Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:06

_O- Nou nee dank je... :D

Het gaat me hier normaal gesproken ook hard genoeg hoor, maar na epileren duurt het toch weer langer dan bij scheren. En laat ik nu net geepileerd hebben.
Jammer, want ik ben echt nieuwsgierig naar de manier en het resultaat, ik zou het liefste meteen een afspraak maken.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:08

Zijn er hier ook mensen die de sugar methode zelf hebben geprobeert? Zo´n brouwsel is vrij simpel te maken, maar het gebruiken is een tweede...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:13

Ik niet, dat is ook de reden dat ik het eerst láát doen.

De zakjes kun je kant en klaar kopen, hoef je geen brouwsel voor te maken. Maar eerst maar eens kijken hoe het werkt en hoe het gaat, voordat ik er eventueel zelf aan zou beginnen...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:45

hihi, ik raad het je niet aan om het zelf te proberen...ik heb vorige week bij de cursus gezeten, het is echt wel een bepaalde techniek die je niet 1-2-3 zelf even doet.
Ten eerste werk je tegenovergesteld van harsen, dus aanbrengen tegen de haren in en afhalen door met de haren mee te trekken. en als je de handigheid niet hebt, zit de sugar overal behalve waar het moet zitten (bij jezelf dan, want je moet er een bolletje van maken).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:20

GamblersCup schreef:
Met harsen is een halve cm ook genoeg hoor ;)

Met ontharen ben je sowieso nooit 100% tevreden, het moet eigenlijk gewoon allemaal in 1 keer wég en nooit meer terug komen. Ik geloof dat alleen laseren dat in meerdere malen voor elkaar kan krijgen. Maar da's allemachtig duur. En het duurt me te lang ;)

Corelli, ik smeer er na scheren of epileren zinkzalf op.

Met IPL gaat het óók hoor en je weet nu dat het niet duur hoéft te zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:17

Ik lees hier alleen maar dingen als "werkt niet op de langere termijn"... zou graag positieve berichten lezen! Want uitproberen wil ik het wel, als de nieuwe vestiging er is :)

Mars

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:14

IPL op langere termijn ben ik dus ook niet tevreden over :n

Maar sugaren ben ik heel benieuwd naar, daar lees ik dus wel positieve verhalen over. Ik zou het trouwens zelf niet durven hoor, ben ik een te grote mieperd voor := Zeker de eerste paar keer niet, schijnt dat dat t pijnlijkst is omdat de haartjes dan nog dik/stug zijn van het scheren. Bovendien ziet een ander het toch net even beter en zou ik bang zijn de helft over te slaan.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:29

Ik heb nu 1x ipl laseren gedaan en na 2 weken kwamen de haren al bijna niet meer terug! Echt een enorm verschil hoef bijna niet te scheren nu. Vrijdag moet ik voor de 2e behandeling. Als ik het resultaat nu al zie kan ik me bijna niet voorstellen dat ik 8 behandelingen nodig heb.

Voor de mensen met ''negatieve'' ervaring op lange termijn een vraag. Hadden jullie ook zo snel resultaat en kwam het dan veel later toch weer terug ofzo?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:07

Ik had de eerste keren ook een mooi resultaat :j Haartjes gingen weg, duurde ook langer voor ze terugkwamen en ik hoefde mijn oksels serieus nog maar eens per week te scheren. Maar nu, 2 jaar later is alles weer op volle sterkte terug en zie je niet dat ik ooit met IPL behandeld ben. Erg zonde van het geld geweest, zelfs al was ik maar ong 15-20 euro per behandeling kwijt...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:18

Hier hetzelfde als bij Mars. Woon bij Mars in het dorp, maar we hebben het niet bij dezelfde laten doen. Ik was 50 euro kwijt voor bikinilijn en oksels.
Mars, Heb jij al gekeken naar sugering bij ons in de buurt?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:20

Mars@ dat is jammer inderdaad :( Ik geef het maar een kans. Volgens de dame van de salon heb ik de perfecte huid/haarkleur combinatie voor een succesvol resultaat. We gaan het wel zien dan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:33

Mootje schreef:
Hier hetzelfde als bij Mars. Woon bij Mars in het dorp, maar we hebben het niet bij dezelfde laten doen. Ik was 50 euro kwijt voor bikinilijn en oksels.
Mars, Heb jij al gekeken naar sugering bij ons in de buurt?

Nee daar heb ik me nog niet echt in verdiept. December heeft helaas wat andere prioriteiten op financieel gebied.
Maar ik wil in het voorjaar wel echt gaan kijken en proberen of het wat is. Wat ik tot nu toe hoor is wel heel positief :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:12

nou, ik wil mezelf ook met sugaren laten behandelen (onderbenen) dus ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:19

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:46

Mars schreef:
Ik had de eerste keren ook een mooi resultaat :j Haartjes gingen weg, duurde ook langer voor ze terugkwamen en ik hoefde mijn oksels serieus nog maar eens per week te scheren. Maar nu, 2 jaar later is alles weer op volle sterkte terug en zie je niet dat ik ooit met IPL behandeld ben. Erg zonde van het geld geweest, zelfs al was ik maar ong 15-20 euro per behandeling kwijt...

