Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:08

Wat fijn dat jullie dit herkennen!
Ik heb nog geen idee hoe de emmer wat leger kan, maar daar zal ik achter komen (is het streven). Als ik het weet dan zal ik het jullie vertellen!
Ik denk wel dat het veel te maken heeft met keuzes die je maakt zoals ik eerder heb beschreven.
1) Is het nodig dat ik het doe?
2) doe ik het dan voor mezelf of voor een ander?
3) Als ik het voor een ander doe, heb ik daar dan tijd voor, vind ik het leuk om te doen en zou die ander dat voor mij ook doen?
4) Als ik het voor mezelf doe is het dan echt noodzakelijk? Vind ik het leuk om te doen of kan het ook een andere keer?
5) Steek nooit energie in mensen waar je zelf geen energie van terug krijgt.

Biieniie: Ik heb ook eens zo'n homeopathisch middeltje gehad, van die Bach bloesem druppels, ik heb ze zelf niet genomen maar eigenlijk meer aan mijn vorige paard gegeven, dat was nogal een heftig beestje :o

PW: fijn dat het zo goed gaat tussen jou en je vriend! Lijkt me een heel verbetering! *D
Ik blijf een beetje hangen op het punt dat ik eigenlijk wel weet hoe ik het beste met bepaalde dingen om kan gaan maar dat dan om bepaalde redenen weer niet kan. Die bepaalde redenen zijn dan eigenlijk mijn oude patroon, het lijkt wel of dat laatste stukje me gewoon niet lukt. (Dit is misschien een beetje vaag uitgelegd, als je het niet begrijpt dan zeg je het maar)
Ik heb mijn vader nog gesproken, daar heb ik enorm veel steun aan, hij is coach en probeert me altijd zo goed en zoveel mogelijk te helpen maar hij laat me ook veel zelf doen. Hij gaf ook aan dat soms het laatste stukje van het overspannen zijn het meeste tijd kost.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:18

Ik begrijp het juist heel goed. Ik heb dat ook een hele tijd gehad. En dat kon me soms heel somber maken. De inzichten e.d. had ik inmiddels wel, maar toch viel ik iedere keer weer in mijn oude patronen. Heel vervelend en zo hardnekkig!

Ik denk dat je vader helemaal gelijk heeft. In het begin lijken de dingen heel hard te gaan. Maar je oude patronen ook daadwerkelijk veranderen kost heel veel tijd. Het vraagt om veel oefenen en herhalen. Heel veel...

Ik merk dat ik daar nu in de nieuwe deeltijd goed mee bezig kan, met het toepassen van de nieuwe inzichten. Je oude gedragspatronen heb je jarenlang gebruikt en ze zijn vertrouwd. De nieuwe zijn daarentegen lastig omdat je het niet gewend bent. Daarom is het extra moeilijk. Volhouden dus!

Je bent in ieder geval niet de enige die hier tegen aanloop. Gun jezelf de tijd en hou de 5 punten die je in je post noemt in gedachten. die gaan je zeker helpen!

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:23

Bedankt voor je positieve berichtje!
Die 5 punten hou ik inderdaad in gedachten, oefening baart kunst zeggen ze dus dan MOET het uieindelijk wel goedkomen dacht ik zo!
Fijn dat je daar in je deeltijdtherapie zo lekker aan kunt werken. Ik ben van plan om aan m'n psych te vragen of ik niet wat vaker langs kan komen. Zo heb ik net dat extra duwtje in de rug. Helaas zit ik wel bij een particuliere therapeut, met de instanties hier in de buurt heb ik totaal geen goede ervaringen dus dit was voor mij een laatste 'hoop' die gelukkig goed uitgepakt is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:28

Vraag dan eens aan je therapeut of je soort 'gedragsexperimenten'kan doen. Daarin daag je jezelf als het ware uit om nieuw gedrag te gebruiken ipv oud gedrag. Hiermee begin je in kleine situaties en dit bouw je steeds verder uit. Bijvoorbeeld nee zeggen als iemand je uitnodigt voor iets.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:09

