Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:02

LifeSucks schreef:
:) wel typerend dat de meningen van veel mensen bijdraaien na mijn post van hoeveel weken het is.
Voor mij maakt dit het niet moeilijker.
Aan de buitenkant is nog evenveel te zien als voordat ik wist hoever het was.
Wat ik doe is toegestaan bij Nederlandse wet en ik laat me ook niet gek maken.
Het zal moeilijk zijn, maar zal blij zijn als het achter de rug is.

Waves; Dankjewel voor je tegengas :o

Ik heb overigens de echo niet gezien.

Nogmaals de vraag, heb je het met je ouders besproken? Wat vinden zij ervan? En waarom heb je ervoor gekozen om de echo niet te bekijken? Als het voor jezelf niet uitmaakt?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:02

zitten hier dan echt zoveel gevoelloze mensen, het helemaal alleen redden, ja het kan, heb ik zelf bewezen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:03

Caira schreef:
Nogmaals de vraag, heb je het met je ouders besproken? Wat vinden zij ervan? En waarom heb je ervoor gekozen om de echo niet te bekijken? Als het voor jezelf niet uitmaakt?

Ik heb ook niet naar de echo gekeken omdat ik bang was dat mijn hart dan een keuze zou maken waarvan ik met mijn verstand wist dat dat niet de juiste keuze was voor dat moment.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:03

ulysse1 schreef:
zitten hier dan echt zoveel gevoelloze mensen, het helemaal alleen redden, ja het kan, heb ik zelf bewezen

Jij bent geen spiegel van alle mensen hier in de wereld... :n De een kan ervan bijtrekken, maar de ander kan eronderdoor gaan.. De TS heeft zelf het e.e.a. meegemaakt en ik denk écht wel dat ze genoeg gevoel in haar donder heeft om dit zélf te kunnen bepalen... En DAT vind ik moedig!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:04

LifeSucks schreef:
:) wel typerend dat de meningen van veel mensen bijdraaien na mijn post van hoeveel weken het is.

Ja omdat dit het wat echter maakt, wat meer kind zegmaar (wat mij persoonlijk betreft)
Ik vind het fijn voor je dat jij wel die berusting hebt en ik vertrouw er op dat je weet wat het beste voor jou en ongeboren kind is. Ik weet (helaas) hoe een depressie voelt en kan me absoluut voorstellen dat je in zo'n situatie helemaal geen ruimte voor een kind hebt.
Wil je wel ooit kinderen of heb je helemaal geen kinderwens?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:04

ulysse1 schreef:

Dat mag en dat is heel goed gedaan van je,maar dat geeft je niet het recht zoon ontzettende kwetsende opmerking te plaatsen!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:05

Ik zit hier echt een beetje met tranen in mijn ogen... Ik vind het best moeilijk op de manier hoe je reageerd op die abortus... Je bent nu ruim 16 weken zwanger en als de ingreep plaatsvind ruim 17 weken... Heel veel mensen zijn blij dat termijn te halen zonder problemen...
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat het in jou situatie niet makkelijk is... Maar je bent er nog steeds zelf (samen met je vriend) bij geweest... Je heb wel een levend wezen in je lichaam waar sommige mensen echt jaren hun best voor doen om dit voor elkaar te krijgen...

Zoals je in een eerder post van mij kunt lezen heb ik ook een abortus meegemaakt. Maar dit onder heel andere omstandigheden en veel eerder in de zwangerschap. ik was nog geen 10 weken. En dat was al geen pretje...

Maar goed... jou (en je vriend) beslissing staat vast..
Ik hoop dat je er goed doorheen komt en er geen schade van zal ondervinden... (ik dacht namelijk ook dat het allemaal wel goed kwam)
Als je er een probleem mee krijgt zoek dan wel hulp... dat is wel heel belangrijk...
Ben wel heel erg blij dat je je vriend erbij betrekt...

Dennis12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:06

Mensen... Kan het misschien wat met beleid en wat vriendelijker!? deze persoon heeft het hier al moeilijk genoeg mee.
Tuurlijk is het appart dat je het pas na 16 weken opmerkt.. dit had eerder gekunt... maar laat elkaar in de waarde. het is al moeilijk genoeg.

Succes met je keuze, ik hoop dat je de juiste zult maken.
ulysse1, ik hoop dat jij even aangesproken gaat worden op je post hier, ik vind m recspectloos.
Laatst bijgewerkt door Dennis12 op 02-03-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:06

Caira:
Nee ik heb het er niet met mijn ouders over gehad.
Heb geen contact met mijn moeder, en mijn vader is hier niet de aangewezen persoon voor.

Heino:
Ik heb me altijd voorgehouden dat ik pas kinderen wil als ik in de 30 ben, en mijn eigen leven heb geleefd.
Heb ook een tijd helemaal geen kinderen gewild.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:07

TS heb je al met je vriend erover gesproken hoe nu verder?
Ik denk nl dat je hem hierdoor erg hard nodig zal hebben.
Of een goede vriendin die je steunt. Dit is een hele verstandige beslissing i..m.o Maar het zal zeker impact krijgen op je leven.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:07

Moderatoropmerking:
Ik heb hier een flinke berg ronduit kwetsende en denigrerende posts verwijderd. Je kunt het eens of oneens zijn met de TS; een respectvolle reactie maakt een mening vaak nog duidelijker dan een sneer.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:10

Heel erg veel sterkte TS.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan begrijpen dat het toch nog moeilijk is om abortus te laten doen.

