Ik ga zo meteen weer eens kracht trainen en ga het dan volgens jullie tips doen, dus eerst kracht en dan cardio Ben benieuwd!
MuSLi
Geplaatst: 01-03-11 19:57
Dat is ook een net lijstje Marije_ .. Ik doe meestal 4 oefeningen nu, als ik train. Dat kost me ongeveer een half uurtje, wel snel achter elkaar door.. Maar daar kan ik dan net nog tijd voor vrijmaken zegmaar
Ja dat is goed toch . Heb je echt zo weinig tijd dan? Als je genoeg herhalingen maakt zal het wel effect hebben (2 a 3 x per week denk ik)
Als ik met kracht bezig ben, is het sowieso 3 kwartier.. met vriend erbij nog wel langer
Corelli hoe is het gegaan? Persoonlijk vind ik het ook veel fijner om een kt te doen en vervolgens cardio! als je andersom doet is er al een hoop energie weg door de cardio.. en heb je geen optimale kracht meer.
Ik heb helemaal geen spierpijn echt super fijn!!! Kwark for the win haha.
Corelli
Geplaatst: 02-03-11 09:55
Ging goed! Vond mijn half uur crosstrainer wel zwaar na mijn kracht (doe veel beenoefeningen), dus die heb ik een paar tandjes lager gezet en toen ging het lekker (normaal staat hij op 11, nu op 7) Ik ga het zo volhouden, kijken of ik resultaat ga merken
Ziet er goed uit Corelli! netjes. Met zo'n training ben ik inderdaad ook zo'n 1,5 uur mee bezig.
Ik ga zondag op wintersport, erg veel sporten daarvoor komt ergeloof ik niet meer van! gister nog een blokje (30min)hardgelopen.. Morgen misschien nog fitnessen
Hanneke84
Geplaatst: 24-04-11 00:16
Zijn er hier nog dames bezig? Ik zelf begin volgende week in week 8 van p90x ( is een 12 weken programma maar ik ga door) en ik moet zeggen dat het helemaal super is! http://www.leerwiki.nl/P90X_ervaring Het is heel afwisselend ( en verslavend!) zo'n 3x in de week krachtraining en buikspieren, 1x in de week plyometrics (jumping cardio), yoga en kempo ( vechtkunst) Zijn ook veel filmpjes op youtube te vinden
irise456
Geplaatst: 24-04-11 09:22
ik ga 9 mei beginnen, ga nu naar een andere fitniss toe waar er mee toestellen zijn en nieuwere. Bij me oude fitniss betaalde je mischien weinig maar waren oude fitniss toestellen.
missfitness
Geplaatst: 25-04-11 16:20
Ja ik ben ook nog steeds aan het trainen, al dagen, weken, maanden, jaren! En ben ook niet van plan te stoppen haha.. P90x is echt goed joh! Ik heb het zelf niet gedaan maar heb veel reacties van mensen gehoord en gezien. Ze veranderen echt, het is een hele goede training, als je maar door zet! Ben benieuwd hoe het jou zal bevallen!!
p90x , nog nooit van gehoord! zal het eens opzoeken want ik ben er wel benieuwd naar
Bij het hele fitnessen is het belangrijk dat je doorzet ja.. als ik hoor dat sommige vrouwen na 4x training en 4x spierpijn er mee op houden.. Ik vind spierpijn niet erg, dan weet ik tenminste dat ik wat heb gedaan! en tegenwoordig is het ook lang niet meer zo erg als in het begin.
Irise fijn dat je naar een andere fitness school gaat dan . voor mij zijn de toestellen eerlijk gezegd niet zo belangrijk.. ik train meer met losse stangen/gewichten/dumbells etc.
ik merk wel dat mijn schouders er al mooi uit komen te zien. mijn benen ,buik en armen zijn helaas nog steeds probleem zone's.. allemaal gespierd maar niet te zien door het vet . probeer nu wel meer hard te lopen , en op mijn eten te letten. Na het examen kan ik er helemaal voor gaan
irise456
Geplaatst: 25-04-11 19:25
Voor mij is cardio erg belangerijk, bij me oude fitniss school stote ik telkens me knieen op de crostrainer waren zulke oude dingen en ze hadden maar 1 goede crostrainer en als die bezet was had ik gelijk geen zin meer Op me nieuwe sportschool zijn de crostrainers veel luxer en er staan een stuk of 6, en keertje verandering is wel leuk.
