Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:08

_Lott schreef:
ik werk 5 dagen per week. dus ik kom wel op 5/6 dagen uit helaas. heb dat voorgelegd aan de huisarts toen ik er vorige week heen ging. en volgens hem kon het weinig kwaad

mits ik dus geen infectie had

Oooooh... en ik maar bang zijn als ik er 1 per week slik. (Bang voor luie darmen ofzoiets).

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:41

Hier nog iemand met PDS :( Ik heb ook duspatal gebruikt en dat werkte niet... Omdat ik geen obstipatie heb, maar de omgekeerde variant, gebruik ik buscopan (volgens mij krijgen paarden dat ook bij koliek haha). Ik gebruik dit alleen als ik veel last heb of als ik acuut last heb... Ik heb er inmiddels mee leren leven en weet wat het erger maakt (onregelmatig voedingspatroon, ongezond eten, stress, alcohol, etc) en heb mijn levensstijl erop aangepast... Helaas is het af en toe nog steeds zo heftig dat er niks aan te doen is... Sterkte allemaal, we zijn gelukkig niet alleen ;)

purny

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:26

Ging het net zo lekker krijg ik vanavond een aanval :( Al 3 keer naar de wc gelopen... Had eigenlijk op Scheveningen afgesproken om naar het vuurwerk te gaan kijken, gaat nu niet door ben ik bang. Ik durf gewoon niet meer de deur uit te gaan. Gelukkig heb ik nog diareeremmers in huis

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:28

dan kun je dus wel gaan want dat werkt heel gauw hoor :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:28

Quincy1974 schreef:
_Lott schreef:
ik werk 5 dagen per week. dus ik kom wel op 5/6 dagen uit helaas. heb dat voorgelegd aan de huisarts toen ik er vorige week heen ging. en volgens hem kon het weinig kwaad

mits ik dus geen infectie had

Oooooh... en ik maar bang zijn als ik er 1 per week slik. (Bang voor luie darmen ofzoiets).

nou niet dus... want anders zou het voor mij niet leefbaar zijn :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:05

Mmmm, ik ga zo naar hardes plaza, maar ik heb al zo'n tijd pijn in mijn buik.
We gaan met 2 auto's zodat ik naar huis kan indien nodig....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:32

Ik heb Loperamide gescoord... nu kijken of dit het wondermiddel is :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:23

Niet teveel aan denken en lekker aan het water/sapjes! Enjoy je avond!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:34

En, hoe was het Ivy??

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:47

Ja hebben een lekker feestje gehad,
het voordeel was dat ze overal bankjes en stoelen hebben, dus als ik een kramp aanval krijg, kan ik rustig gaan zitten.
we zijn om half 3 naar huis gegaan, omdat ik het toen echt niet langer meer uithield.
Ik heb mij moeten aanpassen, en we zijn met 2 auto's gegaan, en soms baalde ik echt onwijs. maar gelukkig begrepen de andere mij ook!
werd vanmorgen wel weer met hevige buikpijn wakker, maarja heb wel een leuke avond gehad, dus neem je dit maar voor lief he :)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:54

Ik heb van de dokter een afspraak moeten maken in het ziekenhuis.. maar kan pas 19 oktober terecht :( duurde het bij jullie ook zo lang??

En volgend weekend ga ik naar decibel.. geen idee hoe.. wil het liefst niet eens bang voor buikpijn! Maarja wil het toch ook weer niet missen :(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:48

Bij mij helpt het ook altijd als ik ergens kan zitten :j
Dan zakt het vaak even weg voordat ik daadwerkelijk dringend een wc nodig heb :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:57

Ik ben gistermiddag weer bij de MDL geweest. Omdat mijn klachten toenemen en de diagnose nog(steeds) niet rond is krijg ik de 27e wederom een colonscopie.. -O-
Arts zei wel heel duidelijk dat het zeker wel 'iets' is, maar het moet nog in een hokje gestopt worden. Hij zei dat ik in ieder geval niet iets van een spastische darm had, dat er wel iets van ziekte aan de gang was ofzo. Ik weet het allemaal ook niet meer hoor, ik ga er maar vanuit dat het zo blijft dan kan het ook niet tegenvallen :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:13

Pfoe, pittig hoor Petulan... Vooral omdat ze wel weten dat het een ziekte is, maar niet weten wat het is...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:23

ooo wat vervelend zeg!!

