Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:25

Zo mijn lijstje voor vandaag...

O:1 bleu band boterham met ossenworst glas magere mlk
T:niets
M:bruin broodje met weight watchers cervelaat en 1 manderijn
T:2 opkikkers tuinkruiden
A:gebakken aardappels,rucola sla met cherry tomaten en een rundergehaktbal + een klein lepeltje mayo lijn

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:08

O: Brinta
T: /
M: Ontbijtkoek en een appel.
T: Chocolademuffin. :o
A: Stokbrood met kaas.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:12

O: 2 plakjes krentenbrood + multivit sap
T: Appel
L: 2 bruine boterhammen met kaas + yogurt met muesli
T: Sinaasappel
A: Rijst + kippensaus+ sla
T: fruit of yogurt ofzo (?)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:56

lars schreef:
hoe heb je je stofwisseling snel gekregen dan?

Wel fijn dat de kilo's er makkelijk af gaan!`

Mijn top secret dieet voor een snelle stofwisseling :)
Nee, geen krachttraining of iets dergelijks, ik sportte eigenlijk helemaal niet toentertijd.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:43

Nou... m'n zusje had gisteravond zelf boterkoek gebakken. Die was te lekker om te laten staan, dus wel stukje genomen. Maar verder 3 koppen rooibosthee genomen (dus geen koffie en geen alcohol :D ) en ook verder geen snacks van de schalen die er stonden. Ben ook van te voren nog gaan sporten (491 kcal verbrand).

Wil mijn koffie inname beperken tot max. 2 per dag. Drink er normaal (als ik werk) 4 tot 5. Dus word even afkicken, maar koffie schijnt het afvallen echt in de weg te zitten.

Vandaag:
O: 1 kop koffie en een eierkoek met kaas.
T: niets nog
L: broodje filet american en eierkoek met kaas en kop thee
T: geen idee, ga stadten met vriendin
A: Tapas! :9
T: -

@l0esjj: dronk jij maar 2 glazen per dag? Is dat incl. koffie/thee/melk? Meeeennn, dat is zeker weinig...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:48

Duke: ja erg hé. Dronk meestal één kopje thee bij het ontbijt en 's avonds een glas fris/sap.
Echt ernstig :=
Drink nu echt véél meer. Vooral veel thee en crystal clear. Gewoon kraanwater vind ik niet echt super lekker.
Moet wel onwijs vaak naar de WC nu haha :+

Oe Boterkoek. lekker! Knap dat je de rest hebt weerstaan.
Wat heb je gedaan qua sport dan gister?

Mijn dagje ziet er zo uit:
O: 2 broodjes met vlokken
T: 3 koppen thee
L: boerenkool met worst
T: mandarijn
A: ? heb vanavond wedstrijd, dus zal wel snel een broodje worden

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:22

Koffie zorgt idd voor het vasthouden van vocht.

Wat eten jullie allemaal doordacht, lol. Ik heb afgelopen dagen zo slecht gegeten... Weinig trek, en weinig tijd... Mn ritalin dosis is omhoog gegaan, en heb het idee dat mn eetlust minstends linear is afgenomen... Niet echt de bedoeling...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:24

Tis bijna maandag... dan is mijn vakantie voorbij.
Nog 2 daagjes genieten en dan weer strak in het schema...
Moet zeggen heb er zin in!!!!!!!!! Vooral omdat ik me gister eens gewogen had om de december schade op te nemen maar ben niet echt aangekomen CB kilo´s zijn er dus nog steeds af..........!! :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:27

oh, da's wel een fijn begin weer iris!!! Dan begin je zoveel positiever weer aan eht afvallen:D

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:49

Ik begin volgende week maandag, heb deze week examens dus dan beweeg je ook al minder enz.. dus vanaf volgende week maandag op streng regime.

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:21

Duke schreef:
@l0esjj: dronk jij maar 2 glazen per dag? Is dat incl. koffie/thee/melk? Meeeennn, dat is zeker weinig...

Ik ook hoor!! Maar nu probeer ik minstens 2 liter per dag water binnen te krijgen.

