hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:38

Gister had ik stress met school, biologie verslag afmaken, grieks, laltijn. Toen had ik echt last van het slechte ademenen en duizelig zijn. Toen ben ik na een half uurtje, om 11 uur gaan slapen en het ging maar niet weg. Stress is toch niet goed voor mijn ademhaling. :n

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:08

Jij ook grieks en latijn :oo, ikke ook, vooral bij latijn heb ik er last van. Een tijdje geleden werd ik gewoon ziek en duizelig als ik latijn les had. Ben zelfs een x in de mediatheek er bijna door flauwgevallen (was gwn latijn hw aan t maken ) Ik blijf waarschijnlijk zitten op latijn en grieks (je moet elf punten hebben, onafgerond, en ik heb er vaak maar net genoeg...)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:15

Het gaat best goed met me de laatste paar dagen. Hebnog wel eens dat ikhet gevoel dat ik het een paar keer per ongeluk over sla. Tenminste zo voelt het en dat ik dan een paar keer diep moet ademhalen om het weer in te halen zeg mar. Voelt heel raar en heb wel tintels in mn vingers en last van mn schouders en boven mn borst van de spieren ofzo. Nou ja eigenlijk heb iknog best wel veel last van het een en ander maar voel me beter naar wat et is geweest.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:30

Ja, ik heb grieks en latijn. 1ste jaar gymnasium. Echt heel veel stress waardoor het ook steeds terugkomt. Het is gewoon heel erg stressvol met al die vakken echt niet normaal meer. :n

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:38

Als je vragen hebt, mag je me altijd PB'en ik doe inmiddels 3gym en hoop over te gaan naar 4 ;). Je bent altijd welkom!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:00

In dat geval, zie mijn pb dalijk! :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:27

Haha mijn antwoord is al onderweg :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 17:24

jooww mn hartkloppingen en hoofdpijn is ook weer terug
pffff

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:29

gelukkig heb ik er geen last van! maar meisje uit mijn klas wel soms meerdere keren per dag maar zit zoiets ook een 'beetje tussen je oren'' of is het echt erg zeg maar? aangezien ze het meerdere keren perdag heeft om een bepaald iets..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:02

Het zit geheel tussen je oren, maar juist dat is zo moeilijk, je kunt geen pilletje krijgen zodat het over is, dat moet je helemaal zelf doen en dat is een moeilijk proces! Dus als je bedoelt met "tussen je oren" dat ze een aansteller is, dan zeg ik nee, want hyperventilatie is heel heftig en kan je leven behoorlijk beinvloeden.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:15

Ik denk dat joyce het goed beschreven heeft, ik had het wel eerder gelezen, maar ik wist echt niet hoe ik er op moest antwoorden. Sorry!

Ik heb het gister weer gehad :( ik had wedstrijd, gewoon een F proefje (F6a1)
Ik moest aanspringen in galop en dan C-X-C een grote volte rijden. Niks moeilijks aan, maar op de een pf andere manier raakt ik mijn rechterbeugel kwijt. Ik heb mijn linkerknie gekneusd en schoot gelijk in de stres, omdat én ik mijn beugel niet meer te pakken kreeg en ik zo moest lichtrijden én ik verschikkelijke pijn in mijn linkerknie kreeg, omdat ik ineens daarop ging steunen? >;) tja en toen ging het fout. maar ik moest en zou een PP halen dus ik ben gewoon doorgereden en toen ging het gelukkig zelf weg :)

het leuke was wel dat ik 3e was met 220 punten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:34

Ik heb Latijn en Grieks vorig jaar laten vallen omdat ik er ook te gestresst op werd.. :)

Met mij gaat het wel goed, beetje gestresst dus moet nu echt m'n best blijven doen om netjes te blijven ademen als het ware, maar ik denk dat ik het eindelijk redelijk onder controle heb. :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:41

@rebeccaa kon jij op dezelfde school blijven? Ik niet namelijk en ik durf ook niet weg zegmaar :o, dus ik heb geen keus, maar al sik over ga laat ik grieks vallen ;)
enne super dat je het eindelijk een goed onder controle hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:52

Wij hebben op onze school Mavo, havo, vwo, gymnasium, tweetalig Havo en tweetalig vwo/gym, dus ja ik kon blijven :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:06

Okee, ja dat scheelt wel!
Ik kan dus niet blijven als ik en latijn en grieks laat vallen dan MOET ik weg, dus daar zit een hoop stres in bij mij :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:33

Iemand tips tegen hyperventileren als je in de auto aan het rijden bent? Vandaag was ik weer de pineut, zowel op de heenweg als op de terugweg en vooral terug had ik er veel last van. Steeds super duizelig en het idee dat ik van mn stokkie ging.

