[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:46

Wat ik mij dan weer afvraag: waarom verdoven ze niet gewoon plaatselijk bij het zetten? Bij de tandarts kan je toch ook een prikje krijgen als je een gaatje moet laten boren?

Ik heb veel liever even 3 keer een steekje, dat ik erna niets meer voel. Dan dat ik die ingreep helemaal bewust meemaak...
Is dat dan weer typisch Nederlands om niet te willen verdoven? Of zijn er andere bezwaren.
Ga het toch eens uitzoeken, want waarvoor zou je pijn gaan lijden als het ook pijnloos/minder pijnlijk kan...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:58

Nou mijn Nuvaring zit erin. Maar ik weet niet hoever dat ding bij jullie zit maar met een tampon erbij zitten de nuvaring en de tampon over elkaar heen en vanmorgen moest ik opletten dat ik daardoor de nuvaring met tampon er niet uittrok omdat de tampon achter de ring haakte.

Hoe diep zit dat ding bij jullie? Mijn vinger is niet langer dan kort en de nuvaring zit zeg maar achter het bot geschoten maar dieper gaat ie niet.

Dan zou je toch met de seks dat ding MOETEN voelen??

Verder voel ik em trouwens niet!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:41

Dan zit hij goed Zonnetje81. In het boekje staat ook uitleg met plaatjes en als je kan zien is het ongeveer een vinger-diepte dat die erin zit. Dus idd niet veel eigenlijk.
Maar ja dat ze m niet voelen. i dont know. Normaal zijn ze gevoelig als iets, maar zo'n ring voelen ze nie.. Nja dat snapte ik ook niet helemaal, maar ik had zoiets van t zal allemaal wel als t maar goed is haha. :Y)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:42

Sigrid schreef:
Wat ik mij dan weer afvraag: waarom verdoven ze niet gewoon plaatselijk bij het zetten? Bij de tandarts kan je toch ook een prikje krijgen als je een gaatje moet laten boren?

Ik heb veel liever even 3 keer een steekje, dat ik erna niets meer voel. Dan dat ik die ingreep helemaal bewust meemaak...
Is dat dan weer typisch Nederlands om niet te willen verdoven? Of zijn er andere bezwaren.
Ga het toch eens uitzoeken, want waarvoor zou je pijn gaan lijden als het ook pijnloos/minder pijnlijk kan...

Euh kan het dan niet zo zijn dat alles rond je anus/vagina dan verslapt en je helemaal leegloopt?
Althans, je gaat ook zeveren na een verdoving van de tandarts.. haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:44

Sigrid schreef:

Ik had dat nagevraagd en dat moest weer met speciale naalden en die hadden ze niet zomaar op de poli en dan moesten ze er ook extra tijd voor inplannen.

Anseltje schreef:
Euh kan het dan niet zo zijn dat alles rond je anus/vagina dan verslapt en je helemaal leegloopt?
Althans, je gaat ook zeveren na een verdoving van de tandarts.. haha

Euh, neej...
Enkel je baarmoedermond wordt verdoofd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:09

Echt he. Helemaal leegloopt als je alleen je baarmoedermond verdoofd :') Sorry maar ik zag 't even voor me :P Gelukkig bestaat er plaatselijke verdoving! Al lijkt me dat ook geen pretje hoor, een spuit in je baarmoedermond.

@ Zonnetje81: Dan zit 'ie goed hoor :j Tja in hoeverre partners 'm wel/niet voelen. Misschien voelen ze 'm wel, maar hebben ze er niet echt last van.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:41

ik ben in januari overgestapt van microgynon 30 naar implanon...en het bevalt me super...
niet meer ongesteld, minder puisten dan anders, geen gedoe met pil doorslikken of vergeten...heerlijk gewoon en dat 3 jaar lang...

als ik over de plek heen voel met mijn vingers dan voel en zie ik hem ook zitten, maar verder helemaal nergens last van...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:10

Ik ben wel blij dat ik de mirena zonder verdoving kreeg. Die 2x 30sec tegen het plafond gaan is volgens mij niet veel erger dan een paar naalden in je baarmoedermond...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:00

ik heb liever 20x een prik in mijn baarmoedermond dan nog één keer een spiraal, en ja dit meen ik serieus, mijn gyno zei ook dat ze bezig waren met een spiraaltje voor vrouwen die nog niet zwanger waren geweest want hij vond dit spiraaltje niet echt een aanrader voor jonge dames die nog geen kinderen hebben gehad, veel dames hebben er erg veel pijn aan, zo niet dan ben je echt een lucky one.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:42

Ik heb een vraag voor de dames die van de Diane35 zijn overgestapt naar een lichtere pil, en om nog specifieker te zijn, de Yazmin. Ik heb jarenlang de Diane35 geslikt en gister heb ik de laatste pil van m'n tweede strip Yazmin geslikt.

Ik merk nog weinig verschil. Godzijdank blijft wel 'm'n huid zoals ie was, maar verder nog geen verschil wat betreft gewicht en dergelijke. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:31

Enige verschil dat ik merkte toen ik overstapte van Diane (via Microgynon welliswaar, toen pilloze periode) naar Yasmin is eigenlijk dat mijn libido weer omhoog schoot. Diane is echt zo'n enorme sekskiller.