Gister ging het mis... Ik heb een beetje chips genomen. :o

Vandaag:
O: muesli reep
T: 2 craotte mini cracker's met milder kaas.
L: We gingen naar de praxis daar een groot!!! broodje gegeten met filet american met een ei erop en peper en zout! :9
T: niets zat nog ontzettend vol van het broodje!
A: boerenkool bij kennissen.
T: ga naar bioscoop in ede dus POPCORN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:52

phormicola schreef:
Nee, geen krachttraining of iets dergelijks, ik sportte eigenlijk helemaal niet toentertijd.

Ik wil zooooooooo graag weten wat dat is..... ;(

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:57

het valt mij erg op dat iedereen hier zoveel (slechts) pakt.

Jullie willen toch afvallen ???
wees dan sterk en laat het staan !!!!

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:59

O: muesli + magere yogurt
T: peer
L: Italiaanse bol, ene helft met filet american en de andere helft met kaas, komkommer, tomaat en gekookt eitje
T: Sinaasappel + plakje rozijnenbrood
A: iets met wraps (weet niet meer hoe het heet, van knorr.. )
T: misschien iets yogurt als ik nog trek heb..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:51

Zooo vriendlief is onderweg naar huis! Hehe.... werd tijd!
Vandaag op stal flink bezig geweest, vegen, uitmesten, poetsen, paard bezig houden in de bak (anders probeert er te ontsnappen) ik heb het dus niet koud gehad!
Daarna thuis met moeders appeltaart gebakken hahaha Dus dat is echt het aller laatste foute wat mijn mondje in gaat! Maandag ga ik officieel echt starten! Alle boodschappies zijn gedaan dus we kunnen er tegen aan!

O: 2 boterhammen met delight
T: niets
L: 2 boterhammen met 20+kaas (geen boter)
T: niets
A: nasi zonder gekke dingen er bij geen toetje
T: Stukje appeltaart

Vanavond mag ik alleen wat soepstengels mocht ik nog honger krijgen (wat ik niet verwacht voel me een opgeblazen olifant haha)

Morgen gaan we een flink eind wandelen! (tenzij het echt rot weer is)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:43

vanmorgen:
O: 1 appel en 1 evergreen
t: -
L: 1 kommetje snert, hard broodje uit de oven en 1 bruine boterham metk aas.
t: thee met een koekje.
a: 1 boterham met kaas, en een halve bruine boterham met hageltjes
t: een heel klein chocolade truffeltje.. :o

heeel veel water en thee gedronken vandaag en nog een glaasje jus d'orange..
en bijna 2 uren geschaatst.. :Y)
maar vind dat ik nog teveel snoep.. 8-)
morgen weer een dag en gaan we weer vrolijk verder..
vanavond niet op stap, dus iig geen alcohol calorien

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:22

Nou mijn eerste kilo's zijn eraf !!!!
-2,7 kilo in de 1e week !!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:44

l0esjj schreef:
...Wat heb je gedaan qua sport dan gister?...

Ik zit op Curves, heb ik ergens eerder al uitgelegd. Ga even de quote erbij pakken:

Duke schreef:
...
Ik ben twee weken geleden begonnen bij Curves (3 tot 5 keer per week 30 minuten sporten, alleen voor vrouwen met persoonlijk trainingsprogramma). En dat bevalt tot nu toe erg goed en is gewoon erg leuk en leuke persoonlijke begeleiding! Daarnaast probeer ik ook meer te bewegen door te wandelen of fietsen met de kids.

Duke schreef:
Ik ben gisteren begonnen met de Smarttraining bij Curves. De eerste drie weken is meer oefenen, maar nu een strak strainingsschema opgesteld die in de gaten houdt hoe ik presteer en of ik zo m'n doelen (afvallen) bereik. Gelijk kunnen meten hoeveel calorieën ik heb verbrand: 462 kcal in 30 minuten! Superresultaat dus voor de eerste keer met de Smarttraining!

