Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:36

Ik zie het meer als met de Barbies spelen vroeger, als je er mee bezig was was het leuk, maar als het klaar was verdwenen ze ook weer in de kist :D

En zo leuk als mijn logeetjes kan ik ze waarschijnlijk zelf niet maken, dus: don't try this at home :D

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:37

Maar het goed praten van slecht gedrag is wel erg moederlijk hoor. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:39

Paardeneigenaren zijn ook geneigd slecht gedrag van hun paard goed te praten. Hondeneigenaren en hun honden net zo.

Is dat ook moederlijk? Volgens mij is het eerder menselijk om alles wat 'eigen' is zo te bekijken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:40

_sparta_ schreef:

Nee hoor, iedereen heeft slecht gedrag! :+

Is niet moederlijk, is normaal! :j

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:40

_sparta_ schreef:

:D Heb ook geen hekel aan kinderen in het algemeen. Wel aan moeders die nergens anders over kunnen praten :+

Mijn paarden en katten zijn inderdaad ook de liefste van de wereld, engeltjes zijn het :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:44

Als mijn paard of hond vervelend is ben ik wel de laatste die het goed praat. En als hij na een snauw van mijn kant ook niet eens normaal wil doen heeft hij er nog een tik bij ook. Ik hou niet van drammende kinderen, maar ook niet van drammende dieren. Terwijl ik wel weer uitbundig kan belonen bij fijn gedrag. En het is dat ik bij een dier niet daarna nog dingen uit kan leggen of huisarrest kan geven, maar ik baal eigenlijk wel als ik hoor dat mijn paard zich misdragen heeft als een ander hem buiten heeft gezet voor mij. En die ander mag hem ook gerust aanpakken als dat nodig is. Dan raak ik niet over de zeik, daar waar je bij moeders niet eens boos mag kijken naar een etter kind.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:44

IKbenEllen schreef:
_sparta_ schreef:

:D Heb ook geen hekel aan kinderen in het algemeen. Wel aan moeders die nergens anders over kunnen praten :+

Mijn paarden en katten zijn inderdaad ook de liefste van de wereld, engeltjes zijn het :D

Nu weet ik echt dat het moeder/menselijk is. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:45

Nou generaliseer je IMO wel hoor Sparta. >;)

Jij doet het per definitie goed, moeders doen het per definitie fout.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:46

_sparta_ schreef:
Als mijn paard of hond vervelend is ben ik wel de laatste die het goed praat. En als hij na een snauw van mijn kant ook niet eens normaal wil doen heeft hij er nog een tik bij ook. Ik hou niet van drammende kinderen, maar ook niet van drammende dieren. Terwijl ik wel weer uitbundig kan belonen bij fijn gedrag. En het is dat ik bij een dier niet daarna nog dingen uit kan leggen of huisarrest kan geven, maar ik baal eigenlijk wel als ik hoor dat mijn paard zich misdragen heeft als een ander hem buiten heeft gezet voor mij. En die ander mag hem ook gerust aanpakken als dat nodig is. Dan raak ik niet over de zeik, daar waar je bij moeders niet eens boos mag kijken naar een etter kind.

Zeggen ook alle moeders! :D

Als jij boos naar mijn kind kijkt, kijk ik boos terug. :(

Een beetje wat minder letten op elkaar doet misschien ook wel wonderen... ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:50

Karin schreef:
Nou generaliseer je IMO wel hoor Sparta. >;)

Jij doet het per definitie goed, moeders doen het per definitie fout.

Zo is het niet bedoeld. :) Maar ik ben het er gewoon niet met de reactie eens dat iederen zijn eigen goed praat. Mijn eigen is niet altijd een engeltje. Zijn soms vervelende kwallen. Net als bij kinderen is dat niet altijd te voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat dan niet zijn.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:50

Heel mijn leven zeg ik al dat ik geen kinderen wil hebben. Misschien is het een onderwerp dat ter sprake komt als ik ooit een vriend krijg, maar daar heb ik me ook maar bij neergelegd dat ik niet het vriendinnetjes type ben. Ben te zeer gehecht aan mijn vrijheid, blijheid. Natuurlijk zijn er momenten dat je denkt, alleen is ook maar alleen en dan toch als ik de volgende dag kan gaan en staan waar ik wil, heerlijk.

Komt daarnaast dat ik docent ben op een middelbare school. Nooit van mijn leven dat ik docent kan zijn en dan dezelfde problemen thuis ook heb als op mijn werk. Daar pas ik voor.

