Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:53

Tallie1979 schreef:
Door de pil heen komen, stokpaardje of niet, het gebeurd nou eenmaal.

Dat was bij mij ook de oorzaak, al 10 jaar aan de zelfde pil, altijd stipt met innemen, 10 jaar lang gaat het goed, tot het moment dat het 1x fout is. Het gebeurd.. En je doet er geen zak aan..

Dat wil ik ook niet beweren, tuurlijk gebeurt dat, maar in grote getale?, dat de kliniek vol zit met anticonceptiefouten en dan niet het laks omgaan met de AC.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:54

Adil18 schreef:
Quellian schreef:
Ik ben zeker geen voorstander van abortus, tenzij de zwangerschap is ontstaan door onvrijwillige gemeenschap (verkrachting). Anders vind ik het toch het verhaal van de kont branden en het zitten op de blaren.

Oh, en als je zwanger wordt ondanks dat je consequent de pil hebt genomen?

Ik geloof hier niet zo in...

Pauline

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:55

Mja ik ken iemand die dat wel heeft gehad, zij heeft nu 4 kinderen :) Op zich is er in een hele hoop gevallen niks mis met abortus imo, maar wel met abortus in een laat stadium. Hoe langer je wacht, hoe meer celdelingen er hebben plaatsgevonden zeg maar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:56

Quellian schreef:
Ik geloof hier niet zo in...

Euh, het is toch echt een algemeen bekend feit dat de pil geen 100% garantie biedt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:57

Pauline schreef:
Mja ik ken iemand die dat wel heeft gehad, zij heeft nu 4 kinderen :) Op zich is er in een hele hoop gevallen niks mis met abortus imo, maar wel met abortus in een laat stadium. Hoe langer je wacht, hoe meer celdelingen er hebben plaatsgevonden zeg maar.

En...?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:57

@Adil
Dat komt ook dat abortus bij ons niet echt te sprake is geweest.
Iedereen heeft gelijk zijn steentje bij gedragen.
Mijn kinder/babykamer is haar kant opgegaan, mijn vriendin heeft een zoontje van 6 maanden ouder en die bewaart alle (goede) kleding. Mijn zusje heeft tot aan de bevalling thuis gewoond. (hoog zwanger heeft zij examen gedaan).
Onderling hebben wij de opvang geregeld en dat gaat nog steeds goed.
Ik heb hem (meestal) op vrijdag, mijn vader op dinsdag en woensdagochtend.
De donderdagochtend wordt gewisseld tussen mijn vader/ik/haar vriendin.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:58

Pauline schreef:

Ik zou er persoonlijk ook absoluut meer moeite mee hebben om een foetus met een hartslag te laten verwijderen, eerlijk is eerlijk.

Anoniem

De pil biedt idd geen 100% garantie. Ik denk dat velen onvoorzichtig zijn en de pil als zodanig de schuld geven, maar eigenlijk stiekum een dagje vergeten zijn.

Pauline, daar wringt hem de schoen bij velen idd.

YankeeBoy

Dan heeft je zusje een goede back-up, maar wat nou als je dat niet hebt? Dan heb je een kindje toch niks te bieden als 16 jarige

Adil

Brainless schreef:
@Adil
Dat komt ook dat abortus bij ons niet echt te sprake is geweest.
Iedereen heeft gelijk zijn steentje bij gedragen.
Mijn kinder/babykamer is haar kant opgegaan, mijn vriendin heeft een zoontje van 6 maanden ouder en die bewaart alle (goede) kleding. Mijn zusje heeft tot aan de bevalling thuis gewoond. (hoog zwanger heeft zij examen gedaan).
Onderling hebben wij de opvang geregeld en dat gaat nog steeds goed.
Ik heb hem (meestal) op vrijdag, mijn vader op dinsdag en woensdagochtend.
De donderdagochtend wordt gewisseld tussen mijn vader/ik/haar vriendin.

Dat vind ik echt super!

Bedenk wel dat niet iedereen zo'n geweldige familie heeft om op te steunen...!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:59

Tja ik weet ook uit ervaring dat steriliseren van de man ook geen 100% garantie biedt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:59

Adil18 schreef:
Pauline schreef:

En...?

Daar worden we het niet over eens :D
Jij ziet het als iets, ik als een kind.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:00

YankeeBoy schreef:
Dan heeft je zusje een goede back-up, maar wat nou als je dat niet hebt? Dan heb je een kindje toch niks te bieden als 16 jarige

Nee inderdaad. Dan ben je als moeder heel eenzaam...en dat is echt heel triest. Dan is abortus toch wel een goede optie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:00

Sorry Mindim, verkeerd begrepen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:01

Mindim schreef:
De pil biedt idd geen 100% garantie. Ik denk dat velen onvoorzichtig zijn en de pil als zodanig de schuld geven, maar eigenlijk stiekum een dagje vergeten zijn.

Pauline, daar wringt hem de schoen bij velen idd.