Ik zal dit zeker eens gaan doen PW, bedankt voor de tip!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:33

Die punten die jij aangeeft zillah zijn wel erg goed. Maar ik zou vergeten die bij elke keuze mezelf voor te leggen. Daarnaast ben ik erg geneigd de 'makkelijkere' dingen eerder te doen dan de dingen waar ik erg tegen op zie zoals huiswerk. Hoe ga jij daarmee om?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:15

Allemaal heel herkenbaar dus!
Bij mij is dat ook wel zo, emmer is in augustus enorm overstroomt, nu is ie nog wel heel vol, maar langzamerhand hoop ik dat ie nog es halveert :P

Iemand vroeg of ik nog naar psycholoog ging en of ik werkte..
Ik ga nog steeds heen, nu 1 keer in de maand denk ik dat we het gaan doen, zal woensdag es vragen hoe we het gaan doen. Moet woensdag heen.
Heb ook nog een mindfulness cursus gedaan. Daar leer je je automatische gedachten en denk patroon enz te herkennen, zodat je je daar meer bewust van bent, en daar dus anders mee kan omgaan.
Klein voorbeeld: iemand maakt "banketstaaf"opmerking op je werk, en ik voel me dan gelijk aangevallen, voel gelijk die spanning in me maag en me hoofd en je vliegt meestal gelijk op je achterste poten......en neemt dat vervolgens gewoon weer weken mee, ga met enorme tegenzin naar het werk enz enz.

Nu leer je van: ja, heb je haar idd weer met d'r grote waffel, voel indd spanning daar en daar, even rustig ademhalen, en bekijk de situatie dan nog es....

En kom er nu vaak achter dat wat diegene dan zegt, gewoon dom gekletst is, dat diegene gewoon altijd loopt te stieren, als alles maar zoals haar straatje gaat, en ik moet inzien dat zij ALTIJD kletst over anderen, zodat er niet over haar gekletst wordt.....

Nu ik dat inzie probeer ik het ook eerder van me af te zetten, niet te denken wat anderen denken, want meestal denkt de rest net als ik: ja, je weet wie het zegt......niks van aantrekken, en gewoon accepteren dat dat "mens"zo is, haar hele leven al, haar kan ik niet veranderen, dus ik moet ik mezelf gewoon veranderen in de zin van: laat het los, neem dat niet mee naar huis.

mooi gezegde:
moge ik de moed hebben om te veranderen wat ik kan veranderen
de sereniteit om te accepteren wat ik niet kan veranderen
de wijsheid om het verschil tussen beide te herkennen!

tpe vanmiddag verder, moet weer even aan de slag hier

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:28

Heb ook even bijgelezen. Vind alle verhalen erg herkenbaar, maar nog lastig om op iedereen te reageren. Ook omdat er bekenden op bokt zitten, vind ik het lastig berichten te plaatsen. Zit vandaag even in een enorme dip. Denk dat ik het weekend te veel heb gedaan (werken, concours, vroeg uit bed, stress enz...) en nu ben ik kapot! Heb echt gewoon nergens geen zin in en weet niet hoe ik hier uit moet komen. Ook heb ik het gevoel dat andere mensen het niet begrijpen. Een aantal vriendinnen weten van mijn situatie maar er komt nooit de vraag hoe het nu met mij gaat... Dat is soms wel eens frustrerend. Ook omdat ik nu alle dagen thuis zit en helemaal niks mee maak. Er is gewoon niks om over te praten! Het gevoel dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, dat het een soort taboe is. Is dit voor meer mensen herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?
Gelukkig kan ik er met mijn vriend wel goed over praten. Maar omdat hij ook in een lastige periode zit loopt het allemaal super stroef tussen ons. Opmerkingen die hij maakt komen vaak verkeerd aan, waardoor ik super onzeker wordt. Vorige week stond de relatie bijna op knappen, maar gelukkig hebben we een goed weekend gehad!
Vandaag laatste gesprek bij maatschappelijk werk gehad en binnenkort naar de psycholoog. Hopelijk werkt dat beter! Wat deden jullie allemaal toen je thuis zat? Voel me zo nutteloos...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:45

was ik weer.
maar die cursus doelt er dus op om ouwe ingesleten gewoontes te herkennen, zodat je er wat aan kan doen.

en ik werk nu weer 4 keer 6 uur, per 4 week kwam er een uur per dag op, totdat we weer op de 36uur zitten.

