De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:13

mag ik vragen wat je precies merkt als je ziek bent? je kan veel op internet vinden maar dat is toch altijd anders. ik heb zelf ook een geinfecteerde teek gehad en soms vraag ik me wel eens af hoe ik me zou voelen als ik de ziekte van lyme had. (of nog krijg)
wat is er eventueel tegen te doen en gaat het dan ook nog over of is dat blijvend voor het leven?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:21

_Melissa schreef:
ik heb ongeveer 2 jaar terug een teek gehad in mijn knieholte, ik had gelezen dat je een cirkel ziet binnen een week van de beet als je geinfecteerd bent, ik helemaal blij na 7 dagen geen cirkel..
maar ineens na 10 dagen had ik een cirkel,, en een hele dikke knieholte (daar zat de teek) ik heb antibiotia gekregen toen..
ze zeggen dat je binnen 5 jaar alsnog ziek kan worden dus het is goed in de gatenhouden, ik vind het maar nare beesten!

Binnen 5 jaar is helaas een fabel. Je kan je hele leven opeens een periode ervaren dat je klachten opeens weer toenemen.

@Pintonatal, wat een knap paard hoor, zeer aansprekend!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 00:41

ja dat ligt er helemaal aan het kan ook gronish worden en dan ben je veel verder van genezing of gewoon niet.

_Melissa schreef:
mag ik vragen wat je precies merkt als je ziek bent? je kan veel op internet vinden maar dat is toch altijd anders. ik heb zelf ook een geinfecteerde teek gehad en soms vraag ik me wel eens af hoe ik me zou voelen als ik de ziekte van lyme had. (of nog krijg)
wat is er eventueel tegen te doen en gaat het dan ook nog over of is dat blijvend voor het leven?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:01

thnx, ik ben ook helemaal gek op mijn paard :) wereldpaard voor mij :)

Ik heb net bloed laten prikken moest van de dokter op B1.B6.B12 vit D en folium ofzoiets laten testen en de dokter (eigen dokter) dacht nog steeds niet aan lyme. Maar hij vond ook dat ik even getest moest worden op de borrelia bacterie, ik zo als ie zich verstopt dan zien we toch niks maargoed... hij zn zin ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:09

Je zit nu aan de antibiotica dus dan scoor je meestal negatief....slimme dokter :+

Nou ik heb goed nieuws de Borrelia is weg uit mijn lichaam! *\o/* *\o/* _/-\o_ +:)+
Nu alleen nog te dealen met de co-infectie Babesia en de parasieten. Maar als ik zo doorga is de verwachting dat ik deze snel uit mijn lichaam krijg. Ik ben ontzettend blij! :D

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:12

ik krijg morgen eindelijk mijn uitslag..ben echt benieuwd.
loop er nu weer gezellig opgezwollen bij!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:32

Issy schreef:
Je zit nu aan de antibiotica dus dan scoor je meestal negatief....slimme dokter :+

Nou ik heb goed nieuws de Borrelia is weg uit mijn lichaam! *\o/* *\o/* _/-\o_ +:)+
Nu alleen nog te dealen met de co-infectie Babesia en de parasieten. Maar als ik zo doorga is de verwachting dat ik deze snel uit mijn lichaam krijg. Ik ben ontzettend blij! :D

helemaaal super, gefeliciteerd!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:22

Issy schreef:

Issy....wat een geweldig goed bericht, ben echt heeeel blij voor je.
Je voelt je verder ook goed zo de laatste tijd????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:32

Issy dat is echt goed nieuws!
Hoop ooit hetzelfde te kunnen melden!
Super voor je.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:58

Nee, ik voel me nog lang niet de oude, maar dat komt ook door mijn medicatie de MMS maakt je dagelijks behoorlijk ziek. Daarnaast heb ik nog steeds weinig energie, snel moe. Maar wel minder pijntjes en de leaky gut en candida zijn wel helemaal over. Dus voordat ik me weer fit voel, zijn we zo een jaartje verder vrees ik. De Babaesia co-infectie maakt me ook nog steeds ziek, die vernietigd de rode bloedcellen, en die moeten juist zorgen voor het transport van het zuurstof, dus dat gaat nog niet goed. Met paardrijden dus snel verzuring en mij hersencapaciteit werkt ook nog niet naar behoren. Het herstel van dit alles zal nog wel een tijd duren, maar er is weer een lichtpuntje en ik heb weer hoop om beter te worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:55

