[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:50

Ik had mijn helix piercing afgelopen zaterdag 2 weken. Ik maak m'n piercing elke dag 2 keer schoon ('s ochtends en 's avonds) met unicurazeep en water.

Na hoelang kan je hier eigenlijk mee stoppen? M'n piercing voelt goed aan, niet meer rood en volgens mij ook niet gezwollen. Kan er ook gewoon op slapen en doet geen pijn als ik er gewoon afblijf (wat ik zoveel mogelijk doe)! Met schoonmaken doet het ook steeds minder pijn..

Poiuytrewq

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:35

Super toch? Ik zou pas weer gaan schoonmaken als hij gevoelliger wordt of gaat irriteren. Verder vanaf blijven!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:14

Hoi, ik vroeg me af: weet iemand een goede piercer omgeving leeuwarden?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:23

@suus_; Bedankt! Doe ik dat gewoon idd =]

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:32

Hoi,

Ik kom me hier ook even melden, als het mag?!
Ik was er vroeger al snel bij met een navelpiercing (al bijna 18 jaar geleden en wat voel ik me nu een oude doos zeg..) Ik heb hem bij mijn tweede zwangerschap verwijderd omdat ik geen zin had in een flexibel buisje en de irritatie van een groeiende navel. Nu zo'n 5 jaar na het verwijderen is m'n buik weer redelijk in shape en gezien het litteken en het stukje flubbervelletje aan m'n navel denk ik dat het mooier is om hem weer te zetten. Ik heb het ringetje uiteraard nog bewaard, maar vraag me af of het opnieuw zetten door het litteken van de oude eigenlijk mogelijk is en hoe pijnlijk dit is.
Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er mensen die piercings zetten die hier een antwoord op hebben?

Hartelijk dank

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:59

Verschilt per persoon, over t algemeen is littekenweefsel wat stroever dus kan het prikken wat pijnlijker zijn. Maar genoeg mensen die er amper pijn aan hadden hoor. Het kan wel, ik zou zeggen, gewoon doen! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:13

Mwah ik ga je slecht nieuws geven dan. Ik ging door de grond van het herpiercen van mijn navel :o En mijn litteken was nog erg mooi genezen (je voelde hem amper zitten enz)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 01:19

Hmmm je zag mn eerste tongpiercing nooit zitten maar de 2de nu wel, en niet zo'n klein beetje ook, en heb morgen een sollicitatie := mjah t is wie ik ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:47

Daarom, je bent zoals je bent.. waar ga je solliciteren?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:24

Ayasha schreef:
Mwah ik ga je slecht nieuws geven dan. Ik ging door de grond van het herpiercen van mijn navel :o En mijn litteken was nog erg mooi genezen (je voelde hem amper zitten enz)

Ai, dat zijn net de berichten die ik eigenlijk niet wil horen ;( Nou ja, we zien wel. Ik ga binnenkort eerst een oude tattoo coveren en wie weet die ik de piercing dan ook gelijk maar. Zo'n flubbervelletje/litteken vind ik eigenlijk ook niets, dus dan maar ff pijnlijden. Ik heb gelukkig een hoge pijngrens.

Wat betaal je tegenwoordig voor het herpiercen als je je piercing zelf mee neemt?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:20

Denk dat je voor het herpiercen hetzelde betaald, misschien zelfs meer. De piercing die je meeneemt is namelijk niet steriel, zetten ze een nieuwe piercing is dat wel van belang. Handeling is hetzelfde als met een totaal nieuwe piercing en kan zelf wat plaatsbepaling betreft (ivm littekenweefsel) net wat lastiger zijn.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:01

Het herpiercen voel je niet veel van hoor ;)
Ik heb het nou al 3x gedaan! :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:07

Woeaaah overmorgen tongpiercing. }:0

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:06

Heb het aanbod gekregen om een opleiding piercen te krijgen bij mijn piercer... :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:30

Ik dacht dat je die inmiddels wel al had Sas! :P

En dat is een supercool aanbod, ga je het doen??

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:33

Het moest verzet worden, vanwege omstandigheden. :D
Maar het gaat echt gebeuren. Vrijdag. Doodsangsten.

Ja, ga je het doen? Dat zou ik ook doodeng vinden, anderen piercen.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:48

Ik heb vandaag een tongpiercing laten zetten :D ! Na 3 jaar uitstellen, haha. De zwelling is wel echt erg nu, dus ben al flink ijsjes aan het eten. Mijn piercer zei dat ik het beste met Listerine kon spoelen, maakt het nog wat uit welke Listerine dat is?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:20

Ik zou de ijsjes even opzij leggen en een boterham oid eten, dan heb je een stuk minder spierpijn in je tong morgen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:23

Nou... Ben er iig wel over aan het denken := Maar heb zo'n idee dat ik dat nooit ga kunnen :')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:27

Jawel joh lukt je wel;-)

Had er zelf de eerste twee dagen ook wat moeite mee, maar je wordt vanzelf handig ermee. Mijn avondmaaltijd de eerste dag was een hele bijzondere combinatie, namelijk geprakte spuitjes met tomaten saus;-) Ach ja, was allang blij dat ik redelijk gewoon kon eten!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:56

Heb de ijsjes even aan de kant geschoven en ben nu gewoon aan het eten, maar dat gaat echt moeizaam :x. Al een paar keer op het bolletje gebeten, en heb steeds het gevoel dat ik piercing en al doorslik := .

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:58

Hoi, ik heb al voor de 2e keer een navelpiercing (de eerst was een beetje ontstoken en had ik er per ongeluk een keer 2uur uitgehaald dus toen zat er een vliesje voor).

Heb hem toen opnieuw laten zetten, dat was eind mei. De eerste 2 weken zag het er wel goed uit, maar daarna kwam er een rood bolletje aan de zijkant van de piercing (die drukt de piercing ook scheef) en dat zit er u nog steeds. Soms lijkt het of die kleiner wordt maar dan is het een paar dagen later weer zoals het was.
Heb al poosje met zeezout schoongemaakt en heb ook parfumvrije zeep gehaald (weet zo even niet welk merk) maar het wordt niet echt beter.
Iemand anders zei tegen mij dat ze dat ook heel lang gehad heeft en dat het vanzelf weggaat maar ik ben bang dat die piercing zo scheef groeit.

Is dit normaal of niet? en hoelang duurt dit ongeveer?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:34

@Bordeaux_;
Het lijkt mij niet normaal.. Ik heb het zelf nooit gehad iig.
Als je je er zorgen om maakt, waarom ga je dan niet even naar de piercer of de huisarts? Succes ;)

Bordeaux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:37

Channiiiej schreef:
@Bordeaux_;
Als je je er zorgen om maakt, waarom ga je dan niet even naar de piercer of de huisarts? Succes ;)

Ja ik denk dat ik de piercer even bel dan, want heb het hier niet zo heel dichtbij laten zetten dus kan er niet zo even langs.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:42

Bordeaux_ schreef:
Channiiiej schreef:
@Bordeaux_;

Ja ik denk dat ik de piercer even bel dan, want heb het hier niet zo heel dichtbij laten zetten dus kan er niet zo even langs.

heb dat ook gehad, bij mij is het ook erg gaan ontsteken,dat bultje kwam bij mij aan de boven kant, en ik dacht dat het soort van puistje was ofzo(heb ik nergens op men lichaam, ook niet op mijn gezicht) maarja is alweer 5 jaar geleden.........
het is bij mij soort van wild vlees geworden, het is nu weg getrokken, dat zeezout enzo helpt niets(bij mij totaal niet) kreeg op gegeven moment spray van iemand, en toen ging de ontsteking over....