Er staan natuurlijk een minimaal aantal behandelingen voor die ook nog eens in de juiste interval gedaan moeten worden om tot een positief resultaat te komen. Officieel moet je ook spreken over haarreductie en niet over 100% haarloos. Dit komt omdat er altijd haarzakjes zijn die niet behandeld worden, simpelweg omdat ze niet actief zijn. Maar...als je de behandelingen in de juiste interval gedaan hebt kunnen dat er nooit veel zijn. En dan is het gewoon als je een haar ziet kom je langs. Er wordt een flits op gezet en je rekent 1 euro af.

Zonder te weten met welk apparaat je behandeld bent wijst een langzamere groei erop zonder haarloos te worden dat je op een te lage stand behandeld bent. Of een inferieur apparaat. De juiste interval is verschillend voor de verschillende lichaamsdelen maar voor je oksels wordt gehanteerd dat je de 1e 2 keer om de 6 weken komt en daarna om de 9-12 weken. Is die interval korter geweest dan zit je nooit in de goeie cyclus en heb je zinloze behandelingen gehad.

Ik las ook ergens dat iemand verwachtte niet veel meer dan 5 behandelingen nodig te hebben. Dat heb je wel, je kunt nu haarloos zijn maar er komt weer een volgende groeicyclus en dan heb je gewoon weer haar.

Sugering is niets anders dan harsen, alleen op een wat vriendelijkere manier. Je haar komt dus altijd terug omdat je haar uit het zakje getrokken wordt maar het zakje zelf wordt niet vernietigd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:48

Mootje schreef:
Voor mijn benen is het inderdaad een idee :j
*Tikt nu bij google een zoekopdracht in*
Mars: http://www.palestravlaardingen.nl/index.html

En ik dacht dat IPL duur was :+

Dat is wel heel duur ja, mijn IPL behandelingen kosten ongeveer de helft...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:03

Als je dan ook even snel dat nieuwe filiaal neer wilt zetten :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:49

janderegelaa schreef:
Mootje schreef:
Voor mijn benen is het inderdaad een idee :j
*Tikt nu bij google een zoekopdracht in*
Mars: http://www.palestravlaardingen.nl/index.html

En ik dacht dat IPL duur was :+

Dat is wel heel duur ja, mijn IPL behandelingen kosten ongeveer de helft...

Zucht, lezen is blijkbaar heel moeilijk :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:14

Mootje, ik had ook nog iets in Rotterdam gevonden en die was stukken goedkoper :j
Zal straks de link nog eens zoeken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:16

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:25

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:04

Mars schreef:

Hallo,

Ik kom ook meelezen.
Scheer nu altijd, maar wordt daar zooooo moedeloos van! Het is gewoon hopeloos. :n

Maar moet zeggen dat mijn schoonheidsspec. het bovenstaande bevestigde.
Ze zei dat het maar een jaar of 2/3 helpt.
Vriendin zei weer dat een vriendin van haar moeder 8 jaar lang resultaat heeft gehad.
Vraag mij dan toch af hoe dat het kan dat er zoveel verschillen in zitten?

Ik wil namelijk - als ik het laat doen - toch wel zekerheid hebben dat het de komende jaren (en niet maar 2 of 3 jaar) (zo goed als) weg is.
Het kost namelijk een vermogen, en zeker nu als student kan ik dat ook aan andere dingen uitgeven. :Y)
Maar nooit meer te hoeven scheren ofzo lijkt me toch ook wel erg prettig. :))

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:11

Voor die paar tientjes 2-3 jaar haarvrij daar ga ik al voor hoor! :D

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:39

Ehhh bij mij kost laseren 70 euro per behandeling, en je moet gemiddeld 8 x. Daarna 1 à 2 behandelingen per jaar om het permanent weg te houden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:22

milou123 schreef:
Mars schreef:

Hallo,

Ik kom ook meelezen.
Scheer nu altijd, maar wordt daar zooooo moedeloos van! Het is gewoon hopeloos. :n

Maar moet zeggen dat mijn schoonheidsspec. het bovenstaande bevestigde.
Ze zei dat het maar een jaar of 2/3 helpt.
Vriendin zei weer dat een vriendin van haar moeder 8 jaar lang resultaat heeft gehad.
Vraag mij dan toch af hoe dat het kan dat er zoveel verschillen in zitten?

Ik wil namelijk - als ik het laat doen - toch wel zekerheid hebben dat het de komende jaren (en niet maar 2 of 3 jaar) (zo goed als) weg is.
Het kost namelijk een vermogen, en zeker nu als student kan ik dat ook aan andere dingen uitgeven. :Y)
Maar nooit meer te hoeven scheren ofzo lijkt me toch ook wel erg prettig. :))

Het heeft alles te maken met hormonen. Er zijn in studies inderdaad gevallen gemeld die na 3 jaar weer
een redelijke beharing hebben maar er zijn ook gevallen gemeld van mensen die na 5 jaar nog steeds geen haar hadden.

Voor de geïnteresseerden; 10 januari is er weer een okselaanbieding voor 8 x okselontharen op Sweetdeal. Ditmaal voor de plaats Eindhoven. Natuurlijk geldt de koop voor alle vestigingen van Pulzzz