Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:38

nann_CCU schreef:
Jep. Ik doe het wel zo afentoe maar wil gewoon vaste dagen dat ik het ga doen en me er ook echt aan houden. Hebben jullie ook echte hardloopkleren? Ik niet hoor, wel schoenen maar verder gewoon joggingsbroek, t-shirt en een vestje.

Ik heb nu voor de winter een fitnessbroek met lange pijpen aan, heb ik al jaren,maar wil voor a.s winter toch nog een standaard hardloopbroekje erbij kopen, en voor de minder kille dagen heb ik zo'n soort wielrennersbroekje met erop een hardloophemdje.
En heb een jasje speciaal voor hardlopen, laatst gekocht bij de Aldi :D

SpecialPearl

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:42

Ik loop gewoon hard in me trainingsbroek met een t'shirt of een jasje. En heb wel goede sportschoenen gekocht. :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:45

Durante schreef:
Tamadine schreef:
Nou ik heb even op google gekeken naar aangepaste sportschoenen, maar kom er niet echt uit wrr ik nu goede sportschoenen kan halen... Kan iemand mij helpen??

Ik heb hardloopschoenen van Asics; wit met blauwe, met gel onder de zolen(dat gel zou wel standaard wezen bij hardloopschoenen :D ) gekocht bij Runnersworld in groningen.

volgens mij heb ik dan dezelfde als jou...alleen mijn voet moest nog gecorrigeerd worden(ze hebben er een woord voor)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:48

Durante schreef:
Goeiemorgen!
Doen jullie ook wel 's mee aan wedstrijden,of gewoon puur voor jezelf?
Hier in groningen is net de 4 mijl geweest,maar zoiets is gewoon niks voor mij, ik vind het zo massaal.
Al die mensen die aan de kant staan te kijken,zou er de zenuwen van krijgen hihi.
En dan tussen al die andere lopers inlopen,nee dankje.
Aankomende zondag hebben ze hier de plantsoenloop,ik zat eerst te twijfelen om mee te doen,mijn vriend wil wel meedoen,het is minder druk als de 4 mijl,maar ik wacht er toch maar even mee.
Ik ben meer een jogger,ren dus niet zo hard,en ik denk dat iedereen me dan zo voorbij loopt :D
Ik ga eerst lekker in m'n eentje en af en toe samen met mijn vriend rennen.
Mijn vriend loopt veel harder dan mij en houd 't ook veel langer vol, hij is een ervaren loper, en geeft me af en toe advies, wel handig.

wil graag de 5 km van ladysrun r'dam lopen....dat is mijn weddenschap...en daar begon het allemaal mee!...de weddenschap is ondertussen vervallen maar wil zo graag iets voor mezelf presteren..dus...wil ik er echt voor gaan...het begin is er..maar het einde is nog lang niet in zicht...ondertussen rook ik nog steeds...dus zal het allemaal conditioneel gezien wat minder snel gaan

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:56

ik ga zometeen beginnen :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:58

lauralarissa schreef:
ik ga zometeen beginnen :D

dapper!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:00

vanavond voor de 2e keer...ben benieuwd!...weet nog niet precies welke dagen ik wil gaan rennen(ivm drukke dagen)..dus ik probeer nog wat...pffff...het zal wel weer zwaar worden!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 10:39

Durante schreef:
Goeiemorgen!
Doen jullie ook wel 's mee aan wedstrijden,of gewoon puur voor jezelf?
Hier in groningen is net de 4 mijl geweest,maar zoiets is gewoon niks voor mij, ik vind het zo massaal.
Al die mensen die aan de kant staan te kijken,zou er de zenuwen van krijgen hihi.
En dan tussen al die andere lopers inlopen,nee dankje.
Aankomende zondag hebben ze hier de plantsoenloop,ik zat eerst te twijfelen om mee te doen,mijn vriend wil wel meedoen,het is minder druk als de 4 mijl,maar ik wacht er toch maar even mee.
Ik ben meer een jogger,ren dus niet zo hard,en ik denk dat iedereen me dan zo voorbij loopt :D
Ik ga eerst lekker in m'n eentje en af en toe samen met mijn vriend rennen.
Mijn vriend loopt veel harder dan mij en houd 't ook veel langer vol, hij is een ervaren loper, en geeft me af en toe advies, wel handig.

