Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:50

Dit zijn ze trouwens samen:

Afbeelding

En Brittje alleen:

Afbeelding

Mijn mooie meisjes. :+:

Edit: van 3 naar 2 foto's. ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 10:47

Mooie meiden! Een leuk stel :j

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:37

Mooie ogen heeft Britt zeg!

Gister was ik bij mijn oma aan het voeden en die vind dat zo prachtig om te zien.
Daarna is ze bij mijn oma op schoot in slaap gevallen, ik zag dat ze er wat emotioneel van werd :)

En als ik dan zulke opmerkingen krijg dan ben ik best trots op mezelf :D
Beter dan die: Geef je nog steeds borstvoeding-opmerkingen :?

Dat vraag ik me dan ook af hè!
Als men weet dat iemand FV geeft dan ga je toch ook niet steeds vragen: Geef je nog steeds FV?
Waarom zijn mensen dan zo gefascineerd door BV? :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:55

We hadden nog wat proefverpakkingen van fv voedingen liggen... en Laelia drinkt het nu wel (wel een ander merk, als wat ze toen heeft uitgespuugd)!!! Wel fijn dat ik naast de bv nu dus wel fv kan geven. Nu nog even op het kdv gaan informeren welke soort ze daar geven, dan kan ik kijken of ze dat ook lust. Dan eerst de vriezer aan bv leeg maken, en daarna overdag dus over op de fv.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:46

anders kan je ook je eigen fv meegeven naar het kdv he, als het moeilijk wordt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:35

WowAmigo schreef:
anders kan je ook je eigen fv meegeven naar het kdv he, als het moeilijk wordt!

Dat klopt. Maar het is natuurlijk wel handig als ze die ook lust. De fabrikant wil vast wel een monstertje naar me opsturen :)

mmm... moet ook eens gaan kijken hoe het zit met het bewaren van fv enzo...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:28

officieel officieus mag je fv niet van te voren maken, maar dat is alleen de eerste maand geloof ik.
aangemaakt is het 24 uur houdbaar.

toen ik nog op het kdv werkte en ouders hadden afwijkende voeding (wij hadden geen hypo-allergeen bijvoorbeeld) kregen we van die poederdoosjes mee. moesten we het zelf aanmaken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:36

Thanks Angelique! :j

En 24 uur moet lang genoeg zijn :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:09

Maar je kan ook gewoon een verpakking meegeven toch? Dan maken ze het daar zelf?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:21

WowAmigo schreef:
Maar je kan ook gewoon een verpakking meegeven toch? Dan maken ze het daar zelf?

Dat kan ook, maar dan moet ik telkens een beetje geven (ze krijgt maar 1 fles per dag, en dan zou ik te lang over een pak doen ben ik bang). Dan maak ik het net zo lief zelf thuis, kan ik ook makkelijker veranderen als er meer/minder schepjes in moeten. Maar goed, ik zal eens kijken wat ze daar geven, dan bekijk ik als de bv uit de diepvries op is wel hoe ik het daarna ga doen ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 22:02

Zo, nu ook sperzieboon/aardappel, appel en appel/banaanhapjes gemaakt :D

Ik was van 5 naar 4 voedingen overgegaan maar ze wordt zo nu en dan snachts toch wakker, niet van de honger hoor maar ik denk ik ook ivm haar tandjes.
Nu vind ik het leuk om na 'het eten' ( 18.30 ) rond 19.00/19.15 nog een 'toetje' te geven en haar dan op bed te leggen.
Heb daar een lekkerder gevoel bij :)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:53

zo doen wij het sowieso al, vallen ze idd veel lekkerder en sneller in slaap :j
ik ga nu de late voedingen weer proberen te laten vallen denk ik, daelyn sliep sowieso al hele nachten door maar mijn voeding liep achteruit waardoor ik haar maar wakker maakte.

hopelijk gaat het nu wel goed want die kleine slaapt veel beter als ik die voeding weglaat.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:00

Zo doe ik het ook al maanden. Eerst rond 17:30h de warme prak en dan in bad en dan voeden rond 19:00h en dan naar bed.

