Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:19

Hee Diana, welkom hier!

Is het wat vol te houden met die shakes??

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:49

Mede dank zij de tussendoortjes en de maaltijd savonds heb ik niet het idee dat ik iets mis voel me goed.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:56

Hey Diaan! :wave:

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:57

Anna-Jelly schreef:
En in plaats van die koek kun je bijv die Kellogs koekjes nemen, in een portie zakje, 1 zakje is 99 calorien of bijv een appel in stukje met wat kaneel, even zacht en warm worden in de magnetron, heerlijk :)

Ik heb net weer zo'n zakje op! :9 Zooooooo lekker! En echt een traktatie! Net zo'n chipszakje, lekker krokant. Heb de chocoversie. :9

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:03

jeetje ik heb vandaag echt zo'n 'ik irriteer me aan het idee dat ik niet mag snacken' dag :n en m'n pa is vandaag 50 geworden dus dat word echt moeilijk :o

O: Honingloops + melk
M: appelsap, bruine boterham met aarbeien en zoetstof + bruine boterham met tomaat en kruidenzout en energy drink :9
T: pakje prince stars :o stuk grillworst met kaas en pakje multifruit
A: word kip met bouillon en een klein stukje (vrij gezonde vruchten/appel en heel klein beetje slagroom) taart!

in die paar dagen alweer ruim 1,5 kilo kwijt :))

ook nog wel best wat bewogen en buikspieroefeningen gedaan :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:05

gebruikt er iemand van jullie die danio is het volgens mij (voor als je een opgeblazen gevoel heb)

ik heb soms als ik te veel eet aangezien ik niet zo heel veel eet op een dag dan krijg je dat sneller een zware maag zeg maar dus heb dan een drukkend gevoel dat ik bijna plof

zou dan die toetjes helpen en wat je er nog meer mee heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:06

Ik gebruik activia en yakult. Werken prima bij mij, voel me er goed bij.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:07

Angela_ schreef:
Ik gebruik activia en yakult. Werken prima bij mij, voel me er goed bij.

activia die bedoelde ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:12

ik heb zelf erg gevoelige darmen, die meteen van slag zijn. Spastische darm, :) Maar die activia is erg lekker, ik heb wel die met vezels er in.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:28

Angela_ schreef:
ik heb zelf erg gevoelige darmen, die meteen van slag zijn. Spastische darm, :) Maar die activia is erg lekker, ik heb wel die met vezels er in.

zie dat je 17 kilo kwijt bent wauw!knap hoor!

heb je een voor en na foto?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:34

Ja, die heeft ze! Is echt geweldig om te zien. Had ze al laten zien eerder.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:38

Weet niet of het mag van Angela, maar ze staat immers in dit topic. Vind het zo knap:
Angela_ schreef:
Afbeelding

90kg... :o

Angela_ schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik (startnummer 15023 in het roze shirt met lange zwarte broek) op de finish van deVenloop, 10 km. Dit was mijn ultieme doel in mijn afvalrace.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:41

Wow wat ontzettend knap zeg!!!
respect

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:56

Wow das echt super knap.. klasse!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:22

diana ik ben erg benieuwd of die shakes echt helpen!

bij angela zie je echt goed resultaat.. zo knap van haar!

Vandaag
O: melk & muesli + cruesli
t: fruitkick + appel
*50 minuten gym.. niet erg intensief*
L: 3 boterhammen met tahin+honing
t: 2 koekjes
*1 uur paardgereden + 30 minuten fietsen*
A: iglo visovenschotel, doperwtjes worteltjes aardappeltjes en sla.
schaaltje yoghurt met cornflakes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:28

Hoi, meld me hier ook voor de nodige ondersteuning.
Ben 36, meet 159 cm en weeg 84 kilo momenteel.
Ja echt veel te veel, ik weet het :o

Ik woog na de geboorte van mijn jongste (nu 5 jaar geleden) 92 en ben dus best trots dat ik er toch in 4 jaar tijd 8 kilo af heb wetenh te krijgen. Ik heb 80 gewogen enkele maanden terug (bij nader inzien bijna een jaar terug)... Sta nu al enkele maanden redelijk stabiel op 84 /85 soms even 83.