En mijn man wil graag kinderen, ik dacht ik toen van niet. Daardoor sloegen bij mij de stoppen zeg maar ook door.
Nu ik hulp erbij heb, weet ik ook meer van hoe en wat, en wat de reden is dat ik er zooooo tegenop zie, en er zo'n grote angst voor heb.
Zoals het bij de mensen gaat, gebeurt dat op basis van VERTROUWEN. En dat vertrouwens is bij mij zo beschadigd door vroeger, dat dat bij mij niet zo werkt, en ik heb dus enorme angst van hoe dat zal gaan, ik heb bij wijze van alles al gepland voor het kind totdat het volwassen is, ik wil over alles controle hebben.....en mijn psych zegt ook: jij wil alles onder controle hebben, maar er zijn nu eenmaal dingen die gewoon gebeuren en wat je niet nu al onder controle kan hebben.....
Dus dat is een heel groot deel van waarom ik nu dus zo ben, dat ik thuis kwam te zitten.....zo erg dat mijn gevoel zo naar en raar was dat ik wel bij mijn man wegwou, gelukkig is dat niet gebeurt hoor! Maar moet nu ook leren dat wij ook best es mogen bekvechten, dat dat OVERAL gebeurt, dat dat heel normaal is in een relatie.....Maar ja, ik was niet anders gewend dan altijd maar te doen wat hij wou(niet dat hij kwaad is ofzo hoor, lag gewoon aan mij, had ik maar met meer dingen es NEE moeten zeggen, of: ik ga toch naar die wedstrijd of blablabla, maar ALS ik al een keer weer naar een wedstrijd bv ging en hij liep te zeuren van: nu alweer? nou dan ging ik soms wel es, maar reken maar wel dat ik me dan de hele tijd zenuwachtig en bezwaard voelde.....
Nu moet ik leren om duidelijker te zijn, en als het hem es niet past, ja, hij doet ook wel es dingen die mij niet passen, maar ja, daar zei ik dan nooit wat van......
dus al met al , nog veel te leren, maar als ik jullie verhalen zo lees, zitten er inderdaad veel overeenkomsten in!

Gelukkig heb ik een hele lieve en goeie vriendin(eigenlijks is dat nu wel mijn beste vriendin) die me wel er doorheen sleurt af en toe. Samen lekker naar fitness, paardrijden, gewoon kletsen, mijn verhaal wat me weer es dwarszit te vertellen, uit eten enz enz enz.
En voor de rest liep ik tijdje bij manuele fysiotherapeut, ook rug klachten, zal stress ongetwijfeld mee te maken hebben, maar heb ergens een zenuw klem zitten waardoor ik bij bepaalde "buigingen/bewegingen"pijn heb in mijn rechterbeen, en me tenen gaan tintelen.
Maar die fysio kan er weinig mee nu, dus moet ik afsp[raak maken om foto's te schieten van mijn rug!
Gelukkig is mijn beste vriendin ook fysiotherapeut en die masseert geregeld mijn nek en schouders en rug even. Neemt toch beetje de spanning weer af daar! En door haar ben ik er wel erg op vooruitgegaan om me niet zo te schamen voor mijn figuur!

Nou dit was het wel weer even. Eigenlijks weten jullie nu wel heel veel van mij. Wou dit eerst niet kwijt op bokt, maar ach.....is ook niks verkeerd aan, en vaak blijkt dat er veeeel meer mensen hier last van hebben, of van iets van gelijke aard!