Britt heeft nu al een paar nachten tot minstens 5:00h doorgeslapen! *\o/* Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? Zal ze met 9 maanden eindelijk doorslapen? Niet dat het nu zoooo een erge belasting is. Ze drinkt overdag zo weinig, dus vind het wel een geruststelling als ze 's nachts bijtankt. Maar een keer langer dan 5 uur doorslapen op een nacht zou wel prettig zijn... Alhoewel... m'n andere dochter wordt nu iedere keer midden in de nacht wakker... er zitten dan olifanten of krokodillen in de haar kamer... Onderschat nooit de fantasie van je kinderen.

Ik heb besloten, dat nu het zo goed gaat, ik haar maar laat beslissen wanneer we met BV stoppen. Eerder had ik altijd in gedachten: in ieder geval 6 maanden, dan zien we wel. Toen bleek dat ze zo slecht aan de fles ging, heb ik besloten: sowieso 8 maanden. Maar ook die grens verstreek. Toen dacht ik: tot de Kerst en dan stop ik met BV. Maar nu het zo goed gaat, heb ik eigenlijk die grens laten vallen. Niet langer ik, maar Britt beslist maar wanneer we stoppen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:01

Chiara mag helaas maar 1 keer per week in bad ivm eczeem, dus het slaapritueel is hier toch altijd anders...

Ik weet ook niet wanneer ik stop, voorlopig nog niet denk ik zo :n
Gaat allemaal prima en ik vind het eigenlijk steeds leuker worden :j

Chiara werd vanmorgen pas om 8.30 wakker :o (sorry Duke)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:19

Cyntje schreef:
Chiara werd vanmorgen pas om 8.30 wakker :o (sorry Duke)

>;) *brom*

Bij mij gaan ze ongeveer om de dag in bad. Niet iedere dag hoor. Vind ik ook slecht voor de huid. En zo vies worden die kinderen niet. Wel leuk om ze samen in bad te doen. Vooral Britt vindt het geweldig om maar altijd bij haar grote zus in de buurt te zijn. Lekker spetteren samen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:23

Ik leg Chiara tussen 19.00 en 19.30 op bed, soms wat later, net wat de dag brengt.
Dan voed ik rond 22 uur nog en dan wordt ze meestal stipt 8 uur wakker :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:13

Ik leg Laelia tussen 19 en 20.30 (meestal om 19.30 uur) op bed en dan heeft ze ook de laatste voeding en dan slaapt ze tot half 7. Soms iets langer, soms iets korter. Daarvoor eten we, meestal rond 19.00 uur. Laelia eet dan Liga. Haar warme hap krijgt ze rond 17 uur op het kdv of bij mijn ouders, of van mij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 19:44

De hapjes gaan er nog steeds niet met succes in :n

@Angela: Ga je er dan ook uit om te voeden om 06.30? Of wordt ze dan wakker en slaapt ze nog wel even door?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:07

Gisteravond zo stom geweest. Britt is nu al weken niet meer 's avonds laat gekomen voor een voeding. Op z'n vroegst om 2:00h 's nachts, maar de laatste twee weken (volgens mij) pas om 5:00h. Dus ik dacht: ik kan wel twee wijntjes nemen. Dus ik nam tussen 21:30 en 23:00 die twee glaasjes wijn. Ik drink net het laatste slokje... hoor ik Britt... Nee hè... Maar ik dacht: ik geef gewoon een flesje. Ze drinkt dan wel niet zoveel als bij mij, maar daarmee trekt ze het wel een paar uurtjes tot ik weer mag voeden. Dus zo gezegd, zo gedaan. Britt heeft 120ml uit de tuitbeker gedronken (persoonlijk record!). Ik haar opgelucht weer op bed gelegd... kwartier later hoor ik ze weer en ze blijft jammeren... :roll: Ik haal haar uiteindelijk toch maar weer op. Ze begint gelijk heel fanatiek op mijn neus te zuigen (zo wakker was ze nu dus ook weer niet :+ ). Dus ik twijfelen... ze had duidelijk gewoon behoefte aan de borst en niet aan de fles... dan maar aangelegd. Wel één borst. Achteraf vind ik het eigenlijk wel stom. Het was toen precies middernacht. Ik zou pas rond 2:00h eigenlijk weer mogen voeden, gezien mijn alcoholinname. Ze heeft er overigens niets van, maar ik baal wel van mezelf. Voortaan maar weer bij hooguit één glaasje houden en dan een beetje op tijd op de avond. Ze is wel lekker gaan slapen daarna.