Wat betreft gewicht heb ik nooit ergens last van gehad. Ben er nooit van aangekomen en ook niet afgevallen. Van geen enkele pil trouwens. Weeg zeker 6 jaar precies hetzelfde. Dus ik denk dat dat ook per persoon heel verschillend kan zijn.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:32

van de microgynon 30 kwam ik wel erg veel aan...in totaal 12,5 kilo...eenmaal overgestapt naar de implanon vlogen de kilo's eraf, waardoor ik nu weer op mijn normale gewicht zit...

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:16

lammie2701 schreef:
van de microgynon 30 kwam ik wel erg veel aan...in totaal 12,5 kilo...eenmaal overgestapt naar de implanon vlogen de kilo's eraf, waardoor ik nu weer op mijn normale gewicht zit...

Ik lees net wat meer technische informatie over Implanon, maar kan jij jouw ervaringen misschien delen?

- Is het inbrengen pijnlijk?
- Heb je klachten gekregen?
- Kan je het aanraden?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:43

inbrengen gebeurt onder plaatselijke verdoving. na het inzetten heb ik wel een week lang een blauwe plek gehad en een klein wondje (waar die holle naald in is gegaan), maar verder nergens last van gehad...
ik had er geen klachten van (hij is tijdens mijn menstuatie geplaatst en merkte alleen dat de menstruatieklachten gelijk weg gingen (buik en rugpijn).

ik kan het iedereen aanraden...geen menstruatie meer, 3 jaar lang nergens aan hoeven denken en volgens mijn huisarts veiliger dan de pil omdat je hem niet kan vergeten of kan uitspugen als je ziek bent enz. hij blijft gewoon 3 jaar lang zijn werk doen...

en wat betreft het dwalen van het staafje...hij zit zo dicht onder de huid zodat je hem voelt als je er met je vinger overheen gaat...
als ik aan de ene kant op het staafje aanraak, komt de andere kant een stukje omhoog en zie hem dan ook...handig als extra check om te weten dat ie nog goed zit...

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:51

Bedankt voor je reactie!
Dit klinkt erg positief :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:54

BlackEyed schreef:
Bedankt voor je reactie!
Dit klinkt erg positief :)

tjah ik kan er alleen maar positief over zijn...mijn huisarts waarschuwde mij overigens wel dat niet bij iedereen de menstruatie verdween en bij sommige vrouwen juist veel vaker was (waren dan eigenlijk continu doorbraakbloedingen, zoals hij zei)...maar gelukkig heb ik daar geen last van...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:26

Sigrid schreef:
Enige verschil dat ik merkte toen ik overstapte van Diane (via Microgynon welliswaar, toen pilloze periode) naar Yasmin is eigenlijk dat mijn libido weer omhoog schoot. Diane is echt zo'n enorme sekskiller.

Ook wat dat betreft merk ik nog weinig verschil helaas... Misschien moet ik nog even geduld hebben en kan dat niet binnen twee maanden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:53

Ik heb een vraagje,

Ik heb een driefase pil, dus drie kleurtjes, in principe kan je die enkel doorpakken door het laatste kleurtje te blijven nemen maar dan moet je telkens een strip weg gooien.

Maar elk kleurtje heeft dezelfde hormonen, dus als ik nu mijn drie strips pak en ik pak steeds van elk kleurtje de drie strips.
Dus als ik Wit, bruin, en geel heb, dat ik dan van de drie strips de witte pak, daarna van de drie strips de bruine en daarna dus van de drie strips de gele.
Dan pak ik dus eigenlijk drie maanden door...

Kan dat werken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:56

Ik zou het er niet op wagen zolang je niet precies weet wat ieder kleurtje doet. Stel de witte zorgt voor verdikking van je baarmoederslijmvlies en je gaat dat in plaats van 1 week 3 weken slikken, lijkt me niet gezond... het staat niet voor niets op deze manier in de bijsluiter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:09

Kath, nope. Dat lijkt me niet zo verstandig. Welke driefasen heb je? In de bijsluiter van mijn driefasen staat dat als je bijvoorbeeld 3 weken uit wil stellen, dus eigenlijk een strip wil doorslikken, je gewoon bij de eerste, de bruine, weer mag beginnen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:28

Tri Minulet, mijn dokter zegt dat ik enkel de laatste mag doorslikken.. Maar had inderdaad niet stilgestaan bij wat jij zegt Yessy. :o
Als je bij de eerste begint (in mijn geval de witte) word je toch gewoon ongesteld? :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:29

Sigrid schreef:

Ik ben nu 5 dagen aan de Nuvaring. Hoe snel merkte je dat verschil??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:33

Ik vind dit over de Tri-Minulet:

Wilt u uw menstruatie uitstellen? Neem dan na de laatste pil van de strip zonder pauzeweek de eerste pil van de volgende strip en ga dan door met deze strip zolang u de menstruatie wilt uitstellen. U hoeft in tegenstelling tot wat vroeger is geadviseerd niet de laatste tien witte tabletten daarvoor te gebruiken. U kunt gewoon beginnen met de eerste tablet.

Dus je kan gewoon een nieuwe strip bij het begin nemen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:35

Fijn dat mijn dokter dat ook weet :? Heb haar dus letterlijk gevraagd of het ook zou kunnen door gewoon de eerste terug te nemen...

Thanks UW! :o Ben geen google-wonder als het neer komt op mijn pil, zoveel is duidelijk want heb er al een paar keer op gezocht :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:36

Mijn dokter die zegt over de mijne (ik heb de Trigynon driefase) dat ik ook geen hele strips mag doorslikken. Bijsluiter zegt echter dat het geen kwaad kan.

Ik zoek gewoon bijsluiters van de pil op internet :)