@Marlien
heel herkenbaar!
zorg ervoordat je wat afleiding houdt door bij je ouders te zijn, vriendinnen.....
erg vervelend dat je vriendinnen er niet naar vragen, je kan ze zelf wel vragen of ze het erg en naar vinden als jij je verhaal bij hen doet!
dat heb ik ook wel es gevraagd hoor! en goeie vriendinnen zijn er voor elkaar!
je zal het gewoon ook nog een tijdje naar hebben, dat hoort bij het proces, vergelijk het met een gebroken been, daar weet je het genezingsproces van....nu heb je "pijn"in je hersens, en dat heeft ook tijd nodig....veel tijd, maar geloof mij, je komt er weer boven op!!!!!
hou vol!

liefs marian

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:29

Ik reageer even kort. Ben erg rot thuis gekomen van de deeltijd. heb er een klein beetje met mijn vriend over kunnen praten, maar hij moest weg. Zit nu een beetje met mijn ziel onder de arm. Voel me klote en twijfel over sommige dingen uit de nieuwe deeltijd. Dat heb ik daar geprobeerd uit te spreken, maar ik heb het idee dat ik niet gehoord word. Het maakt me boos en verdrietig. Ik heb voordat de nieuwe deeltijd begon al aangegeven dat ik bang was om hier tegen aan te lopen. Dat werd toen weggewuifd en nu wordt er niet geluisterd. Weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet. ga er maar eens rustig over nadenken. |(

Bobomelo: Wat jij omschrijft vind ik niet echt mindfulness, klinkt meer als cognitieve therapie. Mindfulness is namelijk niet gericht op het opsporen van oude patronen. Kan zijn dat het bij jou in de cursus erbij betrokken was, maar het is geen mindfulness. Mindfulness is eigenlijk niet meer dan met je volle aandacht in het hier en nu zijn. Stilstaan bij wat je in je lijf voelt past daar wel weer bij, rustig ademhalen ook. Dat je je bewuster wordt van je gedachten hoort idd ook wel bij mindfulness, omdat je leert dat je gedachten geen feiten zijn en slechts van voorbijgaande aard. Je hoeft er niet op in te gaan.

Ik kende het gezegde al. Is inderdaad heel mooi :j

Marlien: Kan wel een beetje reageren op je stukje, maar ik vind het lastig dat je het zo oppervlakkig houdt. Echt tips kan ik je dan niet geven. Kan wel mijn ervaring vertellen: Hier is ook veel spanning geweest tussen mijn vriend en mij. Het is ook relationeel een zware periode, maar uiteindelijk kun je er samen sterker van worden. Als je maar blijft praten.

Wat je zoal kunt doen op een dag hangt helemaal af van jouw situatie. Zit je al lang thuis? Hoeveel energie heb je enz.
Probeer verder dingen te doen die je leuk vindt.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:58

pollewoppy

Was wel echt een mindfulness cursus, 8 avonden.
Mindfulness staat voor: bewust worden van....
En wat jij omschrijft klopt indd ook, ik ben niet zo goed in omschrijven van dingen....

Maar wij kregen dan wel een stuk over, bewust worden van jou "automatische piloot"
Voor mij op dat moment van toepassing bij een zeer vervelende collega(nog lief uitgedrukt)...
Of nog een voorbeeld....