Ben nu samen emt manlief bezig (die moet ook wat kwijt) en ook zoonlief doet mee (heeft niet echt overgewicht maar eet veel te veel, dus om te voorkomen) en dochterlief zit tegen de ondergrens aan. Dus we proberen met zijn vieren gezond te eten, niet te veel, veel groente en fruit (OH wat vind ik dat laatste moeilijk. Heb zo'n hekel aan fruit!!!) Overdag gaat alles goed en dan komt de avond, zijn de kids naar bed... en zitten we te snacken. Als de een het niet zegt, zegt de ander het wel: Ik heb trek...

Ik wil echt afvallen, heb van alles geprobeerd (behalve crash-dieten, daar geloven we niet in). Het gezond eten gaat best... we snoepen gewoon te veel tussendoor en vooral in de avonduren (nog effe gezellig een apfelstrudeltje die we met zijn 2-en op eten, een stukkie heel oude kaas of zelfgemaakte aardbei-roomijs) Slecht, slecht slecht... en als manlief weg is (voor werk is ie soms enkele nachten van huis) dan doe ik boodschappen (doe ik altijd) en ligt er weer van alles fouts in de kasten... Emotie-eter dus.

Tips voor dit probleem zijn dus welkom.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:28

Hoi allemaal!
Wat lees ik hier veel super goede verhalen zeg!
Maar wie kan mij een handje helpen?
Ik ben 13 jaar, ongeveer 1.58 lang en weeg 58,5 kg.
Ik wil graag zo'n 5 kg afvallen. Ik fiets elke dag zo'n 26 km, 13 km naar school en 13 km weer terug. Verder rijd ik paard, alleen op dit moment niet, mijn merrie heeft net een veulen. Wel ben ik minimaal 1 uur met mijn pony's bezig per dag. Sinds afgelopen week ga ik elke zondagochtend hardlopen. Ik houd het alleen totaal niet lang vol! Ik ga steeds een eind rennen, en dan weer een stuk lopen, etc. Ik eet 's ochtends 1 boterham met kipfilet en een plak ontbijtkoek, daarbij drink ik een glas melk. Naar school heb ik een flesje water mee + 2 boterhammen, afwisselend met worst of kaas, en een appel. 's Avonds eet ik gewoon met mijn ouders mee, meestal vlees, groente en aardappels, of iets van spaghetti etc. Na het avondeten eet ik een schaaltje magere joghurt. 's Avonds eet ik dan nog een stuk fruit of een koekje :o
Waarschijnlijk ga ik binnenkort met mijn moeder elke woensdagavond naar een sportschool, fitnessen.
Door de week snoep ik eigenlijk bijna nooit. Alleen vind ik weekenden erg moeilijk. Bij ons thuis eten wij vrijdag en zaterdag avond chips. Dat probeer ik niet te doen maar dat vind ik erg moeilijk!
Ook hebben we thuis een erg slechte gewoonte! We eten hier elke zaterdag patat!! :o :o
In het weekend neem ik vaak wel een keer een koek als tussendoortje. :o
Ik weet denk ik wel waardoor ik best zwaar ben, op school hadden we best vaak een tussenuur, en dan gaat iedereen weer naar de c1000. Je eet dan in een half uur zo een zak chips en een chocolade reep op!
Ik had t/m vorige week ook een erg lange periode waarin ik continu als ik alleen thuis was al het eetbaars wat ik maar kon vinden op wou eten. :o Nu ben ik al beter bezig, gisteren gingen mijn vriendinnen na school weer langs de supermarkt, maar ik heb niks gehad! :D
Nu heb ik weer erg veel zin in iets lekkers! En ik ben nu ook alleen thuis.. Maar ik ga niks pakken! :( :D

Wie kan mij helpen of heeft tips voor mij??

Bedankt voor het lezen ;)
Laatst bijgewerkt door renske_13 op 20-04-10 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:37

Wow Angela!
Wat super knap! +:)+

Echt heel goed gedaan!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:06

Hihihi, open ik het topic en zie ik mezelf weer!

Bedankt voor alle complimentjes! In totaal ben ik nu 25 kilo afgevallen.

ik heb ook herbalife geprobeerd, viel ook af, mijn portomonee nog harder. En toen ik er mee stopte kwam ik weer aan, plus nog wat extra's. Die shakes en die pillen kwamen me echt de neus uit na een tijdje.