Deze week woe, don, en vrij naar Curves geweest.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:25

Mag ik me hier ook melden?? Ik denk wel dat 't me kan helpen om met 'lot-genoten' te kletsen :D

Jullie moeten maar even zeggen hoe ik me moet voorstellen.. Wat jullie willen weten ;)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:59

Mijn eetschema van vandaag:
O: 1 bruin stokbroodje met een gekookt eitje en een bruin broodje met ham.
T: /
M: Ontbijtkoek.
T: Appel
A: Patat. :o

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:17

hoi allemaal

ik ga vanaf woensdag voortaan naar een dieettiste.
denk dat dat veel gaat helpen om in 4 maanden 15 kilo af te vallen.
ik ga ook vanaf maandag 5 dagen in de week sporten.
1 uur cardio en 40 min kracht training dus denk dat ,dat helemaal goed gaat komen.
alleen nog even me eetpatroon wat aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:18

hoi, ik kom hier ook weer eens binnenwandelen. Ik had me al gemeld in deel 3, maar ben jullie uit het oog verloren..

Zal ik me nog voorstellen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:25

Suzanne F. schreef:
phormicola schreef:

Ik wil zooooooooo graag weten wat dat is..... ;(

Ik weet niet of het voor iedereen zou werken want elk lichaam is anders. Mijn stofwisseling was al vanaf m'n 8ste zo traag als een slak op een teerton en 2 jaar geleden had ik er genoeg van. Het afvallen en op gewicht blijven was echt onmogelijk geworden. Met m'n 1.77m woog ik op m'n slankst 83 kilo en dan hongerde ik mezelf echt uit.

Allereerst heb ik ontzettend veel 'normale' dingen uit m'n dieet geschrapt en ben veganistisch gaan eten en broodloos (afkicken van gist is heel erg moeilijk, maar je valt er wel vanaf en het is ook een stuk gezonder), gewoon om te kijken waar het probleem precies zat. Ik ging elke ochtend een half uurtje hardlopen. Nou, toen was ik op m'n dunst na een jaar 81 kilo, dat vond ik ook te veel.
Langzaam aan ben ik dingen gaan toevoegen aan m'n dieet. Ik kwam erachter dat vlees voor mij ontzettend belangrijk was om af te vallen. Zuivel at ik nog steeds niet, aangezien ik van kaas migraine kreeg en van melkproducten maagpijn. Met m'n calcium zat het dus niet goed, maar helaas is me dat toen ontgaan.

In de loop van de tijd kwam ik erachter dat bij bepaalde recepten de kilo's er vanaf vlogen. Ik at pittig omdat ik had gelezen dat je stofwisseling daar ook sneller van werd (kijk naar die dunne Aziatische mensen!) Ook at ik elke 2 uur iets, om m'n lichaam op gang te houden. Ik dronk sloten groene thee, wat ook scheen te helpen, alhoewel ik niet weet hoe. Wat ook hielp was afentoe ontiegelijk veel eten, ongeveer 2 dagen verspreid over de week. Dan dacht m'n lichaam niet dat ik in de hongerwinter leefde.

M'n dag zag er ongeveer zo uit (ik sportte toen niet meer omdat ik bodybuilder werd):

s: 2 roereieren (zonder melk) met wat sambal, ietsje zout erbij, knoflookpoeder, olijfolie, wat rijst erdoorheen gooien
t: wat tofu in olijfolie gebakken, avocado met zout, peper, knoflookpoeder
l: diepvries sperciebonen, tomatenpuree, balsamicoazijn, blikje tonijn/zalm/mosselen, tabasco, champignons, beetje couscous (of zonder couscous, dan binden met een eitje, of niet, hing er vanaf)
t: rauwe tartaar, uitjes, peper, zout, soms wat mayo en 1 sneetje brood/sla, komkommer, tomaat, uitje en mosselen uit blik
a: vlees/vis/tofu, groenten, tomatenpuree, rijst/couscous, soms pasta, uien, knoflook, sambal
t: handje cashews/eetlepel pindakaas/olijven/avocado
drinken: water, groene thee, in het begin koffie, maar merkte dat dat niet hielp, ik ging er alleen maar meer van eten, GEEN alcohol.