Ging tijdje geleden op buitenrit met me beste vriendin, die ook haar stalgenootje meenam...
Stalgenootje was net week naar frankrijk geweest, en zij zagen elkaar toen weer voor het eerst, dus veel te vertellen over die week frankrijk.
Zij reden naast elkaar, ik erachteraan....en zij maar kwekken, en ik sjokte er wat achteraan, en toen gingen ze zo hup over in draf zonder het aan te geven....
Mijn gedachten: Nou sjok er weer mooi achteraan, had net goed niet hoeven meegaan, als ik hier nu rechtsaf sla missen ze me echt niet, moet ik es doen, zomaar aandraven zonder te zeggen, dan krijg ik wel te horen dat dat bv onverantwoord is voor het geval iemand net bv ze beugels uit heeft enz enz enz...Mijn gevoel, mijn lichamelijke gewaarwordingen....spanning in me buik en borst en me hoofd....
Dus.....terug naar de mindfulness.
Voel spanning in me buik en borst en hoofd, en er zijn weer van die nare negatieve irrationele gedachtes...
Even naar de ademhaling toegaan, en daarna het opnieuw bekijken.
Zij en haar stalgenoot hebben gewoon veel te kletsen, en ja dan schieten sommige dingen er wel eens bij door.
En je kan ze straks ook gewoon vragen of ze het wel leuk vinden dat je meegaat.(al hadden ze het zelf gevraagd, maar oke....dat vergeet je op zo'n moment dus). Ik moet nu niet voor anderen gaan denken.....

Toen, kwam dat stalgenootje naast mij rijden, ook even gekletst, en daarna reed ik naast me vriendin.En ook gezellig gekletst, en toen was het ook van: drafje? ik: ja lijkt me strak plan, en wachtte toen ook af of ze het tegen haar stalgenootje zou zeggen: nee dus.....

Later heb ik met die vriendin dit wel verteld, van hoe ik dan weer dacht, weer aan het doemdenken was enz enz enz(blij dat ik het er gewoon met haar over kan hebben hoor, want zo leer je gewoon veel!)En over dat aandraven zei ze: oh haha, heb ik dat noooit gezegd? niet eens bij nagedacht, eigenlijks wel dom!

Dus zo zag ik maar weer: bewust worden van mijn automatische piloot:----->doemdenken, verstoten voelen, waarzeggerij
Werkelijkheid:---> niks aan de hand

En we kregen ook een hoofdstuk over het voorkomen van een nieuwe depressie.

brb, ff telefoon

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:15

heb jij die cursus ook gedaan dan?
wij hadden ook heel stencilpakket, met elke keer weer een nw verhaal, maar wel zo'n duidelijk verhaal dat je dacht van: ja!
en dan had je ook nog oefeningen op cd
-bodyscan
-ademhaling
-luisteren/geluiden
-3minuten ademhaling
-mediteren met een moeilijkheid

en we deden nog de loopmeditatie

en deze dingen waren er indd voor van: even in het hier en nu te zijn.

Nog meer mensen die mindfulness hebben gedaan?

en marlien, hoe gaat het nu met je?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:47

Ik zeg ook niet dat het geen echte mindfulness-cursus was.
De meeste mindfulness-cursussen zijn 8 weken. Zo is het programma. Ik heb zelf geen mindfulness-cursus gedaan, wel veel boeken over gelezen (o.a. Aandachtgerichte Cognitieve Therapie bij Depressie - Zindel V. Segal en Mindfulness en bevrijding van depressie - Mark Williams, John Teasdale en Zindel Segal). Deze boeken gingen over het 8 weken programma en de achterliggende ideeën daarbij. Vooral in het tweede boek worden de sessies helemaal beschreven. Ik heb daarna besloten om geen cursus te doen. Vind de basis ideeën heel goed, maar denk dat je ook een hoop kan bereiken zonder het dagelijkse mediteren.

Die automatische piloot is idd wel waar. De doe-modus en de zijn-modus. De doe-modus is de automatische piloot en daarbij ben je je dus niet bewust van wat je doet. Bij de zijn-modus wel. Toch denk ik dat het een toevoeging is van de irrationele gedachten op het oorspronkelijke mindfulnessprogramma. Want dat is namelijk een stukje cognitieve therapie, maar dat doet er niet toe, vind het juist goed dat het bij jou in de cursus erbij zat. Zinvolle aanvulling :j

De cd heb ik trouwens wel.
Zelf vind ik de 3 minuten ademruimte heel nuttig.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:15

