Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:07

Ik ben al even een stille meelezer.. Maar nu meld ik me ook maar even. Ben vandaag 39 weken + 4 dagen zwanger, donderdag ben ik dus uitgerekend. Ik mikte op gisteren natuurlijk (10-10-10), maar toen zat hij/zij nog veel te lekker, dus we wachten nog steeds af! :D

JessAndHope schreef:
Alleen nu wil mijn moeder dus niet dat ik dat doe. Die vind het van de zotte dat ik dat ga doen nu ik hoogzwanger ben en wat nou als mn vliezen breken enz enz enz.

Volgens mij begint minder dan 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen.. Grotere kans dus dat het begint met weeen, en dan heb je nog alle tijd om thuis te komen (over het algemeen ;) ) dus lekker een avondje uitgaan hoor :j

karijn

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:11

Figaro: spannend hoor! Geniet nog maar lekker van de laatste daagjes. Ik ben op 1-9-2010 (1+9 = 10) bevallen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 10:12

@Figaro: tis niet de bevalling zelf. Het is het stukje als de vliezen zouden breken, dan heb ik een probleem omdat die kleine niet is ingedaald. Dan moet ik plat op de grond gaan liggen (al sta ik bij de slager...) en een ambulance laten komen.

Ik voel me verder prima! En ik ben ook van mening dat mn vliezen overal kunnen breken. Dat kan zowel in de supermarkt als op stal :j
Van dat overnachten snap ik dan nog wel, das ook een end weg dus beland ik daar in het ziekenhuis. Maar dit is vrij dichtbij en kan ik alsnog naar het ziekenhuis van mijn keuze.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:18

Je vriendin snapt het ook nog wel als je een uur voor de afspraak zou moeten afzeggen. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En je zal ook niet de eerste zwangere zijn die met een plas water tussen de benen ergens in NL staat := .

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:18

JessAndHope schreef:
@Figaro: tis niet de bevalling zelf. Het is het stukje als de vliezen zouden breken, dan heb ik een probleem omdat die kleine niet is ingedaald. Dan moet ik plat op de grond gaan liggen (al sta ik bij de slager...) en een ambulance laten komen.

Ja dat snap ik, maar je vliezen breken ook niet 'zomaar'. Bovendien ga je voor die tijd toch nog naar de vk? Wie weet is je kindje dan wel ingedaald?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:21

Dat indalen kan inderdaad heel snel gebeuren. Bij mij was Merijn al weken ingedaald maar uiteindelijk besloot meneer toch nog 9 dagen langer te blijven zitten...

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:23

Tja, hier ook al weken een ingedaald kindje. Maar verder alles nog rustig... :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:26

Wees blij! Bij mij rommelde het heel lang, ik werd daar heel moe(deloos) van. Zeker toen het na het breken van de vliezen nog eens 48 uur duurde voor hij echt kwam.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:27

Ik zou ook gewoon lekker gaan :) bij de eerste begon de bevalling op de vlooienmarkt := En hij was ook niet ingedaald, maar het begon bij mij met weeën. Gewoon lekker gaan! Je vliezen kunnen inderdaad overal breken!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:07

Ik ga mee met de rest. Gewoon gaan als je je er goed genoeg voor voelt :j. Ik liep de dag voor de bevalling nog ff door de stad...ik MOEST stylingrommel hebben voor m'n haar :')

Bij is de bevalling wel begonnen met het breken van de vliezen. Maar meestal begint het met weeën :)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:13

Zo wat is er bij geklets vandaag zeg!
Maar idd Jessandhope..als je je verder goed voelt gewoon gaan.
Afzeggen kan altijd!
@Figaro..voor jou net zo spannend als voor ons dus!

@Jockuh..vandaag is voor mij de uitgerekende datum. Hoopten op 10-10-10 maar is het niet geworden dus!
Donderdag weer naar gyn. als hij dan nog zit word ik ingeleid.

Verder is mijn eerste bevalling begonnen door gebroken vliezen en de tweede met weeèn. Heb het beide dus al meegemaakt.

Zo ga nu eerst weer braaf mijn middag dutje doen!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:45

Inderdaaad gewoon doen waar jeje goed bij voelt.
Meestal klopt je voorgevoel wel..
Waarschijnlijk zit ik weer ergens op een verjaardag deze keer aangezien ik moet bevallen tussen 4 verjaardagen in haha.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:56

hebben jullie ook al van die stemmingwisselingen?? ik had het bij de eerste ook heel erg en nu ben ik zwanger van de 2e, mijn vriend was net blij dat ik een beetje normaal tegen hem deed.