Ik heb 10 september die MRI, maar het gaat zo slecht op het moment....
Ik heb op dit moment zulke hevige buikpijnen, dat het lijkt alsof mijn darmen in de fik staan!
Ik zie door het bomen het bos niet meer, en weet ook niet hoe nu verder.....

jij sterkte petulan!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:27

Oh, dat gevoel is heel herkenbaar! Zo noem ik het ook altijd! Als ik dan in eens een kramp krijg is het eerst of mn darmen in brand staan, en vervolgens vliegt de as van die fik me voor de ogen (zwarte vlekken zien van de pijn).

Het is zo wisselend.. :n Vrijdag nasi gegeten: niks aan de hand. Gister nasi gegeten: een grote bak ellende. Bah. Bloed, slijm, kramp, de hele jackpot.. :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

nouja ik ben wel een beetje slecht geweest de afgelopen dagen, maar heb al weken last, dus weet ik onderhand niet meer wat ik wel en niet kan hebben.....

En ik val ook regelmatig flauw, waardoor ik daardoor ook weer blesures oploop

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:32

Bij mij gaat het de laatste tijd echt heel erg goed, heb zo met jullie te doen!!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:54

Hoi allemaal!(dat klinkt misschien een beetje te vrolijk)

Al een aantal weken heb ik ook last van mijn darmen, buik, stoelgang, pijnaanvallen en noem het maar op.
Vandaag heeft de huisarts dan eindelijk voorzichtig uitgesproken dat ik een spastische darm heb(nog niet zeker, volgen nog meer onderzoeken).
Ik ben er niet gerust mee, het idee blijft spelen dat er meer aan de hand is. Het enige waar ik blij mee ben is dat ik mensen die totaal geen begrip kunnen (willen)tonen nu kan vertellen dat er wel degelijk een, al dan niet zekere, verklaring is voor mijn pijn.

Ik ben trouwens ontzettend blij dat er een topic over dit onderwerp bestaat! :(:)

Groetjes, Saskia

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:20

Hoi saskia,
Welkom in dit topic!!
Hier kun je je ei kwijt wat betreft de darmen, verwacht niet teveel van die onderzoeken. Darmen zijn lastige dingen, orgaan die een groot deel van je buik vult, alleen weten ze er te weinig over.

Ik zit nu op de camping, blijf tot zaterdag en daarna naar mijn ouders in een bungalow, ben pas maandag avond thuis. Darmen werken zoooo niet mee! Maarja, niets aan te doen. Alleen de wc is zo ver weg :(

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:41

ivy_power89 schreef:
Ik zit nu op de camping, blijf tot zaterdag en daarna naar mijn ouders in een bungalow, ben pas maandag avond thuis. Darmen werken zoooo niet mee! Maarja, niets aan te doen. Alleen de wc is zo ver weg :(

Het ergste is idd als je niet thuis bent. Kun je niet lekker ongegeneerd naar de WC.
Morgen ga ik dan ook voor het eerst meet deze (voor mij) nieuwe aandoening op vakantie.
Ik hoop dat het allemaal goed komt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:42

pfoe, dat vind ik ook altijd zo'n nadeel van een camping, naar zo'n toilethok lopen... Wat dat betreft zit ik liever in een huisje!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:45

Hoi Saskia, welkom. Lastig van je spastische darm, we kennen het hier maar al te goed. Hoop dat je HA iets voor je kan vinden wat je kan helpen. Probeer er niet te veel aan te denken, want door stress worden je klachten echt erger. Mocht je nou nieuwe symptonen krijgen, zou ik weer terug gaan naar de HA. Tot die tijd (helaas) wennen aan je darmprobleem.

Ik ben in Spanje op t moment. Veel last van mn buik, maar op mn luchtbedje op zee kan k wel even lekker mn hoofd leegmaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:48

Hoi! Ik heb ook al jaren last van deze aandoening.

Ik heb al eerder gelezen dat pepermuntolie kan helpen, heeft iemand enig idee waar je zoiets kan kopen?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:54

ik ben bezig met dat onderzoek

kom alleen geen steek verder omdat ik constant blaasontsteking heb en dus geen bloedtest mag doen