Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:46

Rustig hier....

Vannacht dacht ik even dat we weer terug waren naar ons oude ritme, om 1.30 werd ik wakker van Marinde die hele erge honger had. Kwam waarschijnlijk omdat ze om 21.30 toen ik haar het laatst gevoed had heel moe was en ze dus niet zo veel had gedronken. Maar ze sliep daarna toch mooi door tot 7.30. En omdat we zo mooi op tijd op waren vandaag zijn we al lekker naar stal geweest, dus ik heb even heerlijk in het zonnetje gereden. Lekker begin van de zondag zo.

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:17

Ohh wat fijn dat Marinde tot half 8 geslapen heeft! Lekker hoor.
En al gereden! Lekker!

Hier werd ze pas om 7 uur wakker vanochtend en daarna nog liggen slapen tot 10 uur. :D Dus ik ben ook heerlijk uitgerust!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:18

Zeker rustig.....ik ben vanaf vandaag gestopt met borstvoeding geven ;( Mijn dochtertje is nu 1 jaar en 5 dagen. Ik wilde graag nog borstvoeding in de ochtend en avond geven, maar het is echt op. Kolven hielp onvoldoende en de kleine ging te hard zuigen en zelfs bijten :+ Bovendien bleef ze honger houden. Na ja gelukkig heeft ze wel een jaar borstvoeding gehad <3 We zullen het wel missen :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:28

Nou, dat is niks om je voor te schamen toch? 1 jaar is super en veel langer dan de meeste mensen vol houden. Gaat mij iig niet lukken denk ik, ivm mijn onregelmatige werk en het feit dat ik over een half jaartje niet meer mag kolven op mijn werk, en ik dan geen vaste tijden bv kan blijven geven. Maar kan me voorstellen dat je het erg mist nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:17

.....nou we zitten weer op ons oude schema...1.30 en 5.30 eruit om te voeden, wil nu dus :Z ......

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:40

Rustig hier zeg!!

Susan wat balen dat ze weer in haar oude ritme lijkt te zitten. Hopelijk is het eenmalig!!

Ik snap er niks van.... Voorheen kolfde ik met gemak 120 tot soms zelfs 150 ml in 10 minuutjes en nu heb ik zojuist 35 minuten zitten kolven om 100 ml te krijgen...... ;(
Gisterochtend en vanochtend kreeg ik er ook maar 60 ml uit...
Hoe kan dit nou??? Ik ga me een beetje zorgen maken. ;( Yasemin komt niet sneller voor een voeding, is juist sneller klaar met drinken telkens (ben nu telkens maar 15 tot 20 minuutjes bezig ipv 30 minuten) dus dat is weer tegenstrijdig..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:09

Ik denk dat de voeding zich nu op je kindje heeft aangepast Nathalie ;)
Niks om je zorgen over te maken, zeker niet als ze zelf niet eerder voor een voeding komt :)

Ik kolfde in het ziekenhuis ook een flesje in no-time vol, nu ben ik daar ook 40 minuten mee bezig en misschien nog wel langer heb al 2 maanden niet gekolft :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:06

@susan: balen dat ze weer in het oude ritme terug is, hopelijk was het maar voor 1 keer!

@nathalie: de ene keer kolf ik ook meer dan de andere keer, zal er wel gewoon bij horen. Zolang de kleine tevreden is, zal het wel goed zijn! ;)

Hier gaat alles goed! Nick heeft voor de derde nacht op rij geslapen van 23:00 tot 6:00. Vanochtend heb ik hem om 6 uur wakker gemaakt, aangezien er anders wel erg veel tijd tussen de voedingen ging zitten of kan ik hem gewoon laten slapen?
Toen dronk hij 20 minuten aan 1 stuk door en viel hij weer in slaap en nu ligt hij nog lekker te slapen.
Hij heeft dus al een behoorlijk ritme te pakken, heerlijk!
Morgen terug naar de gyn voor de nacontrole, hopelijk is alles goed. Dan ga ik nl volgende week weer lekker sporten (en proberen paard te rijden, heel veel zin in). :D
Vanochtend dronk Nick maar 1 borst, de andere heb ik toen even 10 min gekolfd, daar kwam 80 ml uit, volgens mij is dat wel normaal. Als we een flesje geven drinkt hij ongeveer 115 ml per keer, dus dat is wel goed.
over 2 weken gaan we voor het eerst samen een avondje weg, dan gaat mijn moeder oppassen, ben benieuwd hoe dat gaat! :o