Ik ben hem ook wel eens vergeten, neem hem dan alsnog en vrij gewoon een week met condoom zoals op de gebruiksaanwijzing te lezen valt....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:01

Heb het bewuste topic gelezen en het spijt me, kan hier geen respect voor hebben. Vind ook dat abortus op zo'n termijn verboden moet gaan worden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:02

Adil18 schreef:
Pauline schreef:

En...?

Ja sorry ik dacht dat dit een discussie was en dat ik daar mijn bijdrage gewoon aan kon leveren.
Wat een vreemde reactie :n Hoe meer celdelingen, hoe meer het een mensje wordt en dus hoe meer emoties het oproept bij degene die het kind draagt. En ook hoe meer de moeder er van merkt, inherent aan de celdelingen gebeurd er wat met de hormoonhuishoudong van de moeder. (ik leg het wel even uit hoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:04

Adil18 schreef:
Ik ben hem ook wel eens vergeten, neem hem dan alsnog en vrij gewoon een week met condoom zoals op de gebruiksaanwijzing te lezen valt....

Hier hetzelfde.
Ik word ziek van de pil, kan niet tegen de hormonen, hub laat zich waarschijnlijk steriliseren, maar nu lees ik dat dat ook geen garantie biedt, nou dan wachten we maar tot aan de overgang :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:04

Pauline schreef:
YankeeBoy schreef:

Nee inderdaad. Dan ben je als moeder heel eenzaam...en dat is echt heel triest. Dan is abortus toch wel een goede optie?

Maar daarom zorgen wij binnen onze familie voor een goede back-up omdat wij niet standaard voor abortus zijn.
Natuurlijk begrijp ik best dat er mensen zijn die er (om bepaalde reden) wel voor kiezen, maar het ging mij erom dat als je als gezin/familie niet achter zomaar abortus staat je dit ook moet waarmaken door back-up te staan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:05

Quellian schreef:
Heb het bewuste topic gelezen en het spijt me, kan hier geen respect voor hebben. Vind ook dat abortus op zo'n termijn verboden moet gaan worden.

En dan? Dan komt het kind terecht bij een moeder die het niet hebben wil, depressief is en ruzie heeft met de vader. Is het dan echt zo veel beter af?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:06

Pauline schreef:
Adil18 schreef:

En...?

Ja sorry ik dacht dat dit een discussie was en dat ik daar mijn bijdrage gewoon aan kon leveren.
Wat een vreemde reactie :n Hoe meer celdelingen, hoe meer het een mensje wordt en dus hoe meer emoties het oproept bij degene die het kind draagt. En ook hoe meer de moeder er van merkt, inherent aan de celdelingen gebeurd er wat met de hormoonhuishoudong van de moeder. (ik leg het wel even uit hoor).

Ja, en? Dus? Moeten we het maar laten? Ook als we het niet willen hebben?

Nee, sorry, ook in een laat stadium moet kunnen als de persoon geen kind wil. Zolang het kind niet levensvatbaar is moet je gewoon abortus uit kunnen voeren...

Ik vind je uitleg overigens wel mooi :j Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:07

Vjestagirl schreef:
Quellian schreef:

En dan? Dan komt het kind terecht bij een moeder die het niet hebben wil, depressief is en ruzie heeft met de vader. Is het dan echt zo veel beter af?

Sja, ik weet niet of je het topic hebt gelezen, maar dit is toch echt wel een geval van kont branden en blaren zitten. Kom op zeg... wel seks, maar niet de consequenties dragen omdat het ff niet uitkomt? Spijt me... ik geef enkel mijn mening.
Met 16 weken kun je zelfs al zien of het een jongen of een meid wordt, vind het tamelijk harteloos als je een zwangerschap dan afbreekt (en dan nog de manier waarop ze erover praat, draait mijn maag van om).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:07

Mindim schreef:
Adil18 schreef:

Hier hetzelfde.
Ik word ziek van de pil, kan niet tegen de hormonen, hub laat zich waarschijnlijk steriliseren, maar nu lees ik dat dat ook geen garantie biedt, nou dan wachten we maar tot aan de overgang :D

Oh jeeh...Dat kan misschien nog lang gaan duren... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:08

Eens worden doe je het niet in topic, gaat ook nooit lukken. De ene groep ziet het als 'iets' en de ander als 'kind'. Gevoelsmatig lig je totaal uit elkaar op dit gebied, word je het niet eens. Elkaar overtuigen gaat niet lukken en ook respect voor elkaar in een topic over een zeer persoonlijk en delicaat onderwerp, wat gevoel betreft, is gedoemd te mislukken. Zoals elk topic over dit onderwerp loopt het op niets uit.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:08

Vjestagirl schreef:
Quellian schreef:

Nee, als het kind uit je popt krijg je magische gevoelens en komt alles goed. Echt :j!

Okee, foute post. Maar ik blijf het vreemd vinden dat sommige mensen dit echt denken. Als je ziet hoeveel kinderen een doodongelukkige jeugd hebben...
En ik ben moe, ga gaan slapen ;) .