En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:01

Dat was in het begin wel zo,toen was hij wel bang om te gaan slapen.Maar nu hij de 2 onderzoeken heeft gehad is hij niet bang meer.Als er iets ernstigs zou zijn,dan hadden we dat wel gelijk te horen gekregen.En dat is dus niet zo,en dat stelt mijn zoon wel gerust.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:16

Misschien in zijn onderbewust zijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:02

Dat is mogelijk ja,dat hij onbewust toch nog die angst heeft.
Al betwijfel ik dat wel hoor,zoals ik hem ken,hij is net zo'n nuchter persoon als ik.Mijn angst elke morgen is nu ook weg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:38

Nou we hebben de uitslag:ze vinden geen afwijkingen in de hersens die door de scan gemaakt is.De EEG was ook wel goed,vertoonde lichte afwijkinkjes,maar niet ernstig.
Ze weten niet waar de coma vandaan gekomen is,maar mocht het weer een keer gebeuren dan gaan ze verder onderzoeken.
Nu noemde de Neuroloog het wél een diepe coma,voorheen noemde hij het nog een diepe slaap.
Van het hart kon het ook niet afkomen,want als daar wat mis mee zou zijn raak je niet in coma.
Oke dat zou kunnen,maar waar komen die heftige steken op de borst dan vandaan?Het gaat nu weer goed met me zoon,alleen het steeds wakker worden s'nachts is nog steeds.
Mocht hij nog een keer die steken/pijn op de borst krijgen gaan we via de H.A. naar een Cardioloog.
Iedereen in dit topic bedankt voor jullie medeleven en belangstelling,deed me echt heel goed.
Mocht er iets gebeuren weer,lees je dit weer in dit topic of een nieuw topic als deze gesloten mocht zijn.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:46

Dus je moet nu gewoon maar afwachten tot en of het nog een keer gebeurd. :\
Lijkt me nog niet echt geruststellend, maar als je het positief bekijkt: ze hebben niets gevonden dus is hij in orde, zo luidt de conclusie. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:49

Daar komt het idd. op neer,afwachten en hopen maar dat het niet weer gebeurd.De hersens zijn in ieder geval helemaal in orde en dat stelt ook wel gerust,want die regelen immers dat je in een coma raakt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:55

Gelukkig zijn door deze testen een heleboel enge dingen uitgesloten. Wat het wel geweest is, weet je dan wel niet, maar ik hoop echt dat je zoon en jij natuurlijk ook een beetje gerustgesteld zijn en dat de angst langzaam slijt.
En nog belangrijker, dat het nooit meer terugkomt.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:13

Mooi dat er niets verontrustends is uitgekomen.
Ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat je graag wil weten wat nu de oorzaak van dit alles is (geweest).
Hopelijk komt het niet meer terug en kan jouw zoon, nu hij weet dat er niets ernstigs aan de hand is, 's nachts weer lekker slapen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:50

Fijn dat er niets ernstigs uit is gekomen en hopen en erop proberen te vertrouwen dat het niet meer terugkomt!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:43

O jakkes, dit vind ik heel vervelend nieuws.

Ik ken een geval van een jongen hier op het eiland die tot 2x toe in coma gevonden werd en waarbij ze niets konden vinden.
Niet om je bang te maken, maar ik meld het wel: de 3ex was het te laat!!

Er moet een afwijking zijn bij je zoon, anders raak je niet zomaar in coma. Ik begrijp dat geen afwijking in het eeg voor de neuroloog kan betekenen dat er niets aan de hand is, en ik kan je ook niet zeggen waar er wel naar gezocht moet worden, maar ik vind dit een heel naar idee.

Hopelijk blijft het goed gaan!!! Als je er zelf niet gerust op bent zou ik toch een second opinion vragen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:45

Fijn dat er niets te zien is geweest op de scans. Misschien is dan toch een tijdelijke kortsluiting geweest door ademnood of wat dan ook?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:47

Lijkt me echt niet fijn om mee te maken..

Sterkte aan jou en je zoon! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:31

Wat het geweest kan zijn?ik heb een klein idee.
Misschien dat het vermoeidheid was geweest?Hij werkt dagelijks van half 7 s'morgens tot s'avonds half 8 [incl.reistijd met trein].
Hij moet van Ermelo naar Amsterdam/Sloterdijk dagelijks.
Hij gaat ook 1 á 2 maal per maand naar een hardcore feest.Hij blowt wel en gebruikt een enkele keer een klein beetje Speed.Deze speed heeft hij vanaf januari tot nu toe maar 1x gebruikt.Maar die feesten vergen ook veel van je lichaam,je danst de hele nacht door.Hij sliep dan wel vanaf de zondagmiddag tot maandag ochtend.En de coma was pas op een woensdag.Het vorige jaar ging hij soms wel 3x per mnd naar zulke feesten en gebruikte hij ook speed.Als het daar door zou komen had dit toch al veel eerder moeten gebeuren.Alleen begrijp ik niet waar die steken/pijn op de borst vandaan moet komen.Die krijg je volgens mij niet als je vermoeid bent?
Het blijft moeilijk,maar me zoon is opgelucht nu de uitslag verder goed is.Na dit alles is hij voorzichtiger geworden met zijn gezondheid,en ikzelf ben waakzamer nu op hem.
Wél zegt hij,hoop niet dat ik nog een keer in coma raak,want miss. word ik dan helemaal niet meer wakker.
Het blijft lastig,hadden ze maar wél wat gevonden,miss. loopt hij nu wel als een tijdbom rond?Ik ga er maar vanuit dat het niet meer gebeurt en gooi het op oververmoeidheid.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:37