Ik vind kinderen leuk, zeker in de leeftijd van 14 tot 18. Dan kun je er in ieder geval een fatsoenlijk gesprek mee voeren. Baby's daar heb ik totaal niets mee. Veel vrouwen worden dan helemaal soft en zo, dat heb ik helemaal niet. Het probleem waar ik dan tegenaan loop is dat die vrouwen absoluut niet kunnen begrijpen dat ik een baby niet aantrekkelijk vind. Ik heb er gewoon niets mee.
Misschien is het ook maar goed dat ik geen kinderen wil hebben, ik weet niet of ik de wereld er een plezier mee doe om een tweede van mij ter wereld te brengen. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:51

MamboBeach schreef:
_sparta_ schreef:

Minder op elkaar letten gaat niet goed met een winkelwagen op je hakken. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:51

_sparta_ schreef:
Zo is het niet bedoeld. :)

Waarom doe je het dan steeds?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:52

Steeds? Nou wijs me er dan maar op wat ik anders schrijf dan andere hier. En de uitleg mag je ook wel quoten, staat er niet voor niets bij lijkt me.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:53

Laten we het er maar op houden dat jij en ik een iets verschillende kijk op de zaken hebben, Sparta. ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:53

Even nog een aanvulling: waar ik wel een hekel aan heb zijn de kinderen van onze achterburen -:(-
Een zwembad, trampoline en schommel in de tuin, en volgens mij hebben ze een heel elftal.
Een geschreeuw als het mooi weer is -:(-
Echt, zojuist hoor ik ze weer voor het eerst dit jaar :+
Kan niet wachten tot ze in de pubertijd komen en met brommertjes aan de voorkant van hun huis gaan staan knetteren :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:55

_sparta_ schreef:
Mijn eigen is niet altijd een engeltje. Zijn soms vervelende kwallen. Net als bij kinderen is dat niet altijd te voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat dan niet zijn.

Nou ja, is bij jou misschien zo, maar mijn dieren zijn ECHT engeltjes hoor :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:55

Karin schreef:
Laten we het er maar op houden dat jij en ik een iets verschillende kijk op de zaken hebben, Sparta. ;)

Dat heeft denk ik elk persoon, een andere kijk op dingen. Maar eigen alleen maar goed praten, nee, daar kan ik niets mee. Je eigen is ook vervelend en heeft ook wel eens op de donder nodig. Dat doet die van mij niet is dan ook een zin die ik niet zo goed kan hebben.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:56

IKbenEllen schreef:
_sparta_ schreef:
Mijn eigen is niet altijd een engeltje. Zijn soms vervelende kwallen. Net als bij kinderen is dat niet altijd te voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat dan niet zijn.

Nou ja, is bij jou misschien zo, maar mijn dieren zijn ECHT engeltjes hoor :D

:D Ben je de b niet vergeten te typen :P
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 07-03-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:56

Wie heeft het over 'alleen maar goedpraten'? Ik zeg dat de mens daartoe geneigd is, niet dat-ie dat voortdurend doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:57

_sparta_ schreef:
MamboBeach schreef:

Minder op elkaar letten gaat niet goed met een winkelwagen op je hakken. ;)

Ik vond ook wel dat jij een beetje door moest lopen! O:) ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:58

Karin schreef:
Wie heeft het over 'alleen maar goedpraten'? Ik zeg dat de mens daartoe geneigd is, niet dat-ie dat voortdurend doet.

Dat denk ik ook wel ja!

En misschien helemaal als het om iets of over iemand gaat die dicht bij je staat...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:00

Van iets wat 'eigen' is heb je over het algemeen meer achtergrondinformatie waarop je je mening en je reactie kunt baseren. ;)

Dat is ook alleen maar menselijk IMO.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:00

Karin schreef:

En dat is nogal per mens verschillend. Sommige mensen blijven het goed praten. Ik heb een tante met een echt etter kind. Maar die doet het nooit fout hoor. Hij hoort niet goed, hij is in concentratie, hij doet zo omdat dit en dat. Altijd komt het door andere, maar haar kind is gewoon een verwend pokke kind. Maar dat ziet ze echt niet hoor.
Ik had een buren, met idem kind. Je zag hem op straat ook altijd onrust stoken, maar die van hun deed dat toch niet?
Maar zo heb je die ook bij dieren hoor. Nooit zijn die van hen is de onrusstoker in de weide, dat komt door de andere in de groep. Natuurlijk.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:01

MamboBeach schreef:
Ik vond ook wel dat jij een beetje door moest lopen! O:) ;)

:+ Maar de kassa juffrouw was niet sneller. ;(