Dus, tips zijn welkom, wat te doen tegen hyperen in de auto?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:50

Sorry dat weet ik echt niet, ik heb geen rijbewijs :+
Heb het de laatste weken rustig aan moeten doen ivm een gekneusde knie. *zucht* heb ik weer

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:32

@CRos95 Late reactie. :+
Het pompje heet Seretide. iig zoiets.
Het helpt goed, gisteren kreeg ik weer moeilijk adem mede doordat ik nu ook erg verkouden ben, en het hielp echt goed. :)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:23

Kom hier ook even reageren want ook ik ben een persoon met hyperventilatie :D
Altijd last met ademen en benauwd zijn ik adem verkeerd en ben ik me van bewust hier 2 jaar therapie gehad maar nog adem ik niet goed alleen als ik er aan denk. dat is trouwens de nummer 1 onder de mensen dat ze verkeerd ademen.
Zelf neem ik geen lucht onder het praten waardoor ik kort ademig word en als ik geconsentreerd t.v kijk of naar mensen luister stop ik met ademen omdat ik zo gefocust ben. eingenlijk moet ik hier voor onder logopodie om te leren praten en door te ademen. maar ben niet echt iemand die daar zin in heeft pff al die therapie moet je moe van ben al vanaf me 12e bezig en ben nu 25 jaar. hoofdpijn heb ik dus ook veel aangezien mijn hersenen te weinig zuurstof binnen krijgen omdat ik stop met ademen. vroeger viel ik elke dag wel flauw gelukkig nu niet meer. durf niet hele einde te fietsen aangezien ik daardoor een keer ben flauwgevallen. maar 15 a 20 minuten gaat net tegewoordig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:42

Joyce2 kan je geen cd opzetten,bv met ademhalingsoefeningen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:44

Ik heb bv veel van Louise Hay op staan onder het rijden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 13:38

joyce2 schreef:
Iemand tips tegen hyperventileren als je in de auto aan het rijden bent? Vandaag was ik weer de pineut, zowel op de heenweg als op de terugweg en vooral terug had ik er veel last van. Steeds super duizelig en het idee dat ik van mn stokkie ging.

de radio hard aanzetten en proberen mee te zingen.Helpt bij mij

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:43

joyce2 schreef:

Ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waar het hyperen vandaan komt :) Ben je bijvoorbeeld bang ergens te laat te komen? Misschien dat het dan helpt om 10 minuten eerder van huis weg te gaan. Vindt je het autorijden zelf spannend? Dan is het misschien raadzaam om vaker even in de auto te stappen zodat je jezelf went dat het niet altijd spannend hoeft te zijn. Enzovoorts :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:20

Ik rij al meer dan 5 jaar auto en heb er nooit last van gehad! Ik heb het een tijdje geleden voor het eerst gehad toen ik terug reed van een vergadering, toen kreeg ik last van hartkloppingen en zat ik mezelf op te fokken. Maar daarna tijden geen last meer gehad en toen was het vrijdag opeens raak, vanuit het niets, het is een route die ik al 8 maanden lang, 5 dagen per week moet rijden. Dus waar het vandaan komt, geen idee...

Ik denk zelf dat het te maken heeft met dat ik een hele stressvolle periode op mn werk achter de rug heb en nu kom ik in een rustiger vaarwater terecht en dan komt de "klap"... En in de auto ben ik altijd relaxed en waarschijnlijk dat het dan juist in de auto zo hard aankomt. Maarja, nu was ik dus best bang om weer in de auto te stappen. Net ben ik lekker met mn vriend in de auto geweest en die heeft me er ff doorheen gesleept, dus hopelijk gaat het morgen weer gewoon goed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:23

Goed dat je samen met je vriend in de auto gegaan bent en hij je heeft kunnen steunen! Succes morgen!