Laten wij het daar maar op houden, het zal wel een optel som geweest zijn van meerdere factoren bijelkaar. Ik ben blij voor jullie dat er geen enge dingen naar voren zijn gekomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:10

Drugs, hard werken en veel feesten putten je lichaam wel compleet uit.. zeker wanneer het meerdere factoren bij elkaar zijn. Kan dus best daar van zijn ja :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:14

Ja oke dat zou idd. kunnen,en die pijn/steken op de borst dan?
En waarom gebeurde dit dan niet veel eerder toen hij zijn lichaam veel erger uitputte?Hij begon juist het nieuwe jaar met meer rust,bijna geen drugs en minder blowen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:14

Drugs zijn vreselijk voor je hersenen kan dus zeker een oorzaak zijn en dat moet niet eerder gebeuren... schade of gevolgen kunnen altijd erna komen en elke keer je weer gebruikt schaad je jou hersenen juist weer. Dus elke keer krijgen ze een immense klop, de eerste klop is niet erg maar na een paar keer word het erger en gevolgen van drugs uit eigen ervaring wat ik bij patiënten zie is dat ze lang kunnen uitblijven (bij psychiatrische gevolgen zelfs tot tien jaar).
Hersenen zijn zo een dankbare organen spijtig dat mensen er soms zo mee omgaan, ik zie dagelijks de gevolgen er van echt niet te onderschatten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:17

Maar er was geen enkele schade te zien aan zijn hersens volgens de uitslagen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:19

Schade van drugs kan idd pas later komen omdat je lichaam gaat teren op de reserves die het nog heeft.. Maar ook die reserves zijn een keer op en dan kunnen er problemen ontstaan.

Sommige drugs (waaronder speed) zorgen er voor dat je lichaam in een heel opgejaagde staat terechtkomt. Als het ware een staat waarin het lichaam altijd bedacht is op gevaren en vluchten. Hierdoor krijg je oa hartkloppingen, snellere hartslag en hogere bloeddruk. Misschien dat het daardoor verklaard kan worden.

Maar hopelijk is het wel een les voor je zoon en denkt hij nu beter om zijn lichaam. Drugs kunnen een enorme aanslag op je lichaam plegen, zeker wanneer het gecombineerd wordt met andere risicofactoren als oververmoeidheid en hard werken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:22

Je zou best eens gelijk kunnen hebben "Heino".
Ik zal dit ook tegen mijn zoon vertellen,hij is al voorzichtiger geworden,maar nu stopt hij er miss. wel helemaal mee.
Want er zit wel wat in ja wat je verteld over speed.

[gaat nu trainen,damesvoetbal].

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:32

Ik hoop dat hij er mee stopt want het is zo'n gemeen goedje. Het prikkelt die delen in je hersenen die ook geprikkeld worden als je een beloning krijgt (bvb 500 euro) waardoor het logisch is dat je het wilt gebruiken.

Trainze!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:57

Toch vervelend eigenlijk dat er niets is uitgekomen.
Ik heb wat zitten spitten over speed en als ik jou was zou ik hier eens gaan lezen en dan vooral bij de effecten: http://www.free-clinic.be/folders/fol_speed.html .
Praat hierover goed met je zoon, het is echt troep. Ik hoop dat hij er vanaf kan blijven en dat het niet meer gebeurt.
En het klinkt misschien vreemd, maar weet je zeker dat hij dit jaar maar één keer heeft gebruikt? Wist je voordat die coma er was dat hij speed gebruikte?
Ik hoop echt dat jullie hier uitkomen en dat het coma-gebeuren eenmalig was.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:00

gohya schreef:
Daar komt het idd. op neer,afwachten en hopen maar dat het niet weer gebeurd.De hersens zijn in ieder geval helemaal in orde en dat stelt ook wel gerust,want die regelen immers dat je in een coma raakt.

:j Je hersenstam ;) Die regelen ook het slaap/waken en dus coma. (is dieper slapen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:03

Wat was de reactie van de neuroloog op het gebruik?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 10:19

"Jet" ik heb de site gelezen,en vind het heel intressant wat er allemaal staat.Nu begint bij mij een lampje te branden,dat dit dan toch de oorzaak moet zijn geweest.Voor hij in coma raakte zou hij 1x kleine hoeveelheid speed hebben gebruikt op de zaterdag,helemaal zeker weet ik dat niet,hij zegt het zo.Ik wist dat hij altijd speed gebruikte,H.A. ook,had ik verteld aan hem.
De H.A. zei dat het niet door de speed van die zaterdag kon komen.De neuroloog heeft er niet over gepraat verder,maar zei wel dat het waarschijnlijk door uitputting is geweest.
Nu ik die link heb gelezen is het voor mij wel veel duidelijker.Nu me zoon nog.