Renske: Echt heel veel te zwaar ben je niet, en ik zou ook niet echt gaan dieten. Je beweegt ontzettend veel, en je groeit ook nog dus je moet wel gewoon goed eten. Dus flink wat boterhammen op een dag, dan blijft je motortje aan het branden. Op zaterdag patat is echt niet slecht, ik eet ook iedere zaterdag patat en ben dat ook blijven doen. Het is gewoon lekker! En in het weekend chips is ook geen ramp, lekker een klein kommetje pakken hoor! Wel zou ik in die tussenuren niet gaan snacken, als je dan trek hebt koop dan een broodje gezond ofzo.

Dat je bent gaan hardlopen is helemaal super! Van intervaltraining val je ontzettend snel af. Ik zou een hardloopschema maken, daar bouw je rustig op met intervaltrainingen.

Probeer voor jezelf uit te vinden waarom je gaat snaaien als je alleen bent. Is het verveling, voel je je eenzaam? Misschien kan je iets van worteltjes ofzo snacken in die tijd? Of paprika's?

Wat leuk trouwens dat je merrie een veulen heeft, de mijne ook!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:23

Kun je wat meer vertellen over die interval training?

Wat helpt bij snaaien is stil staan bij je gevoel op dat moment, heb je er echt wel zin in? waarschijnlijk heb je een heel blik smoesjes dat je open kan trekken waarom je dat lekker zo verdient.. probeer dan het snackmoment uit te stellen naar 2 uur later je hebt er dan vast geen zin meer in.
Neem je toetje later op de avond en doe daar wat fruit door of rozijntjes en wat noten. Drink water dat verzadigd ook.
En ga iets anders doen wat je leuk vind als je wil snoepen, nog even een blokje om of rommelen in de tuin of lekker in bad met een tijdschrift. Ook helpt het om je tanden te poetsen dan smaakt het niet meer en laat je het wel :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:02

@Renske: Ik ben het met Angela eens. Je bent helemaal niet te zwaar en je bent ook nog best jong dus in de groei. Sporten is altijd goed en gezonder (gaan) eten, maar in jou geval zou ik niet gaan dieeten.

@Zilfstar: Het snacken 's avonds zou ik echt proberen af te leren. Dat is wel de grootste boosdoener (apfelstrudel :9 :n ). Tip: doe het echt twee weken niet. Je zult zien dat op het eind je behoefte minder wordt. Het is een aangeleerde gewoonte die je moet doorbreken. Maar er is licht aan het eind van de tunnel. Kwestie van volhouden, dan gaat die trek 's avonds vanzelf weg. Als je dan twee weken verder bent, kun je af en toe wat snacken (niet iedere avond), maar dan wel iets verantwoords (olijven, zoute sticks, klein handje ongezouten noten, zoute popcorn (uitzondering), toastje met filet american of zalm).
Ik lees nergens dat je ook gaat sporten. Dat is erg belangrijk. Je bouwt dan meer spiermassa op en spieren verbranden meer dan vet.
Ik wil ook geen (crash)-dieet volgen. Maar houd er dan wel rekening mee dat het niet zo hard gaat. Met een crashdieet val je zomaar 2 kilo af in een week. Wil je 'gewoon' blijven eten, maar meer bewegen en minder snacken, dan zal je blij moeten zijn met 2 kilo per maand. Ik doe het ook zo en tot nu toe ben ik 8 kilo afgevallen, maar wel in 3,5 maand tijd.

Fruittips:
- snij wat lekker fruit in stukjes en maak een fruitsalade (verse ananas, aardbeien, kiwi), en doe er eventueel wat fruit uit blik bij (manderijnpartjes, perzik). Liever het fruit op water in plaats van sap/siroop. Zet de schaal in de koelkast en je hebt voor 2 tot 3 dagen een lekker bakje fruit. Kun je ook door de yoghurt doen als toetje.
- bij de AH hebben ze van die pakjes fruit in de vriezer (bessen, frambozen, aardbeien, mango, ananas). Dit is bevroren. Laat het een beetje ontdooien buiten de vriezer en je hebt knapperig, koude fruit-snoepjes. Is tip van dietiste. Zij zei dat dit ingevroren fruit net zo goed is als vers.