werken moet goede en genoeg toestellen helpt idd voor de motivatie! Goede apparatuur is ook nodig om juist en goed te kunnen trainen. Dus een logische verandering irise456! Maar cardio kan op veel verschillende manieren he!
o ja Marije ik weet niet meer waar ik het heb gezien maar jou nek was wel heel erg mooi qua bespiering!! Jammer dat je benen, buik en armen nog neit willen. Ik denk idd dat het de cardio is en probeer het na het examen echt even een aantal weken vol te houden, je zal echt resultaat gaan zien!!
Dat ga ik zeker doen. ik had toen even een foto naar je gestuurd ja.. na mijn examen ga ik ook weer meer paardrijden en vooral met dit weer ga je best goed zweten! en vannacht 6 uur staan stampen man het was net een sauna! ook een zeer goede cardio workout zal ik jullie vertellen
Hanneke84
Geplaatst: 25-04-11 21:06
Missfitness ik zit in week 8 van de 12 en het bevalt mij super! Ik ben nog niet veel afgevallen wel is mijn vorm al veel veranderd
Marije, leuk dat jij ook nog bezig bent! Als je op je eten let zal het ook wel al veel schelen denk ik Zelf heb ik gemerkt dat het echt werkt als je heel veel afwisselt en je lijf niet gewend raakt aan de beweging. Als je bijvoorbeeld alleen gaat hardlopen dan raakt je lijf daar aan gewend, combineer je het echter met ik zeg maar wat zwemmen en de roeitrainer dan zul je sneller resultaat zien.
Irise waarom ga je precies op 9 mei beginnen? Klinkt wel goed van je nieuwe sportschool, hopelijk zal het je goed bevallen!
Ondertussen blijf ik op play drukken
irise456
Geplaatst: 26-04-11 09:46
ik ga 2 mei op vakantie en 9 mei ben ik terug, en na de vakantie wil ik er weer voor gaan Heb nu al heel lang niet meer gefitnisst wel baantjes gezwommen.
Als ik die week begin doe ik 2 keer per week fitnisse 1 keer perweek baantjes zwemmen, en sportief buiten, zoals mountainbike en skaten en lekker veel wandelen
Mijn broer heeft wel van die fitness-atributen, voornamelijk voor arm en buikspieren. Zit ik redelijk vaak op, gewoon om mijn spieren wat sterker te krijgen. En ik doe aan voltige, daar zijn arm- buikspieren toch wel van grootbelang.
Vooral in mijn armen en benen. Buik begin ik nu ook te zien en mijn rug is ook sterker.
Je voelt je zoooo veel fitter
Hanneke84
Geplaatst: 29-04-11 14:12
Wat doe je dan precies 5x Nancy? Wel leuk dat er meer meiden zo actief zijn!
Ik heb vandaag mijn weerstand banden ontvangen (http://www.bodylastics.com/index.html ), super blij mee want op sommige dagen moet ik heel veel optrekken en opdrukken en dan kan ik die banden gebruiken
Hanneke dat ziet er handig uit die banden! waar bevestig jij deze aan trouwens?
Ik heb de afgelopen dagen niet echt getraind.. ben druk aan het leren voor de examens, nog even geduld..!
Resfeber
Geplaatst: 06-05-11 19:29
*meld zich* Ik train m'n beenspieren, rugspieren -in iedegeval iets in me rug - , schouder/bovenarm spieren. En dat allemaal voor een goede houding van mijn rug.
Sheran
Geplaatst: 06-05-11 19:45
*meldt zich ook*
Ik wil gaan krachttrainen om aan te komen. Ik moet nog even zien hoe ik dat ga doen, want alle fitnesscursussen van de uni zitten vol en de rest is te duur. Dus ik ben op zoek naar wat thuisoefeningen. Edit: ik herhaal mezelf van de vorige pagina zie ik