Wel interessant in elk geval!
mss dat ik die boeken ook maar eens ga halen!
en tijdens de cursus moest je indd dagelijks mediteren, maar dat is ook om het goed te kunnen beheersen denk ik, oefening baart kunst!
Ik doe nu ook lang niet meer dagelijks die oefeningen, maar soms als ik in bed lig, dan doe ik even de ademhaling, of de bodyscan, gewoon om ook even van je gedachtes af te zijn als het weer druk is in je hoofd! Ik probeer dan om mijn automatische denk denk en nog eens denk patroon te verbreken door mijn aandacht daar even op te richten. En zoals de bodyscan, nja, ik weet dat ik altijd spanning voel bij me maag, schouders, hoofd, dus ja, daar heb ik de bodyscan niet meer voor nodig, maar soms is het wel fijn om wederom even uit die cirkel te stappen waar ik me dan in bevind, dat ik weer loop te denken en te piekeren, en gesprekken in me hoofd voer, waarbij ik ook weer voor een ander denk!

En er zal zeker wat cognitieve therapie bij inzitten, wat ik herkende er wel wat in van wat ik in therapie ook kreeg, al weet ik niet precies wat cognitieve therapie betekent, maar het stond wel op stencils die ik meekreeg als ik gewoon in therapie was zeg maar.

en die 3 minuten ademruimte is fijn ja!
doe ik op het werk ook wel es even tussendoor! en die oefening helpt mij enorm als ik last heb van die bepaalde collega....(wij hebben een nogal harde afdeling, zo hard dat er zelfs mensen van een andere afdeling niet graag bij ons op de afdeling komen....)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:17

Oh, en jij hebt trouwens een nickname die voor mij heel bijzonder is...
Mijn eerste echte verzorgpony heette pollewop, is toen na paar jaar afgemaakt op mijn zus haar verjaardag, kon er 2 jaar later nog steeds wel om janken....is nu al wel 15 jaar geleden ofzo hoor...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:09

hallo allemaal.
Wat een vervelende nachten heb ik... pff echt niet fijn. nu droomde ik dat er een meisje zelfmoord pleegde met haar paard, ze reed in water ofzo. Ik weet het niet precies meer. Wel beangstigend zo'n dromen.
Ik ben heel blij dat ik vanavond nr mijn psychiater mag. Ik eens vragen of dat hier gedaan wordt dagbehandelingen. Want zoals het nu loopt ben ik de verkeerde kant op aan het gaan..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:21

Hallo dames,

hoe is het hier?

vervelend dat je gister zo naar uit de nieuwe deeltijd bent gekomen. Misschien dat je jezelf even de ruimte moet geven om de nieuwe deeltijd te verwerken een kans te geven. Ik begrijp je gevoel van onbegrepen of zelfs genegeerd worden. Aan de andere kant weet ik ook van mezelf dat als ik ergens weerstand tegen heb ik het ook als zeer onprettig ervaar en als ik later die weerstand even achter me laat het eigenlijk heel erg mee valt. ( ik zeg dit omdat je aangeeft al bang hiervoor te zijn) Misschien dat de betreffende persoon ook zo dacht en zoiets had van, geef het eerst eens een kans.
Daarentegen vind ik wel dat ze daarover met je moeten praten en je niet opzij mogen wuifen.. Hoe voel je je nu?

Bobomelo ; ik moet eerlijk toegeven dat je het moeilijk vind je verhalen te lezen. Het is nogal chaotisch en daarom vind ik het moeilijk om erop te reageren. Is geen aanval naar jou toe maar een onkunde van mij. Excuses daarvoor.

Wat die mindfullness therapie betreft, het lijkt een beetje op de emotioneel lichaams werk training die ik heb gedaan. Je doet daarin veel met je lichaam, dansen, muziek maken, maar ook meditatie. Was een erg mooie training waarin ik enorm veel inzichten heb gekregen.

