Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:52

Mirkim schreef:
Voor de hoeveel kilometer ga jij dan MB? de 10 zeker? :D

Op zich zou ik de 10 doen maar 5 vind ik ook gezellig als er iemand meeloopt! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:53

Tommy_hvj schreef:
Nou ik heb ze hoor! Het zijn asics geworden. Dit was de enige schoen waar ik goed op liep dus dat was lekker makkelijk! Ze waren ook maar 100 euro dus dat viel me erg mee. Ga ze nu even uittesten!

Wat fijn! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:57

BrittKitt schreef:
Mijn schoenen zijn eigenlijk voor dames met een hoger gewicht én roze :Y)

Deze heb ik;
Afbeelding
Hier zien ze er niet echt mooi uit, vind ik, maar ze zijn veel helderder van kleur en niet zo donker als het lijkt.

Ik wilde eigenlijk heel graag de Asics Nimbus 12 om de kleur :') Maar die heeft geen antipronatie, dus daar kan ik niks mee, helaas!

Ik heb die ook! :D

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:04

Gave schoenen!

Heb echt al veel te lang niet geschreven hier. Wel nog steeds de behoefte om hard te lopen, maar het zit er nog niet in. Zit nog steeds met een achillespees blessure. Loop nu bij de fysio maar het schiet nog niet op. Ben bang dat het wel volgend jaar word voordat ik weer aan de slag kan.

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:12

Gaaf Tommy!

@ Horserunner!!! Jemigdejemig!! Daar zit je ff een tijd mee :( Wat zegt je fysio erover hoelang dat grapje nog duurt? En hoe kom je aan die achillespeesblessure?

@ MB, ik beloof niets nog hé?! :D Hoewel ik aan mijn begin van mijn rencarriere *grijns* dat ik net een hijgend hert was, valt het nu echt wel mee! :j Mocht ik fysiek een beetje redelijk inelkaar steken, wil ik wel achter je aan huppelen tijdens die 5!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:28

@ MirKim, tja het is een overbelasting, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik eraan kom. Ik doe aan lange afstandswandelen maar dat doe ik al zolang het lijkt me heel stug dat dat de oorzaak is. De fysio denkt dat het nog wel enkele maanden gaat duren. Als het niet chronisch gaat worden...daar ben ik best wel bang voor.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:30

Hallo,

Mag ik ook proberen hier een beetje mee te lezen/schrijven?

Ik loop nu ongeveer een jaartje, ben met S2R begonnen vorig jaar. Van de winter een paar keer flink gegleden waardoor ik ff niet kon lopen. Dit voorjaar dus maar weer terug opgebouwd en nu loop ik 3 keer per week (di/do/za) zelf. Meestal zo'n 6,5 km in ong. 38:30 minuten. 1 keer in de week mag ik van mezelf een kleiner rondje en als ik veel zin heb mag ik op zondag een 4e keer lopen. Mijn rondje gaat over fietspad, voet(schelpen)pad, door het bos en over de hei, met stukken heuvels erbij. Heerlijk afwisselend dus.

Op het moment heb ik wat last van mijn enkels en kuiten, twijfel dus of het verstandig is om door te trainen of een stapje terug te doen. Heb goede passende schoenen (aan laten meten bij Runnersworld).

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:47

Zo even me schoenen uitgetest! Ze lopen heerlijk.. Nog wel beetje pijn in me kuiten gehad en in me linker enkel maar dat kan ook nog wel komen doordat ik vorige keer iets te veel heb gedaan.

@ wenk, zou wel voorzichtig doen, dalijk lig je er nog langer uit. Kan je niet 2 dagen gaan in plaats van 3?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:49

Ik denk er aan om vandaag maar ff 20 minuutjes te gaan, dan morgen m'n gewone rondje van 6,5 km en dan zaterdag weer 20 minuutjes rustig joggen. Dan zondag en maandag niet (heb zondag ook laat wedstrijd wat me de hele dag kost, dus kan niet lopen dan) en dan dinsdag weer gewoon 6,5 km.

2 keer per week wil ik liever niet, ben beetje verslaafd, loop het liefst elke dag tegenwoordig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:04

Mirkim schreef:
Gaaf Tommy!

@ Horserunner!!! Jemigdejemig!! Daar zit je ff een tijd mee :( Wat zegt je fysio erover hoelang dat grapje nog duurt? En hoe kom je aan die achillespeesblessure?

@ MB, ik beloof niets nog hé?! :D Hoewel ik aan mijn begin van mijn rencarriere *grijns* dat ik net een hijgend hert was, valt het nu echt wel mee! :j Mocht ik fysiek een beetje redelijk inelkaar steken, wil ik wel achter je aan huppelen tijdens die 5!

Laat het me maar weten en misschien huppel ik wel achter jou aan! :j
Ik ben ook niet zo goed en snel, volgens mij had jij laatst een heel mooie tijd neergezet! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:09

WenK welkom! :j
Ken ik jou niet van het topic van Cambridgedieet waar ik niets van bakte... :o
Zou wel rustig aan doen als ik jou was, soms is het echt goed om je lichaam even te laten rusten.