Wedstrijden ga ik niet doen. Doe ik al met mijn paard :+

Wedstrijden lijken mij zo massaal. Doe het echt alleen voor mijn conditie.

@Laurarissa: Succes!
@Jasmijn: volg je een schema? Dan is het toch meestal om de dag?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:53

schema is 2 maal per week en als het goed is, loop je na 27 weken de 10 km(niet dat dat mn uitganspunt is)..maar omdat ik op woensdag wil bodycombatten/bodyattacken...dacht ik om op zat of zondagmorgen te gaan lopen..en dan zit ik met de maandag of de dinsdag..maar maandag, hoe erg het ook klinkt is echt mn kijkbuisavondje..en ben pas om 20.30 klaar met mn dagtaken en dan begint gelijk mn verslaafde series..dus daar wil ik niet echt tijd in vrij maken..dus heb ik het beste gevoel bij dinsdag, wil wel vaste dagen aanhouden..alleen sport ik dan twee dagen achter elkaar...dus even kijken hoe dat uitpakt!

maar als iemand een ideetje heeft??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:36

Ik ga vanmiddag ook weer lopen. Ik hoop dat het nog even doorg blijft. :-)

@ Jasmijn druk druk druk dus ;-) 2 dagen achter elkaar moet toch kunnen. Soms is het even passen en meten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:36

de ladysrun.. is die niet op hakken? :=

@jasmijn:: toevallig grey's anatomy? :D

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:46

zo, het viel hartstikke mee :)
donderdag ga ik weer, morgen mn rustdag ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:50

Maartje1990 schreef:

nee, hij is niet op hakken :D ...het is de Adidas ladys run je moet maar even google!...maar jij bedoelt de stilletto run in volgens mij Amsterdam??..en je heb dan ook nog een ladysrun in Nijmwegen in mei en die schijnt ook echt gezellig te zijn...dus dat zijn eigenlijk wel twee dingen die ik als overwinning zou zien op mijn ongezonde levensstijl

en ja!...GREY'S!!!!!..tja,verslavend!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:51

Jeannine schreef:
Ik ga vanmiddag ook weer lopen. Ik hoop dat het nog even doorg blijft. :-)

@ Jasmijn druk druk druk dus ;-) 2 dagen achter elkaar moet toch kunnen. Soms is het even passen en meten.

ja....wie niet tegenwoordig!...maar het zijn wel twee verschillende sporten...dus hoop dat het te doen is...maar ga er vanuit van wel!! :D ..we zien het vanavond wel....

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:14

jeetje wat gaat het hard hier!!

iedereen lekker sportief bezig en weer wat nieuwkomers :)
goed bezig ;)

ik helaas uit de running, pijn in me been wordt steeds erger, volgende week maar naar de dokter :(

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:31

_Rosa schreef:
jeetje wat gaat het hard hier!!

iedereen lekker sportief bezig en weer wat nieuwkomers :)
goed bezig ;)

ik helaas uit de running, pijn in me been wordt steeds erger, volgende week maar naar de dokter :(

da's wel minder zeg...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:44

@rosa wat vervelende van je been. Hoop dat het meevalt. Ik heb vandaag een rustdag. Mag morgen weer.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:52

ja baal er ook behoorlijk van, het lopen ging net zo lekker.. maar ja niks aan te doen.
gelukkig met paardrijden geen last van :)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:53

