gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:27

Fijn broem :(:)

Heb je lekker geslapen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 11:42

Ik heb lekker geslapen :j

Ik heb corvee vandaag... Ik was al te laat met uit bed komen :=

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:52

haha, is dat daar ook al.. Fijn broem :):)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:20

Denk dat je wel een kansje maakt om naar de open te gaan, volgens mij ben je redelijk stabiel gebleven de afgelopen weken!

Je bent in ieder geval niet verslechterd volgens mij...

Hoe is het eten daar? is het wel te eten allemaal? Is de omgeving een beetje mooi als je straks naar buiten mag?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 14:29

Ik ben idd niet verslechterd, de kortsluiting in mijn hoofd is over... Ik doe nu alleen alles op de automatische piloot/ in een dissociatie, dus het is eigenlijk afwachten tot de volgende kortsluiting komt en dat vind ik wel jammer...

het eten is te eten,het houdt niet over :')

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:32

Fijn dat het al beterder gaat hoop idd, snel voor je dat je na de open mag..
Gewoon zorgen dat die korstsluiting er niet meer komt (is moeilijk ik weet het :(:) ) Hoe eerder je weg kan daar.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 14:37

Als dat lukt zijn al mijn problemen opgelost :P Niet makkelijk dus. Maar zoals altijd zal ik het proberen...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:42

kan je dat niet aangeven bij de psychiater?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:29

Ik heb dat al vaker aangegeven, maar hij kan daar weinig aan veranderen behalve medicijnen voorschrijven waarmee ik in de zombiemodus ga. En dat doe ik liever ook niet, want dan is mijn leven helemaal niks meer waard.... Het is wel zo dat de periodes tussen de kortsluitingen steeds korter lijken te worden, ik hoop dat ik niet in een permanente kortsluiting beland :=

Vandaag hobby gehad, ik heb mijn Escher gedeeltelijk ingekleurd. Was erg leuk en hij wordt best wel mooi :D Voor de rest heel de dag zitten breien en vanavond visite gehad, het was gezellig.

En vandaag ook het programma van de dagbesteding gekregen, daar hebben ze best wel leuke dingen om te doen.
Nu wil ik het zo in gaan richten dat ik elke ochtend een cursus heb, dan moet ik daarvoor opstaan.En dan kan ik in de middag naar de paarden en ergens op visite gaan. Dan heb ik denk ik een redelijk nuttige dagvulling....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:44

Dat klinkt idd wel nuttig. :j Wat voor cursus kan je doen dan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:52

vanalles, tekenen & schilderen, gitaarles, houtbewerking, wandelen, koken, textiel, hobbydingen en ga zo maar door...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:55

Ohhh das heus heeeel leuk!! Als je dat kan combineren met
naar de paarden gaan en behandeling! Klinkt in ieder geval goed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:58

Klinkt positief zoals je vooruit aan het kijken bent Brom!!
Goed bezig :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:04

Zolang ik bijhet RIB zit zal ik niet behandeld gaan worden, dat vind ik zelf ook erg jammer maar het is niet anders...

Ik begin nu idd weer meer vooruit te kijken, ik moet alleen oppassen dat ik niet weer te veel hooi op mijn vork neem, anders is er over 2 maanden weer kortsluiting. Aan de andere is het juist wel goed als dat gebeurt, dan kunnen ze bij het RIB de tendens zien. Ik kan namelijk heel veel tegelijk oppakken en dat gaat me dan ook goed af, het duurt alleen heel erg kort := Dus ze moeten in gaan zien dat ik heel erg schommel en dat ik dus een stuk minder aan kan dan lijkt... Ik hoop dat ze dat gaan inzien, dan pas kunnen ze me echt gaan helpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:11

Klinkt wel herkenbaar...
Op de momenten dat ik me beter voel pak ik ook van alles aan, zie het zonnig in en vraag veel van mezelf. Tot ik weer instort en het helemaal niet meer zie zitten. De schommelingen zijn zo extreem...