Horserunner, ik hoop niet dat het chronisch wordt! :n

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:14

Ik zou het ook maar rustig aan doen WenK!

@ MamboBeach, nee hoop het ook niet, maar het is nu al vanaf maart en het word nog steeds niet minder. Dus heb er een hard hoofd in.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:33

Tommy_hvj schreef:
Zo even me schoenen uitgetest! Ze lopen heerlijk.. Nog wel beetje pijn in me kuiten gehad en in me linker enkel maar dat kan ook nog wel komen doordat ik vorige keer iets te veel heb gedaan.

@ wenk, zou wel voorzichtig doen, dalijk lig je er nog langer uit. Kan je niet 2 dagen gaan in plaats van 3?

hee, heb je schoenen gekocht? Welke zijn het geworden?

Ik ben net terug van lopen, ging vandaag erg soepel, voor het eerst eigenlijk. Had het idee dat ik nog wel een keer kon... Ik zit nu op 5 minuten aan een stuk lopen (aantal x)

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:51

Het zijn asics geworden! Dat was de enige waar ik goed op liep. Ze zijn met geel, opzich zijn ze wel leuk. Maar keus had ik niet:P

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:18

Ik heb ook Asics, vind ze heerlijk!! lopen als pantoffeltjes. Ik had ook weinig keuze verder..

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:28

Jaa ze liepen zeker als pantoffeltjes! Wel weer even wennen want het is zo anders dan waar ik eerst op liep. Maar dit zal vast beter voor me zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:26

Klopt Mambo, ben toen met CB 16 kilo kwijt geraakt en blijf nu al een jaar vrij stabiel. Wil graag mbv hardlopen en 'gewoon' op m'n eten letten nog een beetje kwijt.

Rustig aan dus. Heb vandaag niet gelopen, denk dat ik dan morgen m'n gewone rondje loop en dan kijk hoe het voelt, voelt het goed doe ik zaterdag nog een rondje en zo niet sla ik die wel over en ga ik dinsdag pas weer...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:34

WenK schreef:
Klopt Mambo, ben toen met CB 16 kilo kwijt geraakt en blijf nu al een jaar vrij stabiel. Wil graag mbv hardlopen en 'gewoon' op m'n eten letten nog een beetje kwijt.

Rustig aan dus. Heb vandaag niet gelopen, denk dat ik dan morgen m'n gewone rondje loop en dan kijk hoe het voelt, voelt het goed doe ik zaterdag nog een rondje en zo niet sla ik die wel over en ga ik dinsdag pas weer...

Zo, wat knap zeg, dat je na CB nu al een jaar stabiel bent!
Ik vond CB echt lastig, ik hield het niet uit.

Ik loop nu weer een jaar met even eruit te zijn geweest ivm blessure maar gaat nu lekker. Ik ben wel wat afgevallen maar niet superveel, toch merk ik aan mijn lijf dat alles wel wat vaster zit. :j
Maar het liefst wil ik er nog wel heel veel kwijt. :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:35

Zo, ik ben ook weer terug. Vandaag 4 keer 6 minuten lopen, 2 minuten wandelen. Ging goed, tempo lag op ruim 9 km per uur tijdens het lopen en we hebben een ruime 4 kilometer gelopen. Dat gaat wel goed komen met de 6 km bij de marathon dus :D
Was wel moe toen we weer terugkwamen, dus dat was goed, dan heb ik tenminste iets gedaan :Y)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:41

Goed zo Brittkitt..

Mambo, bij mij ook wel strakker maar niet lichter geworden hoor, in eerste instantie zelfs weer iets aangekomen, maar door meten merkte ik dat dat geen vet was. Ben nog steeds heel blij met die -16 hoor. Kan nog steeds trots in de spiegel kijken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:42

Lekker BrittKitt! :D

Ben ook net terug van 3 km lopen. Even tussendoor en ik ben het vergeten op te nemen maar ik denk dat ik er een kwartiertje over heb gedaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:44

WenK schreef:
Goed zo Brittkitt..

Mambo, bij mij ook wel strakker maar niet lichter geworden hoor, in eerste instantie zelfs weer iets aangekomen, maar door meten merkte ik dat dat geen vet was. Ben nog steeds heel blij met die -16 hoor. Kan nog steeds trots in de spiegel kijken.

Het is echt zo qua spieren en vet hoor dat dat zwaarder is, alleen je wilt zien dat die kilo's minder worden, althans ik dan. Ik doe nu mijn best om wat bewuster te eten en ik zie het wel. Ik ben ook moeder, ik heb 3 kinderen op de wereld gezet en ik kan niet anders doen dan mijn best. :+ ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:47

Ja klopt, maar omdat ik wist/vermoedde dat die kilo's niet meteen zo gingen reageren als ik wilde heb ik dus even cm's opgenomen, kreeg dus ondanks weegschalresultaten wel een goed gevoel. Overigens gaat de weegschaal nu wel weer rustig aan de goede kant op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:50

Dat is hartstikke mooi, ik hoop dat dat hier ook die kant op zal gaan. :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:53

Vind het echt superknap dat je 16 kilo kan afvallen en dan ook nog eens op gewicht kunt blijven +:)+ Petje af!