Marlien, hoe nuttig jij je voelt hangt ook af waarmee jij genoegen neemt. De eens is trots op het huis stofzuigen terwijl de ander meteen gedweilt wilt hebben. De een is blij met een geveegde tuin, de ander wilt meteen nieuwe bloemetjes, onkruid wieden etc..
Dus hoe veeleisend ben jij naar jezelf toe?
Voor de rest moet ik een beetje meegaan met PW.
Gisteren een enerverende dag gehad. Één van de oudere paardjes die bij ons op het land stond is hoefbevangen geworden en is er erg slecht aan toe. Ik voel erg mee met de eigenaresse want het ziet er naar uit dat hij niet beter gaat worden. Meisje is pas 14 en die twee hebben een band met elkaar waar je als je ernaar kijkt al van ontroerd raakt. Heel bijzonder. Vind dit dan ook erg naar voor haar.
Mijn mijn meisje gaat alles goed. Ze ziet er met de keer beter uit en ondanks het feit dat ik haar pas 3 maanden heb, waarvan ze er al 1,5 op het land staat herkent ze me wel. Komt ze meteen bij me vragend om een kriebel tussen d'r manen of een worteltje. En ze beschermd me voor de andere paarden. Erg schattig. Over twee weken heb een clinic natural horsemanship met haar. Ik ben heel erg benieuwd.
Zaterdag komt ons hondje! Ben al aan het shoppen geweest voor een riem en een mand enzo. Kijk er onwijs naar uit. Het maakt me echt vrolijk.

Ik probeer stukje bij beetje van de kleine dingetjes te genieten. Vanavond lekker naar de kapper voor een nieuwe coupe. Vind ik toch ook wel weer spannend :)

Ik ga even aan de studie. Iedereen een fijne dag.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:23

charlotvenre ; in dromen komt naar voren waarin jij in je onderbewustzijn mee bezig bent. Dat is de dood en zelfmoord. Als je dat in je eigen leven los gaat laten, komt het in je dromen ook minder naar voren. (ik ben erg hard, ik weet het en het spijt me daarvoor, maar het is echt zo)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:48

Biieniie: Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Zeker inderdaad omdat het zo wisselend is. Het ene moment twijfel ik heel erg en schop ik overal tegen aan zeg maar en het andere moment ben ik er eigenlijk best positief over. En eigenlijk is wat ik wil dat ik dát bespreekbaar kan maken. En daarin voel ik me niet helemaal serieus genomen. Moet daarbij wel zeggen dat ik het misschien ook niet duidelijk genoeg heb aangegeven (laat het misschien eigenlijk maar weg). Dat is ook wat ik in de nieuwe deeltijd mis, ruimte om dit soort dingen te bespreken. morgen maar even zien hoe het loopt en anders vraag ik een gesprek aan met de begeleider van de groep om het één op één te bespreken. Voel me in ieder geval al wel weer beter dan gisteren :j

Wat naar zeg dat oudere paardje bij jullie op het land. Kan me voorstellen dat je dat raakt. Hopelijk kom het nog goed, maar als ik jouw verhaal zo lees is die kans niet zo groot. Wel positieve berichten over jouw paardje. Leuk om te lezen :) Vooraf shoppen voor je nieuwe hondje is altijd leuk he? Nog even geduld, dan is het zo zaterdag. Ik vind het erg leuk voor je!!

Goed verder dat je van kleine dingen probeert te genieten. Dat lukt mij ook steeds meer.
Studeerse!

Charlotvanre: Ik ben het eens met Biieniie. In je dromen verwerk je waar je onbewust meebezig bent. Kaart dit onderwerp dus vanavond aan bij je psychiater en geef aan dat je het idee hebt dat het alleen maar slechter gaat.

Ik heb net heerlijk gewandeld met een oud collegaatje. Was erg gezellig. Zometeen een afspraak bij de haptonoom. Begin behoorlijk zenuwachtig te worden, maar ben aan de andere kant ook wel blij dat ik die stap weer gezet heb.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:24

Het shoppen van te voren is geweldig, heb een super leuke halsband gekocht met strasteentjes erin, me vriend vind hem homo-achtig, maar ik vind hem leuk haha..

net vreselijk lopen vloeken. Ik heb nog 1 melk kies en die is net WEER afgebroken. Geen tandarts die hem durft te trekken omdat hij zo zwak is. Ik word gek van dat ding en hij moet eruit. Kan dus alleen operatief omdat dan de kans het kleinst is dat er nog wat blijft zitten. Of ik meteen ook met verstandkiezen eruit wilde laten halen want die moeten toch.
5 kiezen in 1x kwijt.. maar ach mevrouw, het kan toch onder algehele narcose! Voelt u niks van!