@Cyntje: hoe lang ben je nu bezig met de hapjes?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:46

Cyntje schreef:
De hapjes gaan er nog steeds niet met succes in :n

@Angela: Ga je er dan ook uit om te voeden om 06.30? Of wordt ze dan wakker en slaapt ze nog wel even door?

Op de dagen dat ik werk moet ze er zoiezo om 6.30 uit. Dan is het voeding, omkleden en om 7.00 uur aanrijden... (oehh... dat blijft te vroeg klinken, maar het valt best mee)

Op de andere dagen voed ik haar om 6.30 en dan leg ik haar weer terug zodat ze nog even verder kan slapen (net als ik ;) )

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:48

Duke schreef:
Gisteravond zo stom geweest. Britt is nu al weken niet meer 's avonds laat gekomen voor een voeding. Op z'n vroegst om 2:00h 's nachts, maar de laatste twee weken (volgens mij) pas om 5:00h. Dus ik dacht: ik kan wel twee wijntjes nemen. Dus ik nam tussen 21:30 en 23:00 die twee glaasjes wijn. Ik drink net het laatste slokje... hoor ik Britt... Nee hè... Maar ik dacht: ik geef gewoon een flesje. Ze drinkt dan wel niet zoveel als bij mij, maar daarmee trekt ze het wel een paar uurtjes tot ik weer mag voeden. Dus zo gezegd, zo gedaan. Britt heeft 120ml uit de tuitbeker gedronken (persoonlijk record!). Ik haar opgelucht weer op bed gelegd... kwartier later hoor ik ze weer en ze blijft jammeren... :roll: Ik haal haar uiteindelijk toch maar weer op. Ze begint gelijk heel fanatiek op mijn neus te zuigen (zo wakker was ze nu dus ook weer niet :+ ). Dus ik twijfelen... ze had duidelijk gewoon behoefte aan de borst en niet aan de fles... dan maar aangelegd. Wel één borst. Achteraf vind ik het eigenlijk wel stom. Het was toen precies middernacht. Ik zou pas rond 2:00h eigenlijk weer mogen voeden, gezien mijn alcoholinname. Ze heeft er overigens niets van, maar ik baal wel van mezelf. Voortaan maar weer bij hooguit één glaasje houden en dan een beetje op tijd op de avond. Ze is wel lekker gaan slapen daarna.

Dat is dan wel even balen ja... maar van 1 keer een beetje krijgen ze gelukkig niets. Vroeger wisten de moeders niet eens dat de alcohol ook in de melk kwam.. :(:) Kan we wel voorstellen dat je het voortaan weer bij 1 glaasje houdt..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:49

Iedere keer als ik naar boven scroll sta ik weer te kijken van de ogen van Britt :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:43

Mooie kindjes heb je Duke!
Balen dat Britt ineens zo vroeg kwam. Ik heb 11 en 18 december bedrijfsfeestjes maar ik twijfel nog of ik een glaasje wijn zal nemen.
Denk het niet, kan het trouwens goed missen hoor.

Ik heb gelukkig geen productiedip gehad van de MG enting. Milan heeft nu 2x ingevroren bv meegehad naar het kdv en hij drinkt daar ongeveer 100 ml van. Niet veel dus maar zo komt hij wel de ochtend door. Ik vries het 's avonds om 23:00 uur in als in naar bed ga en 's morgens om 7:00 uur haal ik het eruit dus het is maar net bevroren geweest.

Hadden jullie ook dat jullie kindjes de eerste maanden superhard groeiden? Milan groeide de eerste weken 400 gram per week!
Nu nog ongeveer 200 per week. Hij weegt ook al ruim 7 kilo. Wel gaaf dat dat allemaal op mijn melk gebeurd :D.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:58

ik heb ook wel eens gelezen dat er zo goed als geen alcohol in de melk komt, bovendoen.. moet je eens kijken hoeveel alcohol er in sommige babydingetjes zitten.

zo wilde ik een tijdje terug iets kopen wat goed zou zijn voor de melkproductie, zat er gewoon best veel alcohol in!! maar niet gekocht dus maar ik vond dat echt heel raar.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:54

Komt even terug op de combinatie alcohol en BV, Duke, voel je niet te schuldig ;)
Mijn kraamhulp adviseerde zelfs om 's avonds 1 glaasje wijn te nemen, zodat kind en ik allebei lekker zouden slapen :+