Uit je post denk ik dat je de juiste keuze gaat maken, ik vind het heel dapper van je! Hopelijk komen jij en je vriend er zonder kleerscheuren uit en kunnen jullie er vrede mee hebben.

Heel veel succes alvast!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 22:10

Er is me ook niet gevraagd er naar te kijken, denk omdat ik zo beslist over kwam betreft mijn keus.
Dat vond degene die met me sprak ook.
Heeft er verder ook niet lang over doorgedramt of het wel echt mijn keuze was oid.
Gewoon, precies zoals ik het wilde.

Lavien/ Ulysse; Zou je alsjeblieft kunnen ophouden met die denigrerende berichten?
Ze helpen niet, maar maken me ook niet onzeker (mocht dat je opzet zijn).
Je bent aan het rellen.
Dit is mijn keus.
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 02-03-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:10

Lavien, als je voelt dat dit er gewoon niet bij kan, dat je hier zelf aan onderdoor gaat.. Is het dan eerlijk om door te gaan? Voor jou, voor het kind??

Ik zou zelf tien keer nadenken of ik het zou doen, maar ik kan genoeg situaties indenken dat het gewoon niet zou kunnen...

Ik kijk ook even naar je onderschrift, en dan vooral de laatste zin... Werk aan de toekomst en beslis je eigen lot.. Ik denk dat de TS hier nu mee bezig is, juist om hier bovenop te komen, en door te kunnen gaan :)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:11

claud31 schreef:
ulysse1 schreef:

Dat mag en dat is heel goed gedaan van je,maar dat geeft je niet het recht zoon ontzettende kwetsende opmerking te plaatsen!

Ik kan dit echt niet goedkeuren , dit is een leven dat ze beeïindigt, ik kan er echt niet bij hoe licht de meeste er hier over gaan

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:11

17,5 week zwanger? nee.. ik zou het dan absoluut niet weg kunnen halen. Erg egoistisch, denk alsjeblieft beter na.. je weet het pas net.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:12

ulysse1 schreef:
Ik kan dit echt niet goedkeuren , dit is een leven dat ze beeïindigt, ik kan er echt niet bij hoe licht de meeste er hier over gaan

Ik dacht al dat ik de enige was....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

ulysse1, niemand hier denkt er licht over. Heb je het topic eigenlijk wel gelezen?? :?
Maar we hebben maar respect te hebben voor de beslissing van de TS, en je mening ventileren kan ook op een nettere manier. Zo bereik je er al helemaal niets mee.

Waves

Zeeuwtje68 schreef:
... Maar het zal zeker impact krijgen op je leven.

Dat hoeft niet persé hè. Als het een weloverwogen keuze is en je bent zeker van je zaak dan hoeft het geen problemen op te leveren. Laten we TS niet bij voorbaat iets aanpraten, en dat ze zich straks schuldig voelt omdat ze zich bijvoorbeeld niet rot voelt maar opgelucht.
Dat is toch in iedere situatie anders.

sans6

ulysse, jouw opmerking vind ik erg ongepast.
Ook al ben je het niet met TS eens, je hbt maar respect te hebben voor haar keuze en haar mening.
Ze heeft het goed onderbouwd en er over nagedacht en ik geloof dat ze dondersgoed weet wat er op het spel staat.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:13

LifeSucks schreef:
Heino:
Ik heb me altijd voorgehouden dat ik pas kinderen wil als ik in de 30 ben, en mijn eigen leven heb geleefd.
Heb ook een tijd helemaal geen kinderen gewild.

Helaas Kinderen wil/ neem je niet maar krijg je... Het is niet dat ik rot wil overkomen maar ken namelijk veel mensen die er heel veel moeite voor doen en hebben gedaan om een kind te krijgen..

Ik ben ook heel blij met de kinderen die ik gekregen heb en gun iedereen zijn deel....

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:14

TS is niet egoistisch.. er wordt gezegt een mensen leven beindigen kan niet, maar een kind geen fijne jeugd kunnen geven is veel erger.

TS fijn dat je nu duidelijkheid hebt en dat je vriend er ook achter staat! Heel veel sterkte voor de komende dagen en voor volgende week natuurlijk!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:15

Wat zou ze dan moeten doen? er onder door gaan, het kind houden, afstaan en weet ik het wat. Nee ze maakt de goede beslissing. Ze wil het niet klaar!! Het is haar lijf en leven niet die van jullie die er tegen zijn. Ik zou het in zo'n situatie ook absoluut weg laten halen.

Ts sterkte als het zover is. :(:)

RoodZonnetje

Dennis12 schreef:
Het verpesten van een heel kinderleven is erger, als je er niet voor kunt zorgen.

Dit vind ik ook ja. TS komt op me over als iemand die verstandig na kan denken.

loez

TS: Ik vind het ontzettend knap van je dat zo goed weet wat je wilt. En ik vind je keuze in jou situatie best logisch, als jij pas kinderen na je 30e wilt is dat helemaal prima. En helemaal omdat je weet dat je het kind nu gewoon geen toekomst kán geven. Liever dit, dan een kinderleven/jeugd/of heel mensen leven verpesten. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger. Hoe is het nu tussen jou en je vriend? Is de rust een beetje weder gekeerd?

Heel veel succes en sterkte de komende tijd :)