Vraagje: Nick ligt nu nog bij ons op de kamer in zijn wiegje, maar ik word als hij 's nachts beweegt wakker van hem, terwijl hij lekker doorslaapt. Nu zit ik eraan te denken om hem op zijn eigen kamer te laten slapen (doet hij overdag ook al), dit kan toch al wel?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:24

Ik weet dat het normaal is de ene keer meer te kolven dan de andere keer. Maar dat varieerde bij mij altijd tussen de 110-120 en de 150-160.
Ik kolf trouwens ipv een voeding dus dat lijkt me ook niet dat mijn voeding volledig is afgestemt op Yasemins vraag...
Maargoed vanochtend kolfde ik gewoon weer uit één borst 70 ml dus dat gaat weer de goede kant op.

Hoe oud is Nick nu LH?
Vanaf 6 weken mag je ze laten slapen. Daarvoor mag er niet langer dan 6 uur tussen de voedingen zitten ivm de bloedsuikerspiegel.
Knap dat je een avondje weg gaat!! Ik durf dat nog steeds niet zo goed. Of iig, ik ga nu wel eens 2 uurtjes weg maar dan past manlief gewoon op. :D

En tuurlijk kan hij gewoon op zijn eigen kamertje slapen.
Yasemin heeft maar 11 nachtjes bij ons op de kamer gelegen en daarna op haar eigen kamertje.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:37

@nathalie: Nick is nu 6 weken en 1 dag! En dat avondje weg lijkt me ook erg spannend, maar mijn moeder past op en die heeft al een paar keer zo een half uurtje opgepast als ik overdag even naar het paard ging! Dus dat gaat vast goed komen (hoop ik).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:40

Knap hoor! Veel plezier alvast. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:55

Marinde was ongeveer 7 weken toen ze in haar ledikantje ging slapen, om dezelfde reden als Nick...ik werd van ieder geluidje wakker. Kan al prima hoor. Ga je dan een babyfoon gebruiken? Doen wij wel, werkt goed.

Nathalie: misschien een kolfdipje? Als je je er erg op gaat richten dat je weinig kolft werkt dat trouwens contraproductief, ik ging vorige week ook steeds in het flesje staren en dat hielp niet echt om hem voller te krijgen.

Marinde kwam vannacht weer om 3.00 ipv 1.30, we gaan dus weer de goede kant op. Kolven op het werk loopt nu ook veel beter, en volgens mij werkt die thee echt productieverhogend want heb net bij thuiskomst gekolfd, uit 1 borst 150 cc in 10 minuten (ipv een voeding) en uit de andere nog 70 cc omdat die ook best vol zat. Had maar 1 kopje weleda thee op vanmiddag, dus denk dat ik daar matig mee om moet gaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:03

Fijn dat de thee werkt! Hier heeft hij mijn productie toen verdubbelt! Ik kolfde toen fulltime en kreeg niet genoeg voor een volle voeding en toen ben ik die thee gaan drinken. Hier werkte het dus ook goed maar ik dronk er wel 3 koppen per dag van.

Denk idd een kolfdipje ofzo, geen idee waarom.
Misschien omdat ik die dagen druk geweest was? Nu lijkt het weer normaal te zijn en nu ben ik gister en vandaag ook een stuk rustiger geweest. Gisteravond heb ik ipv een voeding gekolft, 120 ml, en vanochtend 1 borst leeggekolft en dus 70 ml.
Dus het zal wel weer goed zijn!

