dan blijkbaar toch vind dat dat nodig is , vind ik de omgekeerde wereld, mijn mening

TS wat mij het meeste dwars zit is dat jullie zo hard van stapel zijn gelopen
jij bent nog behoorlijk jong maar hij had beter moeten weten in mijn ogen
kinderen krijgen is zo gebeurd(meestal) maar ze samen verantwoord opvoeden is een ander verhaal
daar was jullie relatie duidelijk nog niet aan toe

Als als als..... als ik dat vantevoren had geweten,dus dat alles zo zou lopen, nee, dan was ik er ook niet aan begonnen.
Maar ondanks mijn leeftijd ben ik hartstikke volwasse, hij is/was volwasse en samen hebben we in goed overleg besloten om voor een kleintje te gaan. Ik vind het onzin om jaren te wachten als alles gewoon goed is.
Tsja... dat het nu zo loopt is spijtig, maar beter zo dan bij elkaar blijven in spanning en stress....

veerledec

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:01

Maar het wás niet goed, en je was/bent kennelijk niet volwassen genoeg om die afweging te maken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:02

Twiggy2008 schreef:
Ik zal ook wel heel ouderwets zijn, maar ik vind ook dat een baby lekker bij zijn/haar mama hoort, zeker als je borstvoeding geeft. Het is prima als papa een afgekolft flesje geeft, hoor, maar je baby 3 dagen meegeven met papa, nou, nee, hoor, zou ik ook nooit hebben gedaan. ;)

TS, het is prima dat je hem wel bezoeksrecht geeft, hoor, want dat moet ook, als hij zijn kindje wil zien. Maar voor de rest, wil ik best een weddenschap afsluiten of hij zich aanbiedt om in meerdere mate voor zijn baby te zorgen. Je bent zo gigantisch druk de eerste tijd, heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat hij daar echt niet op zit te wachten. :+

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk..... ;)

Ergens denk ik dat hij het wel zou willen, maar aan de andere kant is hij ook wel weer zo'n vader die het kind pas echt leuk vind zodra het loopt en brabbelt. Maar afgezien daarvan... hij KAN niet eens voor die kleine zorgen, want hij werkt gewoon fulltime, niet naast de deur. Dus zoveel tijd heeft hij niet, en ik wél.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:02

veerledec schreef:
Maar het wás niet goed, en je was/bent kennelijk niet volwassen genoeg om die afweging te maken.

_O- Whahahahaha! Sorry hoor... maarre... wie ben jij om te beslissen dat mijn relatie niet goed was??? :D Was je dr bij dan??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:03

Een relatie die echt goed is gaat niet binnen een paar maanden op deze manier kapot.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:04

Chubby schreef:
Twiggy2008 schreef:

Misschien eens goed lezen wat ik zeg, want ik heb het elke keer toch echt duidelijk aangegeven (zie het stukje tussen haakjes!!!)? Ik heb het over roken binnenshuis met kinderen om je heen. Ik heb geen problemen met iemand die rookt en dat buiten doet, zonder de kinderen te belasten. Hoop dat je het verschil snapt? ;)

Als je het normaal vindt om door te paffen met een jong kind om je heen (binnenshuis!!! Voor alle duidelijkheid), dan ben ik bang dat iemand op meerdere fronten wel eens wat 'te gemakkelijk' zou kunnen denken. Want hoe haal je het in je hoofd om in gezelschap van een jong kind te roken. Ja, zo denk ik erover. ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:05

niet? moet jij eens opletten als je alles (maar dan ook echt ALLES) alleen moet doen terwijl je zwanger bent. Nooit eens te horen krijgt: hoe ging het vandaag/hoe voel je je/ hoe gaat het met je/ moet ik dat even doen?
En daarnaast wel alleen maar lopen zeiken op me.

Toegegeven, hij had nog veel langer kunnen duren, deze relatie. Maar helaas ben ik niet het type vrouw wat zich als voetveeg laat behandelen :d

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:06

Ik geloof wel dat de relatie kapot is hoor ;). Ik geloof alleen wel dat dat betekent dat het te vroeg was/jullie relatie hier niet klaar voor was, en dus nog niet goed genoeg was.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:07

JessAndHope schreef:
Als als als..... als ik dat vantevoren had geweten,dus dat alles zo zou lopen, nee, dan was ik er ook niet aan begonnen.
Maar ondanks mijn leeftijd ben ik hartstikke volwasse, hij is/was volwasse en samen hebben we in goed overleg besloten om voor een kleintje te gaan. Ik vind het onzin om jaren te wachten als alles gewoon goed is.
Tsja... dat het nu zo loopt is spijtig, maar beter zo dan bij elkaar blijven in spanning en stress....

Voor de wet zijn jullie 2 volwassen, of het in geestelijke gesteldheid ook zo is? Ik durf het te betwisten.. De wijze waarop jij je ex hier neerzet en jezelf gedraagt? Mwaaahhh :+ Maakt niet uit natuurlijk, moet je zelf weten, maar het lijkt mij wijzer om nu uit te gaan zoeken wat je moet doen, hoe je het moet doen en het allemaal zsm doen om alles geregeld te krijgen. En als je in staat bent om een volwassen gesprek met je ex aan te gaan over hoe nu verder zonder dat je hem de hersenen inslaat, dan zal je van mij horen dat je het heel volwassen aanpakt..

Voor nu zie ik je alleen maar bléren hoe slecht hij is en dat je voor jezelf al een heel plan over wanneer hij wel en niet die kleine mag zien. Ik kan je nu al zeggen dat je door jouw houding problemen met je ex gaat krijgen.. Het zal mij zelfs niet verbazen als hij dit op ten duur voor de rechter uitvecht.. En dan kom JIJ van een koude kermis thuis, want hij krijgt dan namelijk ook gewoon ouderlijk gezag.. ;)

En dat is wederom niet om lúllig te doen, maar alles in watjes verpakken en je alleen maar een aai over je bol geven, want "Je bent zo zielig en je staat er alleen voor" zal je van mij niet krijgen.. :P

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 12:08

En dan ben ik uiteraard gelijk maar te onvolwassen om een beslissing te maken...

Lekker makkelijk ben jij!

Wil wel eens weten wat je zou hebben gedaan als je in mijn schoenen had gestaan. Alles op rolletjes liep, het plaatje perfect was, je aan een kind begon en daarna bleek dat de toekomstige vader wel erg zakkerig was mbt zwangerschap enz.
Kijken of je nog zulk commentaar als dat van jou zou waarderen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:10

het was duidelijk niet goed TS
als een zwangerschap al zorgt voor 3 x een breuk en de laatste definitief dan was je relatie niet goed
daar kan ik heel simpel over zijn

in een relatie kunnen zoveel dingen gebeuren
zieke partners, zonder werk komen te zitten, met kinderen erbij nog meer spanningen van huilers, slechte slappers, zieke kinderen enz
als een simpele zwangerschap al tot een breuk lijdt was de basis totaal niet in orde, wat ook niet kan in een jaar
voordat 2 mensen echt naar elkaar toegegroeid zijn , dat kost echt wel wat meer tijd, zeker als je partner zoals jij beschrijft fulltime werkt en niet naast de deur