Op de dagen dat ik me 'volvrat' deed ik gewoon een dubbele portie, of ik voegde meer noten toe, wat brood erbij, soms wat wasabimix, doosje sushi van de AH, koekje hier en daar, enz, zolang het maar gezond bleef.

De kilo's vlogen er letterlijk vanaf! Ik denk dat vooral het recept voor de lunch erg goed was voor afvallen (alhoewel het wel vrij vies was en ik echt aan de smaak moest wennen, nu vind ik die brij heerlijk! :+ )

Denk bij rijst aan basmati en zilvervliesrijst, dat zijn de enigste die bij mij hielpen met afvallen. En dan basmati iets meer dan zilvervlies. Basmati is wel wit maar wordt niet tot de 'witte' producten gerekend.
Ik woog na een half jaartje 73kilo! Zo licht had ik al sinds m'n 15e niet meer gewogen!

Nu ben ik er dan eindelijk achtergekomen dat ik wel tegen yoghurt kan, dus nu gooi ik dat ook vaak door dat lunch recept heen, minus de azijn, met kerriepoeder en dan vaak een stronkje witlof er rauw doorheen. Yoghurt pas op het laatste moment toevoegen!
Ook merkte ik dat die zogenaamde 'light' producten mij alleen maar deden aankomen. Je lichaam heeft vetten nodig, punt uit. Als het die niet krijgt, dan is het einde zoek. Wees ook niet al te bang voor verzadigde vetten en cholesterol, doktoren en wetenschappers zijn daar flink op aan het terugkomen.
Bijv, als ik magere yoghurt door m'n eten ga doen, dan blijft m'n gewicht of stilstaan, of ik kom aan. Als ik volle yoghurt neem, dan val ik lekker soepeltjes af :). Het voelt tegenstrijdig, maar je moet het eens een tijdje proberen. Al die 20+ kaas, vergeet het maar, gewoon een plak normale kaas, gaat vele malen beter. Als ik nu kipfilet op m'n brood doe, dan gaat daar echt wel een laag roomboter bij, of ik eet een lepel pindakaas. Voor mij zijn slanke producten iig boosdoeners.
Afijn, na nog een maandje met yoghurt erbij woog ik 69kilo, een waar record.
Nu ben ik alweer 8 maanden mezelf aan het volproppen, meer als test dan dat ik echt meer wilde eten, m'n honger was flink afgenomen. Ik wilde echt zeker weten dat m'n stofwisseling was versnelt. Ongeveer na 6 maanden begon ik pas weer aan te komen! Helaas was m'n hongergevoel toen weer teruggekomen en had ik voor het eerst in m'n leven moeite met zoetigheid laten staan (manlief vind koekjes zo lekker). Ook voor m'n werk kocht ik voor het gemak een sandwich van de AH, waar veel sauzen enzo opzitten, ook niet echt je van het. maar goed, ik weet nu dat het met m'n stofwisseling wel snor zit, want zo eten als dat ik de afgelopen maanden heb gedaan had ik vroeger niet hoeven doen, toen ik dat nog wel deed was ik op m'n zwaarst 105 kilo (!) Nu was het opgelopen tot 75, niet echt verschrikkelijk dus.

Nu ben ik weer lekker in m'n oude patroon, no problemo, alleen de eerste dag was moeilijk, maar nu loopt het weer als een zonnetje :) Ik ben nog geen week bezig en de eerste cm is van m'n middel af :)

Ik hoop dat je ik je vraag goed beantwoord heb ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:42

Jeetje Phormicola, wat een verhaal!!

Maar je weet dus zelf niet echt wat nu de trigger is geweest voor je stofwisseling??
Want je eet nu toch koolhydraten en zuivel enzo, en best veel.

Wat apart zeg!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:51

Ik meld mij ook maar weer eens voor wat steun en tips.
Moet einde van de maand weer terug naar de dietiste. Het lijnen gaat niet goed, ik val nauwelijks af en bij het doormeten kwamen er ook nog al vreemde waarden uit. Ze wil nu dat ik meer vlees ga eten en ga hardlopen met Agis. Heeft iemand ervaring met de sportprogramma's van Agis?