O: vk-bol met 20+kaas en rode paprika
T: appel
L: 2 vk-bollen met 20+kaas en rode paprika
T: ?
A: ga even wat eten voor we naar de bioscoop gaan, maar ik hoop dat ik de hamburgers kan weerstaan en kies voor een gezonde salade

Gisteren op de fiets 's avonds naar stal geweest (4 km strakke tegenwind). Ik had geen tijd voor de sportschool, dus dan maar verplicht op de fiets naar stal. Had er geen zin in, maar moest van mezelf. Achteraf ben ik natuurlijk blij met die extra beweging.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:32

NicoleHorses schreef:
jeetje ik heb vandaag echt zo'n 'ik irriteer me aan het idee dat ik niet mag snacken' dag :n en m'n pa is vandaag 50 geworden dus dat word echt moeilijk :o

O: Honingloops + melk
M: appelsap, bruine boterham met aarbeien en zoetstof + bruine boterham met tomaat en kruidenzout en energy drink :9
T: pakje prince stars :o stuk grillworst met kaas en pakje multifruit
A: word kip met bouillon en een klein stukje (vrij gezonde vruchten/appel en heel klein beetje slagroom) taart!

in die paar dagen alweer ruim 1,5 kilo kwijt :))

ook nog wel best wat bewogen en buikspieroefeningen gedaan :)

Ik kan nog steeds niet heel gelukkig worden van je dagen :o. Je blijft echt super hard hangen in je (volgens mij) suikerverslaving. Zowel ochtend, middag, avond als tussendoor eet je kunstmatig gesuikerde dingen, zoetstof, koeken en taart. Je valt nu misschien wel af, maar 1,5kilo in een paar dagen tijd is echt niet zo gezond...

Goed, mijn dag:

O: 50gr all bran / 125gr magere yoghourt / kiwi
T: wortels
M: 2roggeboterhammen met 250/300gr gebakken champignons
T: 250gr platte kaas (kwark) met banaan
A: Mexicaans :+ (maw: geen flauw idee)
T: handje nootjes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:46

Ja, sporten... Makkelijker gezegd dan gedaan, want met een full time huishouden (ook met strijken en dweilen verbrand je calorien!), 2 kids (met hobby's waar ze naartoe moeten), een paard en mijn eigen kantoor aan huis (waar zo'n 20 uur per week werk in gaat zitten) heb ik geen tijd om naar sportschool te gaan ofzo. Ik heb dus beweging van hond uitlaten, mesten (!) en met paard bezig zijn (en rijden natuurlijk). Verder probeer ik tijdens het huishouden muziek aan te zetten zodat ik al dansend wat beweging krijg. Maar in mijn schema is gewoon erg weinig tijd voor echt even sporten. Dus dat probeer ik wel op stal te krijgen en met huishouden dus.

Het is geen excuus, dat ik geen tijd heb. Want heb het diverse malen geprobeerd. Maar mijn dagen zitten echt gewoon vol:
Een idee van een doorsneedag:

6:30 opstaan
Wassen, aankleden, kinderen helpen
7:45 ontbijten etc
8:20 naar school
8:45 hond uitlaten
9:15 naar stal
11:30 terug naar huis
11:50 kids halen en lunch
12:50 kids naar school
13:10 boodschappen doen, huishouden, werk
14:50 kids ophalen
15:10 thuis met kids, dus iets met kids ondernemen, huishouden etc
dan krijg je avondeten
19:45 gaat oudste naar bed
20:00 werk/ TV

Dus ben al blij met een kwartiertje dansen aan de strijkplank.... :o

Mijn menu ongeveer

O: glas Ontbijtdrink, soms met plak ontbijtkoek (wegens litteken in maag kan ik 's ochtend geen vaste dingen zoals appel of brood eten)
T: vaak niks, soms fruit
L: 2 boterhammen bijv met selleriesalade, kipfilet met pindasaus of pesto met kaas.
T: Probeer om drie uur fruit te eten met kids. wordt soms koek met limo (heb chocomel inmiddels weer helemaal afgezworen)
A: 200 gr groente, weinig rijst/aardappelen, 100 gram vlees
T: thee met koekje of vla/yoghurt

En dan snoep ik dus tussendoor of in de avond

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:03

Duke ik ga dat ingevroren fruit eens proberen van de appie :D

misschien nog een tip: deze week in de bonus bij de AH, 2 pakken activia toetjes voor 3 euro.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:03

Mijn dag;

O: kopje thee en Kellog's special K in melk
T: pakje Lu crackertjes
L: 3 Vitalu crackers 2x light jam 1x appelstroop
T: appel met kaneel
A: pannekoeken
T: magere yoghurt met wat slimpie limonade