Hi there, lees al een tijdje mee en wilde ook graag een poging doen om te beginnen. Ik ben hard op zoek naar een mp3 speler om het programma van start to run op te zetten. Iemand nog tips waar je een beetje een goedkope mp3 speler kunt kopen?
En als jullie gaan lopen wat voor tempo houden jullie dan aan, echt meer joggen of toch wel sneller dan dat? Ik heur het graag.. *D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:07

Jeeeej atletiek overleefd :)
Eerst 200 meter moeten warm lopen :) joggen achtig :)
Toen stretchen etc, loopschooling :)
toen 2x 100m draven :o
(Toen zijn we gaan hordenlopen)
Toen moesten we 800 meter in 4 minuten lopen, maar naar 300 meter ging het niet meer... dus ben ik gestopt.
De rest moest nog 1x 800 meter lopen, die heb ik ook niet mee gedaan :)
Toen nog 1x 400 meter uit lopen :)
Morgen of donderdag weer lopen :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:51

Zo ik ben ook weer terug. 4.5 km gelopen en het ging best lekker.

@ Jeanine JAmmer dat je het niet volhield. Lijkt me eignelijk ook wel leuk om zoeits te doen. Dan ga je toch net iets verder als wanneer je zelf gaat.
Je punt achter een zin is in een smiley veranderd trouwens hahaha *grapje*

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:53

messica schreef:
Hi there, lees al een tijdje mee en wilde ook graag een poging doen om te beginnen. Ik ben hard op zoek naar een mp3 speler om het programma van start to run op te zetten. Iemand nog tips waar je een beetje een goedkope mp3 speler kunt kopen?
En als jullie gaan lopen wat voor tempo houden jullie dan aan, echt meer joggen of toch wel sneller dan dat? Ik heur het graag.. *D

Ik probeer een beetje tussen de 8 en 9 km per uur te zitten. Omdat ik soms een beetje last heb met goed in en uit ademhalen, ga ik soms langzamer. Tussen 8 en 9 is jogtempo volgens mij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:15

Jasmijn76 schreef:
Maartje1990 schreef:

nee, hij is niet op hakken :D ...het is de Adidas ladys run je moet maar even google!...maar jij bedoelt de stilletto run in volgens mij Amsterdam??..en je heb dan ook nog een ladysrun in Nijmwegen in mei en die schijnt ook echt gezellig te zijn...dus dat zijn eigenlijk wel twee dingen die ik als overwinning zou zien op mijn ongezonde levensstijl

owwh ja dan is het de stiletto run :P

trouwens... gezien ik grey's niet meer via tv kan volgen heb ik 't nu op www.ch131.com afgekeken... van het laatste seizoen worden er af en toe nieuwe afleveringen nog opgezet (zijn ze niet allemaal)

owh enne.. mp3 speler... loop de eerste de beste euhm.. aparaten/tv/computerzaak in en je hebt er waarschijnlijk zo een voor een tientje op de kop getikt ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:32

Maartje1990 schreef:
Jasmijn76 schreef:

owwh ja dan is het de stiletto run :P

trouwens... gezien ik grey's niet meer via tv kan volgen heb ik 't nu op http://www.ch131.com afgekeken... van het laatste seizoen worden er af en toe nieuwe afleveringen nog opgezet (zijn ze niet allemaal)

hahahaha..ik kijk ze ook al via het internet op surfthechannel.com , ook seizoen 6 is daar al volop bezig!..maar tja....ik kijk het graag nog een keer! :o ...en het is zo lekker zitten op de bank, eerst GA en dan Project Catwalk...lekker om de maandag mee te beginnen

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:52

Hier geen TV, ik kan me de tijd niet heugen dat die nog aangestaan heeft. Wij nemen wel House op via de compu en die kijken we dan 's avonds tijdens het eten. Lekker de reclames doorspoelen. Voor de rest doen we aan internetgamen als we thuis zijn.
Vandaag dag 1 van week 2. 5x2 min lopen en 5x2 min wandelen.