Vanmiddag wilde ik mijn borst aan Yasemin geven toen ze hem losgelaten had en spoot ik zo over de tafel heen zeg hahaha. Ik schrok er zelf van. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:38

Ik spuit soms per ongeluk mijn kind onder als ze ineens de borst loslaat.... :o

Dipje in productie kan goed hoor als je druk bent. Had ik vorige week ook toen ik weer ging werken.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:05

Haha dat gebeurt hier ook nog steeds regelmatig :D

Nathalie, lukt het nog goed zonder tepelhoedjes? Vind het echt superknap van je! :j

Kolfdipje heb ik ook wel eens gehad, even stapje terug doen en een relaxdagje inlassen scheelt vaak al veel.

Milan heeft ruim 8 maanden bij mij op de kamer geslapen. Maar ik heb er nooit last van gehad dat ik wakker werd als hij bewoog.
Sinds 1 mei ligt hij op zijn eigen kamer maar dat is nog maar 5 meter bij mijn bed vandaan ;)

Wat hebben jullie al snel lekkere nachten zeg! Ik moet zeggen dat Milan het sinds 2 weken ook goed doet. Hij krijgt rond 22:30 een papfles en wordt dan rond 5:30/6:00 wakker. Enige nadeel is wel dat hij daarna niet meer wil gaan slapen ^)

Vandaag is Milan alweer 10 maanden!! *\o/*

Hebben jullie trouwens een hyves?
De mijne is: www.ellen-milan.hyves.nl
Jullie mogen me wel toevoegen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:10

Heb je een uitnodiging gestuurd. Zit alleen niet zo vaak op hyves als op bokt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:13

Yep, nog steeds zonder tepelhoedje!
Ik vind haar alleen onrustiger drinken zonder tepelhoedje. Niet elke voeding, trouwens.
Maar ze laat vaak los (huilerig) of trekt aan de tepel. Heb dan t idee dat de melk niet meer goed genoeg komt ofzo? Want als ik haar dan aan de andere borst aanleg is het weer over tot ze daar weer begint na een tijdje.
Voorheen deed ik ook altijd de ene borst, verschonen en dan de andere borst. Maar dat werkt vandaag helemaal niet, dan blijft ze nl huilen omdat ze meer wil eten.
Vandaag is t erger dan anders, dus hoop misschien even tijdelijk. Denk toch dat we een beetje een regeldagje hebben vandaag, kan dat rond de 2,5 maand? Ze komt al elke 2-2,5 uur.

Ninita vervelnd zeg dat Milan niet meer wil slapen na de voeding. :oo Dat is wel erg vroeg. Slaapt hij veel overdag?
En 10 maanden alweer, grote jongen! :D

Wanneer zijn jullie begonnen met fruit/groente hapjes?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:19

Naath, met kolven krijg je er nooit uit dan dat je kindje eruit drinkt.
Dus logischerwijs ga je dan idd steeds minder kolven ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:20

Susan ik heb je geaccepteerd :) Mijn beste vriendin woont in dezelfde plaats als jij trouwens.

Nathalie, helaas is hij overdag nooit een slaper geweest. De eerste 3 weken wel, toen sliep hij meestal van voeding tot voeding en tussendoor een half uurtje wakker of zo maar daarna zat hij al op 3 keer per dag 40-45 min slapen. Nu hij zo actief is met buikschuiven etc (kruipen lukt hem nog net niet tot zijn grote frustratie maar hij zit er niet ver meer vanaf!) heeft hij wel meer slaap nodig en doet hij meestal 2 slaapjes van 1,5 uur. Hij ligt dus wel 's avonds om 18:30 in bed want dan is hij helemaal op.

Ik ben met 5 maanden met fruithapje begonnen (banaan). In het begin zijn dat echt 3 hapjes maar nu eet hij 's morgens meestal driekwart van een stuk fruit op, 's middags een boterham en 's avonds zo'n 150-200 gram groentehapje. En hij is helemaal wild op danoontjes, iedere dag weer janken als het op is :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:24

Nath: kan met je kolfdipje te maken hebben, Marinde wilde vorige week ook wat vaker drinken. Toen was de tsr volgens mij ook minder want ze liet vaak los en moest dan ook huilen. Was 2 dagen zo, toen was het weer over.