Me vriend is een jaar geleden geopereerd, alle 4 eruit. Zag er 4 weken uit als een hamster en verekte van de pijn, zo had ik mijn vakantie toch niet gepland..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:27

Pfffff verstandskiezen laten trekken... Als het bij niet nodig is gebeurt het ook echt niet...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:03

PW, heel veel succes bij de hapto, is dit de eerste keer weer? Laat het op je af komen en probeer je ervoor open te stellen.
Ben benieuwd hoe het was :)

Lees zo verder bij en reageer dan op de anderen!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:05

Ik heb er 2 tegelijk laten trekken. Moest een paar weken leven op appelmoes, soep, vla en yoghurt. Ben wel aangekomen, maar had geen hamster wangen. Pijn viel ook wel mee. Ik wil nu nog 3 kiezen laten trekken, alleen tandarts wil niet mee werken, heeft liever wortelkanaalbehandeling. Nou, ik niet!

Nou, de arbeidsdeskundige komt maandag bij mij thuis. Wel zo makkelijk want werkgever is weer eens wat vergeten en komt maandag pas weer in het land. Kan deskundige gelijk zien dat ik "onder erge primitieve omstandigheden leef" Volgens consukkel. Daar heb ik ook niks meer van gehoort net als de waakhond van hun verzekering. Erg stil aan de overkant. Te stil eigenlijk.

charlot Mij is uitgelegd dat wat je nu droomt ook te maken heeft met wat je nu bezig houd. Maar het was zo te lezen wel erg heftig voor je. Kan het zijn dat je je op dit moment erg in de steek gelaten voelt? Dat je voelt dat er niet naar je geluisterd word? Een huis staat vaak voor bescherming, misschien voor jou als bedreiging? Dat je je niet beschermt voelt? Denk er over na, neem het zeker me zoals pw zei.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:10

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:26

aikon schreef:
Ik heb er 2 tegelijk laten trekken. Moest een paar weken leven op appelmoes, soep, vla en yoghurt. Ben wel aangekomen, maar had geen hamster wangen. Pijn viel ook wel mee. Ik wil nu nog 3 kiezen laten trekken, alleen tandarts wil niet mee werken, heeft liever wortelkanaalbehandeling. Nou, ik niet!

Nou, de arbeidsdeskundige komt maandag bij mij thuis. Wel zo makkelijk want werkgever is weer eens wat vergeten en komt maandag pas weer in het land. Kan deskundige gelijk zien dat ik "onder erge primitieve omstandigheden leef" Volgens consukkel. Daar heb ik ook niks meer van gehoort net als de waakhond van hun verzekering. Erg stil aan de overkant. Te stil eigenlijk.

charlot Mij is uitgelegd dat wat je nu droomt ook te maken heeft met wat je nu bezig houd. Maar het was zo te lezen wel erg heftig voor je. Kan het zijn dat je je op dit moment erg in de steek gelaten voelt? Dat je voelt dat er niet naar je geluisterd word? Een huis staat vaak voor bescherming, misschien voor jou als bedreiging? Dat je je niet beschermt voelt? Denk er over na, neem het zeker me zoals pw zei.

ik ga het idd straks meenemen! ik heb het gewoon het gevoel dat ze niet inzien hoe moeilijk het daadwerkelijk heb. maar ik toon het ook niet volledig dus het ligt ook aan mij.
ik ga er over nadenken wat je schreef. maar het klopt ook ik ben er overdag ook mee bezig! dank je voor jullie reacties. miss dat het volgende week beter lukt om op jullie te reageren momenteel gaat het niet zo goed. sorry