Wat houdt kortsluiting bij jou precies in als ik vragen mag?
Idd wel jammer dat je in die periode geen echte behandeling hebt, maar waarschijnlijk gaat er ook genoeg op je af komen met die nieuwe structuren enzo wat je laatst vertelde. Zou in ieder geval inderdaad wel goed zijn als ze zelf ondervinden hoe dat bij jou werkt, maar fijn is het niet mocht het gebeuren...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:17

kortsluiting is letterlijk, ik kan helemaal niks meer behalve janken, gillen en als ze doordrukken slaan... Dan weet ik letterlijk niet meer wat ik aan het doen ben, meestal ben ik dan zo verdrietig en boos dat ik alleen nog maar weg wil van de mensen om me heen en mijn leven. Het lijkt op paniek,maar is veel gevaarlijker omdat ik dan ook gewoon in mijn auto stap en als een dolle wegrijd. Het is een wonder dat ik nog niet verongelukt ben tijdens zo'n moment. Toen ik nog geen auto had ging ik trouwens naar de spoorlijn of de snelweg, mijn moeder heeft me al meerdere keren letterlijk naar huis gesleurd omdat ik alleen nog maar dood wilde...

duidelijk zo?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:20

Ja zeker.
Heftig man...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:24

Ik weet niet of het heftig is, je bent op zo'n moment zó doordrongen van de zinloosheid van het bestaan, er is alleen maar pijn, verdriet en woede. Niemand houdt van je en niemand snapt wat je voelt. En je wilt alleen maar rust en doodgaan lijkt dan de enige uitweg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:26

Ik ken het gevoel wel.
Heb het nu zelf één keer zo heftig gehad dat doodgaan de enige oplossing leek :j

En ja, dat vind ik (als ik er rationeel naar kijk) heftig...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:28

Jemig.. Ik zie dit topic nu pas.. Weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen, behalve dat ik hoop dat je de kracht kan vinden om te vechten. Heel veel sterkte, hou je taai. :(:)

Zal ook snel een kaartje op de bus doen.

Kunnen ze die luidruchtige overbuurvrouw geen flesje Dipiperon geven? Ik werk op een woongroep voor jongeren met psychoses, schizofrenie e.d. en die doen het goed daarop.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:32

even tellen.... Ik ben nu zo'n 10 tot 15 keer zover geweest en daarvan heb ik 3 keer echt een poging gedaan met een overdosis medicijnen.

Vroeger ging er ongeveer 4 jaar overheen en nu zit er amper 6 maanden tussen de kortsluitingen. Dat beangstigt me wel, want eens lukt het.

Als je er zo naar kijkt is het idd best wel heftig. Sorry als ik mensen hiermee afschrik :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:34

Houdt kortsluiting bij jou ook in dat je ineens je denkvermogen kwijt bent?
Alsof je hersenen niet meer functioneren?

Omdat je hoofd zo vol zit dat je zeg maar te vol zit en dan komt er kortsluiting in je hersenen en die moeten daarna gaan resetten (wat erg lang kan duren)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:35

Ben je dan eigenlijk alleen bezig met het voorbereiden/het naar toe leven van de poging? Of is het dan juist echt storm in je hoofd en komt het heel plotseling als een impulsieve actie?
Als ik dat zo vragen mag..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:36

Ik heb er ook al wel vaker zo doorheen gezeten dat ik alleen maar rust kon vinden bij de gedachte aan de dood. Alleen heb ik de laatste keer die gedachten idd ook omgezet in actie. En nog zou ik regelmatig willen dat ze me niet op tijd gevonden hadden...

Mij schrik je er niet mee af, ik begrijp het alleen maar heel goed.

Julia: Goede vraag. Het klinkt een beetje impulsief, omdat het haar aan de andere kant ook beangstigd.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:40

Het is idd impulsief, ik kan niet meer rationeel denken op dat moment. Later heb ik er meestal ook spijt van omdat ik de mensen om mij heen er heel veel pijn mee doe. Maar op dat moment doet me dat ook niks, want het voelt alsof ze toch niet van je houden. Die overtuiging is heel erg sterk.