Ninita: grappig, dan kom je wel eens in Veenendaal neem ik aan.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:26

Ja we gaan 1x per maand bij elkaar op bezoek. Zij heeft ook een zoontje van 4 maanden dus dat is ook leuk voor de baby's.
Helaas niet vaker omdat we dus zo ver van elkaar vandaan wonen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:28

Is wel leuk als je allebei een kleintje hebt. Ik heb maar 1 vriendin met kinderen en die zijn helaas al wat ouder als Marinde, maar de gastouder heeft een zoontje van 3 weken ouder en die 2 samen zijn zo schattig!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:39

Ok Susan dat geeft me hoop dat het even tijdelijk is.
Vind zulke dingen wel moeilijk hoor, word dan toch een beetje onzeker...
Ze ligt nu bij papa te slapen, was weer erg huilerig net maar had toch een hele voeding op.. En leek genoeg te hebben tot ze weer ging huilen...
Pff soms is het moeilijk hoor, mama zijn. :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:46

Hej stelletje kletsers :)

Goed om te lezen dat het overal wel weer goed gaat. En ja een dipje hoort erbij he. Maar vervelend is het wel. Dan denk je gelijk ow straks is er iets mis ofzo! Maar dan valt dat wel mee.

Hier ook flink aan het kolven i.p.v. de borstvoeding rechtstreeks geven. Manlief en ik geven nu om en om de fles. Wel met borstvoeding dus. Want mijn vriend die gaat er fulltime voor zorgen, is huispapa.

Was trouwens afgelopen zaterdag voor het eerst ff alleen naar Eindhoven, 3 uurtjes weg. Moest ff naar mijn werk, maar de kleine dame wilde niet stil worden! Dus de hele tijd heeft ze gehuild! Dus ja, ff vervelend voor mijn vriend. Vandaar dat ik nu alles afkolf en we dus alleen nog maar de fles geven, goede oefening.
En ik kolf aan de ene kant makkelijk 150 ml af, en de andere kant 70 ml. Vanochtend wel 100 ml aan de ´moeilijke kant´. Nu dus proberen om de ene kant een beetje op te voeren.

Misschien dat ze in der sprong zit Nathalie? Rond de 12 weken komt er weer 1 aan. Val zit er nu ook in, rond de 7/8/9 weken ook een sprongetje.

Ninita schreef:
Haha dat gebeurt hier ook nog steeds regelmatig :D

Nathalie, lukt het nog goed zonder tepelhoedjes? Vind het echt superknap van je! :j

Kolfdipje heb ik ook wel eens gehad, even stapje terug doen en een relaxdagje inlassen scheelt vaak al veel.

Milan heeft ruim 8 maanden bij mij op de kamer geslapen. Maar ik heb er nooit last van gehad dat ik wakker werd als hij bewoog.
Sinds 1 mei ligt hij op zijn eigen kamer maar dat is nog maar 5 meter bij mijn bed vandaan ;)

Wat hebben jullie al snel lekkere nachten zeg! Ik moet zeggen dat Milan het sinds 2 weken ook goed doet. Hij krijgt rond 22:30 een papfles en wordt dan rond 5:30/6:00 wakker. Enige nadeel is wel dat hij daarna niet meer wil gaan slapen ^)

Vandaag is Milan alweer 10 maanden!! *\o/*

Hebben jullie trouwens een hyves?
De mijne is: http://www.ellen-milan.hyves.nl
Jullie mogen me wel toevoegen :j

Ik zal je ff toevoegen :)

SusanH schreef:
Ik spuit soms per ongeluk mijn kind onder als ze ineens de borst loslaat.... :o

Dipje in productie kan goed hoor als je druk bent. Had ik vorige week ook toen ik weer ging werken.

Ah germ, ja dat is altijd zo sneu! En soms dan verslikken ze zich ook nog eens net op dat moment!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-10 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:56

Miss_blimm zo dat zal best heavy zijn, alle voedingen afkolven.
Maar je kolft nogal veel zie ik, dat maakt het wel makkelijker. :D

Volgens mij is het geen sprongetje, want verder gaat alles prima.
De 8 weken sprong hebben we duidelijk gemerkt haha.

Net weer zon probleem met voeden, word er een beetje gek van. Ik hoop maar dat het snel over is..