Interessant topic. Ik heb laatst een teek uit mijn knieholte gehaald, alleen zonder goede tang. Krijg je altijd uitslag? Ik heb nu sinds gisteren last van rugpijn, keelpijn en moeheid. Heb bijna de hele nacht wakker gelegen doordat ik het zo heet had. Even in de gaten houden dus, want ik las dat dit symptomen zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 01:05

Hoi ik hoop dat dit topic je helpt voor tips, hou het aub goed in de gaten, dat hoeft niet heb je ook een kring gezien?
capopjekop schreef:
Interessant topic. Ik heb laatst een teek uit mijn knieholte gehaald, alleen zonder goede tang. Krijg je altijd uitslag? Ik heb nu sinds gisteren last van rugpijn, keelpijn en moeheid. Heb bijna de hele nacht wakker gelegen doordat ik het zo heet had. Even in de gaten houden dus, want ik las dat dit symptomen zijn.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:22

Ik moet morgen weer voor acupuntuur naar de behandelaar toe..
Ben benieuwd hoelang ik bezig ben.
Van Issy is natuurlijk GEWELDIG nieuws :D!

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:57

nou ik ben net terug van het ziekenhuis.
ik vroeg naar de test,en jah natuurlijk geen lyme.
hun eindconclusie was gewoon reuma..
en al die andere klachten dan? psychisch he..
ik vroeg naar de uitslagen van de Lyme test en welke ze gedaan hadden en ik kreeg alleen een beeldscherm te zien met : test negatief.meer stond er niet op.geen waardes ofzo.nu heb ik een vervolg afspraak staan voor de reumatoloog..ik weet echt niet hoe nu verder..zucht..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:49

Pauline, er is alleen een Elisatest bij je gedaan, die zijn 9 van de 10 keer negatief. Als je denkt dat je Lyme hebt kun je of je bloed laten testen in Weert of in keulen of een levend bloed analyse laten uitvoeren. De bloedtesten bij Weert of keulen kunnen ook negatief zijn, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen lyme hebt. Bij een levend bloed analyse kunnen ze het meestal wel zien in je bloed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:26

Issy, kun je me uitleggen wat die levendbloed analyse nu precies inhoud, zoek je specifiek naar Lyme of prik je bloed en zie je wat daar uitkomt, ik ben huiverig voor dit soort dingen maar als je er heengaat en niet verteld waar ze naar moeten zoeken en er komt Lyme uit dan word het tijd dat dit op grotere schaal word toegepast.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:11

Ff snel.. ik heb bloeduitslag terug en ben positief getest op borrelia..... kom er later nog terug want mijn internet doet het 9 vd 10x maar 2min haha (laptop)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:14

pinto waar heb je je laten testen?

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:21

@ Issy, die vraag stelde ik ook,maar kon ze me geen antw op geven welke test.er stond alleen als resultaat in de pc: 'test resultaat negatief'
weert is voor mij wel dichtbij,die zou ik eens kunnen gaan bellen.
khad wel mn zoutwaardes te laag.
en een levenbloedanalyse,wat houd dat dan precies in?
ik snap niet dat ze meteen zeggen,jah je hebt reuma leer er maar mee leven.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:27

juudii5 schreef:
pinto waar heb je je laten testen?

gewoon bij de dokter, niet bij Pro health in weert of keulen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:33

ben je getest op reuma?
daar moet dan een reumafactor uitkomen.

de Elizatest kwam ik zelfs met een Lyme ACA nog negatief uit. Dat is een hele hele matige test.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:41

Wat betekend eigenlijk Borrelia IgM?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:42

Er zijn twee typen antilichamen waarop men test: IgM en IgG. IgM wordt door het lichaam als eerste aangemaakt en daarna IgG. Het duurt enige weken voordat er genoeg antilichamen zijn aangemaakt om aan te kunnen tonen. IgM verdwijnt meestal weer na enige maanden, maar kan ook aanwezig blijven als de bacteriën aanwezig blijven. IgG kan jaren in het lichaam blijven, ook nadat de bacterie uit het lichaam is. Je kunt ook herkenbaar lyme hebben en op beiden negatief scoren.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:46

mm oke, ja ik ben iig positief getest maar hoe of wat weet ik niet

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:59

Pinto het wil zeggen dat je een acute actieve lymebesmetting hebt.