Maar ik wordt gewoon heeel snel boos en ga dan met vanalles gooien enzo! Op aanraden van de huisarts slik in nu vitamine B-complex maar ik merk geen verschil

Weet iemand de oplossing want ik kan het niet tegen gaan ook.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:03

bij mijn eerste waren eerst de weeën. bij mijn 2e was ik net thuis van honden lopen toen in eens werd het nat. terwijl het nog niet zijn tijd was moest nog 2weken blijven. maar mocht gelukkig thuis bevallen, kraambed kwam pas volgende dag.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:31

Ti_Amo schreef:
hebben jullie ook al van die stemmingwisselingen?? ik had het bij de eerste ook heel erg en nu ben ik zwanger van de 2e, mijn vriend was net blij dat ik een beetje normaal tegen hem deed.

Maar ik wordt gewoon heeel snel boos en ga dan met vanalles gooien enzo! Op aanraden van de huisarts slik in nu vitamine B-complex maar ik merk geen verschil

Weet iemand de oplossing want ik kan het niet tegen gaan ook.

Ik heb er ook enoooorm veel last van!
Nooit gedacht, normaal ben ik zo'n 'stabiel' iemand ... wrd er gek van.
Zaterdag nog enorm mn vriend te kakken gezet toen ik in de hema ineens een aanval kreeg. Achteraf baal ik dan ook zo van mezelf en voel ik me super schuldig, het vreemde is dat ik het op het moment zelf gewoon echt niet kan voorkomen zogezegt.
Lastig ...

(Kan me nu al zorgen maken over dat mn vriend nooooit meer een 2e gaat willen op deze manier, haha)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:42

@Joyckuh: ja ben ook heel blij dat mijn vriend rijdt :) :D Dan kunnen we de paarden mooi verdelen haha ;)

@JessAndHope: ik zou gewoon gaan :) Thuis gaan zitten wachten helpt ook niet ;) De kans dat het begint met het breken van de vliezen is idd 10%, dus je hebt 90% kans op weeën ;)
Kijk anders even aan of hij/zij ingedaald is. Dan heb je wat meer zekerheid misschien.

Hier is de kleine ook al ingedaald. Hij/zij lag vorige week donderdag mooi met het hoofdje in het bekken dus dat is prima. Het is een actief kindje, ik voel het zo'n beetje de hele dag bewegen :) Ben zo benieuwd wanneer het komt!! Moet nog 11 dagen tot de uitgerekende datum, zit vandaag op 38 + 4 ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 14:51

Donderdag moet ik naar de verloskundige, dus dat scheelt weer! Dan weet ik (hopelijk) of ze is ingedaald ja of nee. Vorige keer konden ze het echter ook niet zeggen.
Weten jullie hoe dat zit? Als ze niet is ingedaald, krijg je dan nog een echo om te kijken waarom niet?
Hoor het wel vaker om me heen dat ze dan nog een echo doen om te controleren of er wel ruimte genoeg is enzo...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:54

Geen idee of je dan een echo krijgt... weet wel dat sommige kinderen pas tijdens de bevalling indalen. Dat heb ik zelf ook gedaan :D ik ging steeds weer terug omhoog en mijn moeder was al bang dat het niet zou passen. Maar tijdens de bevalling besloot ik dan toch maar gewoon in te dalen en geboren te worden :Y)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:58

Oh bij mij ging het andersom := Ik bleef gewoon lekker hoog en heb mn mams een hel van een bevalling bezorgd waardoor ze mn zusje maar gepland gehaald hebben omdat te voorkomen :j

Edit: typfoutje

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:44

Ja, maar niet alle baby's zijn zo eigenwijs als jij he :P

SemenAmy: Mogen we al een nieuwe wereldburger welkom heten?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:59

Nee nog steeds niet.. :roll:
Zei gister nog ´ als ik een dag met voortekenen gehad heb dan was het vandaag wel´...had hele dag menstruatiekrampen onderin. Heb bijna hele dag in bed gelegen, kwam er alleen uit om de kids te halen en brengen van school. :o Nu voelt het weer hetzelfde, ga ook weer naar bed nu. Zullen dit voortekenen zijn? Ken ze zo namelijk niet.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:11

Ik heb het met Jari toen ook gehad, telkens krampen, maar dat was al dagen voor de bevalling := maar wie weet zet het bij jou wel sneller door? Ik hoop het voor je! Het is een prima dag om te gaan bevallen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:45

Ti-amo: tot 10 tellen (desnoods 100) als je weer een woedebui voelt aankomen. Je vriend kan er ook niets aan doen dat je hormonen abnormaal huishouden in je lijf. Wees gerust, na de bevalling blijft dat gewoon nog zo...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:20

karijn schreef:
Ti-amo: tot 10 tellen (desnoods 100) als je weer een woedebui voelt aankomen. Je vriend kan er ook niets aan doen dat je hormonen abnormaal huishouden in je lijf. Wees gerust, na de bevalling blijft dat gewoon nog zo...

Feitelijk gezien wel :Y) Dan had hij maanden terug iets niet moeten doen :P

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:15

Behalve krampen hier nog steeds niets....pfff...word er moedeloos van.
Zie zo op tegen een inleiding. Heeft een van jullie daar ervaring mee?