En zo leuk als mijn logeetjes kan ik ze waarschijnlijk zelf niet maken, dus: don't try this at home

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IKbenEllen schreef:_sparta_ schreef:Maar het goed praten van slecht gedrag is wel erg moederlijk hoor.
Heb ook geen hekel aan kinderen in het algemeen. Wel aan moeders die nergens anders over kunnen praten
Mijn paarden en katten zijn inderdaad ook de liefste van de wereld, engeltjes zijn het
_sparta_ schreef:Als mijn paard of hond vervelend is ben ik wel de laatste die het goed praat. En als hij na een snauw van mijn kant ook niet eens normaal wil doen heeft hij er nog een tik bij ook. Ik hou niet van drammende kinderen, maar ook niet van drammende dieren. Terwijl ik wel weer uitbundig kan belonen bij fijn gedrag. En het is dat ik bij een dier niet daarna nog dingen uit kan leggen of huisarrest kan geven, maar ik baal eigenlijk wel als ik hoor dat mijn paard zich misdragen heeft als een ander hem buiten heeft gezet voor mij. En die ander mag hem ook gerust aanpakken als dat nodig is. Dan raak ik niet over de zeik, daar waar je bij moeders niet eens boos mag kijken naar een etter kind.
Karin schreef:Nou generaliseer je IMO wel hoor Sparta.
Jij doet het per definitie goed, moeders doen het per definitie fout.
MamboBeach schreef:_sparta_ schreef:Als mijn paard of hond vervelend is ben ik wel de laatste die het goed praat. En als hij na een snauw van mijn kant ook niet eens normaal wil doen heeft hij er nog een tik bij ook. Ik hou niet van drammende kinderen, maar ook niet van drammende dieren. Terwijl ik wel weer uitbundig kan belonen bij fijn gedrag. En het is dat ik bij een dier niet daarna nog dingen uit kan leggen of huisarrest kan geven, maar ik baal eigenlijk wel als ik hoor dat mijn paard zich misdragen heeft als een ander hem buiten heeft gezet voor mij. En die ander mag hem ook gerust aanpakken als dat nodig is. Dan raak ik niet over de zeik, daar waar je bij moeders niet eens boos mag kijken naar een etter kind.
Zeggen ook alle moeders!![]()
Als jij boos naar mijn kind kijkt, kijk ik boos terug.![]()
Een beetje wat minder letten op elkaar doet misschien ook wel wonderen...
Karin schreef:Laten we het er maar op houden dat jij en ik een iets verschillende kijk op de zaken hebben, Sparta.
IKbenEllen schreef:_sparta_ schreef:Mijn eigen is niet altijd een engeltje. Zijn soms vervelende kwallen. Net als bij kinderen is dat niet altijd te voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat dan niet zijn.
Nou ja, is bij jou misschien zo, maar mijn dieren zijn ECHT engeltjes hoor
_sparta_ schreef:MamboBeach schreef:
Zeggen ook alle moeders!![]()
Als jij boos naar mijn kind kijkt, kijk ik boos terug.![]()
Een beetje wat minder letten op elkaar doet misschien ook wel wonderen...
Minder op elkaar letten gaat niet goed met een winkelwagen op je hakken.
Karin schreef:Wie heeft het over 'alleen maar goedpraten'? Ik zeg dat de mens daartoe geneigd is, niet dat-ie dat voortdurend doet.